Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری فعال در بازار بورس ایران | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری فعال در بازار بورس ایران

همونطور که میدانید شرکت های مشاوره سرمایه گذاری بسیاری در حوزه سرمایه گذاری، سیگنال دهی و تشکیل سبد سهامی در بورس ایران فعال هستند و ما در این مقاله از سایت کد بورسی قصد داریم تا در خصوص مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری صحبت کنیم، ولی در ابتدا باید عرض کنیم که شرکت مشاوره سرمایه گذاری چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد. در نظر داشته باشید که منظور ما از شرکت های مشاوره سرمایه گذاری، شرکت هایی هستند که خدمات مشاوره ای و سرمایه گذاری رو در محوریت بورس و موارد مورد معامله در بورس انجام میدهند که این شرکت ها کم هم نیستند و ما قصد داریم به مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری بورسی رو بین بهترین این شرکت ها انجام دهیم. بنابراین این مقاله تحت عنوان مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری رو به هیچ عنوان از دست ندهید.

مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

به علت این که همه افراد قادر نیستند در بازار بورس موفق شوند و معاملات سوددهی داشته باشند، شرکت‌ هایی از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار، موفق به اخذ مجوز شده اند تا به عنوان مشاور در زمینه مشاوره سرمایه گذاری فعالیت کنند. در نظر داشته باشید که این شرکت‌ ها صلاحیت و اطلاعات مورد نیاز به منظور مشاوره دادن به افرادی که زمان کافی برای فعالیت در بازار بورس و یا تخصص کافی ندارند را دارا می باشند. همه افراد قادرند با مراجعه این شرکت‌ ها، از آن ها برای انجام معاملات خود در بازار بورس مشاوره سرمایه گذاری دریافت کنند. در واقع این شرکت‌ ها که با نام شرکت‌ های مشاور سرمایه گذاری شناخته شده اند و اغلب تحلیلگران و مشاوران بسیاری را در خود دارند و طبق تحلیل و بررسی تحلیلگران و مشاوران خود، سیگنال‌ های خرید و فروش را به مشتریان خود خواهند داد.

لذا امکان دارد روش ارائه مشاوره این شرکت‌ ها فرد به فرد نباشد. شرکت‌ های مشاور سرمایه گذاری و حتی شرکت‌ های سبدگردانی، به هیچ عنوان اجازه تضمین سوداری یک سهم یا صنعت را ندارند و مشتری می بایست با علم به عملکرد خود آنها به این شرکت‌ ها تکیه نمایند. خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک شرکت مشاور سرمایه گذاری و یا سبدگردان مراحل گوناگون و ضوابط سختگیرانه‌ ای از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر گرفته شده است که موجب می‌ شود بیشتر مشاوران سرمایه‌ گذاری‌ و شرکت‌ های سبد گردان عملکرد قابل اطمینان و تقریبا خوبی را داشته باشند.  آیا شرکت‌ های مشاور سرمایه‌ گذاری سیگنال خرید و فروش مستقیم سهام هم می دهند؟ بله، همانطور که گفتیم بعضی از آنها سیگنال‌ خرید و فروش سهام را به اعضای ویژه سایت‌ خود که در واقع بایستی برای آن هزینه پرداخت کنید، ارائه خواهند داد. بعضی دیگر از شرکت‌ ها هم بیشتر تمرکزشان بر تحلیل بنیادی و تکنیکال صنایع و شرکت‌ ها می باشد.

 

 

مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری

لیست شرکت‌ های مشاور سرمایه گذاری

میتوان گفت که شرکت‌ های محدودی از سازمان بورس مجوز مشاوره سرمایه گذاری در بورس را گرفته اند که لیست این شرکت‌ ها عبارت است از :

آوای آگاه

سایت تخصصی کارگزاری آگاه به عنوان آوای آگاه (همفکران) http://hamfekran.com می باشد. خدمات مشاوره ای کارگزاری آگاه از طریق شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه به عنوان نخستین شرکت مشاور سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می شود. این شرکت خدمات خود را به صورت آنلاین و حضوری برای مخاطبانش ارائه می کند. آوای آگاه از مجوز های رسمی فعالیت از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار برخوردار است و در واقع این مجوز در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۳۸۹ و به شماره ثبت ۳۹۱۹۳۰ در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسیده است.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


این شرکت از ۸ میلیارد ریال سرمایه ثبت شده برخوردار است. آوای آگاه با محوریت کارگزاری آگاه تاسیس شده است و در آغاز تاسیس، کارگزاری آگاه بالغ بر ۹۰ درصد سهام شرکت را در اختیار داشته است، دیگر سهام آوای آگاه در اختیار افراد حقیقی قرار دارد که اغلب مدیران کارگزاری آگاه و یا مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه هستند. بیشتر همکارانی که دراین شرکت مشغول به فعالیت هستند، در کنار این که از مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط برخوردار اند، همچنین از گواهینامه های تخصصی کاردر بازار سرمایه ایران نیز برخوردارند که این مدارک زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اخذ شده است. حوزه فعالیت آوای آگاه بر اساس اساسنامه شرکت به شرح زیر خواهد بود :

  • تحلیل های بنیادی و تکنیکال سهام شرکت ها
  • مشاوره سبدگردانی و خدمات تخصصی مشاوره مدیریت دارایی ها
  • سیگنال دهی و توصیه برای خرید، فروش و یا نگهداری سهم های گوناگون
  • سبدهای پیشنهادی موردی و الویت بندی سهام شرکت ها
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی نفت و فلزات اساسی
  • تحلیل تکنیکال بازار آتی طلا و سکه
  • مشاوره در زمینه طراحی و تشکیل نهادهای مالی
  • گزارش های مفید از معاملات آتی و بورس کالای کشور
  • تحلیل و بررسی رخدادهای روزانه و پیش بینی وضعیت آتی بازار در گزارشات روزانه
  • ارائه آخرین اخبار و شایعات تاثیرگذار بر بازار و نظر کارشناسان در خصوص روند معاملات
  • پاسخ آنلاین به سوالات مشترکین و سرمایه گذاران
  • اخبار مهم اقتصادی و سیاسی جراید و خبرگزاری ها

هدف حافظ

سایت هدف حافظ www.hadafhafez.com می باشد. شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با برخورداری از سایت تخصصی – تحلیلی، انواعی از خدمات گوناگون تحلیلی و حرفه ای را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. در نظر داشته باشید که قسمتی از این سرویس ها رایگان است و به صورت عمومی در اختیار همه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و قسمتی از آن ها نیز تنها به مشترکان ویژه سایت تعلق دارد. در حقیقت این خدمات شامل موارد زیر خواهد بود :

  • تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام
  • آخبار مهم شرکت ها و صنایع مختلف
  • تحلیل روند بازار بورس و اوراق بهادار
  • سیگنال دهی برای خرید، نگهداری و یا فروش سهام
  • سبدگردانی اختصاصی

مشاوره سرمایه گذاری در شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ بر اساس تحلیل تکنیکال و بنیادی انجام میشود. مشاوره سبدگردانی و خرید و فروش سهام نیز تابع شیوه ها و دستورالعمل های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار است. سبدگردان هدف حافظ، به عنوان نماينده سرمايه‌ گذار و به نام سرمايه‌ گذار اقدام به سرمايه‌ گذاری در بورس می کنند که اين عمل در قالب مفهوم سبدگردانی اختصاصی به اين معناست که برای هر فردی متناسب با قابلیت ها و امکانات سرمایه گذار، سرمايه‌ گذاری صورت خواهد پذیرفت. منظور از امکانات سرمایه گذار، ميزان ريسک‌ پذيری و موقعيت فرد سرمايه‌ گذار می باشد. به موجب قرارداد بسته شده بین شرکت های سبد گردان و  مشتریان، سبد گردان تعهد خواهد کرد که با استفاده از متخصصین حوزه های مالی و سرمایه گذاری و با توجه به سلایق هر یک از مشتریان، اقداماتی را پیش بگیرد تا وجوه موضوع قرارداد را در راستای کسب بازدهی با تقبل ریسک های منطقی به امر سرمایه گذاری اختصاص یابد.

ایده مفید

سایت ایده مفید www.mofididea.com است. یکی از سرویس های اصلی ایده مفید ارائه مشاوره به مننظور سرمایه گذاری در سازمان بورس و اوراق بهادار است که با کسب اطلاعات از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد. بعد از آن گروه مشاوران ایده مفید با تحلیل و ارزیابی اطلاعات گرفته شده از مشتریان، مبادرت به ارزیابی ریسک و ارائه پیشنهاد های لازم در خصوص با سبد سرمایه گذاری آن ها می نمایند. مشاوره سرمایه گذاری ایده مفید موارد زیر را شامل می شود :

  • انتخاب بهینه سرمایه گذاری های متناسب با اهداف مشتریان
  • تحلیل و تحقیقات مدیریتی به منظور طراحی سرمایه گذاری های متناسب با اهداف و امکانات سازمان
  • پیشنهادات و مشاوره به منظور تخصیص استراتژیک دارایی های سازمان
  • تهیه گزارش های مکتوب با توجه به نیازهای سازمان
  • گزارش های بازار و تحلیل صنایع و شرکت ها
ایده مفید در گزارش های هفتگی و پیشنهاد پرتفوی، هر هفته یک سبد سهام به مشتریان خود پیشنهاد می دهد که چکیده دانش و تلاش تیم تحلیلی تکنیکال و بنیادی سهام این شرکت مشاوره ای است. این سبد سهام با دید میان مدت تهیه می شود و محدوده خرید و فروش مناسب را به خریداران و سرمایه گذاران پیشنهاد می کند. علاوه بر آن به صورت هفتگی تحلیلی از بازار جهانی، بازار داخلی و چشم اندازی از بازار پیشرو را در اختیار مشتریان خود قرار خواهد داد که بعضی از این سرویس ها رایگان و برخی دیگر در ازای پرداخت هزینه مشاوره و یا تحلیل خواهد بود. همچنین مشاورههای خاصی به سرمایهگذاران عمدتا حقوقی به منظور انجام معاملات عمده نیز انجام می شود که مختص آنها خواهد بود. همچنین شرکت ایده مفید در مقیاس جهانی نیز اقدامات بسیاری به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی کرده است و موفق به عقد قرارداد مشاوره سرمایه گذاری با بعضی از شرکت های بین المللی شده است. شرکت ایده مفید در این خصوص مبادرت به تشکیل جلسات گوناگون با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای گوناگون کرده است.

مدبران هما

سایت مدبران هما از این قرار www.modaberanhoma.com است. شرکت مشاور سرمایه­‌گ ذاری مدبران هما در سال ۱۳۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را در زمینه مشاوره سرمایه­‌ گذاری و سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران را دریافت کرد. سازوکار این شرکت بدین شکل است که همواره برای جذب سرمایه ­‌های پاک از منابع داخلی و بین المللی تلاش می شود. رویکرد مدبران هما به موضوع سرمایه‌ ­گذاری طبق شناخت عمیق بازارهای بین المللی و بازار سرمایه ایران صورت می گیرد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

این رویکرد به صورت مشخص مبتنی بر بکارگیری فرآیند های ساختار یافته در مدیریت سرمایه­‌ گذاری، تحلیل بنیادی، حاکمیت شرکتی، پیاده سازی امور انطباق شرکتی، مدیریت ریسک، مدیریت جامع سرمایه انسانی، برنامه ­‌ریزی بحران و دیگر تدابیر در این حوزه ترتیب داده شده است. مجموع این عناصر مزیت نسبی ارزشمندی را برای این شرکت فراهم کرده است که خود ضامن ارائه خدمات در بالاترین سطح کیفی است. خدمات این شرکت مشاوره سرمایه گذاری به شرح زیر است :

  • سبدگردانی سهام
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
  • مشاوره مالی و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار
  • تحلیل تکنیکال و بنیادی انواع سهام های بورسی

شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس ایران، در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ تحت شماره ۴۶۹۳۰۸ با سرمایه ۳۰ میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت های تهران و در تاریخ ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ با شماره ۱۱۳۱۹ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت شده است.

ایرانیان تحلیل فارابی

سایت رسمی ایرانیان تحلیل فارابی www.bourse24.ir است. شرکت ایرانیان تحلیل با شماره ثبت ۳۵۳۰۲۳ در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت شده است. خدمات این شرکت مشاوره ای و سرمایه گذاری به شرح زیر است :

  • سبدگردانی اختصاصی و مدیریت دارایی ها
  • ارائه تحلیل های بنیادی و تکنیکال بروز
  • ارائه سیگنال خرید و فروش و یا نگهداری انواع سهام ها

شرکت مشاوره سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی از مجوز سبدگردانی از طرف سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، مدیریت سرمایه آن ها و مواردی از این دست که به صورت اختصاصی صورت می پذیرد، برخوردار می باشد.

تامین سرمایه نوین

سایت مخصوص به شرکت تامین سرمایه نوین www.novinic.com است. گفتنی است که شرکت مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین از نخستین شرکت‌ های مشاوره سرمایه گذاری در ایران به حساب می آید. این شرکت با اخذ مجوزهای مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره پذیرش، مشاوره عرضه و سبدگردانی، مشتریان خود را از مجموعه کامل خدمات مالی برخوردار می کند. این گروه به عنوان نخستین بانک سرمایه گذاری کشور از سال ۱۳۸۵ تا به امروز ماموریت دارد تا به وسیله تامین مالی، سرمایه گذاری، شناسایی و جذب فرصت‌ های جدید و مدیریت ریسک مشتریان، موجبات رشد و افزایش ثروت مشتریان و سهامداران را فراهم آورد و همچنین توسعه مالی کشور را تسهیل نماید. خدمات گروه مشاوره سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین بدین شرح است :

از جمله خدماتی که این شرکت برای مشتریان خود در نظر گرفته است، ارائه گزارش های اقتصادی و تحلیل های شرکت های بورسی به حساب می آید. ارائه خدمات گزارش دهی آنلاین در زمینه اوراق سرمایه گذاری شده، بازدهی هر یک و بازدهی کل سبد، دریافت سود سهام پرداختی به وسیله شرکت‌ هاس سرمایه گذاری شده به نیابت از مشتریان و حضور در مجامع شرکت‌ ها به نیابت از مشتریان از سرویس های ویژه شرکت مشاوره سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین در قسمت سبدگردانی می باشد.

دیدگاهان نوین

سایت مختص خدمات مشاوره ای و سرمایه گذاری دیدگاهان نوین www.dnovin.com می باشد. همه فعالیت های مرتبط با مجوزهای اعطایی از سازمان بورس ایران و همینطور فعالیت های مرتبط به سرمایه گذاری و مشاوره ای در حوزه بازار سرمایه در دپارتمان مدیریت بر دارایی ها صورت می پذیرد. خدمات این شرکت شامل موارد زیر می شود :

  • تحلیل بازار سرمایه اعم از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال
  • مدیریت سبد و صندوق های سرمایه گذاری شما عزیزان
  • مشاوره خرید و فروش سهام در صورت نیاز و خواست مشتریان
  • خدمات مشاوره ای سرمایه گذاری در بازار بورس ایران

جالب است بدانید که این شرکت تحت عنوان سبدگردان (تشکیل سبد سهام) شرکت دانش بنیان برکت و شرکت خدمات نظارت مدیریت تدبیر برتر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و مدیر فراصندوق ستارگان در حال حاضر مشغول به کار است. همینطور مذاکره نهایی با موسسین به منظور تاسیس یک صندوق جسورانه مبتنی بر بازی­ های رایانه ای و انیمیشن و یک صندوق مشترک سرمایه­ گذاری با درآمد ثابت و تصدی سمت مدیر این شرکت، انجام پذیرفته است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

امیدوارم از این مقاله تحت عنوان مقایسه شرکت های مشاوره سرمایه گذاری نهایت استفاده رو برده باشید. هر سوال و یا موردی بود، از قسمت نظرات با کارشناسان ما در میان بگزارید تا پاسخ سوال شما داده شود.

برای دوستانتان بفرستید: