برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

یکی از امن ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال بدون شک کیف پول های سخت افزاری به حساب می آیند. اگر با کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال آشنایی نسبی دارید و نمی دانید که بهترین کیف پول های سخت افزاری برای خرید کدام است، این مطلب شما را راهنمایی می کند تا ابتدا با انواع کیف پول سخت افزاری آشنا شوید و در ادامه قادر شوید با توجه به ویژگی های کیف پول سخت افزاری ، بهترین کیف پول های سخت افزاری را بشناسید و مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کنید، چرا که با مطالعه این مطلب، امکان مقایسه کیف پول های سخت افزاری را پیدا خواهید کرد، پس همچنان همراه ما بمانید.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

چگونه کیف پول سخت افزاری تهیه کنیم و اصلا بهترین کیف پول سخت افزاری برای خرید کدام است؟ از آنجایی که در دنیای غیرمتمرکز، امنیت کیف پول سخت افزاری بسیار حائز اهمیت است، در این مطلب به بررسی بهترین کیف پول های سخت افزاری پرداخته ایم؛ به صورت کلی کیف پول ­‌های سخت افزاری، دستگاه­‌ های فیزیکی به حساب می آیند که برای ایمن نگه داشتن ارزهای دیجیتال طراحی و روانه بازار شده اند.

در زمان باز کردن کیف پول، ۲ جفت کلید یا بعضی اوقات بیشتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شامل کلید عمومی و کلید خصوصی هستند. کلید عمومی برای تولید آدرس رمزنگاری عمومی مورد استفاده قرار می گیرد که می‌ توانید از آن به منظور دریافت ارز دیجیتال استفاده نمایید. کلید خصوصی برای امضای تراکنش‌ هایی که مالکیت شما بر آن را تایید می کند، استفاده می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


چنانچه شخص دیگری کلید خصوصی شما را دریافت نماید، دسترسی به کل دارایی‌ های دیجیتال خود را از دست می دهید در زمان خرید کیف پول سخت افزاری و اتصال به دستگاه، کل اطلاعات مهم در صفحه دستگاه کیف پول سخت افزاری شما ارائه خواهند شد. عبارت بازیابی را دریافت کرده و کد پین را تنظیم نمایید. بعضی از بهترین والت‌ های سخت افزاری را می‌ توان برای خرید و پرداخت کالاها در کسری از ثانیه مورد استفاده قرار داد، به همین جهت در این مطلب بنا داریم ۸ تا از بهترین کیف پول سخت افزاری حال حاضر دنیا را با هم دیگر بررسی کنیم. پس اگر دوست دارید در این خصوص اطلاعات مفید و مختصری کسب کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

کیف پول های سخت افزاری چیست ؟

در واقع در کیف پول سخت افزاری، کلیدهای شما به جای نرم افزار در یک دستگاه فیزیکی ذخیره خواهند شد. بیشت کیف پول‌ های سخت افزاری شباهت زیادی به فلش های مموری دارند. آن ها با استفاده از USB به کامپیوترتان متصل می شوند. یکی از مزیت های اصلی کیف پول سخت افزاری این است که به اینترنت متصل نیست، لذا آسیب‌ پذیری امنیتی اصلی را برطرف خواهد کرد. در زمان انجام معاملات، کلید خصوصی شما به هیچ عنوان دستگاه شما را ترک نمی کند و در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.

دستگاه جزئیات تراکنش را درخواست کرده و در ادامه خود داده‌ ها را تایید می‌ کند، بدین ترتیب کلید خصوصی، از دستگاه خارج نخواهد شد و این در حالی است که هزینه بالاتری نسبت به کیف پول نرم افزاری دارد، کیف پول‌ های سخت افزاری امنیت بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. این کیف پول‌ ها برای افرادی که مقدار زیادی رمزنگاری دارند یا که دارایی خود را برای مدت طولانی نگهداری می کنند، بهترین گزینه به حساب می آیند.

۱) کیف پول های سخت افزاری لجر

با این وجود که زمان زیادی از عرضه لجر نانو اِس گذشته است، همچنان پرطرفدارترین و پرفروش ترین کیف پول سخت افزاری در دنیا همین لجر نانو اس می باشد. این کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شد، ولی مقبولیت و رضایت از آن به حدی است که هنوز هم به عنوان انتخاب نخست فعالان بازار کریپتو شناخته می شود. مثل دیگر لوازم الکترونیکی از جمله موبایل که با گذشت زمان زیادی از عرضه یک محصول و ارائه مدل‌ های جدیدتر به وسیله شرکت سازنده آن، قیمت مدل‌ های قبلی به صورت معمول کاهش می یابد، در مورد لجر نانو اِس هم شاهد  این اتفاق بوده ایم.

حتما بخوانید : بررسی کیف پول لجر نانو اس (Ledger nano s) + آموزش کار


مزیت اصلی استفاده از کیف پول سخت افزاری که مدت زمان زیادی از عرضه آن گذشته است اینجاست که استانداردهای لازم را دارد و در قیاس با یک کیف پول سخت افزاری جدید، قیمت مناسب تری دارد و به نوعی امتحان خود را هم پس داده است. لجر نانو اِس را به سادگی می‌ توان با استفاده از یک کابل میکرو یو‌ اس‌ بی به کامپیوتر وصل کرد و یکی از قابلیت هایی که موجب شده کیف پول‌ های سخت افزاری امنیت بیشتری نسبت به دیگر انواع کیف پول‌ پیدا کنند، استفاده از دکمه‌ های فیزیکی‌ است که بر روی این کیف پول‌ ها تعبیه شده است.

کیف پول لجر نانو اِس را می‌ توان به وب سرور کیف پول الکتروم و واسابی متصل کرد و با استفاده از آن به دارایی‌ های موجود در کیف پول خود دسترسی یافت. همچنین به منظور بازیابی دارایی‌ های خود با استفاده از موبایل می‌ توان از کیف پول‌ های موبایل مانند مای‌ سلیوم بهره برد. شرکت لجر برای کل دستگاه‌ های خود، رابط کاربری‌ به نام لجر لایو ارائه می‌ دهد، لذا از لحاظ رابط کاربری و تمام ویژگی هایی که با استفاده از رابط کاربری در اختیار مشتریان لجر قرار می‌ گیرد در تمام کیف پول‌ های سخت افزاری آن یکسان می باشد.

مزایای كيف پول لجر نانو اس 

  • قیمت پایین به نسبت قابلیت هایی که ارائه می کند
  • پشتیبانی از تعداد ارزهای دیجیتالی بیشتر به نسبت دیگر کیف پول ها

معایب كيف پول لجر نانو اس

  • حافظه کم
  • صفحه نمایش کوچک
  • امکان اتصال به ویندوز و اندروید و عدم پشتیبانی از سیستم عامل iOS

۲) کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس کیف پول سخت‌ افزاری نسل دوم لجر به حساب می آید که امروزه از بیش از ۱۸۰۰ رمزارز و توکن از جمله بیت کوین و اتریوم از طریق پلتفرم یکپارچه لجر لایو پشتیبانی به عمل می آورد و درک و نحوه استفاده از آن هم بسیار ساده است. هر ساله، بنا به درخواست جامعه دیجیتالی کنونی، پشتیبانی از رمزارزهای جدید به پلتفرم لجر لایو افزوده می شود. یک کابل USB لجر نانو ایکس را به رایانه شما وصل می‌ کند و اتصال به دستگاه‌ های تلفن همراه اندروید و iOS از طریق بلوتوث انجام می شود و این ویژگی خاص را معمولا سایر کیف پول های سخت افزاری ندارند.

نرم‌ افزار لجر لایو به صورت مستقیم در کیف پول سخت‌ افزاری لجر نانو ایکس ادغام شده و این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا از طریق رابط کاربری ساده آن، دارایی‌ های دیجیتال خود را به راحت ترین شکل مدیریت نمایند. البته در کنار مدیریت دارایی‌ های دیجیتال، نانو ایکس این امکان را هم فراهم آورده است تا کیف پول‌ های اضافی را برای رمزارزهای گوناگون به ابزارهای خود اضافه نمایند. کیف پول لجر نانو اکس، از دو پورت اتصال USB-C و USB-A برخوردار هستند که به سادگی می‌ توان از آن به منظور اتصال به رایانه‌ ها یا تلفن‌ های هوشمند بهره گرفت.

مزایای کیف پول لجر نانو ایکس

  • حافظه زیاد
  • امکان اتصال از طریق بلوتوث
  • حریم خصوصی بالاتر نسبت به ترزور تی
  • قیمت مناسب نسبت به کیف پول ترزور تی
  • پشتیبانی از بیشترین تعداد ارزها میان تمام کیف پول های سخت افزاری
  • امکان دریافت سود با نگهداری ارزهایی که از اثبات سهام بهره می گیرند

معایب کیف پول لجر نانو ایکس

  • قیمت بالا نسبت به لجر نانو اِس

۳) کیف پول سخت افزاری ترزور تی

کیف پول ترزور تی نسل دوم کیف پول ترزور به حساب می آید و ترزور مدل وان نسل اول آن بود که در ادامه معرفی خواهیم کرد. ترزور به صورت کامل با همه قابلیت های امنیتی و محبوب لجر نانو ایکس متناسب است، از همین روی نیز یکی از بهترين كيف پول هاي سخت افزاري محسوب می شود. این کیف پول یک نمایشگر بزرگ رنگی و لمسی دارد که تجربه کاربری بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان می آورد. ترزور تی از بیش از ۱۳۰۰ کوین و توکن پشتیبانی می کند، با این وجود کاربران قادرند به سیستم عامل فقط بیت کوین که برای مقابله با عملیات هک بیت کوین طراحی شده است، روی بیاورد.

بهترین کیف پولهای سخت افزاری ارز دیجیتال

کیف پول ترزور با همه مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری که دارد، به صورت کامل منبع باز طراحی شده است و از هر برنامه نویس برای یافتن اشکالات یا آسیب پذیری آن دعوت شده است. سیستم عامل کیف پول Trezor Model T برای افزایش امنیت در نسل اول ترزور وان، از ابتدا و به صورت کامل بازنویسی شده است. کیف پول ترزور تی از ویندوز، لینوکس، مک، اندروید پشتیبانی به عمل می آورد ولی هنوز از دستگاه‌ های iOS پشتیبانی نکرده است. آخرین نکته ای که در خصوص با این کیف پول باید در نظر داشته باشید این است که ترزور با استفاده از WebUSB به دستگاه اندروید وصل می گردد. مزایا و معایب این کیف پول عبارتند از؛

مزایای کیف پول ترزور تی

  • امنیت بسیار بالا
  • اندازه و وزن مناسب
  • پشتیبانی از بیش از هزار ارز دیجیتال و توکن
  • قابلیت همگام سازی با نرم افزارهای کیف پول

معایب کیف پول ترزور تی

  • بدنه ضعیف
  • به دلیل سخت افزاری بودن، برای استفاده های روزمره مناسب نیست
  • عدم پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال پرطرفدار از جمله بیت کوین کش اِس‌ وی، آیوتا، ترون و نئو

۴) کیف پول سخت افزاری ترزور وان

کیف پول ترزور وان محصول قدیمی‌ تر شرکت ساتوشی لبز به به حساب می آید که علی‌ رغم داشتن امکانات کم تر به نسبت مدل جدیدتر، به‌ خاطر متن باز بودن و همچنین قیمت پایین‌ تر و چند سال حضور بیشتر در بازار، فروش بالایی داشته است. ترزور وان در وب‌ سایت این شرکت با قیمت حدوداً ۷۰ دلار فروخته می شود.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول برای استیکینگ کدام است؟


کیف پول ترزور وان به‌ جز ارزهای ریپل، کاردانو، مونرو، تزوس و EOS در پشتیبانی از دیگر ارزهای دیجیتال با مدل تی مشابه است. این کیف پول سبک،‌ تنها ۱۲ گرم وزن دارد و از صفحه نمایش سیاه و سفید به ابعاد ۶×۳۰×۶۰ میلی‌ متر و دو دکمه کنترلی برخوردار است. این کیف پول باتری داخلی ندارد و برای استفاده حتما باید به کمک کابل به یک کامپیوتر وصل گردد.

مزایای کیف پول ترزور وان

  • اندازه کوچک
  • قیمت به صرفه به نسبت ترزور مدل تی

معایب کیف پول ترزور وان

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه SD
  • عدم پشتیبانی از بعضی رمزارزهای بزرگ مثل ریپل، ایاس، کاردانو و …

۵) کیف پول سخت افزاری کول ولت پرو

کیف پول کول والت پرو محصول شرکت کول‌ بیت‌ ایکس می باشد که با الهام از کارت اعتباری ساخته شده است. این کیف پول به نمایشگر و یک کلید فیزیکی به منظور تایید تراکنش‌ ها مجهز شده است. در قیاس با کیف پول کیپ‌ کی (که در ادامه معرفی کرده ایم) این کیف پول  اندازه مناسب و کوچکی دارد و به لطف این موضوع کاربر می‌ تواند به سادگی آن را درون جیب خود حمل نماید. باتری ۱۵ میلی‌ آمپری این کیف پول استفاده از ان را تا دو هفته و به‌ صورت میانگین روزی ۲ تراکنش پوشش خواهد داد. کول والت پرو بدنه‌ ای پلاستیکی دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد.

مزایای کیف پول کول والت پرو

  • زیبایی ظاهری و کاربری آسان
  • پشتیبانی از رمز ارزهای مطرح و پیشتاز
  • امنیت بالا به لطف جدیدترین تراشه امنیتی CC EAL6+
  • دوام زیاد، ضد آب و ضد ضربه و در مقابل دما مقاوم است
  • استیکینگ امن رمز ارزهایی همچون Polkadot ،Tron و Cosmos
  • دارای اپلیکیشن موبایلی و قابل نصب بر روی سیستم عامل‌ های اندروید و iOS

معایب کیف پول کول والت پرو

  • عدم اتصال به USB
  • عدم پشتیبانی از رمزارزهایی به نسبت رقبای خود
  • نصب و راه‌ اندازی نه چندان ساده برای کاربران مبتدی
  • هزینه خرید بسیار بالا در قیاس با سایر کیف پول‌ های سخت‌ افزاری

۶) کیف پول سخت افزاری کیپ کی

شرکت تولید کننده کیف پول کیپ کی، یک شرکت آمریکایی می باشد که در سال ۲۰۱۵ طراحی و روانه بازار شده است. در آگوست ۲۰۱۷، با ادغام این شرکت با صرافی شیپ شیفت، کیف پول سخت افزاری کیپ کی، تولید شد. کیف پول کیپ کی تا وقتی که به کامپیوتر یا موبایل وصل نشده باشد و صفحه نمایش آن خاموش باشد، شبیه یک هارد اکسترنال است.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول های دسکتاپ برای ایرانیان


میان تمام کیف پول‌ هایی که در اینجا بررسی کردیم، کیف پول کیپ‌ کی شرکت شیپ‌ شیفت نوع اتصال خود به کامپیوتر و موبایل را در کمترین سطح ممکن نگه داشته و برای اتصالات خود از پورت usb استفاده می‌ کند. کیپ کی، کلیدهای خصوصی را در یک فضای جداگانه و سرد ذخیره می‌ کند. این یعنی حتی اگر آن را به یک کامپیوتر ویروسی متصل کنید، نمی‌ تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین مثل ترزور و لجر، این کیف پول نیز از یک PIN کد برای دسترسی به کیف پول و از یک عبارت بازیابی برای امنیت کیف پول استفاده می‌ نماید.

کیپ کی هم از یک کلاینت برخوردار است؛ یک برنامه دسکتاپ ابتدایی که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که بیت کوین ارسال و دریافت نمایند، دارایی‌ های خود را چک کنند و همچنین بتوانند به وبسایت شیپ شیفت وصل شوند. این کلاینت بسیار ساده و ابتدایی می باشد و امکانات آن هم محدود است، ولی تجربه کاربری دوستانه‌ ای دارد و حریم خصوصی بیشتری را برای افرادی که تمایل ندارند در پلتفرم شیپ شیفت ثبت نام کنند، فراهم می نماید.

مزایای کیف پول کیپ کی

  • استحکام بدنه و زیبایی ظاهری
  • قیمت پایین‌ تر نسبت به رقبای خود
  • امکان ایجاد و ذخیره بینهایت کلید خصوصی

معایب کیف پول کیپ کی

  • عدم سازگاری با کیف پول واسابی
  • اندازه و وزن بیشتر نسبت به دیگر رقبا
  • پشتیبانی از تعداد ارزهای بسیار کمتری نسبت به دیگر رقبا
  • صفحه نمایش بزرگ و لمسی که احتمال شکستن آن در اثر ضربه بسیار بالاست

۷) کیف پول سخت افزاری بیت باکس

بیت باکس، به وسیله یک شرکت معتبر سوئیسی طراحی و روانه بازار شده است و در قیاس با دیگر کیف پول ها، این کیف پول کم تر شناخته شده است، ولی جزو کیف پول های شفاف برای استفاده از بیت کوین است. ساختار ظاهری این کیف پول آن را از دیگر کیف پول ها متمایز کرده است.

حتما بخوانید : کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد


بیت باکس از بدنه شیشه ای ضد گلوله به منظور جلوگیری آسیب های احتمالی طراحی شده است. همچنین اندازه این کیف پول مثل یک فلش است که به سادگی قابل حمل است. این کیف پول، مثل دیگر کیف پول ها برای راه اندازی نیازمند نرم افزار های مخصوص به خود است. این نرم افزار ها امکان نصب بر روی، ویندوز، مکینتاش، لینوکس و اندروید داراست.

مزایای کیف پول بیت باکس

  • امنیت بالا
  • سایز مناسب
  • بدنه مقاوم و ضد ضربه
  • پشتیبانی به وسیله Micro SD

معایب کیف پول بیت باکس

  • قیمت نسبتا بالا
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود

۸) کیف پول سخت افزاری سیف پال

کیف پول سخت افزاری سیف پل که یکی از بهترین کیف پولهای سخت افزاری ارز دیجیتال برای نگهداری رمزارزهاست که به وسیله آزمایشگاه Binance Labs پشتیبانی می شود. کیف پول سخت افزاری Safepal S1 از لحاظ ظاهری به یک MP3 پلیر شباهت های بسیاری دارد و به عنوان نخستین کیف پول ۱۰۰ درصد آفلاین برای جلوگیری از خطرات و حملات معمول، شناخته می شود. کیف پول سخت افزاری سیف پل S1 از ۲۰ بلاک چین و بیش از ۱۰ هزار توکن پشتیبانی می کند. این کیف پول برند SafePal از دستگاه های موبایل Android و iOS پشتیبانی می کند که این امر نقطه قوتی برای این کیف پول سخت افزاری است.

مزایای کیف پول سیف پال

  • دارای اسکنر کد QR
  • احراز هویت دو مرحله‌ ای
  • دارای کنترل‌ کننده D-pad
  • ضد دست‌ کاری بودن سیف‌پل
  • صفحه‌ نمایش رنگی نسبتا بزرگ
  • رمز عبور شش‌ رقمی برای دستگاه
  • ساخت آدرس کیف پول به‌صورت آفلاین
  • نظارت بر دارایی های دیجیتال از طریق کیف پول نرم‌ افزاری به نام SafePal

معایب کیف پول سیف پال

  • رویه انتقال ارز کمی سخت طراحی شده است
  • شاید برای عده ای، پروسه فعال سازی و نصب این کیف پول را دشوار باشد

نتیجه گیری و کلام پایانی

خرید کیف پول های سخت افزاری و استفاده از آن ها بهترین راه نگهداری امن رمزارزها به حساب می آید. زمانی که قصد داریم یک کیف پول سخت افزاری بخریم، می بایست از پیش در خصوص با امکانات و همین طور مزایا و معایب آن‌ ها اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. قابلیت هایی مانند متن باز بودن، داشتن باتری داخلی، تعداد ارزهای پشتیبانی شونده، رابط کاربری، قابلیت و نوع اتصال به دستگاه‌ های گوناگون و قیمت بسیاری در انتخاب مخاطبان دارند.

همان طور که قول داده بودیم به معرفی کیف پول های سخت افزاری معروف پرداختیم و بهترین کیف پول های سخت افزاری را به همراه مزایا و معایب هر یک، برایتان بررسی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید با کیف پول مناسب دوج کوین با امنیت عالی آشنا شوید، توصیه می کنم حتما این مطلب را بخوانید.

شما برای خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کدامیک را ترجیح می دهید؟

برای دوستانتان بفرستید: