برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وبمانی به چه صورتی کار میکند؟ + راهنمای ثبت‌ نام و انتقال پول

در ابتدای این مقاله کاربردی باید گفت که وبمانی، یک سیستم پرداخت آنلاین محسوب می شود. در واقع در این سیستم، سرمایه‌ های کاربران وبمانی در یک کیف پول، ذخیره و نگهداری شده و سیستم، مثل یک بانک آنلاین به منظور استفاده اشخاصی که قصد پرداخت‌ های آنلاین را خواهند داشت، کار خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این سیستم پرداخت مثل paypal، یک پردازنده امن و با اطمینان به حساب می آید که کاربران از آن به منظور پرداخت آنلاین، نقل و انتقال پول و مواردی از این دست بهره می برند. در حقیقت باید گفت که به منظور این سیستم می‌ توان پول را فرستاد و یا حتی دریافت کرد، خرید کرد و یا سایر کار ها که با پرداخت الکترونیکی امکان پذیر است، انجام داد.

در حقیقت وبمانی، نقشی بسیار مهمی در انجام نقل و انتقالات کارا و موثر کسب‌ و کار به منظور استفاده افراد و کسب‌ و کار های گوناگون خواهد داشت. می توان گفت که بنابر آمار اعلام شده به وسیله سایت رسمی وبمانی، این سیستم، بیشتر از ۳۶ میلیون کاربر درون خود دارد و بیشتر از ۱۰۰ هزار پرداخت روزانه در آن صورت خواهد پذیرفت. جالب است بدانید که این سیستم، یکی از بزرگ ترین سیستم‌ های پرداخت الکترونیک در کشور روسیه به حساب می آید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع این پلتفرم تجاری به وسیله شرکت خصوصی WM Transfer مدیریت و اداره خواهد شد. در ابتدای امر، هدف شرکت وبمانی، تمرکز فقط روی مشتریان روسی بود، ولی امروزه روی مشتریان جدید بسیاری در سراسر جهان حساب ویژه باز کرده است. جالبه بدونید که کارمزد استفاده از این سیستم، ۰٫۸ درصد میزان نقل و انتقالات خواهد بود و حداکثر کارمزد نیز، ۵۰ یورو در نظر گرفته شده است. پس به عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید  ۱۰۰ دلار وبمانی به کیف پول یک شخص دیگر بفرستید می بایست ۰٫۸ دلار (۸۰ سنت) کارمزد پرداخت نمایید و همین طور چنانچه قصد داشته باشید ۱۰۰۰ دلار انتقال دهید، کارمزد انتقال ۸ دلار را باید پرداخت نمایید.

کیف پول‌ های وبمانی و ارز های که پشتیبانی می کند

کمپانی وبمانی برای برآورده‌ سازی احتیاجات بیشتر کاربران، برای هر ارز، کیف پول جدایی تعریف نموده است. شما عزیزان قادر می بایشید هر کدام از این ۱۰ کیف پول گوناگون را در حساب وبمانی خود ایجاد نمایید. البته ایجاد بعضی کیف پول‌ ها به منظور استفاده در حساب‌ های خاصی محدود خواهد بود.

امروزه وبمانی از کیف پول‌ های گوناگونی پشتیبانی به عمل می آورد که شامل مالکیت انواع گوناگونی از دارایی ها خواهد شد :

H-purse: واحد پول به بیت کوین کش
E-purse: یورو
R-purse: روبل روسیه
Z-purse: واحد پول به دلار
G-purse: حساب با موجودی طلا
U-purse: گریونا اوکراین
X-purse: واحد پول به بیت کوین
B-purse: روبل بلاروس
L-purse: واحد پول به لایت‌کوین
V-purse: دانگ ویتنام
آیا وبمانی امنیت کافی را داراست؟

به صورت کلی، هیچ امنیت ۱۰۰ درصدی در تجارت الکترونیک وجود نخواهد داشت، بخاطر این که با این کار به یک موسسه مالی، اجازه دسترسی به پول‌ های خود را خواهید داد. پس شما دائما در معرض خطر خواهید بود، ولی وبمانی مثل دیگر موسسات، به وسیله یک سیستم مجزا مدیریت نخواهد شد. در واقع به منظور استفاده از هر کیف پول وبمانی شرکت‌ های مجزایی وجود خواهند داشت که “تضمین‌ کننده” یا “ضمانت‌ کننده” نام دارند و نشانی‌ آن ها در وب سایت اصلی وبمانی در دسترس خواهد بود.

جالب است بدانید که وبمانی، سطوح امنیتی بسیاری را به منظور حفاظت از اکانت کاربران و سرمایه‌ آن ها روی پلتفرم ارائه خواهد داد که اولین و مفید ترین آن ها به وسیله ارسال پیامک می باشد. در حقیقت این معنی را خواهد داد که تا وقتی که تلفن‌ همراه خود را به همراه داشته باشید، قادر خواهید بود از امنیت حساب‌ خود نهایت اطمینان را داشته باشید. به عنوان مثال، چنانچه شما در هر گونه موقعیت نا مناسب قرار بگیرید، قادر خواهید بود حساب خود را با پرسش‌ های تایید صلاحیتی که فقط خودتان پاسخ‌ آن ها را می‌ دانید، بازیابی نمایید.

در واقع با استفاده از انواع روش های تایید اعتبار، از جمله تایید به وسیله ارسال پیامک متنی، می‌ توان از این سیستم پرداخت نهایت استفاده را داشت. در روش نام برده شده، شما می بایست شماره تلفن‌ همراهی داشته باشید که آن را در پنل کاربری ثبت کرده‌ باشید تا بتوانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.

شیوه عملکرد وبمانی

در نظر داشته باشید که نقل و انتقالات در این سیستم، با سرعت و امنیت بالا صورت می گیرد، ارزان و غیر قابل شناسایی می باشد و البته غیر قابل بازگشت و به منظور استفاده از این خدمات، احتیاج به حساب بانکی یا کارت اعتباری نخواهید داشت. حائز اهمیت ترین قابلیت این سیستم، امنیت بالای آن به شمار می رود. زمانی که نرم‌ افزار وبمانی را روی ویندوز نصب می‌ کنید، اکانتی درست کرده اید و می توانید از آن استفاده نمایید، در ادامه به شما فایلی شامل کد حساب ارائه خواهد شد. شما عزیزان به آن کد به منظور دسترسی به حساب احتیاج پیدا خواهید کرد. ضمنا، کاربر قادر خواهد بود برای ممانعت از دسترسی دیگران به حسابش، در تنظیمات حسابش، دستیابی را فقط به یک یا چند IP محدود نماید.

انواع حساب وبمانی

می توان عنوان کرد که در سیستم وبمانی، ۲ نوع حساب کلی با اسم های مینی و کلاسیک وجود خواهد داشت. زمانی که به‌ عنوان کاربر جدید وارد سایت وبمانی می شوید و حسابی در آن ایجاد می نمایید، حساب‌ شما با عنوان حساب مینی (Mini) شناخته خواهد شد و یک شناسه اختصاصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چنانچه بنا دارید حساب‌ خود را ارتقا دهید، می بایست نرم‌ افزار وبمانی را دانلود کرده و حساب خود را به حساب کلاسیک (به منظور استفاده در ویندوز) یا لایت (به منظور استفاده در سیستم غیر ویندوز) ارتقا دهید. اگر چه استفاده از حساب کلاسیک، به علت سخت تر بودن، یادگیری بیشتری را نیاز خواهد داشت، ولی از نظر امنیتی، سطح بالا تری خواهد داشت، بخاطر این که بعضی از گزینه‌ های امنیتی این حساب در حساب مینی وجود نخواهد داشت.

انواع پاسپورت‌ های وبمانی

نقل و انتقال پول بین کاربران وبمانی، از راه دور صورت خواهد پذیرفت. بیشتر افراد و گروه‌ ها با یک دیگر را آشنایی ندارند و قادر نیستند به‌ شکل رو در رو یک دیگر را ملاقات نمایند، پس جای تعجب نیست، اگر در ابتدای امر، این مسئله مشکل‌ ساز شده و در خصوص با امنیت کار، برای کاربران پرسش هایی به وجود آید. سوال دیگر آن که آیا انتقال سرمایه‌ ها امن می باشد؟ آیا دریافت‌ کننده پول، کلاه بردار می باشد؟ شخص ناشناخته پشت این اعداد و ارقام و صفحات چه کسی است؟ و بسیاری سوالات دیگر که پاسپورت وبمانی به آن ها پاسخ خواهد داد. پاسپورت وبمانی، یک سند شناسایی دیجیتال خواهد بود که تایید صلاحیت آن ها با رویه‌ های ویژه ای صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه باید گفت که در حقیقت پاسپورت وبمانی تایید خواهد کرد که دارنده آن، یک شخص واقعی می باشد. باتوجه به مقدار اطلاعات و شیوه تایید آن، پاسپورت‌ های گوناگونی به منظور استفاده هر فرد در وبمانی تعبیه و طراحی شده است که هر کدام با توجه به انواعی که دارند، اعتماد بیشتر یا کم تری از دیگر کاربران جلب خواهند کرد. وبمانی به پاسپورت‌ هایی با سطح اعتماد بالا تر، گزینه‌ های خاص تری ارائه خواهد کرد. در حقیقت این نکته را در خاطر داشته باشید که پاسپورت‌ های وبمانی، بیانگر سطح تایید کاربران سیستم است. پاسپورت‌ های وبمانی بسیار متعدد خواهند بود ولی در زندگی واقعی و به‌ ویژه در ایران، فقط تعدادی از آن ها به‌ کار خواهد آمد که ما در اینجا به آن ها اشاره خواهیم داشت.

پاسپورت Alias

در خصوص با این مورد باید گفت که این نوع پاسپورت به منظور استفاده کاربران جدید به حساب آمده و بعد از ثبت‌ نام، به صورت خودکار ارائه خواهد شد. با داشتن این پاسپورت می‌ توان نقل و انتقالاتی که خیلی اهمیتی ندارند مثل پرداخت قبوض و خریدهای اینترنتی را انجام داد. نقل و انتقالات بین کاربران وبمانی، درست کردن کیف پول، ایجاد و پرداخت صورت حساب‌ ها، ایجاد امنیت به وسیله کلید های رمز گذاری شده و مبادله انواع ارز های دیجیتال نیز از سایر موارد استفاده از این پاسپورت محسوب می شود. حداکثر میزان تراکنش این نوع پاسپورت، به صورت روزانه ۱۰۰، هفتگی ۳۰۰ و ماهانه ۵۰۰ دلار یا یورو در نظر گرفته شده است.

پاسپورت Formal یا همان رسمی

شایان ذکر خواهد بود که با استفاده از پاسپورت رسمی می‌ توان چندین کیف پول ایجاد کرد و بیتکوین‌ های موجود در حساب را اضافه و یا خارج نمود. این پاسپورت به‌ شکل رایگان به منظور استفده کاربرانی که به آن احتیاج دارند، ارائه می گردد. ضمنا با استفاده از پاسپورت رسمی می‌ توان کارت فیزیکی نیز سفارش داد. این کارت‌ ها به سیستم وبمانی اتصال داده شده اند و می‌ توان با آن ها از دستگاه‌ های خودپرداز ارزی مختص وبمانی، پول برداشت نمود.

چنانچه در صورت مواجهه با کلاه برداری در سیستم وبمانی، قصد شکایت قانونی از آن را دارید، می بایست در ابتدای امر پاسپورت رسمی داشته باشید. پاسپورت رسمی، امکان اتصال به حساب‌ های بانکی روسیه به وسیله حساب وبمانی را نیز در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد. حداکثر میزان تراکنش این نوع پاسپورت، به صورت روزانه ۶۰۰، هفتگی ۱۵۰۰ و ماهانه ۳۰۰۰ دلار یا یورو در نظر گرفته شده است.

پاسپورت Initial

در این خصوص باید ذکر کرد که ازجمله موراد استفاده از این پاسپورت، این خواهد بود که می‌ توان از طریق آن، میان دارنده پاسپورت و کاربران ناشناخته ای که صرفا اطلاعات ویژه ای وارد حساب کاربری‌ شان نکرده‌ اند، تمایز قائل شد. بخاطر این که هویت دارندگان این پاسپورت از طریق ویدئوی فرستاده شده به وسیله وبکم مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. اغلب از پاسپورت اینیشیال در کسب‌ و کار های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسپورت Personal یا همان شخصی

این پاسپورت، مهم ترین پاسپورت در سیستم وبمانی به حساب آمده و بر خلاف پاسپورت پیشین، بیشتر به منظور استفاده در کسب‌ و کار های بزرگ تر استفاده خواهد داشت. نکته حائز اهمیت این خواهد بود که پاسپورت شخصی، فقط برای بعضی دارندگان پاسپورت رسمی که دارای شرایط ویژه ای هستند، صادر خواهد شد و برای کار های بزرگ تری و نقل و انتقال مبالغ بالا، کاربرد خواهد داشت.

چنانچه قصد نقل و انتقال مقادیر زیادی پول را درون سیستم وبمانی خواهید داشت، بهتر است به منظور اخذ این نوع پاسپورت اقدام نمایید. پاسپورت شخصی بر خلاف پاسپورت رسمی رایگان در نظر گرفته نشده است و می بایست چند دلار برای آن هزینه متقبل شوید. ضمنا به منظور درخواست پاسپورت شخصی، در کنار ارسال اطلاعات شخصی، می بایست به وسیله مراجعه حضوری به نمایندگان، مدارک ارائه شده خود را تایید فرمایید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که، مقدار تراکنش در این نوع پاسپورت نامحدود خواهد بود.

پاسپورت Merchant

به همان صورتی که از نام این پاسپورت پیداست، ویژه شرکت‌ های بزرگ و همین طور نمایندگان وبمانی می باشد و به منظور اخذ آن تنها می‌ توان به وسیله درخواست رسمی به وبمانی اقدام کرد که در صورت تایید و صلاحدید شرکت، پاسپورت مد نظر صادر خواهد شد. جالب است این نکته را مد نظر داشته باشید که پاسپورت مرچنت، معتبر ترین پاسپورت در سیستم وبمانی و در بین کاربران آن بوده و از جمله قابلیت های مهم آن این می باشد که همه قابلیت های پاسپورت Personal را دارا بوده و صاحب آن، اگر نمایندگی وبمانی را نیز به صلاحدید سیستم، در اختیار داشته باشد، قادر خواهند بود اقدام به صدور پاسپورت Initial نمایند.

نکته مهم : دیگر پاسپورت‌ های سیستم وبمانی عبارت اند از : caterpillar, developer, registrar, WMT operator, WMT service, WMT guarantor که در زمنیه های تخصصی گوناگونی به افراد و شرکت‌ ها ارائه خواهند شد.

افتتاح حساب وبمانی

در ابتدای توضیحات باید گفت که به منظور اینکه قادر باشید در سایت وبمانی، اقدام به نقل و انقال وجه نمایید، می بایست قبل  از هرچیز افتتاح حساب را انجام دهید. در نظر داشته باشید که افتتاح حساب در وبمانی، کار بسیار ساده ای خواهد بود. در ابتدای امر می بایست به سایت اصلی وبمانی (wmtransfer.com) مراجعه نمایید و در ادامه مراحل افتتاح حساب را با کلیک روی گزینه signup استارت بزنید.

در ادامه از شما عزیزان شماره تلفن‌ همراه پرسیده خواهد شد. شماره موبایل واقعی خود را وارد نمایید، سپس کد تاییدیه به موبایل شما فرستاده خواهد شد. وبمانی از شما اطلاعات شخصی را درخواست خواهد کرد. در ادامه و از آن جایی که در این قسمت، از شما سوالات امنیتی پرسیده خواهد شد که بعدا در صورت فراموشی رمز عبور، به پاسخ درست به آن ها نیاز خواهید داشت، بنابراین در خاطر داشته باشید که بهتر است که این اطلاعات را در کامپیوتر شخصی خود ذخیره نمایید.

نصب نرم‌ افزار کیف پول وبمانی

کیف پول وبمانی به منظور استفاده در سیستم‌ عامل‌ های گوناگون ارائه گردیده است که اطلاعات جامع تر در سایت اصلی در دسترس شما عزیزان خواهد بود که می توانید از لینکی که در اختیارتان قرار گرفته است به این منظور استفاده نمایید. چنانچه قصد نصب کیف پول در ویندوز ۱۰ را دارید، کافیست در Microsoft store عبارت webmoney keeper را جستجو نمایید و نرم‌ افزار را نصب نمایید. بعد از نصب نرم‌ افزار می بایست روی دکمه Join کلیک نمایید.

در ادامه با وارد کردن شماره موبایل و اخذ کد تاییدیه، به مرحله بعدی راه پیدا خواهید کرد و شیوه ورود به کیف پول را انتخاب خواهید کرد. امکان نصب نرم‌ افزار webmoney keeper کلاسیک نیز از سایت اصلی وبمانی وجود خواهد داشت. جالب توجه است بدانید که این نرم‌ افزار در میان کاربران قدیمی‌ ترین وبمانی شناخته‌ شده‌ تر می باشد.

نحوه شارژ حساب وبمانی

شارژ حساب در سیستم وبمانی، با استفاده از راه های گوناگونی مانند استفاده از مستر کارت، پی پال و راه مستقیم بانکی صورت خواهد پذیرفت، در کشور ایران بیشتر افراد با خرید دلار یا یورو وبمانی از صرافی‌ های آنلاین، اقدام به شارژ حساب وبمانی خود خواهند کرد. به منظور یافتن این صرافی‌ های آنلاین، کافیست عبارت “خرید و فروش وبمانی” را در گوگل جستجو نمایید و از سایت های معتبر به این منظور استفاده کنید.

انتقال پول در وبمانی به یک حساب دیگر

در نظر داشته باشید که تا به اینجا درباره شیوه شارژ حساب وبمانی مطالبی را عنوان کردیم، ولی در وبمانی احتیاج خواهد بود که به منظور انجام معاملات، پول موجود را به حساب‌ های افراد دیگر انتقال دهیم. به منظور انتقال پول به حساب‌ های دیگر، احتیاج به نرم‌ افزار مخصوص وبمانی خواهیم داشت. نام این نرم‌ افزار، وب‌ مانی کیپر استاندارد می باشد. استفاده از این شیوه، احیتاج به واسطه‌ ای نخواهد داشت و به وسیله کیف پول وبمانی صورت خواهد پذیرفت. شیوه انتقال پول بستگی به این خواهد داشت که این کار را از چه طریق انجام دهید.

اگر قصد انتقال پول از طریق webmoney keeper standard را دارید :

در ابتدای امر می بایست به کیف پول وبمانی خود وارد گردید. در منوی بالایی، قسمت Home و در ادامه از منوی سمت چپ، “To a wallet” را انتخاب نمایید.

در پنجره نمایان شده، دیتای مربوط به انتقال پول را وارد نمایید.

به این شکل که :

“to” : به آدرس کیف پول شخص گیرنده اشاره خواهد داشت. نکته مهم این که هر ارزی، کیف پول ویژه خود را دارد که دارای شناسه آغازین مشخصی است و وجه یک کیف پول ارزی را نمی‌ توان به کیف پول ارزی دیگری منتقل کرد. به عنوان مثال کیف پول‌ های دلاری با Z شروع می‌ شوند.
“Amount” : مقدار پول مد نظر به منظور انتقال است که برای هر کیف پولی، می بایست طبق واحد مربوط به آن وارد گردد.
“ Transfer details یا Note” : توضیحات مربوط به انتقال پول در وبمانی می بایست در این بخس وارد گردد.
“Transfer Type” : در این قسمت، نوع انتقال پول معلوم می شود. به عنوان مثال گزینه‌ ای در این قسمت وجود دارد که “With code protection” نا دارد و در صورت انتخاب این گزینه، فرد گیرنده پول می بایست رمز صحیح انتقال که برای شما نمایان می شود را وارد کند، در غیراین صورت، بعد از گذشت مدت‌ زمان مشخص شده، مبلغ واریزی به حساب شخص واریز کننده، بر خواهد گشت.

در ادامه و بعد از وارد کردن دیتای مورد نیاز  در قسمت پیشین ، روی گزینه “ok” کلیک نمایید.

در ادامه باید عنوان داشت که در حقیقت صفحه‌ ای جدیدی برای شما باز خواهد شد که اطلاعات وارد شده در گام پیشین را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. چنانچه در گام قبلی، تراکنش رمز دار را برگزیده باشید، در این مرحله می بایست شیوه ارسال کد احراز هویت را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه “E-NUM confirmation”، رمزی یک بارمصرف به منظور تراکنش شما ساخته خواهد شد. بعد از ارسال رمز برای گیرنده و وارد کردن رمز نام برده شده و تایید آن به وسیله کلیک برروی دکمه “OK”، پیام موفقیت‌ آمیز بودن عملیات نقل و انتقال برای شما نمایش داده می شود.

شیوه برداشت پول از اکانت وبمانی و تبدیل آن به ارز

همان طور که می دانید پول موجود در کیف پول‌ های وبمانی را می‌ توان برداشت کرد و به ریال ایران تبدیل نمود. مرسوم ترین شیوه تبدیل وبمانی به ریال در ایران، به وسیله صرافی‌ های آنلاین خواهد بود. به همان صورتی که به وسیله صرافی آنلاین می‌ توان وبمانی خریداری کرد، امکان فروش آن به صرافی‌ ها نیز وجود خواهد داشت. به منظور انجام این کار با انتقال مبالغ ارز به حساب ارائه شده به وسیله صرافی، مبلغ معادل را در حساب بانکی خود در ایران دریافت خواهید کرد.

ویژگی های خوب وبمانی
انتقال سریع پول : انتقال پول با وبمانی به سرعت انجام شده و اغلب به منظور انتقال به حساب‌ های دیگر، تاخیر ایجاد نخواهد شد.
برداشت وجه و سپرده‌ گذاری : سپرده‌ گذاری در حساب و نیز برداشت وجه از حساب وبمانی، بسیار ساده خواهد بود. وبمانی، یکی از مناسب‌ ترین و ساده ترین راه های پرداخت در روسیه و اروپای شرقی به حساب می آید.
امنیت : پرداخت به وسیله سیستم وبمانی، از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. هر نقل و انتقالی در این سیستم با استفاده از کد گذاری SSL صورت خواهد پذیرفت که حفاظت از جزئیات شخصی حساب شما را تضمین خواهد کرد.
ویژگی های بد وبمانی
خدمات محدود به منظور استفاده مشتریان غیر روسی : این سیستم به منظور استفاده مشتریان غیرروسی وبمانی، محدودیت‌ هایی را در بر خواهد داشت، ولی در سال‌ های اخیر، بهبود های خیلی خوبی در این زمینه روی وبسایت انجام شده است.
نرخ کارمزد : حین انجام نقل و انتقالات، نرخ کارمزد ۰٫۸ درصد برای ارسال‌ کننده اعمال خواهد شد که تقریبا نرخ بالایی به حساب خواهد آمد.

چکیده مطالب

در این مقاله جامع و کاربردی از سایت کد بورسی ما به موضوعات مختلفی مانند ارز هایی که وبمانی پشتیبانی می کند، انواع پاسپورت های وبمانی، نحوه افتتاح حساب، نقاط قوت و ضعف وبمانی، شیوه دریافت و ارسال و حتی برداشت پول از این وب سایت و دیگر مسائل و جزئیات در این خصوص پرداختیم و امیدواریم که تمامی عزیزان از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشند و تونسته باشیم مفید واقع بشیم، هر سوال و یا نکته ای بود می توانید با وب سایت کد بورسی در میان بگزارید.

برای دوستانتان بفرستید: