برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش کیف پول تراست والت | همه چیز راجب تراست والت

آموزش کیف پول تراست والت یک آموزش بسیار ساده و در عین حال کارآمد است که به تمامی کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، کمک خواهد کرد. بازار ارزهای دیجیتال هیچ گونه قانون و نظارت خاصی ندارد، پس بهتر است با انتخاب یک کیف پول مناسب و امن برای ارزهای دیجیتالی که می خرید، امنیت سرمایه خود را تامین کنید. من خودم به شخصه از عملکرد و امنیت کیف پول تراست والت رضایت دارم و به همین خاطر دوست داشتم یک مطلب در خصوص آموزش کیف پول تراست والت به همگی داشته باشم، چرا که در اطراف دیده ام کسانی را که به دلیل ناآگاهی و استفاده از کیف پول و صرافی های غیر معتبر، دارایی خود را از دست داده اند و این اصلا برای من خوشایند نبود، بنابراین قصد کردم که این در این مقاله آموزشی رایگان در مورد آموزش کیف پول تراست والت صحبت کنم و همه چیز را راجب این کیف پول محبوب شرح بدم.

آموزش کیف پول تراست والت + جزئیات

پیش تر در مقاله معرفی انواع کیف پول بیت کوین مفهوم کیف پول و اهمیت امنیت آن برای شما صحبت کرده بودیم و حتی در مطلب تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال در خصوص کیف پول های گرم یا نرم افزاری و همین طور کیف پول های سرد یا سخت افزاری صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم کیف پول تراست والت را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها در میان کیف پول های گرم مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و بگوییم که کیف پول تراست والت چیست و نحوه کار با کیف پول تراست والت به چه صورت است. همین طور به این خاطر که بسیاری از افراد برای تبدیل بیت کوین به تتر در تراست والت مشکل داشتند و سوالات در این خصوص زیاد بود، سعی کردم تا نحوه تبدیل بیت کوین به تتر در تراست والت را نیز در این آموزش اضافه کنم تا همه چیز راجب کیف پول تراست را بررسی کرده باشیم، پس تا انتها همراه باشید تا در مورد کیف پول trust wallet هیچ گونه ابهامی برایتان باقی نماند.

حتما بخوانید : معرفی انواع کیف پول بیت کوین – بهترین کیف پول بیت کوین


همانطور که می دانید یکی از مهم‌ ترین مسائل دنیای ارزهای دیجیتال، انتخاب یک کیف پول مناسب و مطمئن است. کیف پول در واقع یک نرم ‌افزار به حساب می آید که از دارایی افراد مراقبت می ‌کند. جستجوی عبارت کیف پول دیجیتالی در گوگل و یا استفاده از مطالب آموزشی رایگان مطلب بالا، ما را با انواع و اقسام کیف پول ‌ها آشنا خواهد کرد، ولی در این بین باید بهترین انتخاب ‌ها را انجام داد. در بین همه کیف پول ‌های دنیا، کیف پول Trust Wallet یکی از بهترین و امن ‌ترین کیف پول‌ های به شمار می آید. کیف پول تراست از رابطه کاربری بسیار مناسبی استفاده می ‌کند. در واقع از آنجا که کاربران روزانه به ‌دفعات زیاد از یک کیف پول استفاده می ‌کنند، طراحی ساده و کاربردی آن بسیار حائز اهمیت است. مسئله ‌ای که کیف پول تراست به ‌خوبی آن را اجرا کرده است. شیوه دریافت و یا ارسال ارز در این کیف پول به‌ راحتی قابل انجام است که در ادامه نحوه آن را خواهیم گفت.

کیف پول تراست والت چیست ؟

در واقع کیف پول تراست یک نرم افزار است که امکان ارسال، دریافت و نگهداری ارزهای بسیاری را برای کاربران فراهم می آورد. تراست والت از پشتیبانی صرافی بایننس استفاده می کند و همان طور که احتمالا می دانید، صرافی ارز دیجیتال بایننس یکی از معروف ‌ترین صرافی ‌های دیجیتال در جهان به حساب می آید که حجم معاملات و اعتبار بسیار بالایی در سراسر دنیا دارد.

کیف پول تراست

نکته جالب دیگر این که تراست والت به‌ طور متن ‌باز ارائه‌ شده است و کاربران به‌ راحتی می ‌توانند از این کیف پول استفاده نمایند. شرکت Six Days LLC طراح و سازنده کیف پول تراست والت است. مطابق با گفته ‌های این شرکت، تراست والت امکان ذخیره ‌سازی توکن‌ های ERC20 و ERC223  اتریوم ساخته‌ شده است.

امنیت کیف پول تراست والت

بهتر است موضوع آموزش کیف پول تراست والت را با بحث امنیت کیف پول که مهم ترین موضوع است شروع کنیم. این کیف پول برای در امان ماندن از هک و سرقت دارایی کاربران خود اقدامات امنیتی زیادی را انجام داده است. تراست یک کیف پول غیرامانی است، بدین معنی که کلیدهای خصوصی کیف پول شما در سروری ذخیره نمی ‌شود، این کلیدها تنها در موبایل کاربر ذخیره می‌ شوند و کس دیگری به آن دسترسی نخواهد داشت. تراست همچنین امکان بازیابی کیف پول و دارایی ‌های موجود در آن در صورت مفقودی موبایل ایجاد کرده است. در زمان باز کردن اکانت در کیف پول، هیچ اطلاعت شخصی از کاربر دریافت نمی ‌شود. کد تراست متن ‌باز است و این بدین معنی که هر توسعه‌ دهنده‌ ای می ‌تواند تمام کد را ببینید و در صورت نیاز و صلاحدید متخصصان این کد قابل تغییر است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نیاز به نسخه پشتیبان از کیف پول Trust را خیلی جدی بگیرید؛ از آنجایی که این کیف پول بر روی تلفن همراه شما نصب می شود، با حذف برنامه، خرابی یا شکستگی تلفن همراه دیگر قابل دسترسی نخواهد بود. به منظور جلوگیری از این گونه مشکلات، می توانید از همان ابتدا از کیف پول خود یک نسخه پشتیبان تهیه فرمایید، ولی در غیر این صورت اگر به هر دلیلی دسترسی شما به کیف پول از بین برود، به هیچ شکل دیگری نمی توانید دوباره وارد کیف پول خودتان شوید. منظورمان از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت ۱۲ کلمه بازیابی یا همان recovery phrase هست که در زمان نصب کیف پول به شما نمایش داده می شود. به این خاطر که در زمان نصب کیف پول تراست، مثل سایر کیف پول ها شماره تلفن یا ایمیلی از سمت شما ثبت نمی شود. تنها روش دسترسی به کیف پولتان، استفاده از ۱۲ کلمه بازیابی هست که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ویژگی های کیف پول تراست والت

تمرکز اصلی تراست والت اتریوم و دیگر توکن های مبتنی بر اتریوم است. این کیف پول به صورتی طراحی شده که کد اصلی آن هم متن باز و هم متن بسته است. تراست را با هدف ساده سازی فرایند ارسال، دریافت و ذخیره توکن های اتریوم در بلاک چین این ارز طراحی و به بازار عرضه شده است. دو ویژگی اصلی این کیف پول تمرکز بر روی امنیت و حریم خصوصی کاربر است. در زمان راه اندازی یک حساب جدید از هیچکس KYC درخواست نخواهد شد و به عنوان یک کیف پول غیر متمرکز، داده های کاربر را ذخیره نمی کند. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا کلیدهای خصوصی خود را به جای سرورهای تراست والت، روی دستگاه خود ذخیره کنند. رابط کاربری آن بارگیری، راه اندازی و شروع کار را آسان می کند. این موضوع موجب شده تا بیش از ۵ میلیون کاربر به این کیف پول اعتماد کنند.

حتما بخوانید : تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟


البته این را هم باید گفت که همکاری مداوم با بایننس تا حد زیادی به این اعتماد کمک کرده است. امروزه این کیف پول یکی از بهترین برنامه های بازار محسوب می شود. مشارکت با بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری مطمئنا موجب می شود تا کاربران زیادی به جمع استفاده کنندگان از این کیف پول اضافه شوند و تقریبا به توسعه قابلیت های بیشتر آن کمک خواهد کرد. البته این کیف پول با شرکت های دیگر از جمله سایبر نتورک همکاری می کند تا برخی ویژگی های خود را ارتقا دهد. از نظر هزینه، بارگیری تراست والت و استفاده از آن کاملا رایگان است. این کیف پول تنها کارمزد پردازش تراکنش ها را از کاربران دریافت می کند. این کارمزد یا به استخراج کنندگان و یا به زنجیره های اثبات سهام پرداخت می شود.

مزایای کیف پول تراست والت

  • پشتیبانی از بیشتر دارایی ها؛ این کیف پول بیش از ۲۰ هزار توکن و ۱۵ ارز برتر بازار را پشتیبانی می کند.
  • رایگان بودن نصب و راه اندازی؛ این کیف پول رایگان است، اما می بایست کارمزد کیف پول تراست والت را بپردازید.
  • متن باز؛ این بدین معنی است که کاربران می توانند آن را بخوانند و در صورت احساس خطر برخی تغییرات را اعمال نمایند.
  • صرافی غیر متمرکز داخلی؛ کیف پول تراست یک صرافی داخلی دارد که به شما اجازه معامله توکن ها را از طریق برنامه های غیر متمرکز می دهد.
  • کیف پول HD؛ ماهیت سلسله مراتبی این کیف پول برای شما این امکان را فراهم می کند که در هر بار تراکنش یک آدرس جدید دریافت کنید تا موجودی خود را مخفی نگه دارید، همچنین همان تولید کننده عبارت بازیابی به شما عبارتی خواهد داد که باید آن را به خاطر بسپارید تا در صورت نیاز کیف پول خود را به سادگی بازیابی نمایید.

معایب کیف پول تراست

  • احراز هویت تک عاملی؛ این کیف پول احراز هویت دو عاملی ندارد. در یک کلام، فقط رمز ورود شماست که وجوه را ایمن و مطمئن نگه می دارد. هیچ لایه اضافی برای درخواست اطلاعات بیشتر وجود ندارد.
  • عدم پشتیبانی از ارز فیات؛ نمی توان با ارز فیات برای کیف پول تراست ارز رمزنگاری یا توکن خریداری کرد. این به زبان ساده تر یعنی این که یا باید ارز رمزنگاری داشته باشید یا از یک صرافی آن را بخرید.

کیف پول تراست والت از چه ارزهایی پشتیبانی می‌ کند؟

کیف پول Trust Wallet از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی به عمل آورده است. با توجه به این که امکان ذخیره‌ سازی توکن ‌های ERC20 و ERC223 اتریوم بر روی این کیف پول فراهم‌ شده است، به‌ سادگی می ‌توان با تراست والت برای خرید و فروش اتریوم اقدام کرد، از طرفی این کیف پول از ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، اتریوم کلاسیک، زی کش، دش، ریپل، مونرو، استلار، دوج کوین، ترون، بیت کوین کش، تزوس، بایننس کوین، آیون، ویچین و ده ها ارز دیگر پشتیبانی می ‌کند.

آموزش نصب و ایجاد حساب کاربری در تراست والت

گام اول : به منظور دانلود برنامه تراست والت به آدرس وب سایت trustwallet.com مراجعه نمایید. صفحه ای برای شما باز خواهد شد و می توانید این کیف پول را برای اندروید یا ios دانلود کنید. بهتر است مطمئن شوید که این برنامه را از یک منبع معتبر یا ارائه دهندگان App Store یا Google Play دانلود کرده اید.

گام دوم : بعد از دانلود و نصب برنامه، تراست والت را باز کرده و روی گزینه Create a new wallet کلیک نمایید. در نظر داشته باشید که افرادیکه از قبل حساب کاربری دارند می توانند با کلیک روی I already have a wallet برای ورود به حساب خود اقدام نمایند.

گام سوم : در این مرحله یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای دریافت می کنید که مثل یک پشتیبان برای وجوه شما عمل می کند. در بخش پایین با تیک زدن موافقت خود را با پذیرش این مورد اعلام و بر روی گزینه Continue کلیک کنید تا برای شما عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای نمایش داده شود. توصیه های مهم درباره عبارت بازیابی ۱۲ کلمه ای به شرح زیر می باشد؛

  • شما مالک واقعی دارایی های خود هستید و تراست والت هرگز نمی تواند به ارزهای شما دسترسی یابد.
  • از نظر فنی امکان بازیابی این کیف پول وجود ندارد، به خاطر این که تراست والت به عبارت بازیابی شما دسترسی ندارد.
  • اگر عبارت بازیابی گم یا فراموش شود، هیچ راهی برای تغییر و بازیابی آن وجود ندارد و شما تمام سرمایه خود را از دست می دهید.
  • این عبارت بازیابی را حتما یادداشت کنید و در جای امن نگه دارید. هرگز آن را  در اختیار دیگران قرار ندهید. در صورت گم کردن آن، دیگر نمی توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.

گام سوم : پیش از پایان مرحله ایجاد کیف پول، بررسی کنید تا اطمینان یابید که عبارت ۱۲ کلمه ای را به ترتیب و صحیح وارد شده است. بعد از تایید این عبارت، روی Continue کلیک نمایید. اکیدا توصیه می شود که یک نسخه پشتیبان تهیه و آن را در مکانی امن ذخیره فرمایید.

حتما بخوانید : کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال | انواع کیف پول های سخت افزاری


گام چهارم : بعد از تایید کلمات، تصویری به شما نمایش داده خواهد شد. نمایش این صفحه به منزله ساخته شدن کیف پول شما است. در ادامه روی گزینه OK کلیک کنید تا وارد کیف پول تراست شوید. اکنون کیف پول شما ایجاد شده و آماده است تا بیش از ۳۰ بلاک چین از جمله بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل و بسیاری دیگر از ارزهای رمزنگاری را مدیریت نماید.

نحوه راه اندازی کیف پول تراست

ارز فیات مورد نظرخود را انتخاب کنید : با انتخاب ارز فیات مورد نظر خود، می توانید ارزش ارزهای دیجیتال خود را مشاهده کنید. این تنظیمات به صورت پیش فرض روی دلار قرار گرفته است. برای تغییر آن به تنظیمات بروید و Currency را انتخاب نمایید.

فعال کردن اعلانات : می توانید تنظیمات کیف پول را به صورتی انتخاب کنید که وقتی تراکنشی را در یافت می کنید، از آن مطلع شوید. به منظور فعال کردن این تنظیمات به Settings بروید و Push Notifications را انتخاب کنید. Allow Push Notification را تیک بزنید تا اعلانات فعال شود.

انتخاب سرعت تراکنش : به منظور تغییر سرعت تراکنش، باید کارمزد تراکنش را تغییر بدهید. کارمزد هزینه ای است که برای انجام تراکنش باید پرداخت کنید. چنانچه کارمزد کم تری را انتخاب کنید، تراکنش شما دیرتر انجام می شود. به منظور انتخاب این گزینه، به Settings بروید و روی Transactions و Transaction Cost را انتخاب کنید. سه گزینه پیش روی شما می باشد که به شرح زیر است:

  • Regular: سرعت و کارمزد معمول
  • Cheap : کارمزد کم با سرعت پایین
  • Fast: سرعت تراکنش بالا با کارمزد بالا

دسترسی ایمن به حساب کیف پول تراست : به منظور ایمن سازی کیف پول خود، می توانید حساب خود را قفل نمایید. برای این، به Settings  بروید و App Lock را انتخاب کنید. یک صفحه جدید ظاهر می شود. بعد از شما می خواهد تا یک پسورد ۶ رقمی را وارد کنید. هر بار که برنامه را راه اندازی می کنید، این پسورد را باید وارد کنید. با وارد کردن پسورد، یک دسته جدید به نام Advanced Settings ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید و پسورد را تایید کنید. باید تنظیماتی مثل Auto-Lock می توانید مدت قفل شدن برنامه را تغییر دهید. روش قفل شدن را با پسورد یا با یک روش جایگزین مثل FaceID  تغییر دهید. با فعال کردن گزینه Transaction Signing، می توانید هر بار که تراکنشی انجام می شود آن را چک نمایید.

اضافه کردن کیف پول در تراست والت : زمانی که حسابی را در کیف پول تراست ولت باز می کنید، کیف پول بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین برای شما به صورت پیش فرض فعال می شود. برای ذخیره سایر ارزهای دیجیتال، روی نماد + کلیک کنید. لیست ارزهای در دسترس نمایش داده می شود و با کلیک بر روی هر ارز، کیف پول آن فعال می شود.

دریافت ارز دیجیتال در تراست والت : به منظور دریافت ارز دیجیتال، به آدرس کیف پول احتیاج خواهید داشت. به تب Wallet بروید و ارزی را که می خواهید از آن دریافت کنید را انتخاب کنید. در صفحه جدید، وضعیت حساب خود را مشاهده می کنید. Receive را انتخاب کنید تا به آدرس کیف پول خود دسترسی یابید.

ارسال ارزدیجیتال در تراست والت : به منظور ارسال تراکنش، باید به تب Wallet بروید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی Send کلیک کرده و آدرس کیف پول گیرنده و مقدار ارز مورد نظر برای ارسال را وارد کنید. این کیف پول برای بالا بردن امنیت خود ویژگی هایی را ارائه می دهد که در اینجا با آن ها اشاره می کنیم:

  • منبع باز؛ می توانید کد تراست ولت را به صورت آنلایت بررسی کنید و در صورت تایید متخصصان کد آن را تغییر دهد.
  • ناشناس بودن؛ می توانید این کیف پول را بدون هیج اطلاعات شخصی اجرا کنید. اطلاعات شخصی شما در شبکه این کیف پول به هیچ وجه ذخیره نمی شود.
  • کلید خصوصی؛ احتیاجی نیست که کلید خصوصی خود را روی سرورهای تراست والت ذخیره کنید، ولی در عوض می توانید این کلید را روی دستگاه خود ذخیره نمایید.

پشتیبان گیری : با بک آپ گرفتن از این کیف پول، می توانید کیف پول خود را در کمتر از ۳۰ ثانیه از پرونده رمزگذاری شده بازیابی نمایید.

بازیابی تراست والت

در صورتی که در زمان نصب، کلمات بازیابی را یادداشت نکردید، قادرید با طی کردن مراحل زیر، کلمات بازیابی کیف پول را بردارید. این کلمات در صورتی که کیف پول ‌خود به هر دلیل حذف یا غیرقابل دسترس شد برای بازیابی موجودی کیف پول مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. در اپلیکیشن تراست والت روی دکمه تنظیمات یا همان setting بزنید که در واقع همان آیکون چرخ‌ دهنده است.
  2. روی منوی Wallets که در بالای صفحه است بزنید.
  3. چنانچه چندین کیف پول در تراست والت ایجاد کرده باشید لیست آنها را مشاهده خواهید کرد و چنانچه تنها والت پیش ‌فرض وجود داشته باشد، فقط یک مورد در این لیست وجود خواهد داشت.
  4. روی سه نقطه روبروی والتی که قصد پشتیبان‌ گیری از آنرا دارید بزنید تا تنظیمات والت باز شود.
  5. با زدن روی گزینه Show recovery phrase قادرید کلمات بازیابی را ببینید و آنها را در جای امنی یادداشت نمایید.

نکته مهم : کلمات بازیابی بسیار حائز اهمیت هستند و مثل کلیدی برای دسترسی شما به موجودی ارز دیجیتال عمل می کنند. بهتر است این کلمات را روی کاغذ یادداشت کرده و آنرا در جای امنی که امکان از بین رفتن، دزدیده شدن و آسیب آن وجود نداشته باشد نگهداری کنید. بسیار دیده ایم که افرادی با نصب کیف پول، مقداری ارز دیجیتال در کیف پول‌شان دریافت کرده‌ اند، اما گوشی موبایل ‌شان به هر دلیل خراب یا شکسته شده است. در این شرایط، بدون داشتن کلمات بازیابی به هیچ‌ وجه بازیابی موجودی ارز دیجیتال برای شخص میسر نیست.

آیا تراست والت بهترین انتخاب است؟

تراست والت را می ‌توان یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای کیف پول دانست، ولی نمی ‌توان تراست والت یا هر کیف پول دیگری را به ‌عنوان یک کیف پول جذاب انتخاب کرد. در واقع نیازها و انتظارت و حتی سلایق کاربران در انتخاب کیف پول با یکدیگر فرق دارد، برای مثال بسیاری از کاربران امنیت کیف پول‌ های نرم‌ افزاری مانند تراست والت را علی ‌رغم همه برترها و لایه‌ های نفوذناپذیرش در برابر کیف پول ‌های سخت ‌افزاری بالا نمی ‌دانند. آن ‌ها کیف پول‌هایی مانند لجر نانو یا Trezor را گزینه‌ هایی بهتر می دانند که کلیت این ماجرا هم درست است و کیف پول های سخت افزاری امنیت بسیار بالاتری از کیف پول های گرم یا نرم افزاری مانند تراست والت خواهند داشت.

حتما بخوانید : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار


از طرفی تراست والت امروزه تنها برای موبایل قابل ‌استفاده می باشد و این در حالی است که امکان دارد کاربرانی بخواهند ارز دیجیتال خود را در کامپیوتر شخصی ‌خود نگهداری کنند، از همین روی شاید انتخابی مانند Electrum که برای نسخه‌ های مختلف دسکتاپ عرضه‌ شده، گزینه بهتری به حساب آید، از طرفی برخی افراد مایل هستند همان‌ طور که می ‌توانند قیمت استلار، بیتکوین، تتر و سایر ارزها را در صرافی ‌ها مشاهده می ‌کنند، بتوانند این قیمت را در کیف پول نیز مشاهده کنند. مطمئنا در این مواقع می ‌توان به سراغ گزینه‌ های آنلاین رفت. پس نمی توان یک کیف پول خاص را به صورت کلی برای همه مناسب دانست. در ادامه و در راستای آموزش کیف پول تراست والت به همراه جزئیات، قصد داریم سوالات پرتکرار در مورد کیف پول تراست والت را مورد بررسی قرار دهیم؛

۱) آیا برای استفاده از تراست ولت، باید احراز هویت شوم؟

خیر، کیف پول تراست یک کیف پول غیرمتمرکز محسوب می شود و به احراز هویت احتیاجی ندارد. تنها موردی که خیلی اهمیت دارد، ۱۲ کلمه بازیابی است و در صورت خراب شدن موبایل یا حذف برنامه تراست، از طریق این کلمات می‌ توانید مجدد به کیف پول ‌خود دسترسی یابید.

۲) من قبلاً کیف پول تراست داشتم، چگونه می ‌توانم مجددا وارد حسابم شود؟

تنها تحت شرایطی می توانید به کیف پول قبلی تراست والت خود دسترسی یابید که ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول را داشته باشید. برنامه تراست ولت را دانلود کرده و آن را باز کنید. روی گزینه I already have a wallet به معنی، من قبلا یک کیف پول داشتم کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود، کلمات بازیابی را وارد کرده و روی گزینه IMPORT کلیک کنید. مجدد به کیف پول ‌تان دسترسی پیدا می کنید.

۳) چرا موجودی من در کیف پول Trust به صورت ستاره نمایش داده می ‌شود؟

چنانچه در تراست ولت موجودی شما مثل تصویر زیر به صورت ستاره نشان داده می ‌شود، نگران نباشید و مشکلی برای دارایی‌هایتان پیش نیامده است. چنانچه روی ستاره ها کلیک کنید، موجودی کیف پول شما نمایش داده می شود و به حالت اولیه بر خواهد گشت.

۴) آیا در تراست ولت می‌توانم نمودارهای قیمتی را مشاهده کنم؟

بله، در تراست ولت می توانید نمودار قیمتی ارز های دیجیتال موردنظر را مشاهده کنید، به عنوان مثال برای مشاهده نمودار قیمتی بیت کوین، به صورت زیر عمل کنید: روی رمزارز بیت کوین کلیک کنید. روی آیکن نمودار که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک نمایید.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


در نظر داشته باشید که حالت پیشفرض، نمودار روی نمایش تغییرات ۲۴ ساعته تنظیم شده است. می توانید برای مشاهده تغییرات هفتگی، ماهانه، سالانه و تمام دوره ها، روی بخش موردنظر کلیک کنید. برای مثال، با کلیک بر روی گزینه All Time، می توانید تغییرات قیمتی بیت کوین از زمان پیدایش تا زمان کنونی را مشاهده کنید. کمی پایین تر از قسمت نمودارها، می توانید جزئیات بیشتری را در مورد رمزارز بیت کوین ببینید.

۵) من ریپل خریدم و به تراست انتقال دادم، چرا ۲۰ ریپل کم شده است؟

برای رمزارز ریپل، ۲۰ ریپل به عنوان هزینه فعالسازی از شما کسر می شود. در حقیقت این ۲۰ ریپل هزینه باز کردن اکانت است. هنگام استفاده از یک آدرس جدید ریپل، این مقدار به عنوان هزینه بازگشایی اکانت از حساب شما برداشته می ‌شود و امکان بازگردانی آن وجود ندارد. این مورد یکی از تفاوت های ریپل با دیگر  ارزهای دیجیتالی است.

۶) اگر گوشیم را بدزدند، امکان سرقت و انتقال ارز از تراست والت وجود دارد؟

چنانچه کیف پول تراست روی گوشی شما بدون پسورد باشد، امکان انتقال ارزهای دیجیتال شما و دزدیده شدن آنها وجود خواهد داشت. برای افزایش امنیت کیف پول ‌خود، می توانید برای آن رمز عبور تعریف کنید. به قسمت تنظمیات تراست والت بروید و روی گزینه Security کلیک کنید. با فعال کردن گزینه Passcode، یک رمز عبور برای کیف پول Trust انتخاب کنید. هر بار که بخواهید وارد کیف پول ‌تان شوید، باید این رمز را وارد نمایید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

زمانی که به انتخاب و نگهداری از یک کیف پول فکر می‌کنیم، باید به موارد گوناگونی توجه کنیم. امنیت، کاربردی بودن، سادگی و سهولت در استفاده حائز اهمیت ترین فاکتورهای انتخاب یک کیف پول مناسب به حساب می آید. تراست والت در همه فاکتورها توانسته رضایت کاربران را جلب کند. کیف پول Trust Wallet به وسیله یکی از شناخته ‌شده ‌ترین پلتفرم ‌های معاملاتی با نام بایننس پشتیبانی می ‌شود. شهرت خوب بایننس، مولتی کارنسی بودن کیف پول، قابلیت Staking، رابط کاربری ساده و امنیت کلید خصوصی را می ‌توان از مزیت‌ های عمده این والت پرطرفدار دانست. همانطور که اشاره شد، پس از نصب کیف پول، بک آپ گیری همیشه باید رعایت شود. در این مورد، Trust Wallet در ابتدای نصب این مرحله را اجباری کرده تا کاربران بتوانند در صورت خرابی یا از دست رفتن دسترسی ‌خود به گوشی، موجودی خود را در یک والت جدید بازیابی نمایند.

امیدوارم از این مطلب که به آموزش کیف پول تراست والت پرداخت، نهایت استفاده رو برده باشید.

اگر در خصوص استفاده از تراست والت در ایران هر گونه ابهام و مشکلی داشتید، فقط کافی است در بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

برای دوستانتان بفرستید: