برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار کدامند؟

ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار زیادی وجود دارد که در حال حاضر کسی آن ها را نمیشناسد و یا معدود افراد حرفه ای و با تجربه بازار هستند که آن ها را شناسایی کرده اند ولی هنوز به عنوان یک ارز دیجیتال مطرح در دنیا شناخته نشده است و همین امر موجب میشود تا فرصت سرمایه گذاری بسیار خوبی برای افراد دانا فراهم شود. اگر سابقه همین ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تا چندی پیش، ارز دیجیتال سولانا وجود خارجی نداشت و در حد یک پروژه تئوری بود، ولی در حال حاضر بین بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری نام آن دیده می شود و نکته جالب دیگر این که اگر در ابتدای مسیر این ارز، پتانسیل های این پروژه را تشخیص می دادید، در پله های صعودی اول، بیش از ۱۳,۰۰۰ درصد سود دریافت می کردید!! این فرصت های طلایی در بازار تمام نمی شود، پس اگر دوست دارید بدانید ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار بعدی کدامند، این مطلب را حتما تا انتها مطالعه فرمایید.

ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار

از اولین رمزارز معتبر دنیا که بیت کوین بوده و است تا بسیاری از آلت کوین های دیگر مثل اتریوم، ریپل، استلار، بایننس کوین، لایت کوین، دوج کوین، پولکادات، سولانا و … همگی به گسترده تر شدن بازار کریپتوکارنسی کمک کردند و این موضوع موجب شده است تا انتخاب پروژه های مناسب تر و آینده دارتر بین این تعداد پروژه، کار ساده ای نباشد و اینجاست که سرمایه گذاران و تحلیل گران فاندامنتالی نگاه ویژگی به قابلیت های پروژه های جدید برای رقم زدن آینده بازار ارزهای دیجیتال هستند. درست است که بیت کوین پادشاه بازار رمزارزهاست و به عنوان لیدر تمامی آن ها به حساب می آید، ولی اخیرا و با کاهش دامیننس بیت کوین می توان آینده به مراتب بهتری برای آلت کوین های جذاب با پروژه های منحصر به فرد متصور شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مقاله مختصر ولی بدرد بخور قصد داریم ۹ ارز دیجیتال که پتانسیل رشد بسیار بالایی در آینده دارند ولی در حال حاضر نه قیمت آن ها بسیار بالاست و نه توجه خیلی خاصی در بازار به آن ها می شود اشاره کنیم و بررسی کنیم که چرا این ۹ رمزارز در لیست ۹ تایی سایت کد بورسی قرار گرفتند و دلیل این انتخاب ها چیست. بنابراین اگر به دنبال ازرهای دیجیتال گم نام و آینده دار هستید که پروژه های فاندامنتالی و منحصر به فردی دارند، ما در این مطلب سعی می کنیم دید بسیار خوبی در این خصوص به شما بدهیم تا در نهایت این خودتان باشید که تصمیم می گیرید کدام پروژه برای سرمایه گذاری بلندمدت شما مناسب تر است و مطمئنا سود مورد نظرتان را به دست خواهید آورد.

۱) اینترنت کامپیوتر – ICP

اینترنت کامپیوتر یکی از کارآمدترین شبکه‌ های بلاک چینی را در اختیار دارد و نخستین بلاک چین در کل جهان می باشد که با ظرفیت نامحدود و تحت سرعت وب کار می کند. شبکه این ارز بعد از بیت کوین و اتریوم، سومین نوآوری بلاک چینی به حساب می آید، از همین روی در لیست ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار نام آن را مشاهده می کنید. این ارز دیجیتالی در حقیقت یک کامپیوتر بلاک چینی می باشد که داده‌ ها و محاسبات قراردادهای هوشمند را مقیاس پذیر کرده و آن ها را تحت سرعت وب اجرا و داده ها را یکجا ذخیره خواهد کرد و یک چارچوب نرم افزاری قدرتمند برای توسعه‌ دهندگان به شمار می رود.

لازم به ذکر است که شبکه ICP در سال ۲۰۱۶ به وسیله دامینیک ویلیامز به دنیا معرفی شد و توانست توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. در ادامه و در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۵۰ هزار نفر طی ایردراپی توکن ICP دریافت کرند. در همان سال نیز بنیاد این پروژه به نام DFINITY، نسخه آلفای شبکه اصلی اینترنت کامپیوتر را تاسیس نمود. در گام نهاییت به سمت تمرکززدایی در سال ۲۰۲۱، زنجیره اصلی عمومی به وسیله دفینیتی ارائه شد و روند توسعه این ارز نشان داده است که پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و حتی هولد دارد. البته اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال icp چیست و چه آینده ای دارد این مطلب راهنمایی کاملی در اختیارتان قرار می دهد.

۲) استیم – Steem

استیم رمزارزی مبتنی بر بلاک چین می باشد که مطابق با محتوا و شبکه‌ های اجتماعی کار می کند. استیم در سال ۲۰۱۶ و به وسیله شرکتی با نام Steemit فعالیت های خود را در حوزه ارزهای دیجیتال آغاز کرد. این پروژه امکانی در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا با استفاده از زنجیره بلوکی این پلتفرم، تجربه‌ ای جدید از انتشار محتوا و لایک شدن در شبکه‌ های اجتماعی به دست آورند. به عبارت دیگر رمزارز استیم سعی دارد تا بر خلاف دیگر شبکه‌ های اجتماعی که برای کاربران خود پاداشی در نظر نگرفته اند، کارایی این سیستم و همین طور جذابیت آن را برای کاربران افزایش دهد و به صورت مستقیم به آن ها پاداش پرداخت کند.

حتما بخوانید : بهترین توکن های دیفای برای خرید در سال ۲۰۲۲


به همین دلیل است که در این پلتفرم افراد می توانند مطالب خود را مثل دیگر شبکه‌ های اجتماعی، انتشار دهند و در ازای این کار پاداش متناسب بگیرند! ارزش استیم تا به امروز به دلیل افزایش سطح عرضه، آنچنان مثبت نبوده است، ولی پیش بینی می شود که با توجه به پتانسیل‌ های بالای آن و همچنین تحولی که در حوزه شبکه‌ های اجتماعی شاهد خواهیم بود، آینده روشنی برای این ارز دیجیتال جذاب رقم بخورد.

۳) وی چین – VeChain

وی چین پلتفرمی برای مدیریت زنجیره تامین می باشد که در بستر بلاک چین راه اندازی شده است. این شبکه که در سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شده و در سال ۲۰۱۶ به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد. جالب است بدانید که این پلتفرم از دو توکن اصلی به نام‌ های VET و VTHO در راستای مدیریت و ایجاد ارزش در بلاک چین عمومی وی چین تور بهره می گیرد.

نکته شایان ذکر دیگر این که ایده این پروژه علاوه بر بهبود کارایی، امکان ردیابی و شفافیت زنجیره‌ های تامین، کاهش هزینه‌ ها و قرار دادن کنترل در دست خود کاربران را نیز به همراه دارد. با توجه به مواردی که گفته شد، سرمایه گذاری و حتی هولد این ارز دیجیتال که در حال حاضر مورد اقبال جهانیان واقع نشده است و با این حال پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، می تواند یکی از گزینه های روی میز شما برای تشکیل سبد هولد و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال باشد. همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال وت چیست و آینده آن چگونه است، این مطلب به شما کمک می کند.

۴) پالیگان – Polygon

پالیگان که قبل تر آن را با عنوان متیک می شناختیم، در سال ۲۰۱۷ فعالیت های خود را در این حوزه آغاز نمود و چند وقتی می شود که در بین پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال آینده دار بازار قرار گرفته است و رشد قیمتی خود را مدیون انفجار صنعت دیفای، برنامه‌ های غیر متمرکز و حوزه سازمان خودگردان و مستقل غیر متمرکز است ولی همچنان پتانسیل توجه و رشد بیشتری در آن دیده می شود! شبکه پالیگان چارچوب پلاسما و معماری اثبات سهام را با یک دیگر ترکیب کرده است و با استفاده از آن، قابلیت های جدیدی حول این فناوری‌ ها طراحی خواهد شد تا به نیازهای گوناگون توسعه‌ دهندگان اکوسیستم پاسخ داده شود. ارز دیجیتال پالیگان هم از توکن اختصاصی خود برخوردار است و بر روی بلاک چین اتریوم بنا شده است.

حتما بخوانید : ارز ديجيتال پالی گان چیست + پیش بینی آینده polygon 


شایان ذکر است که ارز دیجیتال MATIC را به منظور پرداخت هزینه خدمات روی شبکه پالیگان مورد استفاده قرار می دهند. کارمزد تراکنش‌ های صورت گرفته در ساید چین‌ های این شبکه هم به وسیله این توکن پرداخته می شود. بنابراین با توجه به ویژگی هایی که برای این شبکه بیان کردیم، خرید و سرمایه گذاری در پالیگان می تواند گزینه مناسبی برای سودآوری در بلندمدت به حساب آید. نکته دیگر این که به عقیده بسیاری در سال های آتی، راهکارهای لایه دومی رشد فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد، به این خاطر که مهم ترین مشکل سیستم‌ های بلاک چینی را برطرف می کنند! حال فکرش را بکنید، در بین این نوع از پروژه ها، پالیگان خود را به عنوان پرچمدار مطرح کرده است و روند سودسازی آن می تواند بسیار مناسب باشد.

۵) آوالانچ – Avalanche

آوالانچ که با نام آواکس هم در بازار شهرت دارد، سعی دارد تا بدون فدا کردن خاصیت غیرمتمرکز بودن، مقیاس‌ پذیری را افزایش دهد که این برخلاف روندی است که بعضی بلاک چین‌ ها مانند بایننس چین در مسیر آن افتاده اند. شبکه اصلی آوالانچ از سه بلاک چین اصلی تشکیل شده است که این ساختار شکل متفاوتی در قیاس با سایر پروژه‌ های دیجیتالی به حساب می آید و از جمله دلایل تبدیل آوالانچ به یکی از رمزرارزهای آینده دار نیز همین موضوع بوده است، چرا که هر کدام از این سه بلاکچین، کارکرد متفاوتی دارند!

ارز دیجیتال گمنام

برای مثال یکی از این سه بلاکچین که X-Chain نام دارد، در راستای مدیریت دارایی‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد و از پروتکل اجماع آوالانچ بهره می برد. بلاکچین دیگر با نام C-Chain نیز به منظور طراحی قراردادهای هوشمند کاربرد دارد و سومین بلاکچین که P-Chain نام دارد، برای هماهنگ نگه داشتن ولیدیتورها استفاده می شود. نحوه کار پروتکل اجماع آوالانچ بدین صورت است که تمامی نودها را به صورت موازی و همزمان با یکدیگر فعالیت خواهند کرد، بنابراین هر یک توانایی بررسی تاییدیه‌ های دیگر گره‌ ها را خواهند داشت.

بعد از این که به شکل تصادفی نمونه‌ گیری‌ های پیوسته انجام شد، یک تراکنش ثبت نهایی خواهد شد. شاید فکر کنید این شیوه فعالیت، سرعت پردازش تراکنش‌ ها را کم می کند، ولی باید گفت که مقیاس‌ پذیری بالای این اکوسیستم بسیار جالب است و در هر ثانیه می‌ تواند بالای ۶ هزار تراکنش را مورد پردازش قرار دهد! در نظر داشته باشید که این عدد در بیت کوین، ۷ و اتریوم، ۲۵ می باشد! میتوانید همه چیز درباره ارز دیجیتال matic را اینجا رایگان یاد بگیرید!

۶) ارز دیجیتال DYDX

ارز DYDX که به صرافی غیرمتمرکز dYdX تعلق دارد، بیش از ۳ سال است که از شروع به فعالیت آن می گذرد ولی زمان زیادی از عرضه توکن آن نگذشته است. در ابتدای عرضه، توکن DYDX افت و خیزهای بسیاری را به خود دید ولی در حال حاضر این انتظار می رود که در آستانه یک جنبش صعودی قرار داشته باشد. حجم نقدینگی بسیار بالای این صرافی از نکاتی است که می تواند ما را به این پروژه امیدوار کند.

حتما بخوانید : آموزش سایت کوین مارکت کپ {آچار فرانسه بازار رمزارزها}


این ارز دیجیتال همین حالا هم از صرافی‌ های رقیب مثل یونی‌ سوآپ و پنکیک سو‌آپ عملکرد بهتری به نمایش گذاشته است. با محدودیت‌ های روزافزون صرافی‌ های متمرکز مثل بایننس و حتی کوین‌ بیس، این طور به نظر می آید که شاهد افزایش استقبال از پلتفرم‌ هایی مثل dYdX باشیم. با توجه به استقبال قابل پیش‌ بینی از DEXها، شاید بتوان گفت که رمز ارز DYDX هم در این سال میلادی عملکرد مناسبی را از خود نشان بدهد.

۷) گالا – GALA

گالا نیز می توانید جزو آینده دارترین رمزارزهای حوزه بازی به حساب آید. این بستر قوی پس از داغ شدن مفهوم متاورس رشد بسیار زیادی را تجربه کرد، ولی با در نظر گرفتن پتانسیل بالای آن، انتظار می رود که در آینده باز هم رشد خوبی برای این ارز رقم بخورد. مفهوم “بازی‌ کن، درآمدزایی کن” با رشد چشمگیر اکسی اینفینیتی بیشتر از پیش مطرح شد و کاربران بسیاری جذب آن شدند. حال برای توسعه‌ دهندگان، یکی از قدرتمندترین و بهترین بسترهای طراحی بازی های بلاک چینی گالا گیمز می باشد.

جالب است بدانید که هدف گالا گیمز تحول صنعت بازی به صورتی متفاوت و دادن ارائه کنترل کامل بازی‌ ها به کاربران می باشد. گالا با تکیه بر توکن‌ های غیر مثلی و فراهم آوردن امکان مالکیت اشیا و دارایی‌ های درون بازی‌ ها، پتانسیل خوبی دارد تا کل صنعت گیمینگ را با تحول عظیمی روبرو کند. گالا گیمز به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌ های طراحی بازی است و قصد دارد با کمک فناوری بلاک چین، تفکر خلاق را با قابلیت کنترل بازی‌ ها و به خصوص دارایی‌ های درون بازی به بازیکنان بازگرداند. جدا از بحث معرفی ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار باید توجه داشت که در حوزه متاورس هم این رمزارز آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

۸) فانتوم – Fantom

فانتوم یکی از جاه‌ طلبانه‌ ترین پروژه‌ های بلاک چین به حساب می آید که یکی از هدف های آن ایجاد یک پلتفرمی به منظور طراحی قراردادهای هوشمند به عنوان سیستم عصبی شهرهای هوشمند می باشد. در واقع استفاده از تکنولوژی گراف جهت‌ دار غیرمدور با هدف دستیابی به مقیاس‌ پذیری در حد تقریبا بی نهایت از جمله دلایل خاص بودن این پروژه جذاب به شمار می رود. جالب است بدانید که بیت کوین و اتریوم به صورت متوسط هر ثانیه ۷ و ۲۵ تراکنش را پردازش می نمایند که این عدد در آوالانچ حدود ۷ هزار عدد و در این ارز ۳۰۰ هزار تراکنش است!

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال فانتوم | همه چیز راجب ارز Fantom


حتی اتریوم ۲٫۰ به لطف شاردینگ توانست به حدود ۱۰۰ هزار تراکنش بر ثانیه دست یابد، اما فانتوم که خود را یکی از رمزارزهای آینده دار می داند، ادعای پردازش ۳۰۰ هزار تراکنش در هر ثانیه و همینطور فراهم آمدن امکان برقراری ارتباط میان ارائه‌ دهندگان خدمات متعدد را مطرح کرده است! فانتوم به علاوه شهرهای هوشمند آینده، در شرایط کنونی نیز در دنیای دیفای کارایی بسیار زیادی دارد. با این که ساختار پروژه کمی پیچیده به نظر می آید و سیستم از چند لایه تشکیل شده است، این پروژه یکی از منحصر به فردترین پروژه‌ های بلاک چینی حال حاضر به حساب می آید که پتانسیل رشد آن در آینده بسیار بالاست.

۹) کایبر نتورک – Kyber network

کایبر رمزارزی می باشد که شبکه آن در سنگاپور واقع شده است. توکن رسمی شبکه کیبر یا همان KNC است و در واقع نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال به حساب می آید که امکان تبدیل و مبادله دارایی ها به اشکال دیجیتالی را فراهم آورده است. این شبکه توانایی این را دارد تا توکن های DGD را در یک شکل از تراکنش در اختیار ما بگذارد!

جالب ترین نکته ای که در مورد شبکه kyber وجود دارد، بدون شک این است که احتیاجی به سپرده یا ثبت نام در آن دیده نمی شود و زمانی که وارد زنجیره بلوک می شوید، هیچ تأییدی برای هر تراکنش احتیاج نخواهد بود! البته این را هم باید که به منظور سرمایه گذاری در این پروژه باید بیشتر تحقیق کنید و رفتار توسعه دهندگان این پروژه را زیر نظر بگیرید تا در شرایط به مراتب ایمن تری برای سرمایه گذاری در آن اقدام کنید ولی در حال حاضر نیز این رمزارز جزو ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار محسوب می شود.


همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مطلب ۹ تا از اصلی ترین ارزهای دیجیتال گمنام آینده دار را خدمت شما معرفی کردیم. 

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید را یکجا یاد بگیرید، همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

برای دوستانتان بفرستید: