برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران + راهنمای سرمایه گذاری در USDT

ارز دیجیتال تتر همواره در کنار بیت کوین به یکی از مشهورترین ارزهای جهان تبدیل شده است و تفاوت عمده آن با بیت کوین این است که ارز تتر قیمتی معادل یک دلار دارد و ارزش این ارز در طول زمان ثابت می ماند ولی بیت کوین می توانید چندین و چند برابر رشد یا کاهش را تجربه کند. به این دلیل که برای خرید ارز دیجیتال باید در ابتدا تتر تهیه کنید و تتر را به آن ارز تبدیل کنید، باید روش خرید ارز دیجیتال تتر را به صورت کامل بلد باشید. در آموزش روش خرید ارز دیجیتال تتر به شما عزیزان یاد خواهیم داد که چطور برای خرید تتر در ایران اقدام کنید و بهترین صرافی برای این کار کدام صرافی است و چه زمانی حتی می توان بر روی خود رمزارز تتر سرمایه گذاری امنی را انجام داد یا حتی در کدام کیف پول ها می توان آن را نگهداری کرد، پس اگر شما هم مثل من به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران به چه صورت است، همراه این مطلب باشید و به شما اطمینان می دهم که همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر را در این مقاله و به صورت رایگان یاد می گیرید.

روش خرید ارز دیجیتال تتر

تتر با واحد اختصاری USDT، یک ارز دیجیتال به حساب می آید که قیمت آن همواره ثابت است. ارزش هر واحد تتر همیشه برابر با ۱ دلار آمریکا است. این ارز دیجیتال یکی از ده ‌ها ارز دیجیتال باثبات یا همان استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. گفتنی است که ارزهای دیجیتال باثبات از پشتوانه کالا و دارایی ‌های دیگر برخوردار می باشند. همواره قیمت ارزهای دیجیتال باثبات به ارزش دارایی ‌های پشتوانه بستگی دارد و با آن ها بالا و پایین می ‌شود. به جز تتر، تعداد زیادی ارز دیجیتال باثبات دیگر با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است، ولی امروزه USDT قدرتمندترین ارز دیجیتال باثبات بوده و با بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش بازار، پس از بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین، با قدرت بر رده چهارم بازار ارزهای دیجیتال تکیه زده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که تتر برای معامله ‌گران دو کاربرد اصلی دارد که یکی از آن ها در امان ماندن از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال و دیگری انتقال آسان پول به صرافی‌ ها و کیف پول ‌ها به صورت دلاری می باشد. این طور فرض کنید که ۱ بیت کوین را با قیمت ۸۰ دلار خریده‌ اید، کمی بعد قیمت به ۱۰۰ دلار می ‌رسد. خیلی سریع و آسان بیت کوین‌ های خود را به تتر تبدیل می ‌کنید و ۱۰۰ واحد USDT ذخیره می‌ کنید و در ادامه قیمت بیت کوین سقوط می‌ کند و به ۶۰ دلار می‌ رسد، ولی ارزش سرمایه شما همچنان ۱۰۰ دلار است و می ‌توانید با آن در قیمت ‌های پایین بیت کوین بیشتری خریداری کنید.

تتر را به سادگی می توانید در کیف پول‌های دیجیتالی روی موبایل یا کامپیوتر خود و یا کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها ذخیره کنید. ارسال و دریافت تتر به‌سادگی و سرعت ارسال یک ایمیل است. همین ویژگی‌ها باعث شده است تا این ارز دیجیتال برای معامله‌ گران بسیار محبوب باشد. تتر ابتدا رسما در سال ۲۰۱۴ با نام Realcoin عرضه شد و پس از مدت کوتاهی نام آن تغییر کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ یک ارز دیجیتال باثبات دیگر به نام تتر گلد عرضه کرد که دارای پشتوانه طلا است. در بخش بعدی سعی داریم تا روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران را به صورت کامل شرح دهیم؛

خرید تتر در ایران

به منظور خرید تتر بهترین کار مراجعه به یک سایت صرافی ارز دیجیتال است. روش خرید ارز دیجیتال تتر به صورت کلی به دو مدل تقسیم می شود که کاربران ساکن ایران برای خرید USDT از یک صرافی آنلاین به صورت معمول از یکی از این دو روش استفاده می‌ نمایند :

  • خرید مستقیم از سایت‌ های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  • تبدیل بیت کوین یا دیگر رمزارزها به تتر در صرافی‌ های خارجی مثل بایننس

می ‌توانید با جستجوی کلمه “خرید تتر” در مرورگر گوگل، وب ‌سایت‌ های ایرانی را که تتر به فروش می رسانند بیابید و بعد از ثبت ‌نام و احراز هویت، به صورت مستقیم با کارت بانکی خود خرید کنید. برخی از سرمایه‌ گذاران و معامله‌ گران هم از روش دوم استفاده می ‌کنند؛ یعنی تبدیل بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به USDT در صرافی‌ های بین ‌المللی.

به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌ های خارجی به‌دلیل تحریم‌ ها اجازه فعالیت را به کاربران ساکن ایران نمی‌د هند، لذا خطر مسدودشدن حساب وجود خواهد داشت، اما با این وجود بیشتر کاربران ایرانی با تغییر آی ‌پی خود بدون مشکل در صرافی بایننس فعالیت دارند. در مطلب نگهداری ارز در صرافی بایننس می ‌توانید نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف در این صرافی معتبر چینی را یاد بگیرید.

انواع تتر کدام است؟

هر یک از انواع توکن ‌های تتر، مطابق با یک قرارداد هوشمند روی بلاک چین‌ میزبان خود راه اندازی شده است و هم اکنون ۸ نوع توکن تتر روی شبکه ‌های بلاک چین عرضه شده است که به شرح زیر می باشند:

  1. USDT-EOS : مبتنی بر بلاک چین ایاس
  2. USDT-TRC20 : مبتنی بر بلاک چین ترون
  3. USDT-ERC20 : مبتنی بر بلاک چین اتریوم
  4. USDT-Omni : مبتنی بر بلاک چین بیت کوین
  5. USDT-SLP : مبتنی بلاک چین بیت کوین کش
  6. USDT-Algorand : مبتنی بر بلاک چین الگورند
  7. USDT-OMG Network : بر اساس پروتکل سایدچِین layer-2 مبتنی بر بلاک چین اتریوم
  8. Liquid USDT : بر اساس پروتکل سایدچِین لیکویید نتورک مبتنی بر بلاک چین بیت کوین

نکته مهم : ارز دیجیتال تتر، یک توکن است و این بدین معنی است که بلاک چین اختصاصی ندارد و تراکنش ‌های آن روی شبکه‌ های بلاک چین دیگر ثبت می ‌شود. پشتوانه تمامی تتر‌های عرضه ‌شده بر روی این بلاک چین ‌ها، دلار آمریکا بوده و مدیریت آن ها بر عهده بنیاد تتر است، لذا ماهیت و ارزش تمامی توکن‌ های تتر با یکدیگر برابر است. در واقع بنیاد تتر برای ایجاد سهولت در معاملات، روی تعداد زیادی از شبکه‌ های ارز دیجیتال تتر عرضه کرده است. البته این به کاربر و صرافی بستگی دارد که بخواهد از چه نوع تتری پشتیبانی کند. در حال حاضر بیشتر صرافی‌ ها فقط از توکن اتریومی پشتیبانی می ‌نمایند.

مزایا و معایب خرید تتر نسبت به دلار

حمل و نقل آسان و بدون محدودیت : شما به منظور خارج و یا وارد کردن دلار به سایر کشورها با محدودیت روبرو هستید. همچنین امکان دارد با وجود تحریم‌ ها، انتقال دلار کاغذی برایمان کمی سخت باشد و یا هزینه‌ های زیادی برای دورزدن تحریم‌ ها بپردازیم، ولی با Tether می ‌توانید هر مقدار پول را با کمترین کارمزد، بدون هیچ محدودیتی و تنها با چند کلیک به هر جای جهان منتقل کنید.

قابلیت مقیاس پذیری و خرید‌های کوچک : این طور فرض کنید من به ۶۱٫۲۴ دلار پول نیاز دارم که قصد دارم آن را در بازار خریداری کنم؛ عملا این کار در ایران امکان پذیر نخواهد بود، چرا که دلار خُرد تقریبا وجود ندارد و من مجبورم که مقدار خریدم را به اندازه موجودی فروشنده تغییر دهم. برای مثال چنانچه فروشنده‌ ای ۱۰۰ دلار برای فروش دارد، من نمی‌ توانم اندازه ۲۱ دلار آن را بخریم. این همان مشکل عدم مقیاس ‌پذیری دلار کاغذی است، ولی دلار تتر این مشکل را به دنبال ندارد. شما می‌ توانید تا دقت یک سنت، هر چقدر قصد دارید دلار تتر را مورد معامله قرار دهید.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال ریپل | آموزش خرید و فروش XRP در ایران


نداشتن نمونه تقلبی در بازار : چنانچه دلار کاغذی خریده باشید، اطمینان از اصالت آنن ها، یک امر اضطراب آور است. باوجود قیمت ‌های بالای دلار اگر چند برگ تقلبی در دلارهایمان پیدا شود، یعنی کلاه بزرگی سرمان رفته است، ولی تتر به دلیل این که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می ‌کند، امکان تقلبی بودن آن وجود نخواهد داشت. یعنی چنانچه شما تتر خریداری کردید و آن را برایتان ارسال کردند، خیالتان راحت است که بلاکچین Tether امکان تقلبی بودن آن را پیش از این بررسی کرده است.

کاملا امن در مقابل سرقت : تتر به دلیل دیجیتالی بودنش دیگر مشکلات حمل و نقل را ندارد و همین موضوع آن را در مقابل سرقت‌ ها نسبت به دلار فیزیکی امن می ‌کند. شما چنانچه پول کاغذی حمل کنید، همیشه امکان دارد سوژه خوبی برای سرقت دزدان باشید، ولی در تتر تا زمانی ‌که شما موجودی حسابتان را به کسی نگویید، کسی نمی ‌تواند دریابد که شما چقدر پول در اختیار دارید.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال تتر

بهترین کیف پول‌ های تتر

  • کیف پول سخت‌ افزاری لجر : لجر یکی از پرطرفدارترین کیف پول ‌های موجود در دنیاست که می ‌توانید تترهای خود را به ‌صورت سرد یا همان آفلاین در آن نگهداری نمایید. این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، اما تنها از تترهای شبکه اتریوم پشتیبانی به عمل می آورد. پس به هیچ ‌عنوان تترهایی غیر از ERC-20 را به لجر منتقل نکنید، چرا که امکان برداشت آن ها را نخواهید داشت و سرمایه شما از بین خواهد رفت.
  • والت نرم ‌افزاری اتمیک : اتمیک یکی از کیف پول های نرم‌ افزاری و امن در بازار به حساب می آید که به غیر از تتر، کوین‌ های بسیار زیاد دیگری را نیز پشتیبانی می ‌کند. این کیف پول تترهای شبکه اتریوم و ترون را به ‌صورت همزمان پشتیبانی می ‌کند. این والت تنها از تتر بر بستر اومنی پشتیبانی نمی ‌کند که باید از انتقال دادن این نوع از تتر به آن اکیدا خودداری کنید.
  • کیف پول ترزور : ترزور کیف پول تتر سخت افزاری دیگری است که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. کیف پول های ترزور تنها سازگار با نسخه دسکتاپ هستند.
  • کیف پول MyEtherWallet : چنانچه دنبال یک کیف پول امن برای نگهداری تترهای خود هستید، مای اتر والت می ‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این کیف پول تحت وب کار می ‌کند و تقریبا از همه توکن‌ های بر بستر اتریوم نیز پشتیبانی می‌ کند. این والت نیز تنها از تترهای ERC-20 پشتیبانی به عمل می آورد.
  • کیف پول اکسدوس : یک کیف پول Tether نرم افزاری دیگر اکسودوس است که از بیش از ۱۰۰ نوع ارز دیجیتال از جمله تتر پشتیبانی می کند. چنانچه در زمینه ارز های دیجیتالی مبتدی هستید، والت اکسودوس به جهت رابط کاربری ساده ای که دارد می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اکسودوس نیز برای IOS، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس می باشد.
  • کیف پول کوینومی : کوینومی یک کیف پول Tether نرم افزاری چند ارزی است که از تتر و بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می کند و در چندین پلتفرم قابلیت اجرا دارد. کوینومی رابط کاربری ساده ای دارد و با توجه به این که مثل یک صرافی داخلی عمل می کند می توانید از طریق حساب کاربری خود در این کیف پول به مبادله دارایی خود اقدام نمایید. کوینومی برای IOS، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس می باشد.

چرا قیمت تتر همیشه ثابت است؟

به ازای هر واحد تتری که تولید می ‌شود، ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌ کند.

استخراج ارز دیجیتال تتر امکان پذیر است؟

تتر قابل استخراج نیست به این خاطر که استخراج ارز دیجیتال تتر کاملا خلاف قوانین اصلی آن است. ارز تتر USDT مبتنی بر ارزش واقعی دلار ایالات متحده است، از همین روی استخراج ارز دیجیتال Tether امکان پذیر نمی باشد.

ارزش بازار ارز دیجیتال Tether چقدر است؟

هیچ محدودیتی برای انتشار این ارز وجود ندارد، به این خاطر که این توکن ارز دیجیتال دارای پشتوانه ۱ به ۱ دلار آمریکاست، لذا تا هر زمان که بتوان به ازای هر ۱ دلار تتر، ۱ دلار آمریکا کنار گذاشته شود، انتشار این ارز می‌تواند ادامه یابد، امروزه بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش بازار ارز تتر است.

کارمزد‌های شبکه‌ های مختلف تتر چقدر است؟

در ابتدا باید بدانیم که کارمزد شبکه تتر متغیر است و در شرایط مختلف گوناگون است. چنانچه تترهای خود را بر روی شبکه اومنی نگهداری می ‌کنید، باید بدانید که شبکه کند و پرکارمزدی را برای استفاده از تترهای خود انتخاب کرده ‌اید. گاهی اوقات دیده شده کارمزد انتقال شبکه اومنی برای تتر به ۳۰ دلار و بالاتر هم برسد. کارمزدهای تتر بر روی شبکه اتریوم به مراتب کمتر از شبکه اومنی است. به صورت معمول کارمزد انتقال تتر بر روی شبکه اترویم کمتر از ۵ دلار است.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دش | آموزش ساده و رایگان خرید و فروش Dash


ولی با افزایش تراکنش‌ ها بر روی شبکه اتریوم و بالا رفتن قیمت اتریوم این مقدار می ‌تواند به بیش از ۵ دلار نیز برسد، ولی تحت شرایطی که از شبکه ترون برای انتقال تترهای خود استفاده نمایید کارمزد آن حدود ۰٫۱ تا ۰٫۲ Tether است. به بیانی دیگر کارمزد انتقال تتر از طریق شبکه ترون امروزه تقریبا ۱۰ الی ۲۰ سنت است، ولی باید در نظر داشته باشید که این مقدار همیشه ثابت نیست و با افزایش قیمت ترون و بیشتر شدن تراکنش‌ ها در شبکه ترون، امکان دارد بیشتر از این مقدار هم بشود.

قیمت خرید ارز تتر چقدر است؟

در ابتدی این مطلب گفتیم که تتر یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت یعنی ۱ دلار آمریکاست که به آن استیبل کوین گفته می شود. اما قیمت ارز تتر در کشوری مانند ایران که قیمت دلار ثابت نیست، این طور نیست و قیمت آن با نوسانات قیمت دلار بالا و پایین می شود.

جالب است بدانید که تتر با رتبه ۴ در بازار در تاریخ ۲۵ ام فوریه سال ۲۰۱۵ به اوج قیمت دلاری خود با قیمت ۱٫۲۱ دلار رسید و هم چنین این استیبل کوین در تاریخ ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به اوج قیمت ریالی خود با قیمت ۳۱٫۹۵۰ تومان رسیده بود.

مدت زمان انتقال تتر چقدر است؟

مدت زمان انتقال این ارز بسیار کم است و تنها چند دقیقه وقت نیاز دارد که همین امر را می توان حتی به عنوان یکی از مزایایی تتر در نظر گرفت که موجب شده توجه بسیاری از تریدرها به سمت آن جلب شود.

چرا ارز دیجیتال تتر نقش مهمی دارد؟

در حال حاضر زمانی که به وب سایت هایی که در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت می کنند، مراجعه می کنیم مشاهده می کنیم که مطالب زیادی در خصوص تتر انتشار داده اند که این موضوع اهمیت ویژه این ارز را در بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد. به دلیل متغییر نبودن قیمت تتر و نبود نوسانات قیمتی تتر موجب شده تا توجه بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران را به سمت آن جلب شود.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان


این ثابت بودن قیمت تتر موجب شده است که بیشتر تریدرها برای حفظ سرمایه خود در مقابل نوسانات شدید بازار برای جلوگیری از ضرر در زمان کاهش قیمت ها پول خود را به تتر تبدیل کنند که ارزش آن همیشه با یک دلار آمریکا برابر است. البته بهتر است این را هم در نظر داشته باشید که بعضی اوقات قیمت تتر به دلیل درخواست های زیاد و عرضه به مقدار ۰٫۹۵ تا ۱٫۰۵ دلار هم می رسد، ولی این مقدار در مقایسه با نوسانات سایر رمزارزها موجود در بازار بسیار ناچیز می باشد.

امکان سرمایه گذاری روی تتر وجود دارد؟

از آن جایی که قیمت به دلار عوض نمی شود، شما با خرید و نگهداری از این ارز نمی توانید سود کسب کنید، البته این موضوع در کشورهایی صدق می کند که قیمت دلار در کشورشان ثابت باشد، یعنی فرد چنانچه مقداری تتر را خرید و نگهداری کنید، صرفا مقداری دلار را برای خود پس انداز کرده است.

ولی در کشور ایران که قیمت دلار ثابت نیست شما با خرید و نگهداری ارز تتر، در حقیقت گویا بر روی دلار سرمایه گذاری کرده اید و تمام ریسک هایی که درباره خرید و فروش دلار وجود دارد را هم برای خرید و فروش تتر بپذیرید. یعنی چنانچه قیمت دلار در ایران افزایش یابد، تترهای شما هم با افزایش قیمت مواجه می شوند و بالعکس چنانچه نرخ دلار در ایران کاهش پیدا کند تترهای شما هم ارزان می شوند.

برنامه‌ های آینده تتر چیست؟

این روزها تتر ارز دیجیتال معادل دلار آمریکا و یورو را منتشر کرده اما در آینده بنا دارد ین ژاپن را نیز به عنوان یک ارز دیجیتال انتشار دهد. همچنین این گروه می خواهند در آینده امکان حسابرسی دوره‌ ای از شرکت را نیز ایجاد کنند، ولی با این وجود تاریخ دقیق و جزییات آن هنوز اعلام نشده است. تنها چیزی که می ‌توان گفت این است که چنانچه قانون‌ گذاران بخواهند سخت ‌گیری بیشتری روی Tether و Bitfinex داشته باشند، این ارز دیجیتال آینده آسانی پیش روی خود نخواهد داشت.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران


وجود بیش از ۴۰ میلیارد دلار از این ارز دیجیتال بیانگر تقاضای بزرگی است که برای ارزهای دیجیتال دارای قیمت پایدار وجود دارد، از همین روی جامعه کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال روش های نوآورانه بهتری از تتر هستند تا دارایی ‌های خودشان را از نوسانات شدید این بازار مصون دارند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به منظور خرید تتر با کارمزد کم روش های گوناگونی پیش روی شماست که مطمئنا هر یک از آن ها ریسک های متفاوتی دارد، از این روی ما سعی کردیم در این مقاله شما را با امن ترین و متداول ترین روش ممکن یعنی خرید تتر از صرافی های آنلاین معتبر آشنا کنیم.

جهت خرید تتر باید به سایت ‌های صرافی ارز دیجیتال مراجعه نمایید. تنها کافی است کلمه خرید تتر را جستجو کنید. همچنین می ‌توان در سایت ‌های بین ‌المللی مانند بایننس، ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین را به تتر تبدیل کنید.

هم چنین از آن جایی که تتر قیمتش همیشه با یک دلار آمریکا برابری می کند، شما می توانید از آن در مواردی که به هر دلیلی نمی توانید از دلار استفاده کنید به عنوان جایگزین از تتر استفاده نمایید و برای این کار تنها کافیست با صرف چند دقیقه وقت در سایت یک صرافی معتبر ثبت نام کنید و در ادامه سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قولش را داده بودیم، روش خرید ارز دیجیتال تتر را به صورت کامل و رایگان برای شما شرح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید نحوه خرید ارز دیجیتال استلار در ایران چگونه است می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.

چنانچه هر گونه سوالی در خصوص ارز دیجیتال تتر و یا دیگر ارزهای دیجیتال موجود در بازار دارید، میتوانید آن را در بخش نظرات عنوان کنید تا کارشناسان سایت در اولین فرصت به آن پاسخ دهند.

برای دوستانتان بفرستید: