Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
دنیای مجازی متاورس | از 0 تا 100 متاورس به زبان ساده

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دنیای مجازی متاورس چگونه است؟

دنیای مجازی متاورس نقطه اتصال زندگی واقعی و دیجیتالی است، متاورس فضاهای آنلاینی به وجود می آورد که در آن تعاملات کاربر، چند بعدی تر از فناوری حالاست، کاربران در دنیای مجازی متاورس قادر خواهند بود خود را در فضایی غوطه ور کنند که در آن دنیای دیجیتال و فیزیکی همسو می شوند؛ مارک زاکر برگ مدیر عامل فیسبوک این نام را در کنفرانس فیسبوک ۲۰۲۱ اعلام کرده است و وبسایت جدیدش را به عنوان “یک شرکت فناوری اجتماعی” معرفی کرده است به طور مثال شما در دنیای مجازی متاورس قادر خواهید بود کارهای فوق العاده ای انجام دهید، تجربیات کاملا جدید که واقعا با طرز فکر ما در مورد کامپیوتر یا تلفن امروز متفاوت خواهد بود. در این مطلب سعی می کنیم همه چیز درباره متاورس را به زبان ساده توضیح دهیم، پس به هیچ عنوان این مقاله آموزشی رایگان را از دست ندهید؛

همه چیز درباره دنیای مجازی متاورس

متاورس ابرمجموعه ای از واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است ، برای مثال شما یک شهربازی مجازی را تصور کنید که در آن هیچ محدودیتی در اندازه و ابعاد وجود ندارد و شرکت کنندگان به همراه هزاران کاربر دیگر می توانند از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند و برای پرداخت هایشان از ارزهای دیجیتال متاورس استفاده کنند، Metaverse در حقیقت رویای نسل بعد و آینده اینترنت است البته فناوری متاورس سالهای زیادی تا تحقق کامل فاصله دارد و انتظار می رود که در نهایت مکانی باشد که در آن می توانید در یک محیط مجازی و آنلاین کار کنید، بازی کنید، خرید کنید و یا با دوستانتان ارتباط برقرار کنید واقعیت افزوده شامل عناصر بصری، صدا و سایر محرکهای حسی بر روی یک محیط واقعی برای بهبود بخشیدن به تجربه کاربران است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای درک بهتر کلمه متاورس ابتدا نگاهی به معنای آن می اندازیم، متاورس از دو کلمه و ورس تشکیل شده است که کلمه متا به معنی “برتر” و ورس به معنی “جهانی” است و بدین شکل می توان عبارت متاورس را به “جهان برتر” ترجمه نمود، این دنیای مجازی تمامی جنبه های مختلف شبکه های اجتماعی، بازی ها، فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بلاکچین را ادغام می کند، در دنیای متاورس تمامی افراد به صورت آنلاین و مجازی به نقش آفرینی می پردازند البته باید توجه داشته باشید نوع عملکرد بازی های متاورس در بلاکچین تفاوتی با بازی های غیر بلاکچین ندارد و فقط دارایی های بازیکن در بازی به توکن تبدیل شده است.

کتاب نیل استفنسون؛ این نویسنده که کتابهای تخیلی و فراطبیعی را می نویسد در کتاب خود به نام سقوط برف که در سال ۱۹۹۲ چاپ شد از کلمه متاورس استفاده کرده است که البته در آن زمان خبری از پروژه های متاورس نبوده اما نیل استفنسون آن را یک دنیای مجازی سه بعدی و متشکل از آواتار انسانهای واقعی توصیف کرده است که در دهه ۱۹۹۰ میلادی این کتاب جزو محبوب ترین رمانها بوده است.

تاریخچه متاورس

این مفهوم برای چندین دهه است که در داستانها و بازی های کامپیوتری و فناوری دیجیتال مطرح بوده است و در حقیقت این واژه و خلق آن به دهه ۹۰ میلادی کتابی را با نام اسنو کرش منتشر کرد باز می گردد، برای اولین بار در این کتاب مفاهیمی همچون متاورس و آواتار عنوان گردید البته این ماجرا به همین جا ختم نشد مدت ها بعد نویسنده کتاب بازیکن شماره یک آماده ارنست کلاین به چگونگی زندگی انسانها در سال ۲۰۴۴ پرداخت در این کتاب آمده که انسان ها می توانند زندگی سختی را که در دنیای واقعی دارند را با زندگی در دنیای مجازی و دیجیتال ادامه دهند.

تفاوت AR و VR : با وجودیکه فناوری متاورس سالها تا تحقق کامل فاصله دارد ولی انتظار می رود که در نهایت مکانی باشد که در آن می توانید در یک محیط آنلاین و مجازی کار کنید، آموزش ببینید، خرید کنید و با دوستانتان ارتباط داشته باشد AR واقعیت افزوده عناصر بصری، صدا و سایر ورودی های حسی را روی تنظیمات دنیای واقعی قرار می دهد تا کاربر تجربه بهتری داشته باشد و بهتر بتواند حضور خود را در دنیای واقعی کنترل کند.

واقعیت مجازی VR : تجربه واقعیت مجازی است که در آن تقریبا به طور کامل در دنیایی که توسط کامپیوتر تولید می شود غوطه ور هستید، فناوری واقعیت مجازی به شما می گوید که دیگر در محدوده فیزیکی جهان ما نیستید و در عوض حواس شما می گوید که کاملا در جای دیگری هستید به عنوان مثال هنگام استفاده از هدست واقعیت مجازی، میدان دید تقریبا به طور کامل توسط تصاویر دیجیتال و صداهای ایجاد شده توسط دستگاه مسدود می شود تا چنین به نظر برسد که به دنیای دیگری انتقال یافته اید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید


واقعیت مجازی که به اختصار VR نامیده می شود یک دنیای دیجیتالی است که افراد با استفاده از عینکهای واقعیت مجازی با اجسام و کلیه وقایع تعامل دارند به این صورت که کاربر با زدن این عینک وارد دنیای مجازی شده و می توانند تجربیات زیادی کسب کنند.

واقعیت افزوده AR : واقعیت افزوده در کنار VR ابزاز تحقق متاورس محسوب می شود و همانطور که از اسمش پیداست ماهیت اضافه کنندگی دارد و می تواند یک شیء یا کاراکتر دیجیتالی را به یک فضا اضافه کند هر چند مفهوم Live Action با AR تفاوت دارد اما برای درک بهتر می تواند کمک زیادی داشته باشد، در حقیقت در واقعیت افزوده تجربیات دیجیتالی بدون هیچ واسطه ای به دنیای فیزیکی ما افزوده می شود و ما با آنها تعامل برقرار می کنیم.

هوش مصنوعی و متاورس

کاری که هوش مصنوعی می کند اینست که برای ایجاد و حسابرسی و ایمن سازی قراردادهای هوشمند به کار می رود ما به این مورد نیاز فوری داریم و فناوری که برای آن نیاز داریم موجود است:

  • موجودات هوشمند که دارای هوش مصنوعی هستند می توانند در متاورس گشت و گذار کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند؛ امروزه هوش مصنوعی می تواند تصاویر واقعی و مدلهای سه بعدی از چهره انسان تولید کند، متن را به گفتار تبدیل کند و شخصیت های سه بعدی را طوری به حرکت درآورد که انگار واقعا دارند حرف می زنند.
  • هوش مصنوعی به ما در ایجاد دارایی ها، آثار هنری و محتوا در متاورس می تواند کمک کند.
  • هوش مصنوعی می تواند فرآیند ها و نرم افزارهایی را که ما استفاده می کنیم را بهبود بخشد ؛ در چند سال آینده هوش مصنوعی خودش را ارتقا می دهد و به انفجار هوش و فناوری منجر می شود.

بهترین ارزهای حوزه متاورس

دیسنترالند – Dwcentraland : یک پلتفرم بازی مبتنی بر توکن های غیر قابل تعویض و قراردادهای هوشمند است که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شده دیسنترالند یکی از بهترین ارزهای متاورسی است که از فناوری واقعیت مجازی استفاده می کند و دنیای واقعی را با واقعیت دیجیتالی ترکیب می کند این پلتفرم مانند دیگر بازی های NFT به شما امکان می دهد آیتم های بازی را مبادله کنید، در هنگام بازی یک گیمر می تواند درآمد کسب کند، مالکیت زمین برابر با مالکیت دارایی است.

یکی از توکن های متاورس که باید حتماٌ در باره آن بدانید مانا است دیسترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتنی بر بلاکچین است که در آن کاربران می توانند در حین بازی و ایجاد محتوا و تعامل با یکدیگر زمین بخرند، بفروشند و توسعه دهند، دیسنترالند بزرگترین جهان مجازی در فضای NFT است و به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض به نام لند نشان داده می شود در دیسنترالند هر قطعه زمین منحصر به فرد است و مالک می تواند انتخاب کند که با زمین خود چه کاری انجام دهد؛ مانا توکن اصلی مورد استفاده در دیسنترالند است و به عنوان یک توکن ابزار بومی، برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده می شود این توکن بر روی اتریوم ساخته شده است و می توان آن را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات معامله کرد، مجموع عرضه مانا ثابت و ۲/۶ میلیارد مانا است این پلتفرم مانند همه بازی های NFT به شما امکان می دهد آیتم های بازی را مبادله کنید.

اکسی اینفینیتی – AXie Infinity : این ارز، توکن بومی یک پلتفرم بازی NFT است که مختص پرورش حیوانات خانگی است و برای پیشرفت در بازی باید حیوانات خانگی مجازی را جمع آوری کنید و این حیوانات به عنوان دارایی دیجیتال معامله شده در این سایت عمل می کنند در فیلیپین بیش از ۶۰ درصد از جمعیت به طور فعال در بازی Axi Infinity شرکت می کنند، جهان Axei از نشانه slp استفاده می کند توکن slp در درجه اول برای اهداف پرورش استفاده می شود توکن AXS در مجموع ۲۷۰ میلیون عرضه دارد. تفاوت اصلی بین توکن SLP و AXS اینست که یک توکن حاکمیتی نیست.

تتا – Theta : این شبکه برای پخش ویدیو ساخته شده است و مبتنی بر بلاکچین است و به صورت غیرمتمرکز عمل می کند که در آن کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی خود را به صورت همتا به همتا به اشتراک می گذارند قصد این پروژه این است که صنعت پخش ویدیو را کاملاٌ عوض کند.

سند باکس – sand box : این پلتفرم مبتنی بر اتریوم است و در سال ۲۰۱۲ ایجاد شده است، سند باکس به عنوان یک پلتفرم بازی، فرصت هایی را برای گیمر ها و سرمایه گذاران ایجاد می کند تا در بازی و معاملات شرکت کنند، این پلتفرم در یک اکوسیستم طراحی شده است و به افراد اجازه می دهد کالاهای دیجیتالی ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند و یا مبادله کنند، بسیاری از این دارایی ها مجموعه بازی های آنلاین هستند برای این بازی فقط به دو آواتار در زمین نیاز است و محبوبیت آن از این واقعیت ناشی می شود که به بازیکنان اجازه می دهد از راه های مختلف درآمد کسب کنند.

حتما بخوانید :  همه چیز درباره دیسنترالند


سند باکس یکی از بهترین پروژه های متاورس است که طرفداران زیادی دارد، این پلتفرم در عین امنیت و قابل اطمینان بودن دارای معایبی است که از مهمترین آنها می توان به هزینه های بالای شبکه اتریوم برای خرید بلاکچین اشاره کرد.

انجین کوین – Engincoin : این پلتفرم هم مبتنی بر اتریوم است و در سال ۲۰۰۹ برای ترویج ایجاد و تجارت NFT راه اندازی شده است این پلتفرم فقط یک بازی نیست بلکه یک شبکه پشتیبانی آنلاین مبتنی بر بلاکچین است

کوین انجین یکی از توکن های متاورس است و کار اصلی آن آسان کردن استفاده از NFT برای افراد است NFT هایی که با انجین ساخته می شوند از استاندارد ERC_1155 استفاده می کنند که با استاندارد ERC_721 متفاوت است، کوین انجین ارز بومی مورد استفاده در پلتفرم انجین است علاوه بر اینها انجین اخیراٌ نزدیک به ۱۹ میلیون دلار جذب سرمایه کرده است، توکن کوین انجین دارای عرضه نهایی یک میلیاردی است.

وکس – WAX : ارز وکس یک بلاکچین هدفمند است و طوری طراحی شده است که معاملات تجارت الکترونیک را برای هر طرف درگیر، سریعتر، ساده تر و ایمنتر کند WAX مجموعه ای از ابزارهای مبتنی بر بلاکچین را ایجاد کرده که بازارهای غیرمتمرکز برنامه و توکن های غیر قابل تعویض را می توان بر اساس آن ساخت، معماری بلاکچین WAX از زمان بلوک ۵۰۰ میلی ثانیه ای و تراکنش های بدون کارمزد برای مشتریان پشتیبانی می کند.

استار اطلس – Star Atlas : این نیز یک ارز متاورس است که بر روی بلاکچین متاورس Solana اجرا می شود بلاکچین متاورس سولانا مانند اتریوم ایمن و مطمئن و سریع است ولی مقیاس پذیرتر و ارزانتر است، می توانید از ارز اطلس برای خرید هر یک از دارایی های دیجیتال از جمله زمین، کشتی، اعضای خدمه و تجهیزات استفاده کنید و همچنین از اطلس برای خرید polis که یک ارز درون بازی برای مدیریت جنبه های خاصی از بازیست استفاده کنید.

همه چیز درباره متاورس

بلاک توپیا – Bloktopia : بلاک بهترین رمزارز متاورس برای افرادی که ادغام VR و NFT را جستجو می کنند است این ارز بر روی بلاکچین Ploy gon اجرا می شود Blok topia یک متاورس است که دارای یک آسمانخراش مجازی ۲۱ طبقه است چرا ۲۱؟ تیم Blok topia می خواهند به بیت کوین احترام کنند که سقف آن ۲۱ میلیون است در این آسمانخراش اعضای Block topia می توانند آواتارهای خود را ایجاد کرده . معاشرت کنند و در مورد رمزارزها بیاموزند و املاک و مستغلات متاورس را خریداری کنند.

آوه گوچی – Aavegotchi : به عنوان Metaverse Lite paper شناخته می شود و یک پروژه بازی NFT مبتنی بر اتریوم است و همچنین یک سیستم وام دارد به نام Aave این پلتفرم یک ارز جدید ERC_20 به نام Gotchus  Alchemica را به سیستم خود اضافه کرده است و این تیم در حال کار بر روی مکانیزمی هستند که ارزش NFT را با داشتن توکن های بیشتر در پلتفرم افزایش دهد و بالعکس، اینها ابتکاراتی هستند که به گسترش متاورس کمک می کنند.

ویژگی های متاورس

حضور : مهمترین ویژگی و اولین موضوع متاورس حضور یا همان Presence است منظور از کلمه حضور در متاورس اینست که کاربران در این دنیای مجازی و در کنار بقیه کاربران احساس حضور می کنند، نکته ای که باید در اینجا اشاره شود این است که این احساس حضور و نزدیک بودن به دیگران از طریق هدست و نمایشگرهایی که در مقابل شما قرار دارند انتقال پیدا می کند.

همکاری : با کمک این قابلیت، کاربران می توانند به همه جای این دنیای مجازی سفر کنند و با یکدیگر همکاری کنند و این یکپارچگی به کاربران این امکان را می دهد تا با داشتن یک آواتار یکسان بتوانند در همه بخش ها حضور داشته و از امکانات آن استفاده کنند.

استاندارد سازی : standard zation یکی از اصلی ترین ویژگی های متاورس است همانطور که هر سیستم و سازمانی برای استاندارد شدن نیاز به یک سیستم استانداردسازی دارد متاورس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دنیای بی انتها : متاورس تعریف و مفهوم گسترده تری نسبت به دنیای واقعی دارد با توجه به اینکه دنیای متاورس به فضاهای فیزیکی محدود نیست تا بی نهایت می تواند گسترش پیدا کند و حد و مرزی برای آن متصور نیست و به طور خلاصه می توان گفت که متاورس یک دنیای بی پایان است.

همزمانی : این مفهوم بدان معناست که در دنیای متاورس امکان و قابلیت ارتباط و تعامل بین کلیه کاربران سراسر جهان به صورت همزمان وجود دارد به عبارتی حوزه متاورس توانایی تعامل و ارتباط بین میلیاردها کاربر در زمان واقعی را فراهم می کند.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲


سرعت : در دنیای متاورس نیازی به جستجو برای هیچ موضوعی نیست، در متاورس همه چیز و هرگونه اطلاعات به صورت آنی در دسترس کاربران قرار می گیرد.

پایداری : این ویژگی به معنای امکان دسترسی همیشگی است، افراد می توانند ساختمانهای مجازی جدید یا اشیایی را که در دنیای متاورس خود ایجاد کرده اند را برای همیشه داشته باشند و همچنین می توانند آنها را به هر صورتی که می خواهند تغییر دهند و این تغییرات در بازدید های بعدی ذخیره و رویت می شود.

هزینه : در دنیای متاورس هزینه های دنیای فیزیکی مثل هزینه رفت و آمد، آموزش، خرید سخت افزار و نرم افزاز و … وجود ندارد و این امری است که در برخی موارد می تواند سبب بهبود وضعیت زندگی انسان ها شود.

محدودیت های متاورس 

عدم انطباق و سازگاری برخی از افراد : در عصری که ما زندگی می کنیم و عصر تکنولوژی و فناوری است هنوز افرادی هستند که روش ها و شیوه های زندگی سنتی خود را نمی توانند تغییر دهند و به زندگی مدرن روی آورند، مثلاٌ افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند به جای مطالعه کتاب های الکترونیکی یا همان Ebook همان نسخه های چاپی و کاغذی را داشته باشند و یا اینکه افراد زیادی هستند که به جای استفاده از همراه بانک از پول نقد استفاده می کنند و یا به جای خرید آنلاین دوست دارند به داخل فروشگاه رفته و خودشان از نزدیک خریدشان را انجام دهند بنابراین نمی توان انتظار داشت که افرادی که هنوز نمی توانند با اینترنت ارتباط برقرار کنند با متاورس انطباق و سازگاری داشته باشند.

حذف لذت های فیزیکی که در دنیای واقعی وجود دارند : همانطور که گفته شد متاورس هر آنچه را که شما بخواهید در کمترین زمان ممکن، در دسترس شما قرار می دهد و این یعنی تجربه نکردن بسیاری از لذتهایی که تاکنون داشته اید مثلاٌ در زندگی واقعی یکی از لذتها در هنگام مسافرت دیدن مناظر در مسیر سفر است که این موضوع در متاورس دیگر قابل دسترسی نیست زیرا که در حد ثانیه به دورترین مکان های مورد نظر سفر خواهید کرد و یا لذت تعمیر یک وسیله قدیمی، بازی کردن با بچه ها، تمیز کردن محیط زندگی، ورزش صبحگاهی، قدم زدن های دوستانه و بسیاری از لذتهای دیگر که در متاورس حذف شده است، یعنی یک زندگی رقابتی و کاملاٌ هدف محور که می تواند به روحیات انسان آسیب هایی وارد کند.

مهمترین شرکت های فعال در حوزه متاورس

  1. متا – Meta : متا که نام جدید شرکت فیسبوک است از مهمترین شرکتهای فعال در حوزه متاورس به حساب می آید، این شرکت تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دلار سرمایه خود را صرف توسعه و گسترش شبکه متاورس کرده است.
  2. مایکروسافت – Microsoft : این شرکت نیز از شرکتهای مهم و فعال در حوزه متاورس است که بیش از ورود به این حوزه، فعالیتهای زیادی در کارنامه خود دارد از جمله در زمینه هولوگرام و واقعیت گسترده مایکروسافت تصمیم دارد دنیای واقعی را با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ترکیب کند و همچنین این شرکت می خواهد هولوگرام ها و آواتارهای مجازی را تا سال ۲۰۲۲ به Microsoft Teams اضافه کند.
  3. اپیک : این شرکت سازنده بازی معروف فورتنایت است مدیر عامل این شرکت در مصاحبه ای اعلام کرده که علاقه زیادی به توسعه متاورس دارد هنرمندانی مانند آریانا گرنده و تراوس اسکات در این بازی کنسرت برگزار کرده اند و همچنین سخنرانی مشهور مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ در این پلتفرم باز سازی شده است.

آینده متاورس ها

آینده متاورس بسیار درخشان خواهد بود زیرا متاورس مقوله ای است که امروزه بیشتر از گذشته شاهد پیشرفت های آن هستیم یک دنیای جدید که فارغ از محدودیت های اینترنت کنونی امکان ارتباطات و به دست آوئردن تجربیات زیادی را برای همه فراهم می کند زیرا همانطور که گفته شد در دنیای مجازی متاورس هر چه را که بخواهید در دسترس شما خواهد بود مثلاٌ می توانید شخصیت مورد علاقه تان را در آن بسازید و دقیقاٌ شبیه زندگی واقعی در آن زندگی کنید، هر چیزی را که بخواهید می توانید به صورت کاملاٌ غیرمتمرکز کنترل کنید بدون اینکه اختیار و مدیریت آن دست نهاد دولتی خاصی باشد و این همان نقطه اشتراک و ارتباط متاورس با فناوری بلاکچین است.

آیا متاورس مرحله بعدی اینترنت است؟

متاورس یک بلاکچین نسل دوم است که بستر و زمینه ای را برای دارایی های دیجیتال و همچنین قراردادهای هوشمند فراهم می کند و با استفاده از نرم افزار منبع باز ساخته شده است، متاورس یک محیط دیجیتال فراگیر است که در آن می شود آواتارهای خود را به وجود آوریم و مهارتهای جدیدی را بیاموزیم و با افراد دیگر در سرتاسر جهان بازی کنیم، این دنیای دیجیتال توسط مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد و این کشور پول و اقتصاد و قوانین و هنجارهای اجنماعی خاص خود را خواهد داشت ، هدف متاورس، جهانی است که در آن دارایی های دیجیتال و هویت های دیجیتال از تراکنش های دارایی از طریق یک واسطه ارزشمند پشتیبانی می کند.

حتما بخوانید : بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵


متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که صورتهای مختلف رسانه های اجتماعی، بازی های آنلاین، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ارزهای دیجیتال را ترکیب کرده تا به کاربران امکان تعامل مجازی را بدهد؛ در آینده ای نه چندان دور شما قادر خواهید بود با دوستان و یا خانواده دور هم جمع شوید، کار کنید، آموزش ببینید و یا خرید کنید، تجربیات کاملاٌ جدید که واقعا با طرز فکر ما در مورد رایانه یا تلفن امروز مطابقتی ندارد.

در متاورس فناوری هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ترکیب شده اند تا حسی از حضور مجازی ایجاد کنند، مدیر عامل فیسبوک معتقد است که عینک های واقعیت افزوده به اندازه تلفن های هوشمند گسترده خواهند داشت، انتظار می رود که علاقه به متاورس به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند زیرا بسیاری از سرمایه گذاران و شرکتها می خواهند در این تحول بسیار عظیم به نحوی مشارکت داشته باشند، زاکر برگ در مصاحبه ای با سایت فناوری The metaverse گفت؛ من فکر می کنم که این بخش بزرگی از فصل بعدی برای نحوه تکامل اینترنت پس از اینترنت تلفن همراه خواهد بود و این موضوع فصل بزرگ بعدی برای شرکت ماینر خواهد بود.

فیسبوک متاورس را اینگونه تعریف می کند: مجموعه ای از فضاهای مجازی که می توانید با افراد دیگر که در فضای فیزیکی شما نیستند ایجاد و کاوش کنید و همچنین زاکربرگ در سخنرانی خود یک چشم انداز باشکوه از متاورژن را به عنوان “اینترنت حتی فراگیرتر و تجسم یافته تر” بیان نمود که در آن شما می توانید هر کاری را که تصور کنید انجام دهید.

موارد استفاده از متاورس

البته موارد بسیار زیاد هستند ولی در اینجا به چند مورد اشاره می شود:

سیستم هویت دیجیتال: متاورس به عنوان یک سیستم کامل برای ذخیره و مدیریت هویت های دیجیتالی توسعه یافته است از جمله آواتارها در بازی های آنلاین، کارتهای ویزیت مخصوص به یک فرد در دنیای فیزیکی و حتی رمز عبورهای منحصر به فرد در یک وب سایت خاص.

بورس دارایی دیجیتال: این سیستم می تواند به عنوان یک پلتفرم برای مبادلات غیرمتمرکز عمل کند و همین امر باعث می شود کاربران بتوانند دارایی های دیجیتال خود را با کمترین محدودیت معامله کرده و یا اینکه بتوانند ارزهای جدیدی را ایجاد کنند.

سیستم قرارداد ارز: این سیستم یک کاربرد عملی از مفهوم بلاکچین به عنوان یک سیستم است، این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا مبادلات خود را بر روی بلاکچین های مرتبط انجام دهند.

سازمان غیرمتمرکز خودمختار این مورد کاملا جدید از موجودیت بلاکچین است که از قراردادهای هوشمند برای مدیریت سرمایه و توزیع وجوه استفاده می کند به صورتیکه کاربران می توانند سازمان های مستقل غیرمتمرکز خود را بر اساس الگوهای از پیش تعیین شده در سیستم متاورس ایجاد کنند.

بورس توزیع شده از طریق Metaverse : ;کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را بدون نیاز به موسسات شخص ثالث مبادله کنند و این امر تراکنش های مالی همتا به همتا را ایمن و دسترسی به بقیه اشکال را ذخیره و انتقال ارزش را آسان می کند.


نتیجه گیری نهایی و کلام پایانی

ایده و عقیده متاورس این است که فضای آنلاین جدیدی ایجاد کند که در آن معاملات افراد چند بعدی باشد، جایی که کاربران نه فقط آن را مشاهده کنند بلکه خود را در محتوای دیجیتال غوطه ور کنند، افزایش علاقه به متاورس را می توان نتیجه ویروس همه گیر کوید ۱۹ دانست زیرا که افراد مجبور به کار و تحصیل از راه دور شدند و تقاضا برای ایجاد راههایی برای واقعی تر کردن تعامل آنلاین افزایش یافت.

متاورس یک شبکه گسترده از جهان های سه بعدی و شبیه سازی های دائمی است که از تداوم هویت، اشیا، تاریخ پرداختها و حقوق پشتیبانی می کند و می تواند به طور هم زمان توسط تعداد بسیار نامحدود و بالایی از کاربران تجربه شود.

متاورس ترکیبی از چندین عنصر فناوری، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال زندگی می کنند، حامیان متاورس، تصور می کنند که کاربران می توانند در همه چیز از کنسرتها و کنفرانس ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و ارتباط با دوستان خود را حفظ کنند.

همان طور که قول داده بودیم، در این سعی کردیم همه چیز درباره دنیای مجازی متاورس را توضیح دهیم.

همچنین اگر دوست دارید ارز دیجیتال نیر پروتکل چیست ، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

نظر شما در مورد دنیای مجازی متاورس چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: