برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید ارز پولکادات | ارز دیجیتال دات (dot) چیست؟

خرید ارز پولکادات با توجه به ساختاری که این ارز دارد و آینده بسیار خوبی که همه صاحب نظران برای آن متصور هستند، سرمایه گذاری منطقی و مناسب است. از آن جایی که بیشتر سایت های خارجی و بعضا ایرانی این ارز را در لیست ارزهای مورد معامله خود دارند و بیشتر کیف پول های دیجیتال نیز محل امن و مناسبی را برای دارندگان این ارز فراهم می کنند، خرید ارز پولکادات یا همان ارز DOT می تواند در آینده ای نزدیک بسیار سودده باشد. اگر سری به سایت ها و مراجع معتبر خارجی و ایرانی بزنید، متوجه خواهید شد که همه روی مثبت بودن آینده ارز دیجیتال پولکادات اتفاق نظر دارند و همین امر موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد نیز برای خرید ارز پولکادات از صرافی های خارجی و ایرانی اقدام کنند و قیمت ارز دیجیتال دات را افزایش دهند. در این مطلب سعی داریم همه چیز راجب ارز dot را بررسی کنیم و ببینیم این ارز پرطرفدار ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر، پس با کد بورسی همراه بمانید.

خرید ارز پولکادات یا همان Dot

پولکادات با نماد اختصاری DOT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار بیش از ۳۶ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار داشته و سهم تقریبا ۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. ارز پولکادات یا همان Polkadot به وسیله Parity Technologies و به رهبری گاوین وود و جوتا اشتاینر، دو مدیر سابق اتریوم ساخته شده است. این پروژه همچنین به وسیله بنیاد Web3 پشتیبانی می شود، سازمانی که از نزدیک با هم همکاری می کند و بودجه، حمایت، تحقیق و همکاری را در اختیار پروژه قرار می دهد. بستری برای ساخت برنامه‌ های کامپیوتری غیرمتمرکز بدون خطر توقف یا دستکاری، تراکنش ‌های فوق‌ سریع و ارزان، رقیب اتریوم، یک شبکه با هزاران بلاکچین و ارز دیجیتالی که در رتبه‌ های بالای بازار قرار گرفته است و سرمایه‌ گذاران زیادی منتظر جهش نجومی آن هستند؛ تمامی این عناوین مربوط به پولکادات هستند. Parity در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد.

حتما بخوانید : پیش بینی آینده اتریوم + آینده ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک


در ابتدا، کار بر روی نرم افزار گره برای اتریوم، به نام مشتری Parity Ethereum شروع شد. این شرکت به تدریج پشتیبانی از آن پروژه را متوقف کرده و اجازه داد تا روی پولکادات و یک پروژه مرتبط با آن، Substrate تمرکز کند. توسعه در نوامبر ۲۰۱۷ آغاز شد، وقتی که توسعه دهندگان نخستین کد را در Github انتشار داده اند. همان طور که در اشاره کردیم، طراحی Polkadot برای پشتیبانی از چندین زنجیره است. این تنها یک بلاکچین منحصر به فرد نیست. رویکرد آن مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر می باشند؛

  • قابلیت همکاری : parachains و برنامه های گوناگون پولکادات به لطف طراحی قابل انطباق پروژه و سازگاری بین زنجیره ها می توانند اطلاعات و عملکردها را به اشتراک بگذارند.
  • حاکمیت : جوامع در پولکادات می‌توانند حاکمیت بلاکچین خودشان را متناسب با نیازهایشان شخصی ‌سازی کنند. مدل ‌های حاکمیت بلاکچین می‌توانند با تغییر شرایط در طول زمان، ارتقا داده شوند.
  • مقیاس پذیری : پولکادات از چندین زنجیره بلوک از طریق مکانیزمی به نام خرد کردن یا parachains پشتیبانی می کند. این قابلیت این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا معاملات به طور کارآمد و موازی پردازش شوند. به بیان ساده، فناوری بلاک چین به شکلی که امروزه وجود دارد، نمی‌تواند تعداد تراکنش‌هایی را که در جهان غیرمتمرکز پیش‌بینی شده‌ اند، به طور کامل اجرا کند. در واقع، شبکه‌های بلاک چینی قادر به پردازش تعداد محدودی تراکنش در ثانیه هستند. پولکادات یک شبکه چند زنجیره ‌ای مجهز به فناوی شاردینگ می باشد که می ‌تواند بسیاری از تراکنش‌ ها را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کرده و تنگناهایی را که در شبکه‌ های دیگر رخ می ‌دهد، به صورت کامل برطرف کند. این قدرت پردازش موازی به صورت قابل ملاحظه ‌ای مقیاس ‌پذیری را بهبود بخشیده و شرایط مناسبی را برای افزایش پذیرش بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی جهانی و رونق آن در آینده ایجاد می کند.
  • تخصص : هر پاراچین پولکادات می تواند متناسب با یک مورد خاص یا کاربرد خاص باشد. به روزرسانی پولکادات را می توان بدون سخت افزارهای وقت گیر و تفرقه انگیز ارتقا داد. قابلیت های جدید را می توان بدون تعمیرات اساسی شبکه به صورت کامل اضافه نمود.
  • امنیت مشترک : از بلاک چین های متصل به پولکادات می توان با یک چتر امنیتی متحد، حفاظت کرد. این امر می تواند از زنجیره های کوچکی محافظت کند که از نظر راه اندازی خودکار امنیتی قابل اجرا نیستند. به عبارت دیگر امنیت شبکه پولکادات، تمام زنجیره‌های متصل به این شبکه را نیز شامل می ‌شود.
  • ویژه ‌سازی : در پولکادات، هر بلاکچین می ‌تواند طراحی بدیع خودش را که برای مورد استفاده خاصی بهینه شده است، داشته باشد. با کار در فریم ‌ورک توسعه لایه‌ ای، تیم‌ ها می ‌توانند بلاکچین سفارشی‌ سازی‌ شده خودشان را سریع ‌تر و کارآمدتر توسعه دهند.
  • ارتقا : پولکادات، ارتقاهای بدون فورک را در اختیار می‌ گذارد تا بلاکچین‌ ها بتوانند همگام با تکنولوژی‌ های جدید قابلیت های ارتقا داشته باشند.

ماموریت اصلی پولکادات، حل مشکل اصلی بلاکچین ‌ها

ماموریت اصلی پولکادات، حل مشکل اساسی بلاکچین ‌ها در حال حاضر می باشد؛ صدها بلاکچین در انزوا ایجاد شده‌ اند و توانایی محدودی برای ارتباط با یکدیگر دارند. به ‌این ‌منظور، پولکادات به‌ صورت شبکه بلاکچینی طراحی شده است تا زیرزنجیره‌ های مختص به اپلیکیشن ‌ها که پاراچین نامیده می ‌شوند را حمایت کند. هر زنجیره ساخته شده در پولکادات، از فریم‌ورک ماژولار تکنولوژی ‌های سابتریت پاریتی استفاده می ‌نماید.

حتما بخوانید : زمان مناسب خرید بیت کوین | بهترین زمان برای خرید بیت کوین در ایران


این به توسعه ‌دهندگان این امکان را می‌دهد که اجزایی را که برای زنجیره مختص به اپلیکیشن آن‌ ها مناسب‌ ترین است را انتخاب کنند. پولکادات به تمام اکوسیستم پاراچین ‌هایی اطلاق می ‌شود که همگی به یک پلتفرم که ریلای چین نامیده می‌ شود، متصل می ‌شوند. این اپلیکیشن پایه ‌ای که سابتریت را اهرم می کند از عملکرد اپلیکیشن حمایت نمی ‌کند. در عوض، امنیت را برای پاراچین ‌های شبکه به وجود می آورد و شامل توافق پولکادات، قطعیت و منطق نظرسنجی است.

نحوه خرید و نگهداری ارز پولکادات در ایران

بهترین روش برای خرید پولکادات این است که به یک سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. چنانچه ساکن ایران هستید، برای خرید ارز دات می ‌توانید از یکی از دو روش زیر استفاده نمایید :

  1. خرید مستقیم پولکادات از سایت ‌های ایرانی با ریال و کارت بانکی
  2. خرید بیت کوین یا تتر از سایت ‌های ایرانی با ریال و کارت بانکی و در ادامه تبدیل آن به پولکادات در صرافی ‌های خارجی مثل بایننس

چنانچه قصد دارید از سایت ‌های ایرانی به صورت مستقیم پولکادات خریداری کنید، می‌توانید با جستجو در گوگل آنها را پیدا کرده و بعد از ثبت ‌نام و احراز هویت، به ‌صورت مستقیم با کارت بانکی خود پولکادات خریداری کنید، با این وجود از آنجایی که معمولا سایت ‌های ایرانی پولکادات را در فهرست ارزهای خود ندارند و یا هزینه تمام‌ شده خرید در این سایت ‌ها بالا است، بیشتر سرمایه‌ گذاران از روش دوم استفاده می ‌کنند، خرید بیت کوین یا تتر از سایت‌ های داخلی و سپس تبدیل آن به پولکادات در صرافی ‌های خارجی ارز دیجیتال مثل بایننس.

ارز دیجیتال پولکادات چیست

کیف پول تراست والت ، کیف پول اتمیک، کیف پول مت، کیف پول پولکا، کیف پول آیم توکن و بیشتر کیف پول های سخت افزاری از ارز دیجیتال پولکادات یا همان ارز dot پشتیبانی می کنند، لذا بعد از خرید ارز دات برای نگهداری آن در کیف پول دیجیتال خود، با مشکلی روبرو نخواهید بود ولی همیشه قبل از خرید ارز دیجیتال مطمئن شوید که کیف پولی که دارید از آن ارز پشتیبانی می کند یا خیر و اگر پشتیبانی نمی کند، باید ابتدا کیف پولی امن برای نگهداری ارز پیدا کرده و در آن افتتاح حساب کنید و در ادامه برای خرید آن ارز اقدام کنید، چرا که امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال حرف اول را می زند.

استخراج ارز دیجیتال دات

جالب است بدانید که الگوریتم اجماع شبکه پولکادات بر پایه پروتکل اثبات سهام است. این بدان معنی است که ارز دیجیتال دات تنها از طریق خرید آن در صرافی ها امکان پذیر است و به هیچ عنوان قابلیت استخراج را دارا نمی باشد.

مقایسه پولکادات با اتریوم ۲٫۰

پولکادات شباهت خارق العاده ای با اتریوم ۲٫۰ دارد، برای مثال هر دو بلاک چین از فناوری شاردینگ پشتیبانی می کنند، به این صورت که آن ها پردازش را به صورت موازی با فراهم کردن امکان تقسیم میزان کار و برقراری ارتباط با یکدیگر به وسیله شاردها انجام می کنند. هر دو همچنین از مدل دوگانه اجماع و مکانیسم استیکینگ استفاده می کنند. از آنجایی که بلاکچین اصلی اتریوم ۲٫۰ ارائه شده است، این شبکه مکانیسم استیکینگ و یا همان اثبات سهام را به صورت کامل اجرایی کرده است. با این حال از نظر بسیاری از متخصصین بازار ارزهای دیجیتال این تغییر در الگوریتم اجماع ممکن است که تا سال ها طول بکشد.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری بیت کوین کش | آینده بیت کوین کش


در این میان به نظر می رسد که بلاکچین پولکادات از نظر الگوریتم اجماع اثبات سهام تشابه زیادی با اتریوم ۲ دارد، برای مثال هردو بلاکچین پولکادات و اتریوم از فرایند شاردینگ جهت حل مشکل مقیاس پذیری بر بستر هایشان استفاده می کنند. به بیانی دیگر که فرایند پردازش تراکنش ها در این بلاکچین ها به صورت موازی و با استفاده از شاردهای فردی به انجام می رسند. یکی دیگر از وجوه تشابه شبکه پولکادات با بلاکچین اتریوم ۲ در مدل های اجماع ترکیبی، توابع انتقال حالت ها و مکانیسم های اثبات سهام و یا همان استیکینگ است.

آینده ارز دیجیتال پولکادات

استقبال بعضی از پروژه‌ های معروف کوساما، Edgeware و سورا از پولکادات سبب شده که آینده قیمت پولکادات بسیار درخشان و امیدوارکننده باشد و این طور انتظار می ‌رود قیمت پولکادات در سال ۲۰۲۱ با بازدهی مناسبی مواجه شود. کوری میلر مدیر ارشد توسعه در صرافی dYdX و یکی از اعضای هیئت مدیره در شرکت سرمایه ‌گذاری جنسیس بلاک کپیتال، رشد ارز دیجیتال پولکادات را حاصل عملکرد عالی بنیاد اینترنت نسل سوم می ‌داند. در حقیقت بنیاد اینترنت نسل سوم بنیان ‌گذار و پشتیبان مالی پروژه پولکادات است. میلر در این راستا این طور بیان کرده است :

این شرایط بازتابی از کار فوق ‌العاده بنیاد اینترنت نسل سوم در خصوص ایجاد جامعه ‌ای در سطح بین المللی به حساب می آید. نتایج چنین فعالیت هایی موجب افزایش آگاهی و پذیرش توسعه‌ دهندگان شده است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همانطور که احتمالا متوجه شده اید، پولکادات یک پروژه امیدوار کننده است و با توجه به این که بسیاری از توسعه دهندگان برنامه ها به دنبال روش هایی برای جلب مخاطبان بیشتر هستند و با توجه به وجود بلاکچین های گوناگون، این پلتفرم می تواند برای بسیاری مفید واقع شود. موقعیت رده بالای بازار DOT توکن همچنین می تواند برای اعتبار پروژه مفید باشد. با این وجود برخی از موارد نیز وجود دارد، مشکلات پولکادات در مدیریت رمزها، همراه با این واقعیت که سیستم عامل های بیشتری وجود دارد، می تواند میزان پذیرش شبکه را محدود نماید.

ارز دیجیتال DOT در بلاکچین پولکادات برای به انجام رساندن سه هدف استفاده می شود. استیکینگ، مدیریت دارایی و اتصال بین بلاکچین ها. کاربرانی که توکن دات را در اختیار دارند، بر خلاف دیگر بلاکچین های مبتنی بر پروتکل اثبات سهام، از کنترل کاملی بر شبکه پولکادات برخوردارند و این بدین معنی است که این افراد این توانایی را دارند که در وقایع مهم و حیاتی شبکه از جمله به روز رسانی و ارتقای پروتکل ها و حتی اصلاح شبکه شرکت کنند. این یکی از قابلیت های شبکه پولکادات است که غیرمتمرکز بودن و دموکراسی را به طور کامل در اختیار کاربران قرار می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


از نظر بسیاری از متخصصین و تحلیلگران، ارز دیجیتال پولکادات از آنجایی که در بایننس لیست شده است از یک ساختار قوی برخوردار است و سرمایه گذاری بر آن می تواند سوددهی بالایی داشته باشد. در انتها این را یادآوری می کنم که سرعت رشد فناوری‌ های غیرمتمرکز در دنیای امروز بسیار بالاست و در این میان پروژه‌هایی که بیشترین سازگاری را با فناوری‌ های جدید داشته باشند، سهم به مراتب بیش تری از اینترنت غیرمتمرکز خواهند داشت. شبکه پولکادات تا به اینجا نشان داده است که از عهده سازگاری با پیشرفت ‌های فناوری به‌خوبی برمی ‌آید، ولی این‌ که در سال ‌های آینده چه سهمی از بازار ارز دیجیتال در اختیار شبکه پولکادات باشد، پرسشی است که باید در آینده منتظر پاسخ آن باشیم.

در انتها امیدوارم همه چیز را درباره خرید ارز پولکادات و آینده ارز پولکادات متوجه شده باشید.

از نظر شما سرمایه گذاری روی ارز dot برای آینده مناسب است؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: