برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی و امور مالی چیست؟

رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی و امور مالی چیست؟ با توجه به افزایش نجومی محبوبیت ارزهای دیجیتال در سالهای اخیر در بین افراد جوامع مختلف، به نظر شما آیا این فناوری جدید قابلیت لازم برای اینکه به طور کامل جایگزین بانک ها شود را دارد؟ و بعلاوه، آیا آنها می توانند تهدید بزرگی بر علیه بانک های مرکزی در سراسر جهان باشند؟ پاسخ کوتاه یک بله است. ارزهای دیجیتال تهدیدی جدی بر علیه بانک های مرکزی هستند و به نظر می رسد که پاسخ مقامات مالی ملی این است؛ اگر نمی توانید آنها را شکست دهید، به آنها بپیوندید. در ادامه بیشتر در مورد رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی و امور مالی صحبت خواهیم کرد.

رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی و امور مالی چیست؟

بیش از ۸۰ درصد از بانک های مرکزی به طور فعال در حال بررسی نوعی ارز دیجیتال تحت حمایت دولت هستند. بیاموزید که چگونه فناوری بلاک چین می تواند به بانک های مرکزی در سراسر جهان برای رسیدن به اهداف منحصر به فرد CBDC کمک کند.

پاسخ ساده به این سوال که آیا امور مالی غیرمتمرکز می تواند جایگزین بانکداری و امور مالی سنتی شود، یک بله قاطع است. کریپتو به راحتی می تواند جایگزین fiat در همه موارد استفاده آن به عنوان ذخیره ارزش، واسطه معامله و واحد حساب شود. سیستم های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین می توانند تراکنش های سریعتر، سطوح بالاتر امنیت، هزینه های کمتر و قراردادهای هوشمند را جایگزین امور بانکی سنتی کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بسیاری معتقدند که ما می توانیم بانکداری و امور مالی را به راحتی با اقتصاد دیجیتالی غیرمتمرکز کارآمدتر جایگزین کنیم. اما آیا این اتفاق می افتد؟ بانکداری و دولت ها بیشترین قدرت را در جهان دارند. این بسیار ساده لوحانه به نظر می رسد که ما تصور کنیم آنها در برابر جایگزینی رمز ارزها و بلاک چین کاری انجام ندهند و این تحول را تاب بیاورند. مالیات باید پرداخت شود و دولت ها به آن نیاز دارند. در این مرحله، تقریباً همه قدرتهای جهانی به فکر انتشار نسخه دیجیتالی ارز خود از بانک مرکزی بوده اند و دلیل اصلی این امر این است که از این طریق بتوانند از پیشرفت بیش از حد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.

اینگونه به نظر می رسد که مقامات متمرکز برای جلوگیری از خطر انقراض از راه حل های بلاک چین استفاده خواهند کرد. به جای یک آرمان شهر خودگردان رایگان، آینده به نحوی در حال شکل گیری است که بتواند موسسات مالی سنتی و بانک ها را با فناوری بلاک چین ادغام کند. با این حال، بسیاری از بانک های مرکزی در مورد گزینه های روی میز خود دچار عدم قطعیت و سردرگمی شده اند. اما در هر صورت، آنها مخالف فرضیه اولیه بیت کوین هستند، که قرار بود یک روش غیرمتمرکز و خصوصی برای انجام معاملات را ارائه کند.

ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی باید بتوانند تقریبا تمامی مزایای ارزهای دیجیتال دیگر را برای جلوگیری از رقابت سیستم های DeFi ارائه دهند. بانک های مرکزی ممکن است نیاز داشته باشند که به بانک های تجاری اجازه بدهند تا خودشان از پس امور خود برآیند زیرا کاربران می توانند وجوهی را که در حساب های CBDC نگهداری می شود منتقل کنند؛ این امر باعث می شود هزینه های کمتری با واسطه های کمتر بین معاملات وجود داشته باشد. طبق گزارش بارونز: “این عوامل فشارهای رقابتی را بر بانک های تجاری افزایش می دهد و آنها با خطر حذف واسطه گری مواجه هستند.”

بانک های تجاری و خدمات مالی باید خود را با ارائه ارزش بیشتر به مشتری های خود وفق دهند. واقعیت این است که هرچه مردم در زمینه کریپتو و تمرکززدایی بیشتر آموزش ببینند، مزایای بیشتری را در آینده امور مالی و اینترنت مشاهده می کنند. برای جلوگیری از جایگزین شدن، راه دیگر ممنوع کردن کریپتو به طور کامل است، اما بسیاری شک دارند که این اتفاق می تواند بیفتد یا خیر. عموم مردم به نوآوری توجه ویژه ای دارند و شرکت های عظیمی مانند Microstrategy و PayPal رهبری تصویب احتمالی برگشت ناپذیر ارز دیجیتال را بر عهده داشته اند.

“شما می توانید کاملاً با شهرداری مبارزه کنید. به یاد داشته باشید، همه شهردارها و همه ماموران عالی رتبه اتحادیه تاکسیرانی سعی کردند اوبر را متوقف کنند. اما ۵۰ میلیون آمریکایی آن را می خواستند و اکنون ما آن را داریم. در مورد کریپتو نیز همین اتفاق می افتد.”

حتما بخوانید : سوزاندن توکن چیست و چه مزایایی دارد؟

عموم مردم در حال فهمیدن این هستند که دنیای کریپتو بسیار فراتر از بیت کوین است و استفاده های عمیق تری از بلاک چین و DeFi وجود دارد. اراده مردم همیشه حاکم خواهد بود و آنچه مردم همیشه می خواهند راحتی بیشتر و راه حل های بهتر برای مشکلاتشان است. خریدهای جدید سهام از افراد و سرمایه گذاران نهادی در حال منجر شدن به یک نقطه عطف مالی است: نقطه ای که می تواند منجر به جایگزینی بانکداری و امور مالی که امروزه همه ما با آنها آشنا هستیم شود.

آیا سرمایه گذاران در حال مهاجرت کردن به Crypto و DeFi هستند؟

بسیاری از سرمایه گذاران مشتاق به دلیل بازدهی باورنکردنی به صورت انبوه شروع به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و DeFi کرده اند که گاهی اوقات از نظر درصد بازگشت سرمایه به هزاران درصد نیز می رسد. اما فراتر از این، گروهی از سرمایه گذاران بلند مدت وجود دارند که ارزش ارزهایی مانند اتریوم را فراتر از ذخیره ارزش یا سکه معاملاتی می بینند.

به نظر می رسد هرچه رسانه ها توجه بیشتری به کریپتو و مسائل مربوط به آن می کنند، سرمایه گذاران بیشتری جذب می شوند زیرا منابع بسیار زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیامدهای مثبت فناوری بلاک چین وجود دارد. در زیر احتمال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را در گروه های مختلف سنی بررسی می کنیم.

رده سنی ۲۵ الی ۳۴ سال

جوان ترین گروه سنی بیشترین احتمال شرکت کردن و سرمایه گذاری در کریپتو را دارد به طوری که بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، ۵۸ درصد از صاحبان ارزهای دیجیتالی در سراسر جهان زیر ۳۴ سال سن دارند. حدود ۲۷ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بیت کوین را بر سهام ترجیح می دهند. جوان ترین گروه جمعیتی سرمایه گذاران به احتمال زیاد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی بزرگ یا شاید بزرگترین بخش از سبد سهام خود در نظر می گیرند.

حتما بخوانید : نکات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای ایرانی ها

علاوه بر این، ۵۴٫۹ درصد از سرمایه گذاران خرد بین ۲۶ تا ۴۰ سال سن دارند. این دسته از سرمایه گذاران پس از ارائه فرصت های کوتاه مدت بی سابقه در سال ۲۰۲۱، علاقه فزاینده ای به ارزهای دیجیتال نشان داده اند. این جمعیت سرمایه گذار جوان به سرعت بی تاب شده اند و به بازدهی های بالا و تغییرات ناگهانی عادت کرده اند.

رده سنی ۳۵ الی ۴۴ سال

این رده سنی گروه بعدی بیشترین سرمایه گذاران بازار کریپنو را تشکیل می دهد. ۳۶ درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا درآمد دارند. موج بعدی خریداران ارزهای دیجیتال مسن تر هستند و میانگین سنی آنها در ایالات متحده ۴۴ سال است.

گروهی از سرمایه گذاران با تحصیلات بیشتر و درآمد بیشتر به دنبال سرمایه گذاری در تجارت کوین های دیجیتال هستند. همچنین این دو گروه از سرمایه گذاران به عنوان جوان ترین گروه های سنی به احتمال بسیار زیاد از ابزارهای دیگر DeFi مانند سهام و استقراض ارز استفاده می کنند.

رده سنی ۴۵ الی ۵۴ سال

از آنجاییکه میانگین سن افراد کنجکاو و فعال در کریپتو در حدود ۴۴ سال است، جای تعجبی وجود ندارد که حتی گروه سنی ۴۵-۵۴ سال نیز نشانه هایی از پذیرش کریپتو به عنوان یک بازار مستقل را ارائه می دهند. بسیاری از افراد در این گروه سنی به دنبال سرمایه گذاری های اضافه تری هستند که ممکن است به آنها کمک کند تا بازنشستگی راحت تری داشته باشند.

رده سنی ۵۵ الی ۶۴ سال

نسل دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی کمتر از ۱ درصد به سرمایه گذاری در بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت تمایل نشان می دهند. آنها اعتماد چندانی به ارزهای دیجیتالی ندارند و چون در حال خروج از بازار کار به عنوان نیروی کار فعال هستند، سرمایه گذاری های اصلی را به عنوان یک گزینه امن تر برای ثروت خود ترجیح می دهند.

رده سنی بالای ۶۵

افراد ۶۵ سال به بالا به احتمال زیاد در افزایش روز افزون ارزهای دیجیتال دخیل نیستند، زیرا بیشتر سرمایه گذاری ایمن برای حفظ سرمایه در دوران بازنشستگی را ترجیح می دهند. این رده سنی معمولاً شناختی نسبت به فناوری ندارد و اعتماد بسیار کمی به دارایی های دیجیتال دارد. آنها به احتمال زیاد مسیر سرمایه گذاران ۹۰ ساله ای مانند وارن بافت با پیشینه قابل توجه در بازارهای امن تر و سرمایه گذاری های مشترک را دنبال می کنند.

حتما بخوانید : کاربردهای بلاکچین در زندگی مدرن

همانگونه که در بالا بررسی شد، کریپتو و ارزهای دیجیتال بیشتر در بین سرمایه گذاران جوان تر محبوب هستند و این روند با سرعت چشم گیری در حال افزایش است. در نتیجه، می توان تصور کرد که در آینده ای نزدیک شاهد انقلاب ارزهای دیجیتال خواهیم بود به طوریکه هیچ بعید نیست که این فناوری نوین جایگزین بانک های سنتی و امور مالی کنونی شود.

گام های لازم برای پیوستن به انقلاب ارزهای رمزپایه

آیا تا به حال در مورد مشارکت در کریپتو فکر کرده اید؟ تمرکززدایی قدرت را به کاربران اینترنت باز می گرداند و راه های مختلفی وجود دارد که می توانید در کریپتو مشارکت کنید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. با Exchange و Crypto Wallet شروع کنید

تعداد زیادی صرافی و کیف پول های کریپتویی جهانی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند از آنها برای خرید ارزهایی مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و هزاران آلت کوین دیگر استفاده کنند. شما تمایل خواهید داشت دارایی های کریپتویی جدید خود را به کیف پول شخصی خود منتقل کنید تا بتوانید کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشید. هنگام خرید ارزهای دیجیتال از صرافی ها، آنها به طور خودکار در کیف پول صرافی نگهداری می شوند. در حالی که محبوبیت مبادلات غیر متمرکز در حال افزایش است، اما از جنبه هایی که سرمایه گذاران سنتی به آن ها عادت دارند محروم هستند، مانند خدمات به مشتریان و بازیابی رمز عبور، بنابراین مطمئن شوید که صرافی معتبری را انتخاب کرده اید!

  1. خرید، ذخیره سازی، استخراج و موارد دیگر

شبکه های غیر متمرکز که برای کریپتو به افراد متکی هستند، نیاز به افراد و قدرت پردازشی دارند تا بتوانند آنها را فعال نگه دارند. علاقه مندان به بلاک چین راه های مختلفی برای فعال نگه داشتن این سیستم های همتا به همتا دارند. اکثر ارزها به کاربران اجازه می دهند که آنها را استخراج کنند، یا سکه های خود را ذخیره کنند تا به کار خود ادامه دهند. بر اساس مکانیسم اجماع، می توانید در ایجاد، مدیریت و اعتبار تراکنش بلاک چین مشارکت داشته باشید.

  1. مبارزه با ممنوعیت های کریپتو و مقررات بیش از حد

همانطور که در هند مشاهده شده است، دولت ها می توانند با ارزهای دیجیتال دشمنی داشته باشند، می توانند آنها را ممنوع کرده و از استفاده آنها در آینده جلوگیری کنند. این واضح است که دولت ها تلاش می کنند از آنچه به نفع خود است برای حفظ روند دریافت مالیات محافظت کنند. با این حال، راهی وجود دارد که دولت ها و ارزهای دیجیتال بتوانند در کنار هم وجود داشته باشند تا زمانی که بر اساس آن مالیات بپردازند و در عین حال به نوآوری و استفاده بدون محدودیت اجازه پیشروی دهند.


نتیجه گیری و کلام آخر

ما در چند سال گذشته شاهد موارد متحیر کننده بسیاری در رابطه با اتفاق های منحصر به فرد در دنیای کریپتو بوده ایم. بسیاری از مردم تصور می کنند آینده روشنی در پیش است زیرا DeFi و CeFi برای پیدا کردن را حل های جدیدتر و نوع آورانه تر در اقتصاد با هم ترکیب می شوند. باید منتظر ماند و دید که ارز دیجیتال متمرکز و DeFi چگونه با هم در تعامل خواهند بود.

اما به هرحال DeFi به احتمال بسیار زیاد بخش عمده ای از امور مالی سنتی را با روش های پرداخت آسان تر و بدون محدودیتِ تلفن همراه مانند Stellar جایگزین می کند. بنابراین دولت ها و بانک ها چاره ای جز نوآوری یا پذیرفتن خطر جایگزینی ندارند. در پایان امیدوارم رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی را به صورت کامل درک کرده باشید. هر گونه سوال یا ابهامی در مورد رابطه بلاک چین و بانکداری سنتی داشتید، بنویسید تا پاسخ دهیم.

برای دوستانتان بفرستید: