برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مفهوم ارزش بازار چرا حائز اهمیت است؟

مفهوم ارزش بازار چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟ در خصوص با ارزش بازار و یا همان Market Capitalization چه نکات و مواردی را می بایست در نظر داشته باشیم؟ در ادامه این مقاله مختصر و مفید ولی جذاب با سایت کد بورسی همراه باشید تا به تمامی جزئیاتی که در خصوص با مفهوم ارزش بازار وجود دارد، بپردازیم، بنابراین با ما همراه باشید.

مفهوم ارزش بازار

در ابتدای امر باید این طور بیان کرد که به منظور امر سرمایه‌ گذاری در بازار بورس اوراق بهادار و سهام یکی از مواردی که می بایست با آن آشنایی لازم و کافی را داشته باشید، ارزش بازار و مفهوم کلی آن محسوب می شود که در حقیقت به وسیله آن خواهید فهمید که یک شرکت تا چه حد بزرگ می باشد و چه تاثیری بر شاخص بازار سرمایه خواهد گذاشت؟ از همین روی اکثر سرمایه‌ گذاران به منظور خرید سهام شرکت‌ های مختلف به ارزش بازار آن توجه ویژه ای خواهند کرد.

در ادامه این مقاله باید گفت که اگر قصد داشته باشیم تا خیلی ساده مفهوم ارزش بازار یا همان Market Capitalization را خدمت شما عزیزان عرض کنیم باید بگوییم که در واقع این عبارت به مجموع ارزش روز یک شرکت سهامی عام اطلاق می گردد. جالب است بدانید که این ارزش از حاصل ضرب قیمت روز سهام در تعداد سهم‌ های انتشار یافته به وسیله شرکت سهامی مد نظر، محاسبه خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : 

نکات مهم در خصوص با ارزش بازار 

این نکته بسیار مهم را در خاطر داشته باشید که در واقع به همان صورت که احتمالا مستحضر هستید شرکت‌ هایی که ارزش بازار بزرگ‌ تری در اختیار دارند، بر شاخص کل بورس اثر بیشتری خواهند گذاشت، پس در مواردی که شاخص کل مثبت می باشد، سرمایه‌ گذاران به طرف شرکت‌ هایی که ارزش بازار بالایی دارند، بیشتر تمایل خواهند داشت و کم تر در شرکت‌ های کوچک سرمایه‌ گذاری را انجام خواهند داد.

در مقابل چنانچه شاخص کل تقریبا ثابت اما شاخص هم‌ وزن صعودی باشد، متوجه خواهیم شد که شرکت‌ های کوچک در بازار سهام با افزایش قیمت مواجه هستند و طبیعی است که سرمایه‌ گذران به خرید سهام شرکت‌ های کوچک ارزنده بیشتر تمایل خواهند داشت. امیدواریم که از این مقاله مختصر و مفید نهایت استفاده رو برده باشید، نکات کوچک اما مهمی در خلال متن گفته شد که امیدواریم در جهت افزایش سودآوری شما عزیزان و توسط شما بزرگواران مورد استفاده قرار گیرد.

برای دوستانتان بفرستید: