برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید عرضه اولیه در فردای عرضه – ترفند طلایی ثبت سفارش عرضه اولیه

عرضه اولیه همیشه با تقاضای زیادی روبروست و به دلیل سابقه سوددهی های کوتاه مدت، میان مدت و مخصوصا بلند مدت عالی عرضه های اولیه، بسیاری از مردم دوست دارند که عرضه اولیه رو خریداری کنند و از سود آن بهره مند شوند. حال نکته ای که وجود دارد این است که تعداد سهام برای عرضه اولیه یک سهم، محدود است و تقاضا برای خرید آن بسیار زیاد، پس هر شخصی نمی تواند هر تعداد سهمی که دوست دارد خرید کند و یک حجم محدودی در روز عرضه به هر کد بورسی ، تعلق خواهد گرفت، به همین خاطر خرید عرضه اولیه در فردای عرضه اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند؛ بخاطر اینکه با هر حجمی که دوست داشته باشیم که البته باید زیر ۵۰ هزار سهم در هر سفارش باشه، میتونیم برای خرید عرضه اولیه در فردای عرضه اقدام کنیم.

حالا نکته ای که وجود دارد این است که تعداد نفراتی که دوست دارند در فردای روز عرضه، سهام عرضه اولیه شده را خریداری کنند بسیار زیاد است و عرضه کنندگان معمولا تا ۱۰ روز پس از عرضه اولیه، بسیار محدود هستند و این موضوع رقابت میان کد های بورسی رو ایجاد میکند که موجب می شود تا سیستم قدرتمند و اینترنت پر سرعت برای ارسال زودتر سفارش به هسته معاملاتی در راس سایت ۰۸:۳۰:۰۰ اهمیت بسیار زیادی پیدا کند. برای خرید عرضه اولیه در فردای عرضه و همراه شدن بیشتر با اوج گیری قیمت سهم عرضه شده، ترفند هایی وجود دارد که هر کسی از آن با خبر نیست.

سعی داریم در این مقاله از سایت کد بورسی، ترفند طلایی ثبت سفارش عرضه اولیه پس از روز عرضه رو برای شما عزیزان توضیح دهیم. این مطلب میتونه نکاتی رو بهت یاد بده که تا وقتی که در بورس، عرضه اولیه وجود دارد، میتونید ازش استفاده کنید، پس به هیچ عنوان این مطلب آموزشی رایگان رو از دست ندید.

خرید عرضه اولیه در فردای عرضه

به صورت کلی باید بگیم که شانس افراد عادی برای ثبت سفارش در فردای روز عرضه اولیه بسیار کم است ولی به هر حال میتوانیم با در نظر داشتن چند نکته در جایگاه بهتری در صف خرید سهم قرار بگیریم تا در صورتی که حقوقی سهم، دست به عرضه های سنگین زد، بتونید صاحب اون سهم خاص بشید. به صورت کلی این رو هم در نظر داشته باشید که عرضه های اولیه معمولا پس از گذشت ۱۰ روز کاری از فعالیتشون در بورس، رفته رفته شروع به متعادل تر شدن می کنند و افراد عادی هم به سادگی در راس ساعت ۸:۳۰ صبح قادر به خرید آن خواهند بود. ولی برای خرید عرضه اولیه در روز دوم یا سوم و یا روز های بعد باید چیکار کنیم؟

خرید عرضه اولیه در فردای عرضه

در حقیقت فاکتور اساسی که در بیشتر کارگزاری ها دیده میشه، اردرهایی هست که از طریق استیشن معاملاتی مستقر در کارگزاری ها گذاشته میشود، ولی به غیر از این مورد، سرعت سیستم و مخصوصا اینترنت رکن مهمی است که باید در نظر داشته باشید. همچنین ارسال سفارش در راس ساعت ۰۸:۳۰:۰۰ و حتی بعضی مواقع ۱ یا ۲ ثانیه زودتر، میتونه شانس رسیدن آن سهم به شما رو در آن روز افزایش دهد. در حقیقت باید راس ساعت ۸:۳۰ صبح و حتی گاهی اوقات ۱ تا ۲ ثانیه زودتر، سفارش خود را با حداکثر قیمت مجاز آن روز در سیستم ثبت نمایید تا به هسته معاملاتی فرستاده شود و جایگاه شما در صف خرید آن سهم مشخص شود. اما به دلیل آنکه هزاران نفر همزمان با شما همین‌ کار را انجام می‌ دهند، شانس همگی پایین خواهد آمد و در اصطلاح به آن لاتاری فردای عرضه اولیه گفته میشود؛ بخاطر این که شانس همه بسیار پایین است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


سعی کنید تقاضای خرید سهام های تازه عرضه شده در بورس را، به سمت سهام هایی ببرید که قیمت پایانی آنها با آخرین قیمت آن ها تفاوت معنا داری نداشته باشد و به اصطلاح سهم چه توسط اشخاص حقیقی و چه کمک اشخاص حقوقی، قادر به پر کردن حجم مبنای تعیین شده توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ایران باشد. اکثرا هم همین موضوع دیده میشود و تقاضای خرید سهام هایی که حجم مبنای خود را تا حدود خوبی پر می کنند و به تازگی هم به بورس راه پیدا کرده اند، حتی از روز دهم به بعد هم بیشتر از سهام های تازه عرضه شده ایست که به هر دلیل، قادر به پر کردن حجم مبنای خود نیستند و اگر هم آن سهم به شما برسد، قیمت پایانی آن با آخرین قیمت آن نمی خواند و به همین دلیل، رشد خوبی را نمیتوان در بازه زمانی کوتاه مدت برای آن سهم متصور شد.

کلام پایانی

خرید عرضه اولیه در فردای عرضه میتونه شما رو به سود حداقلی ۵۰ درصد در روزهای آتی برسونه و به همین خاطر رقابت و بعضا رانت در این زمینه دیده شده است. اگر از طریق کارگزاری دسترسی به استشن معاملاتی دارید که هیچ، ولی به صورت کلی شما عزیزان با در نظر داشتن همین چند نکته ای که گفتیم اعم از؛ استفاده از اینترنت پر سرعت و سرور قوی ، ارسال سفارش در راس ساعت ۰۸:۳۰:۰۰ و حتی بعضی مواقع ۱ یا ۲ ثانیه زودتر، قادر هستید شانس خودتون برای دریافت سهام فردای عرضه را افزایش دهید و موارد دیگری مانند این که سهامی توسط حقوقی سهم عرضه شود (حمایت سهامدار حقوقی)، چگونگی وضعیت بازار و … فاکتور های دیگری وجود دارند که بر این عامل تاثیرگذار خواهند بود.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

برای دوستانتان بفرستید: