برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۳/۱۱ و پیش بینی بازار ‌فردا

گزارش بازار بورس بدین شرح است که؛ همانطور که دیروز گفته شد، ارزش معاملات در روز جاری افزایش پیدا کرد و به ۱۲ میلیارد تومان رسید. اما عرضه های فراوان و در نهایت صف فروش شدن برخی نمادها علت این افزایش بود. گروه دارویی که در روز گذشته محل نرخ ارز دریافتی آنها بابت واردات دارو و مواد اولیه، از دولتی به نیما تغییر یافته بود و باعث می شد که افزایش نرخ فروش هم بگیرند، اکثرا منفی معامله شدند. تقریبا در نیمه بازار نمادهای پالایشی یکی یکی متوقف شدند علت آن تغییر نرخ تسعیر ارز بود که باعث افزایش سود هر سهم شرکت های مذکور گردید. شاخص کل ۳هزار واحد کاهش یافت و به ۹۷۰٫۴۱۳ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز ۶۰۰ واحد کاهش پیدا کرد. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب بانکی ها ( ۱۰ درصد) ، فرآورده ها نفتی ( ۱۰ درصد) و فلزات اساسی (۹درصد) بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

رئیس کل بانک مرکزی گفته است: با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم درقبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، درچارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند./ شنیده شده است که سهام شرکت های آسیاتک و شاتل در راه ورود به بازار سرمایه هستند./ امروز شمش در بورس کالا با میانگین قیمت ۵٫۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو معامله شد./

با توجه به تغییرات نرخ تسعیر ارز پالایشی ها می توان هلدینگ هایی که در پرتفوی خود سهام پالایشی دارند را بررسی کرد. ازجمله نمادهای وغدیر و پارسان. البته فعلا بازار یک روز قرمز و یک روز سبز است. به نظر می رسد در صورت ادامه رشد، دیگر شاهد صف خرید سنگین در نمادها نباشیم و نمادها متعادل معامله شوند. البته باید توجه کرد که دولت با پیشنهادهای جدیدی که در خصوص فروش سهام عدالت می دهد ( وثیقه قراردادن سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری) ، به طور غیر مستقیم می گوید که هنوز بازار بهترین محل برای سرمایه گذاری است. البته که بهترین محل است اما در حال حاضر در برخی از سهامداران خرد بی اعتمادی بوجود آمده است. در هر صورت انتظار داریم که در بازار فردا شاهد تعداد نماد منفی کمتری در بازار باشیم.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: