برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قراردادهای آتی صندوق طلا + دوره آموزشی رایگان

تا به حال به انجام معاملات در قراردادهای آتی صندوق طلا پرداخته اید؟ قراردادهای آتی صندوق طلا همان طور که مشخص است، در بازار آتی انجام می شود و شرایط بازار آتی و تفاوت های آن با بازار سرمایه، همواره جای ایجاد ابهام برای معامله گران بورسی بوده است. معامله گران بورسی بعضا حتی نمی دانند که با همان کد بورسی که دریافت کرده اند، قادر به انجام معاملات آتی و خرید و فروش قراردادهای آتی صندوق طلا هستند یا برای انجام معاملات در بازار آتی بورس، باید کد معاملاتی جداگانه دریافت کنند. در این مطلب و دوره معرفی شده که کاملا هم رایگان است، همه چیزی که درباره بازار آتی و قرارداد آتی طلا باید بدانید را توضیح داده ایم.

قراردادهای آتی صندوق طلا

پیش از این به معرفی بازار آتی و کاربرد های آن پرداختیم و در این مطلب قصد داریم دوره آموزشی و رایگان قرارداد آتی صندوق طلا را برای شما معرفی کنیم. قراردادهای آتی یک ابزار نسبت جدید مالی به حساب می آید که از سال ۱۳۸۷ در ایران مورد استفاده قرار گرفته است و رفته رفته استقبال آن توسط سرمایه گذاران افزایش پیدا کرد. با توجه به نوسانات شدید و تورمی که سال های اخیر در ایران شاهد بودیم، مردم برای حفظ ارزش پول خود و همین طور به دست آوردن سود، سرمایه گذاری در بازارهای مالی را بیشتر از هر زمان دیگری مورد استقبال خود قرار دارند و بازارهای مالی مثل بازار ارزهای دیجیتال، بازار طلا و سکه، ارز و بورس تبدیل به مقصد سرمایه های خرد و کلان سرمایه گذاران شد.

با این وجود نوسانات شدید قیمت و رویارویی با روند نزولی در بازارهای مالی، سرمایه گذاران بازارهای مالی را کمی نگران کرد. این نگرانی‌ ها سرمایه گذاران را بر آن داشت تا بازاری را ایجاد کنند که به علاوه پوشش ریسک در مقابل نوسانات شدید قیمتی بازار، در زمان کاهش قیمت‌ ها نیز از زیان دور بمانند. بازار آتی یکی از بهترین گزینه‌ ها، برای نیاز سرمایه گذاران در این شرایط به حساب می آمد که در همان زمان ها ایجاد و مورد استفاده قرار گرفت.

معرفی دوره آموزشی قراردادهای آتی صندوق طلا

جالب است بدانید که بازار قراردادهای آتی با قابلیت دو طرفه بودن، نگرانی کاهش شدید قیمت‌ ها را دیگر برای سرمایه گذاران به همراه نخواهد داشت، به این خاطر که با امکان دو طرفه بودن بازار آتی، فعالان این بازار قادرند حتی از کاهش قیمت‌ ها هم برای کسب سود اقدام کنند. از طرفی باتوجه به ماهیت تعهدی بازار آتی و تحویل در آینده، سرمایه گذاران قادر شدند تا ریسک نوسانات قیمت را با قراردادهای آتی پوشش دهند. البته باید توجه داشت که جذابیت های بازار آتی محدود به پوشش ریسک و دوطرفه بودن آن نخواهد بود و همچنین وجود اهرم مالی در این بازار، فرصتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است تا با سرمایه ای مشخص بتوانند برای کسب سودهای چندین برابری اقدام نمایند.

البته توجه به این نکته نیز خالی از لطف نیست که وجود اهرم مالی در بازار آتی مثل شمشیر دولبه عمل می کند و در واقع در این بازار با سرمایه ای مشخص، این امکان وجود دارد که زیان‌ های چندین برابری گریبان معامله گران را بگیرد که این امر باعث ریسکی شدن معاملات بازار آتی شده است.

با در نظر داشتن این موضوع که بازار آتی بازاری ریسکی به حساب می آید، لازم است فعالان به منظور ورود به این بازار در ابتدای امر با اصول و مفاهیم قرارداد آتی آشنایی کافی را پیدا کنند و در ادامه روش های به دست آوردن سود از این بازار را آموزش ببینند، از این جهت این دوره رایگان می تواند به افراد زیادی کمک کند که با بازار آتی و نحوه انجام معاملات در آن آشنا شوند و دید خوبی نسبت به بازارهای دو طرفه و معاملات اینچنینی پیدا کنند.

هدف از برگزاری این دوره چیست؟

در این دوره تحت عنوان آشنایی با قراردادهای آتی کالا هدفی که دنبال می کنیم اینجاست که دانش‌ پذیران مرحله به مرحله با اصول و مفاهیم بازار آتی آشنا شوند و به علاوه آن، با انجام معاملات سوری در سامانه آنلاین و ارائه مثال های کاربردی، به صورت عملی با شیوه انجام معاملات در بازار آتی کالا به صورت عملی و از نزدیک آشنایی پیدا کنند تا هیچ گونه نگرانی بابت نحوه عملکرد این بازار و یا کسب تجربه در آن با از دست دادن پول نداشته باشند.

سرفصل های این دوره رایگان

  • معرفی گواهی سپرده کالایی
  • نحوه دریافت موقعیت در بازار آتی
  • چگونگی خروج از کال مارجین شدن
  • چگونه حساب کال مارجین می‌ شود؟
  • توضیحات کامل درباره حساب عملیاتی
  • وجه تضمین چیست و انواع آن کدام است؟
  • نحوه محاسبه قیمت تسویه و کاربردهای آن
  • چگونگی آفست کردن موقعیت‌ ها در بازار آتی
  • تاریخچه بازار آتی و دلایل شکل‌گیری بازار آتی کالا
  • وضعیت At Risk یا همان در خطر چه شرایطی دارد؟
  • مدارک لازم جهت کدگیری و فرآیند گرفتن کد آتی کالا
  • چگونه وارد فرآیند تحویل قراردادهای آتی کالا بشویم؟
  • مدریت حساب به منظور جلوگیری از کال مارجین شدن
  • آشنایی با نحوه واریز/براشت پول به/از حساب عملیاتی
  • چگونه گواهی سپرده کالایی متناظر با قرارداد آتی را شناسایی کنیم؟

ثبت نام در دوره آموزش قراردادهای آتی صندوق طلابرای ثبت نام رایگان اینجا کلیک کنید

برای دوستانتان بفرستید: