برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین ارزها برای فیوچرز کدامند؟

بهترین ارزها برای فیوچرز را میشناسید؟ اگر در بازار فیوچرز فعال هستید و یا قصد فعالیت در بازار فیوچرز را دارید، مطمئنا بایستی بهترین ارزها برای فیوچرز را بشناسید تا بتوانید روی این ارزها کار کنید و سود خوبی بدین وسیله کسب نمایید؛ لذا ما هم در راستای آموزش این موضوع، در این مقاله از سری مقالات آموزشی کد بورسی تصمیم گرفتیم تا بهترین ارزها برای فیوچرز را برای شما عزیزان معرفی کنیم تا ضمن این که بهترین ارز دیجیتال برای فیوچرز را می شناسید، با بهترین صرافی ارز دیجیتال برای فیوچرز نیز آشنا شوید تا بدانید چه ارز دیجیتالی را در چه زمانی و در چه صرافی از طریق بازار فیوچرز خرید و فروش کنید که بیشترین شانس برای کسب سود را داشته باشید؛ پس تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین ارزها برای فیوچرز

روش‌ ها و استراتژی‌ های بسیاری به منظور دستیابی به سود در بازار رمزارزها وجود دارند، ولی معامالت فیوچرز که به عنوان معاملات آتی نیز شناخته شده اند، جزو پرطرفدارترین نوع معامله در این بازار به حساب می آیند. جالب است بدانید که معاملات آتی مثل معاملات اسکالپینگ در گروه روش‌ های پرطرفدار و البته راحت برای در نظر گرفتن رویکردهای سرمایه‌ گذاری به شمار می روند. به زبان ساده، معامله گران دنیای ارزهای دیجیتال با استفاده از معامله فیوچرز توانایی این را خواهند داشت تا افق سوددهی خود را به صورت بهتری پیش‌ بینی نمایند. البته در نظر داشته باشید که منظور از راحتی معاملات آتی، نه به معنای ساده بودن استراتژی‌ ها، بلکه به منظور بررسی پتانسیل سوددهی آن می باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


بازار معاملات آتی به صورت کلی شامل پیچیدگی‌ های معاملاتی و سرمایه‌ گذاری مخصوص به خود است و به منظور اطلاع از آن ها می بایست نکات مهم برای معامله گری در این بازار تخصصی را مورد بررسی قرار داد. ما این مقاله آموزشی را به دلیل استقبال کاربران ایرانی از معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال تهیه کرده ایم و امیدواریم که از آن نهایت استفاده را ببرید. معاملات آتی امروزه به عنوان روشی برای در تضمین قیمت دارایی‌ های دیجیتال و اقدام برای سرمایه‌ گذاری در زمان تعیین‌ شده است. معامله فیوچرز این امکان را در اختیار تریدرها قرار می دهد تا روی قیمت آتی رمزارزها، وارد قرارداد شوند. امروزه معاملات آتی بیت کوین، پرطرفدارترین نوع معاملات فیوچرز به حساب می آید و اگر شما قصد دارید این نوع از معاملات و ارزهای مناسب آن را بشناسید و با آن ها آشنا شوید، این مطلب از سایت کد بورسی راهنمای شما خواهد بود.

نحوه کار معاملات آتی رمزارزها

قراردادهای فیوچرز بخشی از یک گروه بزرگ از ابزارهای معاملاتی به‌ نام مشتقات شامل قراردادهای CFD، آپشن‌ ها و سواپ‌ ها هستند. در ابتدای امر قرارداد آتی برای تعداد زیادی از کالاها مثل مواد غذایی، نفت و فلزات در دسترس بود. ولی با این حال این قراردادها برای فتح همه بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، از دلایل عملی و کاربردی خود هم فراتر رفتند. در حال حاضر بیشتر مظنه‌ های قیمت کالاهایی که شما در پورتال‌ های مالی از جمله فیوچرز می بینید، بیشتر از یک تاریخ انقضا یا همان سررسید برخوردار می باشند.

این بدین معنی است که معامله آتی یک توافق میان طرفین معامله برای خرید یا فروش یک دارایی مثل رمزارز در یک تاریخ و قیمت از پیش مشخص شده ای می باشد. این قرارداد، یک دارایی خاص مثل کالا، سهام یا ارز دیجیتال را ردیابی می‌ کند. معامله فیوچرز به صورت کلی نوعی شرط‌ بندی روی تحرکات آتی قیمت می باشد. به عنوان مثال چنانچه پیش‌ بینی شما از حرکت بیت کوین روند افزایشی است، باز کردن یک پوزیشن لانگ از طریق خرید یک معامله آتی رمزارز با تاریخ سررسید مورد نظرتان می تواند سود خوبی برایتان به همراه داشته باشد، البته اگر درست پیش بینی کرده باشید. اما اگر پیش بینی شما از روند بازار، نزول قیمت بیت کوین در آینده است، پوزیشن شورت باز کنید تا از افت بازار نیز منتفع شوید.

حتما بخوانید : تفاوت فیوچرز و مارجین به زبان ساده


در زمان تاریخ سررسید، دو طرف درگیر در معامله تسویه حساب می کنند و قرارداد بسته می شود. به عنوان مثال این طور فرض کنید که احسان و پارسا هر کدام در قیمت ۴۰ هزار دلار، وارد یک پوزیشن فیوچرز بیت کوین شوند. در این سناریو، احسان پوزیشن لانگ و پارسا پوزیشن شورت می‌ گیرد. حالا این طور فرض کنید در زمان انقضا، این قراردادهای آتی بیت کوین هر دو در قیمت ۴۵ هزار دلار تسویه شوند. در این شرایط پارسا با داشتن پوزیشن شورت ۵ هزار دلار ضرر خواهد کرد و در طرف مقابل، احسان ۵ هزار دلار سود به دست خواهد آورد.

ایرانیان نیز میتوانند معاملات فیوچرز انجام دهند؟

نکته حائز اهمیتی که کاربران ایرانی باید در نظر داشته باشند، تحریم اقتصادی ایران است که موجبات ممنوعیت سرمایه‌ گذاری مستقیم در بازار رمزارزها را فراهم آورده است. لذا به دلیل محدودیت‌ هایی که برای معامله گران ایرانی در نظر گرفته شده است، بهتر است قبل از این که برای ورود به معاملات آتی ارزهای دیجیتال تصمیم گیری کنید، مواردی را در نظر داشته باشید، چرا که تا به حال، هیچ صرافی ایرانی این امکان را برای کاربران ایرانی فراهم نکرده است و شما برای ورود به این بازار، نیازمند صرافی های خارجی خواهید بود و با توجه به وضعیت تحریم ایران، بایستی نکاتی را در نظر داشته باشید.

اولین و حائز اهمیت ترین مورد که باید به عنوان یک معامله گر بدانید، این است که تعداد زیادی از صرافی‌ ها، امکان فعالیت کاربران ایرانی را به صورت کلی ممنوع کرده‌ اند و با استعلام IP حساب، قادرند، دارایی‌ های دیجیتال را مسدود یا بلوکه نمایند. به عنوان مثال صرافی‌ ها زیادی مانند صرافی بای بیت، بایننس و کوین بیس و … هستند که با الزامی کردن، مسائل امنیتی مانند احراز هویتی ۲ مرحله‌ ای، از فعالیت کاربران ایرانی جلوگیری به عمل می آورند.

لذا قبل از هر فعالیتی در حوزه معامله فیوچرز، این را باید در نظر داشته باشید که همیشه از IP غیر ایرانی استفاده نمایید و دور صرافی‌ هایی مثل بایننس را برای همیشه خط بکشید. برخی از صرافی‌ ها مانند صرافی کوکوین هم هستند که امروزه به عنوان صرافی امن و مناسب برای ایرانیان کار می کنند ولی معلوم نیست فردا این خدمات را به کاربران ایرانی ارائه کنند یا خیر، پس باید همیشه حواستان به این موضوع و دارایی های دیجیتالتان در این بازار باشد.

بهترین ارز دیجیتال برای فیوچرز؛ بیت کوین

قراردادهای آتی بیت کوین، نوعی از قراردادهای آتی به حساب می آید که در آن مشتریان قادرند حتی بدون این که بیت کوینی داشته باشند، با تکیه بر پیش‌ بینی خود از قیمت این ارز، برای عقد چنین قراردادهایی اقدام نمایند. در حقیقت عقد قراردادهای آتی بیت کوین به تکیه بر سفته‌ بازی یا انجام معاملات پر ریسک مالی صورت می پذیرد. به عنوان مثال این طور فرض کنید که یک شخص در راستای ایمن ماندن در برابر نوسانات قیمتی بیت کوین، قراردادی آتی بین خود و فردی دیگر ایجاد کند؛ در این مثال قیمت هر بیت کوین ۱۰ هزار دلار در نظر گرفته می شود و خریدار پیش‌ بینی کرده است که بیت کوین در ماه‌ های آتی در روند مثبت قیمتی قرار خواهد گرفت.

در این بین، خریدار یک قرارداد آتی با سررسید ۳ ماهه برای ۵ بیت کوین و با ارزش ۵۰ هزار دلار امضا می‌ کند. بر اساس قرارداد خریدار در زمان عقد آن، پول ۵ واحد بیت کوین را می پردازد و بیت کوین‌ ها را در تاریخ سررسید دریافت خواهد کرد. حال چنانچه پیش بینی شخص مورد نظر درست از آب در آید و قیمت بیت کوین به ۱۱ هزار دلار برسد، او ۵ هزار دلار سود به دست آورده است، ولی این قراردادها برای فروشنده چه سودی خواهد داشت؟ در نظر داشته باشید که قیمتی که در قراردادهای آتی درج می شود توافقی است؛ بنابراین فروشنده هم قادر است با تکیه بر پیش‌ بینی خود از بازار وارد این حوزه از معاملات شود. لذا فروشنده می‌ تواند با اطمینان پیدا کردن از ثابت ماندن یا کاهش قیمت در آینده، این قراردادها را برای سوددهی امضا کند.

حتما بخوانید : معاملات آتی چیست | همه چیز درباره معاملات فیوچرز


نوع دیگری از معاملات در حوزه قراردادهای آتی هستند که در آن سرمایه‌ گذار در ابتدای امر و زمانی که قیمت کم  است، قراردادی آتی امضا می کند و در ادامه با افزایش قیمت کالای مورد نظر در اواسط دوره قرارداد، قرارداد خود را با قیمتی بالاتر به خریداری جدید به فروش می رساند؛ در اینجا تریدر ابتدا یک قرارداد آتی خرید و در ادامه یک قرارداد آتی فروش امضا کرده و به سوددهی رسیده است. درباره معاملات مستقیم بیت کوین، موانعی قانونی در نظر گرفته شده است و پیامدهایی را به همراه دارد. اما انجام آن ها در بستر قراردادهای آتی می‌ تواند سوددهی خوبی به همراه داشته باشد ولی دلیل این موضوع چیست؟ اول و مهم ترین موضوع این که بیت کوین هیچ گونه چهارچوب قانونی ندارد!

از طرفی قراردادهای آتی این ارز، در بسترهایی کاملا قانون‌ گذاری شده منعقد می شود و کاربران قادرند بدون نگرانی از مسائل قانونی و موانع موجود برای ورود به این بازار اقدام کنند. نکته بعدی این است که معاملات بیت کوین در بعضی از نقاط جهان ممنوع است و می‌ توان با استفاده از این قراردادها و با تکیه بر تکنیک‌ های سفته بازی، با افزایش قیمت بیت کوین در آینده سود به دست آورد. قراردادهای آتی درباره بازارهایی پر نوسان مثل ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین از دو جهت سودآوری خواهند داشت؛ نخست این که می‌ توان با استفاده صحیح از آن ها، خطرات سرمایه‌ گذاری را کم کرد و نکته دوم این که در عین حفاظت از سرمایه‌ ها، تریدر قادر است سود خوبی نیز به دست آورد، ولی تمام این ها به آگاهی او از بازارهای قراردادهای آتی، بازار بیت کوین و شیوه کار با چنین قراردادهایی در چنین بازارهایی بستگی خواهد داشت.

بهترین رمزارز برای فیوچرز؛ اتریوم

اتریوم یکی دیگر از بهترین ارزها برای فیوچرز به حساب می آید. البته اتریوم گزینه خوبی برای معاملات روزانه نیست، چرا که این ارز دیجیتال به صورت معمول با کارمزدهای نقل و انتقال بسیاری روبرو است. لذا بعد از خرید و فروش، این امکان وجود دارد که مجبور شوید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید ولی چنانچه اتریوم را در کیف پول دیجیتال خود دارید، می توانید به سادگی از آن برای انجام معاملات فیوچرز اقدام نمایید و برای این کافی است فرضا با توجه به اقداماتی که تیم توسعه دهنده در حال انجام آن است، پیش بینی کننده که در آینده قیمت اتریوم روند افزایشی خواهد داشت و یا کاهشی که بدین وسیله می توانید نسبت به پیش بینی که انجام داده اید، برای انعقاد قرارداد لانگ و یا شورت در بازار فیوچرز روی ارز اتریوم اقدام نمایید.

بهترین ارز دیجیتال برای فیوچرز

شبکه بلاک چین خوبی که برای اتریوم توسعه داده شده است، این ارز دیجیتال را هم برای سرمایه گذاری و هم برای معامله در بازارهای دیگر مثل فیوچرز مناسب کرده است. این رمزارز با بروزرسانی های خود در بازار کریپتوکارنسی همواره روند رو به رشدی را طی کرده است و روز به روز بر کاربردهای فراوان شبکه بلاک چین اضافه شده است. اتریوم هنوز هم یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و معامله در بازار فیوچرز به حساب می آید و می توانید با تخمین روند حرکت قیمتی این ارز، سود خوبی از این طریق به دست آورید.

بهترین ارزها برای فیوچرز؛ بایننس کوین

بایننس کوین، یک رمزارز مناسب برای پرداخت آنلاین و جایگزین برای پول های واقعی می باشد که در دنیای معاملات فیوچرز نیز می توانید از آن استفاده نمایید. صرافی بزرگ بایننس هم از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند، از همین روی تعداد زیادی از تحلیلگران و تریدرها علاقه بسیاری به سرمایه گذاری و انجام معاملات فیوچرز روی آن دارند. لذا چنانچه به دنبال یک رمزارز مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا نوسان گیری هستید، بایننس کوین می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب آید.

بهترین رمز ارز برای فیوچرز؛ ترون

ارز دیجیتال دیگری که در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای معاملات فیوچرز قرار می گیرد توکن ترون است. به علت حجم زیاد کوین های در حال گردش در شبکه پروژه ترون، قیمت این رمزارز افزایش زیادی را تجربه نکرده است ولی با این وجود برای افرادی که به دنبال نوسان در بازار رمزارزها هستند، گزینه مناسبی به حساب می آید. علاوه بر این، اعتبار بسیار بالای ترون، آن را به عنوان یک رمزارز معتبر و شناخته شده تبدیل می کند و تریدرهای بازار فیوچرز می توانند با پیش بینی درست راستای حرکت قیمت این ارز دیجیتال، پوزیشن های لانگ و شورت بسیار خوبی روی آن بگیرند و بدین وسیله هم سود بسیار خوبی از افزایش و کاهش قیمت ترون به دست آورند.

بهترین ارز برای فیوچرز؛ ایاس

ایاس یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی است. هم برای نگهداری برای بلندمدت و هم به عنوان یک رمزارز مناسب برای نوسان گیری و ترید در بازار فیوچرز می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد. آینده رمزارز ایاس نشان می‌ دهد که می بایست شاهد قیمت‌ های بسیار بالاتری برای آن باشیم و پوزیشن های لانگ در این ارز می تواند سود خوبی برایتان به همراه آورد.

حتما بخوانید : ادغام اتریوم چیست و کی اتفاق می افتد؟


جالب است بدانید که هنوز حجم معاملات این ارز دیجیتال به ۱ میلیارد دلار نرسیده، از همین روی با ورود کاربران و معامله گران تازه در آینده ای نه چندان دور، انتظار می رود تا این ارز دیجیتال ارزش بالاتری پیدا کند. امروزه قیمت پایین این رمزارز موجب شده تا امکان سرمایه گذاری و نوسان گیری به سادگی برای کاربران و به خصوص معامله گران فیوچرز امکان پذیر باشد.

ارز دیجیتال معاملات فیوچرز؛ کاردانو

کاردانو ورود نسبتا دیروقتی به حوزه ارزهای دیجیتال داشت، ولی جزو نخستین پروژه‌ هایی بود که از الگوریتم اجماع اثبات سهام حمایت و آن را به اجرا درآورد. این الگوریتم به لطف از بین بردن روش‌ های رقابتی حل معماهای ریاضی برای استخراج ارز دیجیتال که در امثال بیت کوین و اتریوم مورد استفاده قرار می گیرد، زمان تراکنش‌ ها و همچنین انرژی مصرفی و تاثیر استخراج ارز دیجیتال را بر محیط زیست به شدت کاهش داد و شیوه‌ ای سبز را به بازار کریپتوکارنسی معرفی کرد.

همچنین این ارز مانند شبکه اتریوم امکان اجرای قراردادهای هوشمند و در نتیجه اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز را داراست، با این فرق که به لطف استفاده از الگوریتم اثبات سهام، هزینه اجرای قراردادهای هوشمند و همچنین انجام تراکنشات درون شبکه‌ ای به کمک رمزارز بومی این شبکه، برای کاربران خیلی مناسب و ارزان خواهد بود.

بهترین ارز دیجیتالی برای فیوچرز؛ پالیگان

اکثر علاقه‌ مندان حوزه ارزهای دیجیتال از مشکلات مقیاس پذیری شبکه اتریوم باخبرند که خود شامل مشکلاتی از قبیل هزینه GAS بالا و سرعت بسیار پایین انجام تراکنش هاست. پالیگان در نظر دارد مشکل اتریوم را با ارائه یک راه حل مقیاس پذیری برای این شبکه حل نماید. در حقیقت این پروژه به صورت یک زنجیره جانبی و موازی با بلاک چین اتریوم کار می کند و سرعت بیشتر و هزینه کم تر را برای تراکنش‌ ها به همراه دارد.

پالی گان همچنین با EVM یا ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد، از همین روی توسعه دهندگان به راحتی قادرند اپلیکیشن‌ های خود را به پالیگان انتقال دهند یا حتی آن‌ ها را بر بستر شبکه طراحی کنند. با توجه به سلطه بالای اتریوم بر بازار رمزارزها، به احتمال زیاد این ارز هم در سال های آتی به عنوان راه حل مقیاس پذیری آن پیشرفت بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد و از بهترین گزینه‌ های موجود برای سرمایه گذاری بلندمدت و حتی بازار فیوچرز به حساب می آید.

رمز ارز فیوچرز؛ سولانا 

سولانا به صورت کلی برای ایجاد کاربرد بیشتر در حوزه دیفای بنا شد تا کاربران قادر شوند قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز خود را بدین وسیله طراحی کنند. سولانا با ترکیبی منحصر به فرد از الگوریتم اجماع اثبات سهام و اثبات تاریخ کار می‌ کند، از همین روی می‌ تواند تراکنش‌ ها را کاملا ایمن و با سرعتی بسیار بالا انجام دهد.

حتما بخوانید : اسپات تریدینگ چیست


مشخصه‌ های اصلی این پروژه که آن را از رقیب اصلی‌ اش، یعنی اتریوم، مجزا می کند، در واقع نرخ بالاتر تراکنش‌ ها در ثانیه و همچنین مقیاس پذیری بالاتر آن به حساب می آید. در بلاک چین سولانا قراردادهای هوشمند با زبان برنامه‌ نویسی ساده Rust نوشته می‌ شوند که این امر موجبات محبوبیت هرچه بیشتر این پلتفرم در قیاس با سایر پلتفرم‌ ها را فراهم کرده است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای فیوچرز

تا به حال، هنوز هیچ‌ کدام از صرافی‌ های دیجیتالی ایرانی، امکان انجام معاملات آتی را در اختیار کاربران خود قرار نداده اند. بنابراین چنانچه از جمله علاقه‌مندان مبتدی دنیای رمزارزها و بازار فیوچرز هستید، می توانید پلتفرم هایی که به وسیله آن ها می تواند برای انجام معاملات فیوچرز بازار ارزهای دیجیتال اقدام کنید را اینجا بشناسید. این را در نظر داشته باشید که، مسئله انتخاب صرافی مناسب برای کاربران ایرانی بسیار حائز اهمیت است؛ بهترین صرافی های خارجی برای انجام معاملات Futures به شرح زیر می باشند:

  • صرافی کراکن
  • صرافی بایننس
  • صرافی کوکوین
  • صرافی بیتمکس
  • صرافی اف تی ایکس
  • صرافی ByBit
  • صرافی Deribit
  • صرافی Phemex
  • صرافی BaseMEX
  • صرافی PrimeXBT
  • صرافی Stormgain

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب ابتدا توضیحاتی در مورد معاملات فیوچرز (آتی) تقدیم حضورتان کردیم و در ادامه نیز بهترین ارزها برای فیوچرز را خدمت شما همراهان همیشگی کد بورسی توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال گالا چیست و چه آینده ای دارد توصیه می کنم الان این مطلب را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر می دانید بهترین ارزها برای فیوچرز کدامند، فکر می کنید بتوانید وارد بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال شوید یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: