برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ساعت کار بازار بورس – ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ برای معاملات بازار بورس

بسیار از سرمایه گذاران تازه وارد به بازار بورس ایران ، این سوال را دارند که ساعت کار بازار بورس چند است؟ برای انجام معاملات کی میتوان اقدام کرد و ساعت دقیق آن به چه صورت است و در چه روزهایی می توان در بورس معامله کرد؟ در واقع خدمت این عزیزان باید عرض کنیم که از شنبه تا چهارشنبه و در روزهای کاری هفته قادر به انجام معامله در ساعت کاری بازار بورس خواهید بود. این که ساعت کار بازار بورس کی است را در ادامه به شما عزیزان خواهیم گفت.

این مورد را در نظر داشته باشید که ساعت کار بازار بورس با توجه به اختلال هسته معاملاتی در بعضی از سهم ها عوض شده است و این مطلب می تواند بروز ترین تغییرات در ساعت کاری بورس تهران را به شما عزیزان توضیح دهد. پس اگر دوست دارید در بورس سرمایه گذاری کنید و بعضا کد بورسی هم دریافت کردید ولی از ساعت کاری دقیق بورس ایران اطلاع ندارید، این مقاله میتواند راهنمای خوبی برای شما محسوب شود. همچنین در این مقاله قصد داریم تا به چند مورد از سوالات بورسی شما که بیشترین تعداد تکرار را داشته اند، با زبان ساده پاسخ دهیم، لذا توصیه می کنم که این بخش از این مطلب آموزشی رو اصلا از دست ندهید.

ساعت کار بازار بورس

در ابتدا باید گفت که چنانچه شما یک سرمایه گذار یا معامله گر در بازارهای مالی مانند بورس هستید، آگاهی از زمان دقیق آغاز و پایان انجام معاملات، اهمیت بسیار زیادی را خواهد داشت. از آن جایی که ساعات کاری بازارهای گوناگون مالی در سرتاسر جهان با یک دیگر تفاوت هایی دارد، در این مطلب ساعات کاری بازار بورس ایران را برای شما عزیزان ذکر می کنیم تا تمامی آن ها را در انجام معاملات خود در نظر داشته باشید. در واقع چنانچه شما بدون اطلاع از زمان معاملات برای ارسال سفارش اقدام نمایید، به هیچ عنوان به هدف خود از خرید و یا فروش در بورس تهران نخواهید رسید، لذا می بایست به منظور فعالیت در هر بازاری، در کنار کسب اطلاعات لازم فعالیت در آن بازار، ساعات دقیق معاملات آن بازار را نیز بلد بود.


درصورتی که قصد دارید تا به ثبت نام رایگان در بورس بپردازید و از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، آموزش رایگان و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در سامانه معاملاتی آنلاین سرمایه‌ گذار قادر است روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش اقدام کند. به این نکته کلیدی توجه داشته باشید که انجام معاملات از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود و در ساعت ۸:۳۰ تا ۹ کاربرد تنها قادر است سفارش خود را به هسته معاملاتی بورس ارسال کند، اما امکان خرید و فروش تا قبل از ساعت ۹ وجود نخواهد داشت و به محض رسیدن به ساعت ۹، تمام سفارشات اعم از خرید یا فروش که در ساعت ۸:۳۰ تا ۹ ارسال شده است در ابتدا مورد معامله قرار می گیرد و سپس ادامه معاملات تا ساعت ۱۲:۳۰ قابل انجام خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که بازار بورس تهران در روزهای پنچ شنبه و جمعه و همین طور تعطیلی های رسمی، تعطیل خواهد بود.

 

ساعت کاری بورس

پاسخ بعضی از سوالات پرتکرار شما عزیزان

آیا ویرایش سفارش، در جایگان ای که ما در صف خرید یا صف فروش داریم، اثر می گذارد؟

به عنوان مثال اگر ساعت ۸:۳۰ درخاست خرید را ارسال کردیم و سفارش ما در صف خرید یا فروش قرار گرفت و ما در ساعت ۱۰ رفتیم و آن را ویرایش کردیم، اگر در ساعت ۸:۳۰ در جایگاه ۵۰ صف بودیم، بعد از ویرایش سفارش به انتهای صف منتقل خواهد شد. لذا تا میتوانید از ویرایش سفارش اعم از ویرایش قیمت، حجم و … بعد از ارسال سفارش و قرار گرفتن آن در هسته معاملاتی خودداری کنید.

آیا صف خرید روز قبل در صف روز بعد تاثیری دارد یا هر روز صف جدید تشکیل خواهد شد؟

در واقع به دلیل این که بازه قیمتی روزهای بعد فرق می کند و معمولا در روزهای آتی، در قیمت های دیگری صف تشکیل خواهد شد، پس جایگاه شما در صف روزهای بعد تغییر خواهد کرد و شما به آخرین سفارشات روز بعد انتقال داده خواهید شد. در واقع درخواست خرید و یا فروش شما در ۹۹ درصد مواقع برای روز آینده اعتباری نخواهد داشت.

هنگام ارسال سفارش سیستم معاملاتی چگونه کارمزد را کم میکند و چگونه از مقدار کارمزد باخبر شویم؟

وقتی که در سامانه معاملاتی خود سفارش خرید و یا فروش ثبت و می فرستید، با احتساب هزینه کارمزد به صورت اتومامتیک محاسبه و در قیمت سفارش خرید و یا فروش شما اعمال خواهد شد. در زمان ارسال سفارش خرید، در انتها یک مورد به عنوان هزینه معامله (کارمزد معامله) در نظر گرفته شده است تا به صورت آنلاین بتوانید درصد لحظه ای کارمزد بر اساس حجم و قیمتی که وارد کردید را مشاهده بفرمایید.

سفارشم رو راس ۸:۳۰ ارسال کردم ولی جایگاه خوبی در صف کسب نکردم! باید چیکار کنم؟

وقتی برای سهامهایی که صف خرید هستند، راس ساعت ۸:۳۰ سفارش خرید را در سیستم معاملات ثبت کنیم. این امکان وجود دارد که جایگاه خوبی برای ما بدست نیاید! حال باید چیکار کنیم؟ چه مولفه هایی برای تعیین جایگاه در صف وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که این اتفاق یکی از شایع ترین اتفاقات بازار سرمایه است و در نظر داشته باشید که مورادی مانند؛ اینترنت پر سرعت، نحوه ارسال سفارش، سیستم عاملی قوی برای پردازش و ارسال سریع سفارش به کارگزاری و در ادامه به هسته معاملاتی بورس اهمیت زیادی دارد ولی راهکار مناسب چیست؟ شما سعی کنید سفارشات خودتون را به وسیله کامپیوتر ارسال کنید و به جای گزینه خرید و یا فروش از کلید های میانبر shift+Enter استفاده کنید و رها کنید تا ساعت ۸:۳۰:۱۰، این کار رو از ساعت ۸:۲۹:۵۰ شروع کنید تا جایگاه احتمالی مناسب تری برای شما به دست آید.

سفارش رو ارسال کردم و در سیستم معاملاتی هم ثبت شده ولی در انتها پیام لغو سفارش برایم آمده! چیکار کنم؟

به این موضوع توجه داشته باشید که در زمان سفارش، فیلدی در پنجره سفارش وجود دارد به نام اعتبار، اگر اعتبار یک سفارش روز در نظر گرفته شده باشد، با اتمام جلسه معاملاتی روز سفارش گذاری که همان ساعت ۱۲:۳۰:۰۱ هستش، سفارش مذکور به صورت اتوماتیک از هسته معاملاتی حذف خواهد شد.

ساعت کاری بازارهای مالی بورسی

نام بازار مالی روزهای کاری بورس ساعت آغاز معاملات ساعت پایان معاملات
بازار بورس و اوراق بهادار تهران شنبه – چهارشنبه ۰۹:۰۰ ۱۲:۳۰
بازار قراردادهای مشتقه  (سهام) شنبه – چهارشنبه ۰۹:۰۰ ۱۲:۳۰
بازار قراردادهای مشتقه  (کالا) شنبه – چهارشنبه ۱۰:۰۰ ۱۷:۰۰
پنجشنبه ۱۰:۰۰ ۱۶:۰۰
معاملات نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه شنبه – چهارشنبه ۱۲:۳۰ ۱۵:۳۰
معاملات نمادهای گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی شنبه – چهارشنبه ۰۸:۳۰ ۱۵:۳۰
تالار پتروشیمی شنبه – چهارشنبه ۱۳:۳۰
تالار محصولات صنعتی و معدنی شنبه – چهارشنبه ۱۱
تالار صادراتی شنبه – چهارشنبه ۱۱:۳۰
تالار فرآورده های نفتی شنبه – چهارشنبه ۱۲
تالار طلا شنبه – چهارشنبه ۱۲:۳۰

 

برای دوستانتان بفرستید: