Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ماجرای شایعه هک شدن کارگزاری آگاه چه بود؟ - کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ماجرای شایعه هک شدن کارگزاری آگاه چه بود؟

امروز تو توییتر نوشته ای منتشر شده بود در رابطه با افشای اطلاعات مشتریان کارگزاری آگاه:

با سلام و احترام، متأسفانه کارگزارهای بورسی ایران اصلا به فکر تامین امنیت و حفاظت از اطلاعات مشتریان نیستند. اطلاعات هویتی(سجام+قرارداد) بیش از ۱۱هزار نفر در کف موتور گوگل برای هفته ها در دسترس عموم بود. متأسفانه پشتیبانی شرکت «آگاه» اصلا پاسخگو نبود.

واقعیت ماجرا اما چه بود؟
شخصی که عکس قراردادش با کارگزاری آگاه در داخل توییت مشخص هست، فرم پی دی اف قرارداد رو در کانال شخصیش گذاشته بود. اما این شخص فراموش کرده بود که کانالش رو در تلگرام به حالت خصوصی دربیاره. آدرس کانال این شخص در موتور جستجوی گوگل ایندکس شده بود، به همراه محتویات من جمله فرم pdf قرار داد با کارگزاری آگاه.

شخصی که این توییت رو منتشر کرده بود، علیرضا عظیم زاده میلانی، از این موضوع اطلاع پیدا کرده و قصد تخریب کارگزاری آگاه رو داشت. به صورت زیر:

با جستجوی site:*.agah.com inurl:GetIndividualEntireReport در موتور جستجوی گوگل، نتیجه pdf ایندکس شده از کانال به دست میاد:

در قسمت عنوان نتیجه شماره شناسنامه و نام و نام خانوادگی به صورت برعکس نوشته شده. این مشخصاتی هست که در داخل pdf مذکور نوشته شده.

اما تنها نتیجه این جستجو همین مورد بوده و نتایج دیگری در گوگل ایندکس نشده.

علیرضا عظیم زاده میلانی، با دونستن این موضوع و کمی شیطنت کودکانه، از طریق ابزار Inspect Elements مرورگر اقدام به کپی کردن این نتیجه کرده و نتیجه دوم رو با کمی دستکاری میسازه. به این صورت:

گفته شد که در عنوان نتیجه کد ملی و نام و نام خانوادگی نوشته میشه، حالا این نتیجه رو بررسی کنید، نام و نام خانوادگی میشه: لشا زاهدی.

ایشون حتی علم این رو نداشتند که بفهمند این موضوع رو و الکی چندتا کلمه و عدد رو تغییر دادند.

بعد از فرستادن این توییت، کانال های تلگرامی این خبر رو پوشش میدند.

و باز هم ما ایرانی ها مردمی میشویم که مهندسی اجتماعی و عوام فریبی و حاشیه های ساختگی خط و مشی زندگی و سرنوشتمان را تعیین میکند.

جا دارد یادی کنیم از تخریب دیجی کالا به همین روش توسط یکی از فعالین زردتوییتری ایران:


و اما اطلاعیه رسمی روابط عمومی کارگزاری آگاه:

? مشتریان محترم کارگزاری آگاه

پیرو انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر افشا اطلاعات تعداد محدودی از مشتریان کارگزاری آگاه، به اطلاع می‌رسانیم:

● تامین امنیت اطلاعات مشتریان ما در صدر اهمیت است و از هیچ تلاشی برای حفظ اطلاعات سرمایه‌گذارانی که به ما اعتماد نموده اند دریغ نخواهیم کرد.

● موضوع خبر از ابتدای انتشار در دست بررسی همکاران زیرساخت و امنیت ما است. تا این لحظه از بررسی‌ها شواهدی مبنی بر صحت خبر بدست نیامده است همچنین اطلاعاتی از مشتریان در موتورهای جستجو منتشر نشده و در دسترس نیست اما فرم ثبت نام یک نفر از مشتریان به همراه خبر ارائه شده است. بررسی‌های بیشتر برای اطلاع‌رسانی نتایج دقیق همچنان در دست اقدام است.

● برای ما و قطعا برای مشتریانمان صداقت و شفافیت بسیار حائز اهمیت است. لذا پس از اتمام بررسی‌ها و روشن شدن ابعاد کامل خبر، نتایج را عینا منعکس خواهیم کرد. لذا خواهشمندیم برای اخذ اطلاعات موثق به درگاه‌های رسمی اطلاع رسانی آگاه در شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید:

تلگرام:
https://t.me/boursee

اینستاگرام:
https://instagram.com/bashgah_bourse

توییتر:
https://twitter.com/agahgroup

برای دوستانتان بفرستید: