برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استخراج اتریوم در خانه چگونه است؟ + راهنمای گام به گام

همان طور که می دانید ارز اتریوم بعد از بیت کوین که شاه ارزهای دیجیتال به حساب می آید، دومین رمزارز بزرگ و پرطرفدار در دنیاست که حجم بازار بسیار زیادی دارد و افزایش قیمت های آن نیز شدید و بسیار زیاد است و در حال حاضر نیز در مدار صعود بلندمدت قرار داد و از همین روی بسیاری از افراد مشتاقانه به دنبال استخراج اتریوم در خانه هستند. استخراج اتریوم در خانه قطعا سودآوری دارد، چرا که قیمت رمزارز اتریوم بسیار رشد داشته و هزینه های استخراج آن نیز به مراتب از بیت کوین کم تر است و استخراج واحد های آن نیز سریع تر از بیت کوین می باشد و به همین خاطر استخراج اتریوم در منزل یکی از جذاب ترین کارها برای ماینرها و حتی افراد عادی مشتاق این کار به حساب می آید. بنابراین اگر شما هم به دنبال راهکار و آموزش استخراج اتریوم در خانه می گردید، این مطلب به صورت رایگان شما عزیزان را راهنمایی خواهد کرد.

استخراج اتریوم در خانه

در استخراج اتریوم ماینرها با حل مسائل پیچیده ریاضی تراکنش‌ های شبکه را انجام داده و با ساخت بلاک ‌های جدید پاداشی را دریافت می نمایند. به‌ شکل کلی استخراج اکثر رمزارها به یک دیگر شباهت دارد و فقط امکان دارد تجهیزات استخراج آنها باهم فرق کند. به منظور استخراج اتریوم هم ماینرها باید با حل مسائل پیچیده ریاضی تراکنش ‌های شبکه را انجام دهند یا آن ها را تایید کنند. در این روش با حل مسائل پیچیده ریاضی، بلاک‌ های جدید ساخته ‌شده و ماینرها بابت کاری که انجام داده ‌اند، پاداشی را دریافت می کنند  و به ‌این ‌ترتیب با تولید بلاکی جدید اتریوم را استخراج می ‌کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اتریوم به‌ عنوان دومین ارز دیجیتال برتر در دنیا شناخته شده است و کاربران زیادی این ارز را برای سرمایه‌ گذاری انتخاب کرده ‌اند. استخراج اتریوم برای سرمایه‌ گذاری فرایندی بلندمدت به حساب می آید و برای این کار به تجهیزات پیشرفته نیاز است. در این مطلب به مفهوم استخراج اتریوم و شرایط و تجهیزات ضروری برای استخراج این ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد، ولی به صورت کلی برای استخراج اتریوم به موارد زیر نیاز خواهید داشت :

  • کیف پول اتریوم
  • سخت ‌افزار مناسب
  • نصب نرم ‌افزار ماینینگ
  • انتخاب استخر استخراج
  • زمان کافی برای نظارت و بررسی فرآیند استخراج

نحوه استخراج اتریوم به چه شکل است؟

زمانی که تجهیزات سخت ‌افزاری شما با حل مسائل سخت ریاضی، تراکنشی را در شبکه اتریوم تایید می نمایند و بلاک جدیدی را در بلاک چین اتریوم تولید می کنند، پاداشی برای شما به ‌عنوان استخراج ‌کننده در نظر گرفته ‌می شود که این پاداش در قالب اتریوم به شما داده خواهد شد و در اصطلاح به این فرآیند استخراج اتریوم می گویند. تایید تراکنش ‌ها به منظور جلوگیری از تقلب و اعتبار یک تراکنش صورت می پذیرد.

یک ماینر می بایست در زمانی بین ۱۲ تا ۱۵ ثانیه یک بلاک پیدا کرده و در صورتی‌ که دستگاه ماینینگ با سرعتی بیشتر یا کم تر این کار را انجام دهد، به‌ صورت کلی سیستم نرخ هش را جهت تنظیم و متعادل‌ سازی  ساخت بلاک و استخراج بالا و پایین می ‌کند و یا به اصطلاح سختی شبکه را افزایش یا کاهش خواهد داد.

البته این در حالی است که سلطه بیت کوین کماکان بر بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد، اندک مشکلاتی محسوب می شوند که شبکه این ارز دیجیتال با آن ‌ها روبرو است. یکی از این مشکلات، متمرکز شدن پروسه ماینینگ بیت کوین است. در شروع عرضه بیت کوین، کاربران قادر بودند توسط یک کامپیوتر قدرتمند و حتی لپ‌ تاپ‌ های خود به ماینینگ بیت کوین بپردازند، ولی در حال حاضر چنین کاری امکان پذیر نمی باشد و تنها دستگاه‌ های ASIC توان استخراج بیت کوین را دارند.

درباره ارز دیجیتال اتریوم هم این وضعیت صادق است و ریگ‌ های استخراج، جای رایانه ‌های معمولی را گرفته ‌اند. در این‌ بین سودهای بزرگ به مزارع بزرگ ماینینگ می ‌رسد که سرمایه ‌گذاری زیادی جهت خرید هزاران دستگاه ماینینگ، تجهیزات استخراج، تهویه هوا و اداره این پروسه اختصاص داده ‌اند.

استخراج اتریوم در منزل

با این ‌حال یک کاربر عادی هم می ‌تواند با تهیه یا تنظیم یک ریگ استخراج در اندازه ‌ای بسیار کوچک‌ تر به ماینینگ اتریوم بپردازد. جدا از خوب است بدانید که الگوریتم استخراج اتریوم (Ethash) نام داردو البته که این الگوریتم با دستگاه های استخراج ASIC سازگاری ندارد و برای استخراج اتریوم از کارت ‌های گرافیک میتوان بهره گرفت.

پاداش استخراج هر بلاک در بلاک چین اتریوم برابر با ۳ اتر است و در حقیقت این کارمزد تراکنش ‌هایی است انجام‌ شده و به ‌عنوان پاداش به ماینر تعلق خواهد گرفت و این در حالی است که استخراج هر بلاک در بلاکچین بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد، این زمان در استخراج اتریوم حدود ۱۲ ثانیه است. این امکان به دلیل پروتکل GHOST شبکه اتریوم است، لذا زمانی که ماینرها یک بلاک از بیت کوین را استخراج می‌ کنند، ماینرهای اتریوم در وقتی مشابه چندین بلاک از اتریوم را استخراج کرده ‌اند.

نکاتی که قبل از شروع ماینینگ اتریوم باید بدانید؛

قبل از این که قصد داشته باشید به هر شکلی پروسه استخراج اتریوم را انجام دهید، بایستی دمای محل موردنظر که قرار است در آنجا ماینر یا کارت‌ های گرافیک خود را قرار دهید را در نظر بگیرید و توسط یک دستگاه تهویه هوا و خنک ‌کننده طول عمر ماینر و کارت ‌های گرافیک خود را افزایش دهید. مطمئتا تمامی ماینر ها به چندین فن برای خنک کردن ماینر مجهز هستند، اما چنانچه برای تهیه یک کارت گرافیک اقدام کردید و آن کارت گرافیک فن مناسبی نداشت، حتما سیستم خنک ‌کننده و تهویه هوا را برای آن نیز فراهم نمایید. جدا از این استفاده از لپ ‌تاپ را به هیچ وجه توصیه نمی ‌کنیم، به خاطر این که لپ ‌تاپ ‌ها نمی توانند در شبکه استخراج رمزارزها اتریوم تلاش کنند و به علت حجم زیاد درخواست ‌ها، کارت ‌های گرافیکی که در لپ ‌تاپ ‌ها قرار دارند پاسخگوی این حجم از درخواست ‌ها نیستند.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال جهت استخراج در سال ۲۰۲۱ کدام ارزها هستند؟


این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید که استفاده از لپ ‌تاپ را به ‌هیچ ‌عنوان توصیه نمی ‌کنیم، به خاطر این که لپ ‌تاپ‌ ها نمی توانند در شبکه استخراج ارزهای دیجیتال اتریوم شانسی داشته باشند و به دلیل حجم زیاد درخواست‌ ها،  کارت های گرافیکی که در لپ ‌تاپ ‌ها قرار دارند پاسخگوی این حجم از درخواست ‌ها نخواهند بود. شما می ‌توانید با رعایت نکاتی که در بالا عنوان کردیم به سادگی برای استخراج اتریوم اقدام کنید، به همین خاطر توصیه می کنیم این سه نکته را در مورد استخراج ارز اتریوم در خاطر داشته باشید :

  1. لپ تاپ هرگز : همان طور که گفتیم با کامپیوترهای خانگی هم با این که به صرفه نیست، می ‌توان استخراج اتریوم را انجام داد، اما با لپ تاپ هرگز این کار را انجام ندهید. سخت افزارهای لپ تاپ در مقایسه با کیس های کامپیوتری بسیار ضعیف تر هستند و استخراج می ‌تواند به آن ها آسیب ‌های جبران ناپذیری بزند.
  2. دمای دستگاه : کارت های گرافیک دمای زیادی تولید می کنند، لذا حتما استخراج را در یک اتاق خنک و با فن‌ های مناسب انجام دهید. دمای دستگاه خود را هر چند دقیقه چک کنید یا از دستگاه های سنسور دما استفاده نمایید.
  3. برق مصرفی : مصرف برق کارت های گرافیک خیلی بالا می باشد، بنابراین بخش بزرگی از مبلغ ارزهای استخراج شده صرف هزینه برق خواهد شد. حتما پیش از از شروع استخراج هزینه برق خود را محاسبه کنید تا در ضرر قرار نگیرید. این هزینه نسبت به شرایط جغرافیایی و نوع برق دریافتی متفاوت است. به عنوان مثال در مناطق گرمسیر هزینه برق با مناطق سردسیر متفاوت است. همچنین برای برق خانگی تعرفه‌ ها به صورت تصاعدی هستند. جزئیات دقیق مصرف برق خورد را می ‌توانید با مراجعه به نزدیک ‌ترین سازمان برق محل زندگی خود کسب کنید.

ماین کردن اتریوم با استفاده از کارت گرافیک

به صورت کلی استخراج بیت کوین به وسیله دستگاه‌ های مخصوص ASIC انجام می ‌شود و این در حالی است که بیش ترین میزان استخراج اتریوم توسط کارت‌ های گرافیک قدرتمند صورت می پذیرد. البته امکان استخراج اتریوم بوسیله دستگاه های آسیک هم وجود دارد. کارت‌ های گرافیک تنها سخت ‌افزاری نیستند که میتوان توسط آن ها اتریوم را استخراج کرد و باید دیگر سخت افزار ها مانند فن، CPU، رم، منبع تغذیه و هارد درایو را هم به این فهرست اضافه کرد.

به طول کلی محفظه ای که همه این سخت ‌افزار ها در آن قرار می‌ گیرند ریگ استخراج گفته می شود. ریگ استخراج مجموعه‌ ای است از چندین کارت گرافیک قدرتمند که سایر اجزا هم در کنار آن قرار می گیرند و این مجموعه مانند یک رایانه عمل می کند. چنانچه نخواهید خودتان یک ریگ استخراج را جمع ‌آوری کنید هم قادرید این ریگ ها را به شکل آماده خریداری نمایید. شایان ذکر است که حداقل ۶ کارت گرافیک برای یک ریگ استخراج احتیاج است که بهتر است تا از معتبرترین برندهای کارت گرافیک همانند AMD و Nvidia استفاده نمایید و مدل ‌هایی که قدرت هش بالاتر از نوزده مگا هش دارند را انتخاب فرمایید.

کارت‌ های گرافیک AMD برای ماینینگ

  • کارت گرافیک AMD Radeon VII با قدرت هش Mh/s 78
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 380 با قدرت هش Mh/s 19
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 470 با قدرت هش Mh/s 26
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 570 با قدرت هش Mh/s 27
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 580 با قدرت هش Mh/s 30
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX FURY با قدرت هش Mh/s 29
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 56 با قدرت هش Mh/s 36
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 با قدرت هش Mh/s 40

کارت‌ های گرافیک Nvidia برای ماینینگ

  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1060 با قدرت هش Mh/s 22
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1070 با قدرت هش Mh/s 30
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 با قدرت هش Mh/s 34
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1660 با قدرت هش Mh/s 20
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 2060 با قدرت هش Mh/s 27
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 2070 با قدرت هش Mh/s 36
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 2080 با قدرت هش Mh/s 36
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti با قدرت هش Mh/s 49
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1660 Ti با قدرت هش Mh/s 25
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 2080 Ti با قدرت هش Mh/s 52
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1070 Ti با قدرت هش Mh/s 30.5
  • کارت گرافیک Nvidia GTX 1050 Ti با قدرت هش Mh/s 13.90

نکته : در ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال، می ‌توانید با وارد کردن جمع قدرت کارت گرافیک ‌های خود، سود تقریبی خود را محسابه نمایید.

نکته : قدرت یا هش ریت هر کارت گرافیک در الگوریتم‌ های مختلف متفاوت است. برای مثال مونرو روی الگوریتم CryptoNight که زیر مجموعه CryptoNote است، استخراج می شود. کارت گرافیک RX580 در الگوریتم مونرو قدرت هش حدود ۶۰۰H/S را دارد و در الگوریتم اتریوم، قدرت هشی حدود ۲۳Mh/s دارد. به این موضوع دقت داشته باشید تا در محاسبه سود دچار اشتباه نشوید.

نکته : قدرت هر کارت گرافیک روی هر الگوریتم ثابت می باشد، مگر این که تیم توسعه دهنده تغییراتی روی الگوریتم اعمال کند. به عنوان مثال در الگوریتم ProgPow اتریوم امکان دارد هش ریت کارت‌ های گرافیک تغییر کند. البته احتمالا کاهش چندانی در سودآوری ندارد، چرا که این تغییرات برای تمامی ماینرها اعمال می‌ شود.

درآمد از ماینر چگونه به ریال تبدیل می شود؟

بعد از این که استخراج را آغاز کردید، بسته به قدرت هش سخت ‌افزارتان و تداوم فعالیت، اولین پرداختی ‌خود را از سمت استخر استخراج یا نرم ‌افزاری که نصب کرده‌اید دریافت خواهید کرد. استخرها یا نرم ‌افزارها یک حداقل پرداخت دارند که باید مقدار اتریوم استخراج شده به این حداقل برسد تا تراکنش صورت پذیرد و اتریوم به کیف پول شما انتقال یابد. کیف پول را شما در نرم‌افزار ماینر ثبت می ‌کنید.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم با گوشی | آموزش جامع استخراج اتریوم با موبایل


بعضی از نرم‌افزارها مثل Minergate به وارد کردن کیف پول احتیاجی ندارد و مبالغ اتریوم در حساب کاربری ‌تان در سایت ذخیره خواهد شد و بعد از آن امکان برداشت را پیدا خواهید کرد. به منظور انتخاب کیف پول اتریوم، گزینه ‌های زیادی پیش ‌روی شماست. بعد از دریافت اتریوم، می ‌توانید آن را در سایت‌ های ایرانی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می ‌پردازند به ریال به فروش برسانید یا این که آن را برای در امان ماندن از نوسانات قیمت به دلارهای آنلاین مثل تتر تبدیل نمایید.

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

در بیشتر رمزارزها، سختی استخراج و هزینه آن در بلندمدت افزایش پیدا می کند. اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته امروزه سرمایه ‌گذاری سنگین برای استخراج اتریوم به نظر عاقلانه نمی آید، چرا که در آینده نه چندان دور، الگوریتم Pow اتریوم به Pos تغییر کرده و دیگر نیازی به ماینرها نخواهد بود. شاید هم شبکه اتریوم مدتی به صورت ترکیبی از هر دو الگوریتم به کار خود ادامه دهد، ولی با این وجود بسیاری بر این باورند تغییرات شبکه اتریوم امکان دارد موجب شود ماینرهایی که الان کار خود را شروع می ‌کنند نتوانند حتی به سرمایه اولیه ‌شان برسند. یک راه‌ حل برای این ماینرها این است که بعد از تغییر الگوریتم اتریوم، سخت ‌افزار خود را برای استخراج ارزهای دیگر اختصاص دهند.


نتیجه گیری و کلام آخر

استخراج اتریوم در سال ‌های اخیر دستخوش تغییراتی شده است. شاید ۴ سال پیش شما به سادگی می ‌توانستید برای استخراج اتریوم در خانه اقدام کنید، ولی در حال حاضر سختی شبکه اتریوم به ‌شدت افزایش یافته است. در عوض، این روزها به سادگی می ‌توانید با تهیه یک رایانه با کارت گرافیک قدرتمند و نصب یک نرم ‌افزار از میان فهرست نرم افزارهای بالا، استخراج اتریوم را حتی در خانه شروع کنید. در این مقاله تلاش داشتیم تا به صورت کامل مفهوم استخراج ارز دیجیتال اتریوم را مورد بحث قرار دهیم و در ادامه استخراج این رمز ارز محبوب را به شما آموزش دهیم.

در انتها امیدوارم کلیات موضوع استخراج اتریوم در خانه را متوجه شده باشید.

از نظر شما سرمایه گذاری در بهترین ارز برای استخراج در سال ۱۴۰۰ کدام است؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند)

برای دوستانتان بفرستید: