برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک

اگر بخواهید در دنیای رمزارزها فعالیت کنید، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها استخراج ارزهای دیجیتال است؛ ولی آیا همه می توانند از پس هزینه های سنگین خرید و نگهداری دستگاه های ماینر (اسیک) بر بیایند؟ مطمئنا با این هزینه های فعلی، خیر! پس بسیاری از افراد به دنبال بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک هستند، چرا که هزینه های خرید و نگهداری کارت های گرافیک بسیار کم تر است و از طرفی صدا و گرمای بسیار کمی تولید می کند و به همین دلیل به سادگی و در هر مکانی می توانید ارز دیجیتال استخراج کنید و حتی زمانی که در خواب هستید، درآمد کسب کنید؛ پس تا انتها با ما همراه بمانید تا با بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک آشنا شویم.

بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک

اگر به بازار کریپتو علاقه دارید و حتما می­ دانید طی چند سال اخیر رمزارزها فراز و نشیب ­ها و معاملات جالبی را برای کاربران شان رقم زده اند. استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم ­های آن و معامله ارز دیجیتال محبوبیت زیادی برای کاربران داشته است که همراه با سوددهی بسیار بالایی بوده است.

یکی از پرطرفدارترین روش ­های استخراج ارزها به منظور کسب سوددهی استفاده از دکل استخراجی با استفاده از کارت ­های گرافیک بوده است و در حال حاضر به یک روش معمول تبدیل شده است و از این روش به عنوان مزرعه استخراج یاد می­ شود. طبق آخرین آمار موسسه­ های تحقیقاتی؛ افزایش محبوبیت استخراج ارزهای دیجیتال در ۳ ماهه پایانی سال گذشته میلادی رشد چشمگیری داشته است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا ماین با کارت گرافیک آنقدر جذاب بوده که تصمیم گرفتیم در این مطلب در مورد بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک بعد از اتریوم با شما صحبت کنیم. درست شنیدید، اتریوم بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک به حساب می آید که هم آینده آن مثبت است و هم کارایی زیادی در بازار رمزارزها دارد و به صورت کلی پروژه قوی به حساب می آید و می توان روی آن به عنوان سرمایه گذاری بلندمدت نیز حساب کرد.

در حقیقت عوامل زیادی دست به دست هم دادند و موجب رشد عرضه کارت گرافیک شده اند که از بین تمامی عوامل می­توان به افزایش دورکاری و افزایش محبوبیت بازی های ویدئویی در دوران قرنطینه ناشی از پیدایش کرونا در دنیا اشاره کرد. استخراج ارز دیجیتال نقشی چشمگیر نیز در عرضه پردازنده گرافیکی بر اساس داده های حاصله داشته است. در این مقاله تصمیم داریم ۱۰ مورد از بهترین ارز های قابل استخراج با کارت گرافیک را خدمت شما معرفی کنیم در مورد هر کدام مختصر توضیح دهیم، پس همچنان با کد بورسی همراه بمانید؛

مختصری درباره استخراج ارز با کارت گرافیک

به زبان ساده در استخراج رمزارز با GPU از ظرفیت محاسباتی کارت گرافیک یا واحد پردازش گرافیکی، به منظور تایید تراکنش‌ ها و حل معادلات و الگوریتم‌ های پیچیده‌ ریاضی در بلاک چین بهره گرفته می شود. خروجی نهایی این معادلات به‌ عنوان بلاک جدید به بلاک چین اضافه می‌ شود. پاداش نخستین ماینر که بتواند معادلات را حل کند هم طبق ارز دیجیتال همان بلاک چین به آن‌ ها تعلق پیدا می کند.

استخراج رمز ارز با کارت گرافیک به یک یا چند واحد قدرتمند از این سخت‌ افزار احتیاج دارد تا قدرت محاسباتی موردنظر به دست آید. فرآیندی که مثل سایر روش‌ ها، مثل ماینینگ با CPU و دستگاه‌ های ASIC، انرژی الکتریکی زیادی مصرف می‌ کند، لذا نصب سیستم‌ های خنک‌ کننده به علت تولید گرمای زیاد در این روش الزامی محسوب می شود.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


مطمئنا بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک ارزی است که در عین ارائه پاداش بیشتر، آسان‌ و با انرژی کم تری استخراج شود. استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک می‌ تواند به شکل انفرادی یا با پیوستن به یک استخر استخراج صورت گیرد. آن ها ما را قادر می سازند تا با قدرت پردازش کم تر بتوانید در این فعالیت شریک شوید. با این وجود امکان دارد سود شما با توجه به تراکم استخر، قدرت دیگر نودها و هزینه‌ های دریافتی بابت خدمات کاهش یابد، اگرچه که هزینه‌ های اولیه و مصرف انرژیتان هم به همان مقدار کم می شود.

در کنار تحقیق درباره بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک و انتخاب هوشمندانه‌ آن، می بایست پیش‌ نیازهای نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری لازم برای این کار را هم فراهم نمایید. از بهترین کارت‌ های گرافیک موجود در بازار برندهای NVIDIA و AMD هستند. به روال مشابه روش‌ های دیگر، ماینینگ با GPU نیز نیازمند نصب نرم‌ افزارهای مربوطه است. WildRig Multi Miner ،Claymore Miner و KawPoW Miner نمونه‌ هایی از این نرم‌ افزارها به حساب می آیند. در بخش بعدی ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای استخراج با کارت گرافیک را به شما معرفی می کنیم؛

۱٫ اتریوم – Ethereum

در حال حاضر بیشتر استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک متعلق به ارز اتریوم است. لذا یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار برای استخراج به این روش به حساب می آید. به منظور استخراج ارز با کارت گرافیک می بایست در ابتدای امر یک (ریگ استخراج کارت گرافیک) تهیه فرمایید. اصطلاح ریگ، به معنی مجموعه نرم ‌افزارهایی است که برای استخراج رمزارز کاربرد دارد که مشخصا از تعداد زیادی کارت گرافیک تشکیل شده است.

مرسوم ترین کارت‌ های گرافیک مورد استفاده در استخراج اتریوم، مدل‌ های خاصی از گرافیک‌ های AMD و Nvidia می باشد. شیوه کاری در استخراج اتریوم، از طریق حل مسائل و معادلات ریاضی است. پس از تهیه کارت گرافیک مناسب، می بایست نرم‌ افزار مناسب و مخصوص استخراج اتریوم را دانلود نمایید و بعد بلافاصله پس از نصب، به یک استخر استخراج پیوسته و کار استخراج را نیاز خواهید داشت تا کار را پیش ببرید.

۲٫ اتریوم کلاسیک – Ethereum Classic

شبکه‌ اتریوم کلاسیک پس از فورک تاریخی‌ اش در سال ۲۰۲۲، همچنان به‌ عنوان شبکه‌ ای برای پشتیبانی از بسیاری آلت‌ کوین‌ های مبتنی بر مکانیزم PoW‌ فعالیت می کند. این پلتفرم منبع باز از ابتدا بستری عالی برای قراردادهای هوشمند به حساب می آید. جزئیات زیر نشان می‌ دهند که چرا اتریوم کلاسیک را می‌ توان کاندیدای بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک دانست:

  • الگوریتم : Ethash
  • بلاک‌ تایم : ۱۳٫۵ ثانیه
  • پاداش شبکه : ۳٫۲ ETC
  • سختی شبکه : بیش از ۱۵۸۴ تریلیون واحد
  • استخرهای مناسب : xnpool، ethermine، ۲Miners، F2Pool، Nanopool و MiningPoolHub
  • زمان مورد نیاز برای استخراج فردی یک ETC با هش‌ ریت ۲۵۰۰ مگاهش‌ بر‌ ثانیه : حدود ۲ روز و ۸ ساعت

۳٫ مونرو – Monero

تعداد زیادی از وب سایت ها، بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک را مونرو می دانند. این رمزارز، تراکنش‌ های سریع و با حفظ حریم خصوصی بالا را برای این صنعت به‌ همراه آورده است. این مزیت با ویژگی امضای چندگانه در بستر این شبکه فراهم می گردد. از اطلاعات موثر در تصمیم به راه‌ اندازی گره مونرو می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • الگوریتم : RandomX
  • پاداش شبکه : ۰٫۶۵ مونرو
  • سختی شبکه : بیش از ۲۹۸ میلیارد واحد
  • استخرهای مناسب : Monero Ocean و NanoPool
  • بلاک‌ تایم (زمان لازم برای تایید تراکنش از سوی ماینرها یا اعتبارسنج‌ ها) : ۲٫۵ دقیقه
  • زمان مورد نیاز برای استخراج فردی یک مونرو : حدود ۱۳۸٫۶روز با هش‌ ریت ۴۲ کیلوهش‌ بر‌ ثانیه

۴٫ دوج کوین – Dogecoin

شاید اگر از ایلان ماسک سوال کنید، بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک یا هر روش دیگری چیست، بگوید دوج کوین! ارزشی که دوج کوین با خود به صنعت ارز دیجیتال آورد، سهولت در پرداخت و خریدهای آسان بود.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


حمایت ثروتمندترین انسان جهان از آن نیز موجبات رشد سریع و چشم‌ گیرش شد. این ارز به دلیل پاداش مناسب شبکه و بلاک‌ تایم پایین، برای استخراج با هزینه‌ راه‌ اندازی کم، یکی از بهترین هاست. اطلاعات زیر می‌ تواند شما را در تصمیم‌ گیری درباره تولید ارزشمندترین میم کوین با کارت گرافیک کمک کند:

  • الگوریتم : Scrypt
  • بلاک‌ تایم : یک دقیقه
  • پاداش شبکه : ۱۰ هزار Doge
  • سختی شبکه : نزدیک به ۱۱٫۳ هزار واحد
  • استخرهای مناسب : Aikapool، Litecoinpool، ۱coinPool، Multipool و Prohashing
  • زمان لازم برای استخراج فردی یک دوج کوین با هش‌ ریت ۹۵۰۰ مگاهش‌ بر‌ ثانیه : نزدیک به ۸٫۵ دقیقه

۵٫ لایت کوین – Litecoin

شبکه لایت کوین تراکنش‌ های سریعی را با کارمزد کم انجام می دهد. بسیاری از افراد به علت استفاده‌ از پروتکل Scrypt و پاداش بلوک نسبتا مناسبی که دارد، توکن بومی آن یعنی LTC را بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک می دانند. بعضا این ارز به عنوان بهترین گزینه برای ماینینگ گروهی یا از طریق استخرها نیز شناخته شده است. از طرفی لایت کوین، یکی از قدیمی‌ ترین ارزهای قابل تولید با تجهیزات ساده است. این شبکه، کارمزد پایین، سهولت استفاده و سرعت بالایی دارد. از مشخصات موثر در فرآیند استخراج لایت کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الگوریتم : Scrypt
  • پاداش شبکه : ۱۲٫۵ LTC
  • بلاک‌ تایم : حدود دو دقیقه و ۱۹ ثانیه
  • سختی شبکه : بیش از ۲۴٫۲ میلیون واحد
  • استخرهای مناسب : P2Pool، MultiMiner، EasyMiner و CGMiner
  • زمان لازم برای ماین فردی یک LTC با هش‌ ریت ۹۵۰۰ مگاهش‌ بر‌ ثانیه : حدود ۱۰ روز و ۷ ساعت

۶٫ زی کش – Zcash

زی کش با نماد ZEC با هدف سهولت استفاده در تجارت الکترونیک توسعه پیدا کرده است. سرعت و امنیت بالای حریم خصوصی از قابلیت های اصلی این شبکه به حساب می آید. جالب است بدانید که این شبکه از الگوریتم equihash بهره می گیرد که با کمی تغییر PoW به دست آمده و سهولت استخراج با کارت گرافیک را به‌ همراه داشته است. از مشخصات موثر در سود یک گره ماین زی کش می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • الگوریتم : Scrypt
  • پاداش شبکه : ۲٫۵ ZEC
  • بلاک‌ تایم : حدود ۷۵ ثانیه
  • رتبه در کوین‌ مارکت‌ کپ : ۷۵
  • سختی شبکه : بیش از ۷۵ میلیون واحد
  • استخرهای مناسب : ZHash.pro، zpool equihash، Biftly، ۲Miners و Luckpool
  • زمان لازم برای ماینینگ فردی یک LTC با هش‌ ریت ۱۴۰ هزار هش‌ بر‌ ثانیه : حدود ۲۴ روز و ۱۰ ساعت

۷٫ گرین – Grin

رمزارز گرین نیز شرایط خوبی برای استخراج دارد و شما می‌ توانید با دستور کار قرار دادن استخراج این ارز دیجیتال، درآمد بسیار خوبی کسب کنید. در این بین شرایط استخراج گرین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال که پیش تر به شما معرفی کرده ایم، متفاوت است.

بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک

ارز گرین از الگوریتم اثبات کار در شبکه بلاکچین خود بهره می گیرد و نرخ هش شبکه آن ۱۱.۸۴ گیگاهرتز است و این موضوع نشان می دهد که برای استخراج آن به استفاده از کامپیوترهای خانگی قوی تری احتیاج خواهید داشت و استفاده از کامپیوترهای معمولی اصلا گزینه مناسبی نیست و می توانید از کارت های گرافیک نیز به این منظور استفاده کنید.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


ولی با این وجود امروزه پردازنده های قدرتمندی در لپ تاپ و کامپیوترها استفاهد می شود که امکان استخراج گرین را نیز برای علاقه مندان به استخراج ارز دیجیتال فراهم آورده است. اگرچه گرین بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک نیست، ولی با این وجود اگر یک دستگاه قدرتمند در منزل داشته باشید، استخراج این ارز دیجیتال می‌ تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

از طرفی خود این رمزارز شرایط مناسبی دارد و از طرفی دیگر بین کاربرانی که از سی پی یو برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، کمتر کسی را می توان یافت که به دستگاه های قدرتمند برای استخراج این رمز ارز دسترسی داشته باشد. دلایل ما برای ذکر گرین در لیست بهترین رمزارز برای استخراج با کارت گرافیک به شرح زیر می باشد:

  • بلاک‌ تایم : ۱ دقیقه
  • پاداش شبکه : ۶۰ GRIN
  • الگوریتم : CuckatooC32
  • سختی شبکه : نزدیک به ۳٫۳ میلیارد واحد
  • زمان مورد نیاز برای ماینینگ فردی یک GRIN با هش‌ ریت ۶ هش‌ بر‌ ثانیه : حدود ۱۰۵ روز و ۵ ساعت
  • استخرهای مناسب : Aeternity SOLO، MimbleWimbleCoin SOLO، Cortex SOLO و GRIN SOLO

۸٫ بیت کوین گلد – Bitcoin Gold

بیت کوین گولد یک ارز منبع باز غیرمتمرکز است که پرداخت‌ های ارزان‌ تر و سریع‌ تر را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بیت کوین گلد از معدود ارزهایی است که مخصوص استخراج با کارت گرافیک است و بسیاری آن را بهترین گزینه برای ماینینگ فردی به حساب می آورند. این ارز دیجیتال با وجود ماهیت غیر استیبل کوین خود، معمولا قیمت ثابتی دارد و نوسانات زیادی را تجربه نمی کند. از مشخصات مربوط به ماین بیت کوین گلد با کارت گرافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلاک‌ تایم : ۱۰ دقیقه
  • پاداش شبکه : ۱۲٫۵ BTG
  • الگوریتم : Equihash-BTG
  • سختی شبکه : بیش از ۳۲۲ هزار واحد
  • زمان مورد نیاز برای تولید فردی یک BTG با هش‌ ریت ۱۱۸۰ هش‌ بر‌ ثانیه : ۲ روز
  • استخرهای مناسب : miningpoolhub.com، ۲miners.com، bsmith.io و Zergpool

۹٫ ریون کوین – Ravencoin

ریون کوین با علامت اختصاری RVN یک شبکه‌ دیجیتالی P2P است که انتقال دارایی‌ های دیجیتالی و پرداخت‌ های فوری را ساده سازی و تسریع کرده است. در بیشتر وب سایت ها از RVN‌ نیز به‌ عنوان یکی از بهترین ارز های قابل استخراج با کارت گرافیک نام برده شده است. از اطلاعات مربوط به استخراج این ارز دیجیتال، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بلاک‌ تایم : یک دقیقه
  • الگوریتم : KAWPOW
  • پاداش شبکه : ۲۵۰۰ RVN
  • سختی شبکه : نزدیک به ۱۱۲ هزار واحد
  • استخرهای مناسب : Ravenminer.com و Ravenminer.pro
  • زمان مورد نیاز جهت استخراج فردی یک مونرو با هش‌ ریت ۳۵۰ مگاهش‌ بر‌ ثانیه : حدود ۱۰ دقیقه

۱۰٫ ورت کوین – VTC

چنانچه به دنبال یکی از بهترین ارزهای قابل استخراج با کارت گرافیک هستید، روی Vertcoin نیز می توانید حساب کنید. این ارز از الگوریتم اثبات کار Lyra2RE به منظور تایید تراکنش ها بهره می گیرد و در برابر ASIC مقاوم است و در گروه کوین هایی قرار می گیرد که می توان با استفاده از کارت گرافیک برای استخراج آن اقدام کرد.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


مقاوم بودن ASIC نشان می دهد که بنیان گذاران ورت کوین تصمیم بر این داشتن که محدودیتی برای استخراج این کوین به وجود نیاورند. این امر امکان توزیع عادلانه این رمزارز را در سرتاسر دنیا بدون کنترل شرکت‌ ها و استخرهای استخراج ASIC افزایش می‌ دهد.

نحوه انتخاب بهترین ارز برای استخراج با کارت گرافیک

پیش از انتخاب و استخراج هر ارز، بسیار حائز اهمیت است که حتما سوددهی فرآیند استخراج آن را در طول زمان مورد بررسی قرار دهید. می توانید از ماشین حساب های ماینینگ برای این کار بهره بگیرید. سپس از اعتبار و مشروعیت آن اطمینان یابید. به منظور اطمینان از این موضوع تعداد صرافی هایی که از آن ارز پشتیبانی می کنند را بررسی نمایید.

اطمینان حاصل کنید که می توانید پاداش استخراج خود را به سایر ارزها مانند بیت کوین، اتریوم یا تدر تبدیل کنید. چنانچه ارزی که می خواهید استخراج کنید، در صرافی های کمتر محبوب پشتیبانی می شود، حجم معاملات آن را بررسی نمایید. به صورت کلی در نظر داشته باشید که تنها باید ارزی را استخراج کنید که حجم معاملات آن به اندازه کافی بالا باشد، وگرنه در زمان نیاز و لزوم نمی توانید دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کنید.

استخراج تکی یا ملحق شدن به استخر؟

پیش تر لیستی از بهترین ارز های دیجیتال برای استخراج با کارت گرافیک را به شما معرفی کردیم و همچنین نکات مورد نیاز برای استخراج هر یک را نیز مرور کردیم. ولی نکته مهم دیگر، نحوه استخراج هر یک از این ارزهای دیجیتال می باشد. شما می توانید برای استخراج هر کدام از رمزارزهای معرفی شده، هم به شکل تکی اقدام فرمایید و هم با اتصال به استخرهای استخراج و به شکل گروهی این کار را انجام دهید. در بندهای گذشته تلاش کردیم تا مزایای استخراج تکی و استخراج گروهی هر کدام از رمزارزهای معرفی شده را برای شما توضیح دهیم.

توجه کنید که هریک از این موارد می تواند مزایای خاص خود را برای شما به همراه داشته باشد. در پروسه استخراج تکی شما به پرداخت هزینه ها و کارمزدهای مربوط به اتصال به استخرهای استخراج بر نخواهید خورد. البته در این روش استخراج امکان دارد قدرت پردازش سیستم شما با افت قابل توجهی مواجه شده و نتوانید تعداد بالایی از ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را ماین کنید.

از طرفی با استفاده از فرآیند استخراج گروهی در استخرهای استخراج مطمئنا به پرداخت هزینه ها بر خواهید خورد ولی در مقابل، قدرت پردازش شما برای استخراج ارز مورد نظرتان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان یک نتیجه گیری می توان گفت که اگر به دنبال استخراج حرفه ای هر کدام از رمز ارزهای بالا هستید، اقدام گروهی مناسب تر است و البته از بهترین دستگاه ها برای این کار هم باید بهره بگیرید.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری


ولی چنانچه فرایند استخراج ارزهای دیجیتال را به شکل آماتور دنبال می کنید، استخراج تکی گزینه مناسب تری برای شما به حساب می آید. البته افرادی که به دنبال شناخت بهترین رمزارزهای قابل استخراج با کارت های گرافیک هستند، به صورت معمول هزینه های لازم برای خرید دستگاه های قدرتمندتر را ندارند، از همین روی به دنبال استفاده از فرآیندهای بهینه تر و مقرون به صرفه تری برای این کار هستند.

لذا درآمد استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر خانگی با دستگاه های حرفه ای و کارت گرافیک تفاوت معنا داری دارد و توصیه می کنیم به هیچ عنوان ارز دیجیتالی را با کامپیتور و سی پی یو استخراج نکنید، چرا که به سخت افزارهای دستگاه خود آسیب می زنید و چیزی هم در مقابل به دست نخواهید آورد، ولی در بین همین ارزهای دیجیتال شما می توانید با انتخاب گزینه مناسب و همچنین اقدامات حرفه ای مثل اتصال به استخرهای استخراج، درآمد منفعل بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همواره ارزهای مقاوم به اسیک هستند که قادرید با استفاده از کارت های گرافیک برای استخراج آن ها اقدام کنید، ولی آیا استخراج با GPU همواره می تواند سودآوری بالایی داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ سوددهی استخراج در درجه اول به قیمت آلت کوینی که استخراج می کنید و هزینه برق وابسته است. قیمت آلت کوین ها همواره در حال تغییر است و برای بررسی این مورد می توانید از ماشین حساب های استخراج استفاده کنید.

نکته مهم اینجاست که میزان سود استخراج از نظر دلاری در بازار صعودی افزایش پیدا می کند. با این وجود در بازار نزولی ارزش ارز کم می شود ولی بازده استخراج امکان دارد روند افزایشی به خود بگیرد. وقتی که استخراج می کنید، چنانچه سود دلاری کاهش پیدا می کند، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هزینه های برق خود را تا حد امکان پایین نگه دارید و بازده ارز را تا حد امکان افزایش دهید. بدین صورت یک استخراج بهینه خواهید داشت.

اگر نتوانید فرآیند استخراج خود را بهینه کنید، پرداخت هزینه های ماینینگ و هندل کردن آن با میزان سود کار ساده ای نخواهد بود و حداقل نمی توانید به صورت بلندمدت این کار را همراه با بیشترین مقدار سود انجام دهید. ماینرهای جدید بسیاری هستند که به علت تحقیقات ضعیف به سختی به درآمد می رسند. شما بایستی بهترین راندمان استخراج را برای GPU خود پیدا کنید که پایین ترین میزان برق و بیشترین نرخ هش را تولید می کند. تنها باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که هزینه های استخراج شما از ارزش ارز استخراج شده کم تر است و فرآیند سودآور باقی خواهد ماند.

بازار نزولی وقتی است که بیشترین مقدار ارز را برای شما به همراه دارد که در صورت افزایش قیمت در آینده می توانید آن را با سود بیشتری به فروش برسانید، ولی بایستی بسیار مراقب باشید. مطمئنا قیمت تمامی ارزها افزایش پیدا نخواهد کرد. نکته پایانی این که عرصه ارزهای رمزنگاری با سرعت بسیار بالایی در حال تغییر است و در راستای بهبود نتایج استخراج می بایست همواره درباره فناوری استخراج تحقیق کنید و بیشتر و بیشتر یاد بگیرید و اطلاعات خود را همواره بروز نگه دارید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ۱۰ مورد از بهترین ارز های قابل استخراج با کارت گرافیک را خدمت شما معرفی کردیم و شرایط استخراج هر کدام را توضیح دادیم تا برای تصمیم گیری کار ساده تری داشته باشید.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال حوزه متاورس آشنا شوید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست.

بهترین ارز قابل استخراج با کارت گرافیک از نظر شما کدام است؟ اگر تجربه ای در این زمینه دارید، لطفا در بخش دیدگاه ها بنویسید؛

برای دوستانتان بفرستید: