برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استخراج دوج کوین با کارت گرافیک

اگر به شما بگویند استخراج دوج کوین با کارت گرافیک امکان پذیر است و نیازی به صرف هزینه های بسیار بالا برای خرید و نصب دستگاه های ماینر ندارید، فکر می کنید دوست دارید برای استخراج دوج کوین با کارت گرافیک اقدام کنید؟ اگر به استخراج سریع دوج کوین بپردازید و با یک توییت ایلان ماسک قیمت دوج کوین با یک افزایش شدید روبرو شود، سود بسیار خوبی را کسب خواهید کرد، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره استخراج دوج کوین با کارت گرافیک را یاد بگیرید و بسنجید که استخراج دوج کوین برای شما مناسب است یا خیر، این مطلب بهترین راهنما برای شما عزیزان است.

آموزش استخراج دوج کوین با کارت گرافیک

دوج کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال قابل استخراج به حساب می آید که به دلیل سادگی ماینینگ، بسیاری از ماینرها، به ویژه ماینرهایی که اخیرا قصد شروع استخراج کرده اند، روی به استخراج آن می آورند. از دیگر مواردی که موجب شده است تا دوج کوین محبوبیت خاصی را بین استخراج کنندگان داشته باشد این است که هیچ محدودیتی برای استخراج آن وجود نداشته و تا به امروز بیش از ۱۱۷ میلیارد واحد از آن استخراج شده است. ولی یکی از پیشنیازهای استخراج ارز، استفاده از یک نرم افزار استخراج است. استخراج دوج کوین پروسه ای است که طی آن کاربر در ازای بررسی تراکنش‌ های بلاکچین دوج کوین، ارزهای دیجیتال جدید صادر شده در این شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌ نماید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به منظور بررسی و تایید تراکنش‌ ها، به یک رایانه احتیاج خواهید داشت. در نظر داشته باشید که رایانه‌ های زیادی به صورت هم زمان مشغول بررسی یک بلاک هستند، ولی در نهایت تنها یکی می‌ تواند پاداش را دریافت نماید. نودی که بتواند بلاک جدید را پیش از سایرین به بلاکچین اضافه نماید، این پاداش را دریافت می کند.

البته باید در نظر داشته باشید که اضافه کردن بلاک‌ های جدید، از طریق حل کردن معادلات پیچیده ریاضی قابل انجام است. با کد بورسی همچنان همراه بمانید تا در ابتدا به این بپردازیم که انواع دستگاه های استخراج دوج کوین چیست و در ادامه نیز انواع روش های استخراج دوج و این که آیا استخراج دوج کوین صرفه اقتصادی دارد یا خیر را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع دستگاه های استخراج dogecoin

استخراج دوج کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگر به سخت افزار پردازشی قدرتمندی نیازمند است و به خاطر این که الگوریتم هشینگ مقدار زیادی قدرت پردازش نیاز دارد، بنابراین می بایست در انتخاب سخت افزارها برای انجام این کار، نهایت توجه را پیش از خرید داشته باشیم. دوج کوین و بیت کوین از عملکرد اثبات کار متفاوتی برخوردارند. خیلی آسان نیست که استخراج کنندگان بیت کوین با همان تجهیزات قادر شوند دوج کوین نیز استخراج کنند.

شما می توانید با استفاده از CPU و یا GPU یا همان کارت گرافیک به استخراج دوج کوین بپردازید، ولی به هر حال برای ارزهای دیجیتالی با این ویژگی ها، شما می توانید از سی پی یو کامپیوتر شخصی خود، کارت های گرافیکی و اسیک ماینرها استفاده کنید که در این بخش قصد داریم نگام مختصری به شرایط هر یک از آن ها بپردازیم؛

  1. GPU یا پردازنده گرافیکی : چنانچه با این روش قصد داشته باشید برای استخراج دوج کوین اقدام کنید، می بایست برای ارتقای قدرت محاسبه و هش ریت برای استخراج دوج کوین، از کارت گرافیک کامپیوترتان استفاده نمایید. کارت گرافیک های زیادی وجود دارند که می توانید آن ها را انتخاب، خریداری و استفاده کنید. ولی SAPPHIRE Pulse Radeon RX 580 و Nvidia GeForce GTX و یا ASUS RX Vega 64 از بهترین پردازنده های گرافیکی برای استخراج دوج کوین به حساب می آیند که به نوعی می توان گفت که کارکرد مناسب دارند و امتحان خود را پس داده اند.
  2. استخراج کننده اسکریپت ASIC : سخت افزارهای استخراج اسکریپت ASIC به صورت عمده برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر اسکریپت مثل لایت کوین، دوج کوین و … برنامه ریزی و استفاده می شوند. البته نکته حائز اهمیت اینجاست که این ماینر بسیار گران ولی از طرفی بسیار قدرتمند است.
  3. CPU کامپیوتر : به منظور استخراج با استفاده از پردازنده کامپیوتر، می بایست اطمینان یابید که قدرت کافی برای این کار را داشته باشد. هرچند ما توصیه نمی کنیم که دوج کوین و یا هیچ ارز دیجیتالی دیگر را با رایانه شخصی تان استخراج نمایید، چرا که فرآیند استخراج به حجم زیادی انرژی و قدرت محاسبه احتیاج دارد که امکان دارد با افزایش دما حین فرآیند استخراج، کیس کامپیوترتان با آسیب جدی مواجه شود.

انواع روش های استخراج دوج کوین

به منظور شروع استخراج ارز دیجیتال به سیستم عامل هایی با ویندوز OS X و Linux احتیاج دارید و در گام بعدی می بایست از اینترنت پر سرعت و بدون قطعی استفاده نمایید و در آخر به یک کیف پول امن برای ذخیره کوین های استخراج شده احتیاج خواهید داشت که معمولا توصیه می شود از کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره کوین ها استفاده کنید؛ کیف پول لجر نانو  اس به نظر بهترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتالی به حساب می آید.

حتما بخوانید : استخراج ارز با هارد | آموزش گام به گام رایگان


دو روش اصلی برای استخراج دوج کوین وجود دارد، نخستین روش پیوستن به استخر استخراج و دومین روش استخراج انفرادی است که در ادامه در خصوص آن بیشتر توضیح می دهیم. امروزه دوج کوین با قیمت مناسبی در بازار ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار می گیرد که همین موضوع موجب جذب کاربران به سوی استخراج آن شده است. به صورت کلی استخراج دوج کوین به دو روش انفرادی و یا به وسیله پیوستن به استخر انجام می شود که هر کدام شرایط مخصوص به خود را داراست و در این بخش قصد داریم این دو مورد را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم؛

  • استخراج انفرادی : به منظور استفاده از این روش به یک دستگاه نیاز خواهید داشت و استخراج از طریق حل معادلات به وسیله تک دستگاه صورت می پذیرد. درست است در استخراج فردی پاداش مستقیم به خود ماینر تعلق می گیرد و دیگر احتیاجی به تقسیم امتیاز نیست ولی نکته منفی در این روش آن است که سرعت ماینینگ تا حدود زیادی کاهش می یابد و زمان زیادی برای استخراج هر بلاک احتیاج خواهد بود. نکته ای که در این خصوص باید در خاطر داشت این است که برای ماینینگ به صورت انفرادی زمان زیادی برای استخراج هر بلاک باید صرف شود و این امکان وجود دارد که این کار هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد.
  • پیوستن به استخر استخراج : استخر استخراج از اصطلاحات دنیای کریپتو است که در ماینینگ بسیار به گوش می خورد و به فضای مجازی می گویند که کاربران در آن تجمع می کنند تا با همکاری یکدیگر به اسخراج ارز دیجیتال بپردازند. جالب استب بدانید که در این روش کاربران قدرت پردازش دستگاه ها را با یکدیگر تجمیع می کنند تا شانس بیشتری در حل کردن معادلات و ایجاد بلاک ها داشته باشند. این شبکه از نود هایی برخوردار می باشد که وظیفه حل کردن معادلات را دارند و در صورت موفق شدن یک نود امتیاز آن به صورت مساوری بین اعضای استخر تقسیم بندی می گردد. نکته جالب توجه اینجاست که با پیوستن به استخر های استخراج مستلزم پرداخت حق عضویت است و چون پاداش بین اعضا تقسیم بندی می گردد کم تر از استخراج فردی احتساب می شود ولی از طرفی روند استخراج سریع تر پیش خواهد رفت.

استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین سوددهی کافی را دارد؟

چنانچه قصد دارید دوج کوین را به تنهایی استخراج نمایید، سودآوری از این روش برای شما تا حدی سخت تر خواهد شد، به این خاطر که در این نوع استخراج هم هزینه سخت افزار و برق از درآمد احتمالی شما بیشتر خواهد شد و هم چنانچه به استخر استخراج بپیوندید، سود دریافتی کمی دارید.

نکته دیگری که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که وقتی عضو یک استخر استخراج دوج کوین شوید، بایستی کارمزد بپردازید. ضمنا سهم شما از پاداش هر بلاک، اندک و متناسب با قدرت پردازشی دستگاه‌ تان است. البته شایان ذکر است که استخرها در ماین کردن بلاک‌ های جدید موفق‌ تر هستند، لذا شانس دریافت پاداش اعضای آن‌ ها از افرادی که انفرادی استخراج می‌ کنند، به مراتب بیشتر می باشد.

حتما بخوانید : استخراج اتریوم در خانه چگونه است؟ + راهنمای گام به گام


همچنین چنانچه می خواهید فرآیند ماینینگ دوج کوین را به صورت انفرادی انجام دهید، می بایست بدانید که استخراج هر بلاک جدید امکان دارد هفته‌ ها یا حتی ماه‌ ها زمان نیاز داشته باشد. چنانچه در حوزه ماینینگ تازه کار محسوب می شوید، به شما پیشنهاد می کنم برای ماین کردن دوج کوین عضو یک استخر شوید. در نظر داشته باشید که با پیوستن به یک استخر دوج کوین، عضوی از خانواده این ارز دیجیتال می شوید و همچنین دیگر نیاز نیست نگران زمان طولانی استخراج تنهایی باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

استخراج دوج کوین به صورت کلی صرفه اقتصادی دارد؛ اگر که شما با درنظر گرفتن شرایط و با استفاده از هوش اقتصادی خود، بهترین روش را انتخاب نمایید. بعضی مواقع امکان دارد تهیه لوازم لازم استخراج آنقدر برای شما هزینه به همراه داشته باشد که پیوستن به یک استخر استخراج را ترجیح دهید یا بالعکس، امکان دارد کارمزدی که استخر استخراج از شما می گیرد، ارزش پیوستن به آن را نداشته باشد.

ولی به هر صورت این شمایید که روش خود را انتخاب می کنید. همچنین باید به قوانین و مالیات های استخراج مسلط باشید تا امنیت تجهیزات و سرمایه خود را تامین نمایید. در پایان امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد و با خواندن آن آگاهی کامل به عملیات استخراج دوج کوین پیدا کرده باشید.

همان طور که اول مقاله قول دادیم، همه چیز درباره استخراج دوج کوین با کارت گرافیک را به زبان ساده توضیح دادیم.

برای دوستانتان بفرستید: