برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین چگونه است؟

سیاست های پولی و اتخاذی کشور آمریکا در روند رو به رشد قیمتی و استفاده از ارزهای دیجیتال نقش بسیار پررنگی دارد. همانطور که قابل حدس است، آمریکا به بیت کوین و به صورت کلی رمزارزها مخالفت دارد و در عوض چین که به دنبال قدرتمند تر شدن از آمریکاست، ارزهای دیجیتال را به بهترین شکل بسط داده است. حال سوال اینجاست که اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین چیست و روند افزایشی و صعودی بیت کوین و دیگر رمزارزها با روی کار آمدن بایدن یا ترامپ به چه صورت خواهد بود؟ اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین به دلیل غیر متمرکز بودن آن احتمالا کمتر از بازارهای موازی بورس، ارز و طلا خواهد بود ولی به هر حال تاثیر خواهد پذیرفت. در این مطلب قصد داریم اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم، پس همراه سایت کد بورسی باشید.

اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین

شکی در این نیست که انتخابات پیش رو، یکی از شدیدترین رقابت ‌ها در تاریخ سیاسی آمریکا است. اقتصاد ایالات متحده ماه‌ هاست که به دلیل همه‌ گیری بیماری کرونا آسیب دیده و از همین روی شاخص ارزش دلار سقوط شدیدی را در این مدت تجربه کرده است. در همین حال، انتظار می ‌رفت که رمز ارز بیت کوین رشد قیمتی چشم گیری را تجربه کند، به خاطر این که هاوینگ و ناملایمات بازارهای سنتی بستر مناسبی را برای جذب سرمایه به سمت بیت کوین فراهم کرده بودند، ولی تا به امروز چنین نشده است. بازار رمزارزها مثل بازارهای مالی دیگر، برای رشد نیازمند ورود سرمایه جدید می باشد، ولی از آنجایی که طبقه متوسط سرمایه خود را تا بعد از انتخابات و اثرات احتمالی آن در جیب خود نگه می‌ دارند، بعید به نظر می آید که تا پیش از انتخابات شاهد ورود جریان پولی جدیدی به بازار رمزارزها باشیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


هرچند در نظرسنجی‌ ها جو بایدن پیشتاز است، ولی پیش‌ بینی نتیجه احتمالی انتخابات کار بسیار سختی است، چرا که هر دو حزب آماده پیروزی خود هستند و تا زمان اعلام رسمی ریاست جمهوری از روز انتخابات، ۳۰ تا ۴۰ روز زمان خواهد برد. با این وجود سوال اصلی برای جامعه رمزارزها این است که تاثیر نتیجه انتخابات روی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟ هر دو نامزد ریاست جمهوری تا به امروز نظر زیادی در مورد رمز ارزها نداده ‌اند. با این وجود نگاه بی‌ طرفانه آن‌ ها می‌ تواند تا حدود زیادی زمینه‌ ساز ورود بازیگران نهادی به بازار رمزارزها و مهاجرت شرکت‌ های مالی سنتی به ارزهای رمزپایه گردد. از طرف دیگر عوامل دیگری مثل ارزهای دیجیتال ملی کشورهای گوناگون می ‌تواند تاثیرات متفاوتی روی دیدگاه سیاست‌ مداران آن کشورها در مورد رمز ارزهای سنتی مثل بیت کوین و اتریوم بگذارد.

اثرات پیروزی بایدن بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

جالب است بدانید که بایدن، موضع صریحی در قبال بیت کوین ندارد. او پیش‌ از هک حساب کاربری‌ اش هرگز نامی از بیت کوین نبرده بود و تا به امروز نیز درخواست رسانه ‌ها را برای موضع ‌گیری در مورد آن بی ‌پاسخ گذاشته است، ولی پیش ‌تر در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶، کمیته ‌ای موسوم به درفت بایدن ۲۰۱۶ با هدف حمایت از بایدن راه‌ اندازی شده بود و کمک ‌های مردمی را در قالب بیت کوین می گرفت. با این وجود بایدن در نهایت برای انتخابات نامزد نشد و این کمیته نیز نتوانست به صورت رسمی با وی ارتباط مناسبی داشته باشد.

اثرات انتخابات امریکا بر بیت کوین

ترامپ نیز موضعی انفعالی در برابر بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارد، اما سازمان ‌های تحت امر وی تأثیر و نفوذ ارزهای دیجیتال را دست ‌کم نگرفته ‌اند. از طرفی نباید از این واقعیت غافل شد که بایدن دل ‌مشغولی‌ های بسیار مهم تری برای کارزار ریاست جمهوری خود دارد؛ از ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی کنونی گرفته تا سیاست‌ های جنجال ‌آفرین ترامپ در عرصه‌ های سیاسی داخلی و خارجی که در صورت ریاست جمهوری بایدن باید تا حدودی اصلاح شوند. با این وجود تصاحب کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده از سوی بایدن، می ‌تواند تأثیر بسیاری بر رشد و بلوغ صنعت رمزارزها در گوشه و کنار آمریکا و حتی دنیا داشته باشد.

اثرات پیروزی ترامپ بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

اگرچه دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا، پیش از این در توییتی نظر منفی خود را درباره بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال عنوان کرده بود، ولی این ذهنیت ترامپ موجب تنگ ‌تر‌ شدن حلقه قانون‌ گذاری علیه ارزهای دیجیتال در دوره ریاست جمهوری او نشد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد و رقابت تنگاتنگی بین ترامپ و بایدن وجود داشت. ‌سایت دیکریپت در مقاله ‌ای، تأثیر انتخاب هر کدام از این دو فرد را بر صنعت ارزهای دیجیتال بررسی کرده است.

دونالد جی ترامپ، ۴۵ امین رئیس ‌جمهور آمریکا، در طول نزدیک به ۴ سال ریاست خود از توییتر برای بیان دیدگاه‌ های خود در خصوص مسائل زیادی استفاده کرده است و بیت کوین نیز از این قاعده مستثنا نیست. موضع ترامپ در خصوص بیت کوین، برای او که در طول ۴ سال ریاستش، علیه بسیاری از موضوعات مواضع تند و تیزی اتخاذ کرده بود، موضعی نرم محسوب می شود. ترامپ در تیر ۱۳۹۸ توییتی را با چنین مضمونی منتشر کرد؛ من طرفدار بیت کوین نیستم. این جمله می ‌توانست قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال و نظارت بر دارایی ‌های کریپتو در آمریکا را در مسیر مشخصی قرار دهد.

حتما بخوانید : آینده بیت کوین | پیش بینی قیمت بیت کوین در آینده

ولی در عمل وضعیت به شکل دیگری اتفاق افتاد. اگرچه امکان دارد شخص ترامپ نسبت به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال یک حس تنفر شخصی داشته باشد، ولی دولت او نسبت به ارزهای دیجیتال موضعی کاملا واقع‌ گرایانه داشته است. با این وجود با توجه به وضعیت ارزهای دیجیتال در آمریکا طی ۱ سال گذشته و رجوع به قرائن و شواهد موجود می ‌توان حدس زد که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، چه شرایطی برای ارزهای دیجیتال رقم می خورد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

در گذشته شاهد این موضوع بودیم که بیت کوین نمی ‌توانست رکورد قیمت جدیدی را برای خود به ثبت برساند و حتی به سقف تاریخی خود که ۲۰ هزار دلار است نزدیک شود، تا اینکه دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب شد. این بار نیز امکان دارد برنده شدن ترامپ به نفع بازار بیت کوین باشد. تحلیلگران نیز گفته اند که انتخاب مجدد ترامپ، محیط مطلوب ‌تری را برای شرکت ‌ها به وجود خواهد آورد تا به پیشرفت خود ادامه دهند. به هر روی احتمالا شاهد نوسان بیشتری از جانب بازارها هستیم،لذا روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری می ‌تواند پرریسک ‌تر هم باشد.

در این مطلب به اثرات انتخابات آمریکا بر بیت کوین پرداختیم و امیدوارم که از این مطلب نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد اثرات انتخابات آمریکا بر ارزهای دیجیتال داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها با و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

برای دوستانتان بفرستید: