برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اگر روزی نیم درصد در بورس سود کنیم آخر سال چقدر سود کرده ایم؟

در برخی از بازه های زمانی در بازار بورس، حرکت شاخص و کلیت بازار صعودی یا نزولی نیست و در یک کانال نوسان میکند. در این بازه های زمانی اگر بتوانید به درستی قیمت های کف کانال را تشخیص دهید (برای خرید سهام) و بعد از آن قیمت های بالای کانال را در یک گروه یا نماد تشخیص دهید (برای فروش سهام)، عملاً میتوانید نوسان گیری کنید و سیو سود کنید.

ما پیش از این درباره فرمول نوسان گیری در بازار بورس مطلبی برای شما نوشته بودیم که پیشهاد میکنیم اینجا مطالعه کنید:

اما در این مطلب برای شما این مورد را محاسبه کرده ایم که اگر روزی نیم درصد در بورس سود کنیم آخر سال چقدر سود کرده ایم؟

با یک فرمول ساده و فرض اینکه در طول یک سال ۲۵۰ روز کاری غیر تعطیل داشته باشیم (با توجه به اینکه بازار بورس شنبه تا چهارشنبه باز است)، میتوان به این نتیچه رسید که به صورت مرکب شما ۳۴۸ درصد سود ساحته اید. به بیان دیگر به صورت تقریبی پول و سرمایه اولیه شما ۳٫۵ برابر شده است. نحوه محاسبه ما به این صورت بوده که روزی نیم درصد به سرمایه قبلی شما اضافه شده است و فرض را بر این گذاشته ایم که شما به اصل پول و یا سودی که ساخته اید دست نزنید و برداشت وجهی نداشته باشید.

به عنوان مثال شما یک میلیون تومان سرمایه اولیه وارد بورس کرده اید. در روز کاری بعدی شما یک میلیون و ۵ هزار تومان سرمایه دارید و در روز کار بعد نیز یک میلیون و ۱۰ هزار و ۲۵۰ تومان دارید و این فرآیند بعد از ۲۰ روز کاری (تقریباً یک ماه)

به عدد یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان میرسد و در یک سال بعد همان روز طبق محاسبه مرکب شما ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان سرمایه خواهید داشت.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


این محاسبات به صورت فرضی انجام شده و توجه کنید که در بازار بورس روزانه از منفی ۱۰ درصد تا مثبت درصد میتوانید نوسان گیری کنید. اما مهم و کافی آن است که تعداد معاملاتی که انجام داده اید و سود کرده اید بیشتر از معاملاتی باشد که در آن ضرر کرده اید.

هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: