برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

روش خرید ارز دیجیتال دش | آموزش ساده و رایگان خرید و فروش Dash

با استقبال کل دنیا از ارزهای دیجیتال به ویژه در سالی که گذشت، اقبال عموم مردم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در جهان و ایران با افزایش چشم گیری مواجه شد. رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل، دش، بیت کوین کش و … در مرکز این توجهات قرار داشتند و در این مطلب قصد داریم در خصوص ارز دیجیتال دش صحبت کنیم. افرادی که قصد سرمایه گذاری روی دش را دارند، باید روش خرید ارز دیجیتال دش را بلد باشند تا بتوانند در بهترین زمان و قیمت ممکن، برای خرید آن اقدام کنند و همچنین محل ذخیره سازی مناسبی نیز برای ارزهای دیجیتال خود در نظر گرفته باشند. اگر شما هم دوست دارید روش خرید ارز دیجیتال دش را یاد بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل روی دش کوین سرمایه گذاری کنید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

روش خرید ارز دیجیتال دش در ایران

اگر بخواهیم راجب روش خرید ارز دیجیتال دش صحبت کنیم بهتر است بدانیم اصلا ارز دش از کجا به وجود آمده است. در واقع پروژه دش در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ به وسیله تیمی به سرپرستی ایوان دوفیلد کلید خورد. دش در ابتدا با نام ایکس کوین ارائه شد. در فوریه ۲۰۱۴، نام پروژه به دارک کوین تغییر یافت و در ادامه در سال ۲۰۱۵، نام نهایی دش برای آن انتخاب شد. ایوان دوفیلد در سال ۲۰۱۰ با بیت کوین آشنا شد و تحت تاثیر فناوری خارق العاده آن قرار گرفت اما اون دریافت که بیت کوین حریم خصوصی را به شکل کامل برقرار نمی کند و سرعت پایینی دارد. او با الهام از کدهای بیت کوین و تیم حرفه ای خود شبکه و ارز دیجیتال دش را توسعه داد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


توسعه دهندگان دش بر این باورند که این نوعی پول نقد الکترونیکی غیرمتمرکز و همتا به همتا است. هدف آن‌ ها این است که دش بتواند به مثل پول نقد واقعی مانند دلار، یورو و … به گردش بیافتد. دش طبق کد هسته اصلی بیت کوین همراه با ویژگی های جدید مثل حریم خصوصی و تراکنش‌ های ارزان و سریع ساخته شده است. مثل بیت کوین دش متن باز است و از بلاک چین استفاده می‌ نماید. ارزهای دیجیتالی دش هم در نرم افزار یا سخت افزارهای کیف پول قابلیت ذخیره شدن را دارد. فرق اصلی دش با بیت کوین این است که تراکنش ‌های دش سریع تر و ارزان تر هستند، استخراج دش کمی با بیت کوین متفاوت است و همچنین در دش امکان ایجاد تراکنش ‌های ناشناس وجود دارد. در ادامه بیشتر در خصوص تفاوت های بیت کوین و دش کوین صحبت خواهیم کرد.

دش به شکلی طراحی شده است که تنها تعداد ۱۸ میلیون واحد از آن وجود داشته باشد. دش هم با کمی تفاوت نسبت به بیت کوین مبتنی بر استخراج است و بعد از استخراج ۱۸ میلیون واحد دیگر از آن تولید نمی شود. این طور پیش بینی می ‌شود که استخراج ۱۸ میلیون واحد تا سال ۲۳۰۰ به طول بی انجامد. استخراج دش هر سال سخت تر می ‌شود و پاداش استخراج آن هر سال در حدود ۷٫۱ درصد کاهش پیدا می کند. بلاک ها در بلاک چین دش هر ۲٫۵ دقیقه ساخته خواهند شد که حدود ۴ برابر از بیت کوین سریع تر می باشد.

آموزش خرید دش

به منظور خرید دش هم مثل سایر ارزهای دیجیتال باید از صرافی ها اقدام نمایید. به صورت کلی دو راه برای خرید دش وجود دارد که یکی از آن ها خرید مستقیم با ارزهای سنتی مثل ریال یا دلار است و دیگری تبدیل سایر رمزارزها به دش که هر یک را توضیح خواهیم داد؛

  • خرید دش با ریال : خرید مستقیم دش با ریال از طریق سایت های صرافی ایرانی قابل انجام است. امروزه بیشتر سایت های داخل تنها بیت کوین یا در برخی موارد اتریوم به فروش می رسانند. تنها تعداد کمی از سایت های ایرانی دش را به سبد فروششان اضافه کرده اند که بیشتر مواقع هم موجودی این سایت ها صفر است. شما قادرید در این سایت ها در صورت وجود توجه داشته باشید که حتما از اعتبار یک سایت یا فرد برای خرید ارزهای دیجیتال اطمینان یابید.
  • خرید دش با دلار : خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با دلار یک روش متداول در کل دنیاست ولی نه برای کاربران ایرانی. برای خرید ارزهای دیجیتال با دلار به حساب های بین المللی مثل مستر یا ویزا کارت نیازمند است. به علت تحریم های موجود، برای افراد ساکن ایران، خرید مستقیم با دلار نیاز به واسطه های زیادی دارد که در نهایت موجب افزایش هزینه تمام شده خواهد شد به علاوه مشکل ثبت نام کاربران ایرانی در سایت های معتبر خارجی هم وجود دارد. برای خرید مستقیم دش با دلار می ‌توانید از سایت های Coinbase، Kraken و Bitstamp اقدام نمایید.
  • تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به دش : رایج ترین روش خرید دش و یا سایر ارزهای دیجیتال، به ویژه برای کاربران ایرانی این روش است. در این روش شما باید از سایت های ایرانی یا سایت معتبر LocalBitcoins،‌ با استفاده از ریال اقدام به خرید بیت کوین یا اتریوم نمایید و در ادامه این بیت کوین یا اتریوم را به صرافی های معتبر منتقل و آن را تبدیل به دش کنید. به عنوان مثال صرافی چینی بایننس هم روش خوبی برای خرید دش است. به دلیل چینی بودن صرافی احتمال تحریم و بلوکه شدن پول ها بسیار کم است. این سایت برای کاربران ایرانی قابل استفاده است ولی خطرات بلوکه شدن دارایی‌ها وجود دارد. شما می توایند بیت کوین یا ارزهای دیگر را در این صرافی شارژ نمایید و برای خرید دش یا سایر ارزهای دیجیتال اقدام نمایید.

آموزش خرید دش

کیف پول ‌های دش

دش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال، دارای نرم افزارها یا سخت افزارهایی به نام کیف پول است که امکان ذخیره، دریافت و ارسال ارز دیجیتال دش را فراهم می ‌کند. برای دش به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب، کیف پول ‌های بسیار زیادی توسعه داده شده است ولی ما در این مقاله برای حفظ امنیت هر چه بیشتر کاربران، تنها کیف پول ‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به وسیله وب سایت رسمی دش تایید شده اند؛

  1. کیف پول رسمی دش : این نرم افزار، هسته اصلی شبکه دش است و به صورت مستقیم با بلاک چین دش ارتباط برقرار می ‌کند. این کیف پول از قابلیت های ارسال فوری و ارسال خصوصی به صورت کامل پشتبانی می ‌کند. به منظور استفاده از این کیف پول باید مدتی صبر کنید تا با بلاک چین همگام سازی انجام شود، به همین خاطر به اینترنت پرسرعت و حجم ترافیک مناسب نیاز دارید.
  2. کیف پول الکتروم دش : پرطرفدارترین کیف پول دش به شمار می رود. این کیف پول امنیت فوق العاده بالایی دارد و کلیدهای خصوصی را به صورت مستقیم در کامپیوتر شما ذخیره می ‌نماید. مزیت اصلی این نرم افزار این است که به همگام سازی و صرف زمان برای همگام سازی با بلاک چین احتیاجی ندارند. این کیف پول از امکانات ارسال فوری و ارسال خصوصی، پشتیبانی نمی ‌کند.
  3. کیف پول اکسودوس : اکسودوس یکی دیگر از کیف پول ‌های مورد تایید تیم دش به حساب می آید که رابط کاربری ساده، امنیت بالا و سرعت از مزیت‌های اصلی این کیف پول هستند. در اکسودوس می ‌توانید چندین ارز دیجیتال مطرح بازار را ذخیره فرمایید.
  4. کیف پول رسمی موبایل دش : دش برای دو سیستم عامل محبوب اندروید و iOS، نرم افزار رسمی کیف پول ارائه داده است. رابط کاربری این کیف پول‌ها بسیار ساده است و از امنیت بالایی برخوردار می باشند.
  5. کیف پول‌ Edge دش : یکی از کیف پول‌ های تایید شده و مطمئن دش که همراه با یک رابط کاربری ساده و زیبا برای دو سیستم عامل اندرید و iOS توسعه داده شده است. این نرم افزار از ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت کوین،‌ اتریوم،‌ لایت کوین و … پشتیبانی می‌ کند.
  6. کیف پول جکس : تیم دش این کیف پول معروف را به عنوان یکی از کیف پول های امن دش پذیرفته است. این کیف پول، یکی از بهترین کیف پول های چند منظوره است که علاوه بر این که ارزهای زیادی را پشتبانی می کند، روی پلتفرم های مختلف و پرکاربرد بسیاری کاربرد دارد.

نکته مهم : لجر نانو اس، تریزور و کیپ کی، هر سه کیف پول ‌های سخت افزاری بسیار امنی برای دش به حساب می آیند. این کیف پول ‌ها علاوه بر دش از چندین ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می ‌کنند. اگر دوست دارید در مورد کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال بیشتر بدانید، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

روش استخراج دش

بر خلاف سیستم بیت کوین، که در استخراج آن از الگوریتم SHA-256 استفاده می ‌شود، به منظور استخراج دش از الگوریتم متفاوتی به نام X11 استفاده می ‌کنیم. ما به شما دستورالعمل استخراج دش را به شما ارائه می‌ دهیم تا با انت ماینر D3 خودتان به استخراج آن بپردازید.

  1.  انت ماینر خود را متصل کنید.
  2.  تنظیمات آن را انجام دهید.
  3.  یک کیف دش بگیرید.
  4.  به یک استخر استخراج متصل شوید و فرایند استخراج را آغاز کنید.

زمان تولید بلاک در دش حدود ۲٫۵ دقیقه است و این به معنای تایید حدود ۵۶ تراکنش در ثانیه است. تمام پاداش شبکه متعلق به ماینرها نیست. در کنار دریافت پاداش از استخراج، گروهی ویژه از کاربران هم که مستر نود نام دارند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش دریافت می کنند. مستر نودها وظیفه انجام ویژگی های زیر را در شبکه دش بر عهده می گیرند :

ویژگی InstantSend یا همان قابلیت ارسال فوری در واقع با استفاده از این ویژگی کاربران می توانند با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش های خود به صورت فوری و در کمتر از ۲ ثانیه انجام دهند.

ویژگی PrivateSend یا همان قابلیت ارسال خصوصی در حقیقت امکان انجام تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را فراهم می آورد.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال ایاس | آموزش خرید و فروش EOS در ایران


جهت مستر نود شدن باید حداقل ۱۰۰۰ واحد دش در کیف پول رسمی آن داشته باشید. مسترنودها و ماینرها هر کدام ۴۵ درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص می دهند. ۱۰ درصد باقی مانده در خزانه شبکه ذخیره می شود و به توسعه دهندگان می رسد.

استخراج دش سودآور است. در حقیقت با یک محیط مجهز و امکانات مناسب، شامل هزینه پایین برق و یک محیط خنک، می‌توانید یک استخراج سودده داشته باشید. در هر صورت، ارزیابی توجیه اقتصادی استخراج، پیش از شروع به کار ضروری است. شما می ‌توانید از Dash mining calculator به منظور محاسبه هزینه ‌ها و میزان شانس سوددهی ‌خود بهره بگیرید.

دش کوین بخریم یا بیت کوین؟

امکان دارد این سوال در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شود که دش بخریم یا بیتکوین و یا امکان دارد هر ارز دیجیتال دیگری را برای خرید با بیت کوین مطابقت بدهند، معمولا دلیل این کار هم محبوبیت بیش از حد ارز دیجیتال بیت کوین است، هر پروژه و هر ارز دیجیتال از اهداف متفاوتی برخوردار است و صرفا در مسیر رسیدن به آن هدف گام بر می دارد، از همین روی مقایسه کردن آن ها با یک دیگر کار چندان اصولی نیست، چنانچه شما بین خرید دش و بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری دچار شک و تردید شدید، بهتر است اطلاعات خود را در مورد هر یک افزایش دهید و سپس با سنجیدن موقعیت و شرایط خود و هم چنین از همه مهم تر میزان سرمایه خود، یک ارز را برای سرمایه گذاری و یا ترید کردن انتخاب کنید، البته چنانچه شما بخواهید، قادرید به صورت همزمان بر روی دو و یا چند ارز دیجیتال گوناگون سرمایه گذاری نمایید.

دلیل آینده دار بودن ارز دیجیتال دش

از آنجایی که تکنولوژی شبکه دش به صورت مداوم در حال توسعه و پیشرفت است و به صورت روزافزون بر تعداد کاربران آن افزوده می ‌شود، این ویژگی ‌ها می ‌تواند آینده درخشان این ارز دیجیتال را تضمین کند. هرچند انتقاداتی نیز به دش وارد شده است که امکان دارد روند رو به رشد آن را کند یا متوقف کند، بسیاری از منتقدان می‌ گویند که این شبکه آنطور که ادعا می ‌شود غیرمتمرکز نیست، به خاطر این که بسیاری از عملکردهای مهم این شبکه را مستر نودها انجام می‌ دهد، لذا چنانچه کسی بتواند عملکرد تعداد زیادی از مستر نودها را زیر نظر داشته باشد، می‌تواند شبکه دش را نیز کنترل نماید.

حتما بخوانید : همه چیز در مورد بایننس کوین | ارز دیجیتال بایننس کوین


البته باید در نظر داشته باشید که این کار، بسیار سخت تر از بیان کردن آن است ولی به هر حال امر غیرممکنی نیست. رقابت ارز دش با کوین ‌های دیگری چون مونرو و زی کش نیز از موارد دیگری است که سرعت رشد و توسعه این رمز ارز را زیر سوال می ‌برد. در آخر نیز باید بگوییم ماهیت خصوصی دش احتمال نظارت دقیق ‌تر قانونگذاران را در پی دارد، به خاطر این که امکان سوء استفاده‌ های مالی و تخلفات نقل و انتقال در دش به دلیل ناشناخته بودن طرفین مبادله از دیگر ارزهای دیجیتال بیشتر است. چنانچه بخواهیم به روش خرید ارز دیجیتال دش بپردازیم، نمی شود راجب مزایا و معایب دش کوین صحبت نکرد، مزایا و معایب ارز دیجیتال DASH به صورت زیر است؛

مزایا Dash

  • افزایش سرعت انجام تراکنش ها با استفاده از ویژگی ارسال آنی
  • افزایش حریم خصوصی مالی و تراکنش کاربران با استفاده از ویژگی ارسال خصوصی
  • کارمزد تراکنش ها در شبکه DASH در مقایسه با کارت های اعتباری یا حتی بانک ها بسیار کم تر است.
  • پاداش های توسعه بلاک بین استخراج ‌گران و مسترنودها تقسیم می ‌شود و این کار موجب توسعه سریع ‌تر DASH خواهد شد.

معایب Dash

  • با وجود تبلیغات و همکاری DASH با شرکت‌ های شناخته شده گوناگون همچنان تعداد کاربران شبکه دش و معامله‌ گران آن کم هستند.
  • شایعه ‌ای در رابطه با اعضای تیم توسعه دهنده DASH وجود دارد که در هنگام عرضه اولیه این ارز دیجیتال ۱۸ میلیون از کوین های آن را در عرض ۴۸ ساعت سریعا برای خود استخراج کرده ‌اند.
  • بعضی از افراد بر این باورند که مالک تعداد زیادی از مسترنودهای دش اعضای تیم توسعه دهنده آن هستند و این نودها به وسیله آن‌ ها اجرایی می شود که این اتفاق با طبیعت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در تناقض می باشد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

با توجه به نکاتی که به آنها پرداختیم باید گفت سرمایه‌ گذاری در دش بهتر است با احتیاط کامل و در نظر گرفتن و بررسی مداوم عملکرد رقبا انجام شود تا در صورت نیاز با تبدیل کردن ارز و یا استخراج آن از ریزش سرمایه جلوگیری کرد، با این وجود پیش ‌بینی می ‌شود که ارزهای دیجیتال با توجه به ثبات نسبی که نسبت به سایر بازارها از جمله طلا و ارزهای واقعی دارند، مورد استقبال و توسعه بیشتری قرار گیرند. به صورتی که بسیاری از کارشناسان حوزه اقتصاد سال‌ های آینده را سال رونق ارزهای دیجیتال نامیده ‌اند.

همان طور که قول داده بودیم، روش خرید ارز دیجیتال دش را به صورت کامل برای شما شرح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید روش خرید ارز دیجیتال ریپل چگونه است، می توانید مطلب مورد نظر را مطالعه نمایید.

اگر هر گونه سوال یا ابهامی درباره روش خرید ارز دیجیتال دش داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما بپرسید؟ (حتما تجربیاتتون رو بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند).

برای دوستانتان بفرستید: