برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بیشترین سود استیکینگ در دنیای کریپتو

چنانچه در بازار رمزارزها فعالیت کرده باشید، مطمئنا اصطلاح استیک ارز دیجیتال یا همان استیکینگ به گوشتان خورده است که می تواند سود ثابت ماهیانه و تضمینی برای شما داشته باشد ولی شاید ندانید شرایط استیک ارز دیجیتال چیست و بیشترین سود استیکینگ در دنیای کریپتو به چه ارزی تعلق دارد. این که چه ارز دیجیتالی را برای استیک انتخاب کنیم، بستگی به این دارد که بیشترین سود استیکینگ را در حال حاضر چه ارزی در اختیار کاربران خود قرار می دهد، بنابراین با ما در این مطلب از سایت کد بورسی همراه بمانید تا به شما بگوییم که استیکینگ ارز دیجیتال چیست و بیشترین سود استیکینگ به چه ارزی تعلق دارد.

بیشترین سود استیکینگ

پیش از این که بخواهیم در مورد سود استیک ارز دیجیتال صحبت کنیم، بهتر است به این بپردازیم که استیک رمزارزها چیست و چطور انجام می شود. استیکینگ ارز دیجیتال فرآیندی است که در آن افراد با هولد کردن ارزهای خود در یک کیف پول یا پلتفرم، درصد مشخصی از موجودی ارزی خود را تحت عنوان سود سهام‌ گذاری دریافت می نمایند. شبکه بلاکچین از این ارزهای استیک‌ شده استفاده می کند و امنیت شبکه را افزایش می یابد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی در نظر داشته باشید که هر چقدر تعداد ارزهای موجود در استیکینگ بیشتر باشد، احتمال انتخاب شدن آن به وسیله الگوریتم اثبات سهام هم بیشتر می شود، بنابراین سود به مراتب بیشتری نیز برای استیک کننده به ارمغان خواهد آمد. مکانیزم PoS هر بار با توجه به تعداد ارزهای یک نود و قدمت ذخیره شدن آن ها، یک گره از شبکه را به منظور ایجاد آخرین بلاک و اضافه کردن آن به زنجیره بلاکچین بر می گزیند. استفاده از این فرآیند در شبکه‌ های بلاکچین، کم هزینه تر از مکانیزم اثبات کار می باشد و پردازش‌ ها و ترافیک شبکه را شدیدا کم می کند.

به دست آوردن سود یا پاداش از استیک رمزارزها که با عبارت reward نیز شناخته شده است، راهکاری جایگزین برای استخراج رمزارزهاست. استیکینگ یا سهام‌ گذاری رمزارزها ساده‌ تر و به‌ صرفه‌ تر از استخراج آن است و می‌ توان با دارایی اندک نیز برای استیک کردن ارز و به دست آوردن سود از آن اقدام کرد. درآمد و سود حاصل از استیک به موارد بسیاری وابسته است که در این مطلب آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین در جدولی سود ارزهای دیجیتال مختلف که قابلیت استیک شدن را دارند در پلتفرم های مختلف مورد مقایسه قرار می دهیم تا دید خوبی نسبت به این موضوع پیدا کنید.

روش‌ های استیک کردن ارزهای دیجیتال

استیک ارز دیجیتال با روش های گوناگونی امکان پذیر است که در این بین می توان به استیکینگ سرد، استیکینگ قفل شده و استیکینگ منعطف اشاره داشت که قصد داریم در این بخش از مقاله آن ها را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم :

۱) استیکینگ قفل شده : استیک قفل شده در واقع هولد کردن دارایی‌ داخل ولت صرافی با هدف پشتیبانی از یک شبکه بلاک چین می باشد. تا زمانی که رمزارزهای شما در ولت صرافی قفل شده باشند، به شما سود تعلق خواهد گرفت. به محض برداشت وجه از کیف پول، ارائه سود هم به اتمام خواهد رسید. البته باید در نظر داشته باشید که هر ارز دیجیتال نیز زمان انتظار خاصی برای خود دارد.

در صورت درخواست جهت برداشت دارایی قفل شده، رمزارز مورد نظر و سود آن به ولت اسپات شما واریز می شود. به عنوان مثال در حال حاضر ارز آیریس بیشترین سود استیکینگ قفل شده را در صرافی بایننس برای کاربران به همراه دارد، ولی این وضعیت هر لحظه امکان تغییر دارد و نباید از یاد ببرید که درصد سودهای ارائه شده، در طول زمان و با توجه به وضعیت مشارکت‌ کنندگان در استیک ارز دیجیتال متفاوت خواهد بود.

۲) استیکینگ منعطف : شبیه به روش قفل شده، راهکار منعطف هم شامل نگهداری ارز دیجیتال در یک ولت دیجیتالی به منظور پشتیبانی از عملیات شبکه‌ ای بلاک چینی است. فرق این روش با لاکد استیکینگ ارز دیجیتال عدم احتیاج به قفل شدن وجوه به حساب می آید. در این حالت، کاربران می توانند با وجود استیک کردن دارایی، با آن برای ترید در بازار نیز اقدام کنند. به زبان ساده در این روش سود کم تری دریافت می کنید.

۳) استیکینگ سرد : استیکینگ سرد در واقع زیر مجموعه‌ ای از روش قفل شده به حساب می آید. این راهکار ذخیره کردن دارایی رمز ارزی در یک ولت سرد را شامل می شود. شایان ذکر است که منظور از ولت سرد، یک کیف پول فاقد اتصال به اینترنت مثل کیف پول سخت افزاری می باشد. هر چقدر سرمایه یک نفر برای استیک‌ کردن بیشتر باشد، تمایل آن به استفاده از روش سرد به مراتب بیشتر است.

حتما بخوانید : استیک ارز دیجیتال چیست و چقدر سود دارد؟


این طور تصور کنید که یک سرمایه گذار قصد دارد چند میلیون دلار کاردانو استیک نماید؛ آیا وی نباید نگران نگهداری این حجم سنگین سرمایه در یک صرافی باشد؟ بعضی از شبکه‌ های بلاک چینی امکان استیکینگ آفلاین را نیز در فراهم کرده اند و باید گفت که این روش امنیت به مراتب بیشتری دارد. در حقیقت تا وقتی که استیک کننده دارایی خود را در همان کیف پول نگه دارد، سود به آن تعلق خواهد گرفت و در صورت انتقال، پرداخت سود متوقف می شود.

سود ماهانه ارز دیجیتال با استیکینگ

مدت استیک رمزارزها از چند ساعت تا چند ماه متفاوت است که در زمان آغاز استیک و قفل کردن رمزارزها می‌ توان این بازه زمانی را انتخاب کرد. سود استیک ارز دیجیتال معمولا به شکل سالانه و با عنوان درصد عملکرد سالیانه محاسبه و پرداخت می گردد که می‌ توان آن را تقسیم بر ۱۲ کرده و مبلغ ماهیانه پاداش استیکینگ را بدست آورد.

امروزه سود سالیانه استیک، با توجه به پلتفرم انتخابی، نوع و تعداد ارز استیک‌ شده و مدت زمان استیک شدن، از حدود ۵ الی ۳۵ درصد متفاوت است که به این صورت سود ماهیانه استیک مبلغی معادل ۰٫۴ تا ۲٫۹ درصد قابل محاسبه است. در نظر داشته باشید که ارزهایی که امکان استیکینگ برای آن ها فراهم است، ارزهایی می باشند که در شبک آن ها از الگوریتم اجماع PoS بهره گرفته می شود.

محاسبه سود و پاداش استیک کردن ارز دیجیتال

نمی توان جواب مشخصی به این سوال داد، به این خاطر که هر شبکه، طبق پروتکل خاصی که دارد، سود استیک رمزارزها را تعیین می نماید. شبکه‌ های بلاک چین مبتنی بر مکانیزم PoS معمولا جهت محاسبه سود و پاداش استیکینگ معیارهایی برای خود دارند که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد :

  • نرخ تورم
  • مقدار کوین ذخیره شده به وسیله نود
  • مدت زمان نگهداری کوین به وسیله نود
  • مقدار کل کوین‌ های ذخیره شده در شبکه

در بعضی از شبکه های بلاک چینی، سود استیک ارز دیجیتال مطابق با درصدی ثابت تعیین و پرداخت می گردد که این پاداش‌ ها به عنوان نوعی جبران تورم برای اعتبارسنج‌ ها بینشان توزیع می‌ شوند. طبق مفهوم اقتصادی تورم، این رویداد کاربران را به جای نگه داشتن سکه‌ های خود، به خرج کردن آن‌ ها تشویق می کند، ولی با این مدل، اعتبارسنج ها قادرند دقیقا محاسبه نمایند که چه سودی می توانند به دست آورند. برای عده‌ ای، یک برنامه دریافت پاداش قابل پیش‌ بینی نسبت به دریافت جایزه یک بلاک طبق شانس و احتمال، در اولویت خواهد بود.

تفاوت استیک و هولد در بازار رمزارزها

کاهش مصرف انرژی از طریق استیکینگ مهم ترین تفاوت و مزیت روش استیک کردن ارز دیجیتال نسبت به هولد ارز دیجیتال می باشد. در واقع در قیاس با پروسه استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال، استیکینگ به قدرت محاسباتی به مراتب پایین ترین نیاز دارد، لذا مصرف انرژی را کاهش خواهد داد. اگر بدانیم که استخراج رمزارزها، چه مقدار انرژی در سرتاسر دنیا مصرف می‌ کند، به استیک رمزارزها به چشم یک پیروزی بزرگ برای این صنعت نگاه می کنیم.

حتما بخوانید : بهترین کیف پول برای استیکینگ کدام است؟


به عنوان مثال این طور در نظر بگیرید که نحوه استخراج بیت ‌کوین، انرژی بیشتری نسبت به کل جمعیت کشور سوئیس مصرف می کند و این در حالی است که استیک سرد و متوسطِ توانِ محاسباتی لازم برای نودها و کیف پول های استیک، مصرف انرژی بسیار کم تری در قیاس با نودهای معادل در ماینینگ و گواه اثبات کار دارند.

جدول سود استیکینگ رمزارزها

برای مثال از رمزارزهایی که امکان استیک کردن آن ها در صرافی بایننس فراهم است، می توان به به ایاس، تزوس، اتم، ترون، نئو، الگوراند، وی چین، آنتولوژی، کومودو و تروی اشاره کرد. البته این‌ ها تنها قسمتی از ارزهای پشتیبانی شده به حساب می آیند و فهرست کامل گزینه‌ های قابل استیک کردن در بایننس، به مراتب بلندتر می باشد.

بیشترین سود استیک ارز دیجیتال

البته حتما این را در نظر داشته باشید که یکی از بهترین گزینه‌ ها در این میان، خرید ترون است. امروزه ترون قیمت مناسبی دارد و فرصت مناسبی برای کاربران تازه وارد که سرمایه زیادی نیز در اختیار ندارند نیز محسوب می شود. باید گفت که پس از خرید این ارز به نگهداری بیهوده آن در کیف پول احتیاجی نیست؛ لذا می توانید ترون‌ های خود را در صرافی بایننس استیک کرده و به صورت ماهانه و سالانه پاداش دریافت کنید. در این بخش قصد داریم جدول سود استیکینگ ارزهای دیجیتال مختلف را تقدیم حضورتان کنیم تا بدانید در حال حاضر بیشترین سود استیک ارز دیجیتال متعلق به کدام ارز دیجیتال است؛

ارز دیجیتال کیف پول سود سالیانه
بایننس کوین تراست ولت ۱۱%
کاوا تراست ولت ۱۰%
الگورند لجر لایو ۷٫۴۹%
اتمیک ولت ۷٫۲%
تراست ولت ۶%
اکسودوس ۲٫۵۳%
کازماس اکسودوس ۱۲٫۹۷%
اتمیک ولت ۱۰%
تراست ولت ۷%
تزوس اتمیک ولت ۷%
لجر لایو ۶٫۰۹%
اکسودوس ۵٫۶۶%
تراست ولت ۵%
ترا تراست ولت ۴٫۲%
ترون اتمیک ولت ۵%
تراست ولت ۴٫۱%
لجر لایو ۳٫۳%
سولانا اتمیک ولت ۷٫۴%
اکسودوس ۶٫۰۳%
زیلیکا اتمیک ولت ۱۳%
کاردانو اتمیک ولت ۵%
اکسودوس ۴٫۹۱%
اتمیک ولت کوین اتمیک ولت ۲۰%
آیکون اتمیک ولت ۱۰%
بند پروتکل اتمیک ولت ۱۳%
نئو اتمیک ولت ۱٫۴%
اکسودوس ۰%
کومودو اتمیک ولت ۵٫۱%
وی چین اتمیک ولت ۱٫۶۳%
اکسودوس ۱٫۲۱%
آنتولوژی اکسودوس ۱۵٫۵۶%
دای اکسودوس ۳٫۲۶%

آینده استیک ارزهای دیجیتال چگونه است؟

با توجه به مواردی که پیش تر مورد بررسی قرار دادیم، مشخص است که از لحاظ زیست‌ محیطی و شاید اقتصادی، فرایند سهام‌ گذاری نسبت به استخراج مبتنی بر اثبات کار بسیار کم هزینه تر و سالم تر می باشد. لذا سهام‌ گذاری رفته رفته توانسته است توجهات به مراتب بیشتری را نسبت به خود جلب کند و هر روز قسمت بیشتری از بازار رمزارزها را به خود تخصیص می دهند. گرایش به سمت سهام‌ گذاری از زمانی قوت گرفته است که اتریوم نهایتا الگوریتم خود را تغییر داد و در دسامبر ۲۰۲۰، رسما پروسه سهام‌ گذاری خود را شروع کرد. همچنین، ظاهراً همزمان با رشد و گسترش صنعت سهام‌ گذاری در دیفای در سال ۲۰۲۱، محبوبیت هر دو نوع سهام‌ گذاریِ متمرکز و غیرمتمرکز هم به اوج خود رسیده است.

حتما بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ کدام است؟


نهایتا با توجه به این نکته که تعداد زیادی از کاربران سهام‌ گذاری در دیفای بر مبنای ترس از جاماندن به این حوزه جذب خواهند شد، در ورود به این فضا بایستی احتیاط کنید؛ به ویژه در زمان استفاده از پروتکل‌ های جدیدی که سودهای بالایی را به تامین کنندگان نقدینگی و وام‌ دهندگان پیشنهاد می‌ کنند. این را در نظر داشته باشید که سهام‌ گذاری رمزارزها خطرات بسیاری به همراه خواهد داشت. لذا می بایست انجام تحقیقات دقیق و کامل به‌ علاوه سرمایه‌ گذاری عاقلانه و منطقی را در اولویت قرار دهید.

آیا استیک رمزارزها می ارزد یا خیر؟

به منظور پاسخ دهی به این پرسش، در ابتدا می بایست از خود سوال کنید که چه خطراتی را در این راستا می پذیرید؟ لازم است که با نحوه کارکرد شبکه آشنایی کافی را داشته باشید و از آنچه که پروتکل برای دستیابی به آن در تلاش است، آگاه باشید. البته این نکته هم شایان ذکر است که کسی نمی‌ داند در آینده برای شبکه‌ ای که انتخاب کرده‌ اید چه اتفاقی می افتد. تلاش کنید در این خصوص به خوبی تحقیق کنید و تا حد امکان اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

سرمایه گذاری در رمزارزها و استیک ریسک بالایی به همراه دارد و همواره امکان ضرر وجود دارد و امکان دارد تنها در چند ساعت تمام دارایی و سرمایه ذخیره شده خود را نابود شده ببینید. همچنین نمایندگان در صورت بروز خطاهای امنیتی یا فیزیکی در پروتکل‌ های اثبات سهام ضمانت دار، بیشتر از هر شخص دیگری در معرض خطر قرار دارند، لذا این را باید در نظر داشته باشید که پیش از انجام هر کاری به خوبی تحقیق کرده و این کار را در ابتدا با مبالغ کمتر آغاز نمایید و بعد از به دست آوردن تجربه کافی در این زمینه، در مراحل بعدی مقادیر استیک کردن را هر بار افزایش دهید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

درصد سود سالانه ارزهای دیجیتال بیشتر از نرخ سود اوراق قرضه می باشد و در صورت خرید زودهنگام توکن‌ های مناسب، امکان دارد قیمت آن ها افزایش یابد، که این امر می‌ تواند به صورت قابل توجهی بازدهی شما در بازار کریپتوکارنسی را بهبود بخشد. در این مطلب ما سعی داشتیم تا دید شما نسبت به استیک کردن ارزهای دیجیتالی را بهبود ببخشیم و به ارزهایی که سود خوبی از طریق استیک کردن برای کاربران خود به همراه دارند نیز در جدولی اشاره کردیم. لذا در نتیجه می توان گفت که سهام گذاری توکن‌ های گواه اثبات کار یک روش هوشمند به منظور کسب سود می باشد، آن هم زمانی که توکن‌ ها و NFT های خود را به صورت بلندمدت هولد می کنید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب سعی کردیم در مورد استیکینگ ارز دیجیتال و این که بیشترین سود استیکینگ متعلق به چه ارزی است صحبت کنیم.

همچنین اگر دوست دارید ارزهای دیجیتال جامانده از بازار برای هولد را بشناسید، توصیه می کنم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

حال که دیگر میدانید بیشترین سود استیکینگ ارز دیجیتال متعلق به کدام ارز است، آیا قصد دارید برای استیک آن اقدام کنید؟

برای دوستانتان بفرستید: