برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال لونا چیست و چطور کار میکند؟

آیا میدانید ارز دیجیتال لونا چیست و سرمایه گذاری روی آن مناسب است یا خیر؟ ارز دیجیتال لونا یک آلت کوین جذاب برای سرمایه گذاری به حساب می آید که اخیرا اخبار زیادی در خصوص آن منتشر شده است و به نوعی سروصدای زیادی بپا کرده است. اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال لونا چیست و چطور کار می کند و همچنین در مورد صرافی ها و کیف پول هایی که از ارز دیجیتال لونا پشتیبانی می کند اطلاع یابید، این مطلب به شما خواهد گفت که ارز دیجیتال لونا چیست و آیا برای سرمایه گذاری شما گزینه مناسبی است یا خیر، پس تا انتها همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال لونا چیست؟

رمزارز لونا در دنیای ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم معروف نیست ولی جالب است بدانید که ارز دیجیتال LUNA توکنی است که به وسیله بایننس سرمایه گذاری شده است، همچنین یک سکه DEFI به حساب می آید و البته توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. اقبال عمومی به این ارز دیجیتال زمانی افزایش یافت که توکن لونا به عنوان ارز دیجیتالی با بیشترین ارزش بازار در گردش سکه الگوریتمی پایدار خودش را معرفی کرد، ولی با این وجود تنها تعداد اندکی از سرمایه گذاران از ارز دیجیتال لونا اطلاع داشتند. گفتنی است که لونا دومین ارز دیجیتالی است که به وسیله اکوسیستم Terra ارائه می گردد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


سرمایه گذاران ارز لونا از کارمزد ایجاد شده به وسیه شبکه پرداخت ترا پاداش دریافت می کنند و به صورت متوسط ​​۰٫۵ درصد پاداش برای هر معامله به کاربران اختصاص پیدا خواهد کرد. البته با توسعه ترا، دارندگان لونا پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد که موجب افزایش ارزش لونا می گردد. به صورت کلی سیستم های ارزی پایدار از انبارهای بدهی رهن استفاده می نمایند که بین انبار بدهی رهن در MakerDAO و شخصی که بدهی را به وجود می آورد رابطه متناظر وجود دارد. وقتی نرخ رهن خیلی پایین باشد، تصفیه انجام می شود. در Terra چنین رابطه‌ ای دیده نمی شود و هر شخصی قادر است لونا را برای بازیابی ترا بسوزاند، یا ترا را به سیستم ارسال کند تا معادل آن را لونا دریافت کند.

آیا ارز دیجیتال لونا را می توان استخراج کرد؟

بدین منظور که ببینیم ارز دیجیتال ترا امکان استخراج دارد یا خیر را باید در الگوریتم ارز ترا بررسی کنیم. ارز دیجیتال لونا از الگوریتم اجماع اثبات سهام و یا PoS استفاده می کند، لذا به دلیل الگوریتمی که در طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته است، قابلیت استخراج را نخواهد داشت.

نحوه خرید ارز دیجیتال LUNA

برای خرید این ارز دیجیتال شما نمی توانید مستقیما اقدام نمایید. در ابتدا با خریداری یکی از استیبل کوین ها همانند تتر می توانید ان را در صرافی ها به رمز ارز ترا تبدیل نمایید . همچنین دقت نمایید که  ارز دیجیتال ترا Terra در صرافی ها با نماد LUNA به فروش می رسد.

برای این کار نیاز است تا در صرافی مورد نظر ثبت نام نمایید و با نحوه برداشت و واریز در این صرافی آشنا باشید. صرافی های انلاین خارجی در بستر این رمز ارز خدماتی را ارئه می دهند که در ادامه مطالب و قسمت بعدی مقاله صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال ترا را به شما معرفی خواهیم کرد. صرافی های آنلاین خارجی پشتبان کننده ارز دیجیتال LUNA را در این بخش معرفی می کنیم؛

حتما بخوانید : ارز دیجیتال گراف چیست و چطور کار میکند؟


همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، به منظور خرید این ارز دیجیتال می توانید از طریق صرافی ها اقدام کنید. از جمله صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال لونا صرافی پرطرفدار بایننس می باشد که از جمله مشهورترین صرافی ها در حوزه ارزهای دیجیتال است و به دلیل حجم معاملات بالایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی در کل دنیا و به خصوص ایران عزیزمان دارد. علاوه بر صرافی ارز دیجیتال بایننس، صرافی های زیر معاملات ارز دیجیتال لونا را پشتیبانی می کنند :

  • صرافی Huobi Global
  • صرافی KuCoin
  • صرافی Gate.Io
  • صرافی CoinEx
  • صرافی Upbit
  • صرافی OKEx
  • صرافی FTX

ارز دیجیتالی لونا

بهترین کیف پول ارز دیجیتالی لونا

به منظور ذخیره سازی رمزارز لونا می توانید از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که کیف پول های سخت افزاری گزینه به مراتب مناسب تری هستند، ولی به صورت کلی کیف پول هایی که ارز دیجیتالی لونا را پشتیبانی می کنند، به شرح زیر می باشند :

  1. کیف پول سخت افزاری Ledger : کیف پول سخت افزاری شرکت لجر در دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس در بازار برای خرید در دسترس است و در این خصوص جالب است بدانید که قیمت کیف پول لجر نانو ایکس از لجر نانو اس بیشتر است و صفجه نمایش و امکانات به مراتب بیشتری دارد ولی کیف پول لجر نانو اس نیز به نسبت قیمتی که دارد، امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می هد. کیف پول لجر بهترین گزینه بین کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره سازی ارز دیجیتال لونا به حساب می آید.
  2. کیف پول سخت افزاری Trezor : کیف پول سخت افزاری ترزور نیز یک کیف سرد و آفلان است که در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار ارزهای دیجیتال شد و در دو مدل Trezor One و Trezor T در دسترس می باشد و می توانید با مقایسه این کیف پول با لجر یا حتی کیف پول کیپ کی که در ادامه معرفی می کنیم، بهترین کیف پول سخت افزاری موجود را برای خودتان انتخاب و تهیه نمایید.
  3. کیف پول سخت افزاری KeepKey : کیف پول سخت افزاری کیپ کی بیش از ۴۰ ارز دیجیتال گوناگون را پشتیبانی می کند و همان طور که گفتیم، هواداران کیف پول های سرد و آفلاین که امنیت کیف پول و دارایی هایشان برایشان خیلی مهم است، می توانند این کیف پول را برای خود تهیه نمایند.
  4. کیف پول نرم افزاری Coinomi : کیف پول کوینومی بر روی حفظ حریم خصوصی کاربر متمرکز است و یکی از مطمئن ترین کیف پول های نرم افزاری در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می شود که استفاده از آن کاملا رایگان است و فضای کاربری بسیار ساده ای هم برای آن در نظر گرفته شده است تا کاربران تازه کار نیز بتوانند به سادگی در آن فعالیت کنند.
  5. کیف پول نرم افزاری Atomic Wallet : اتمیک والت یک کیف پول پرطرفدار ارز دیجیتال به حساب می آید که از نسخه موبایل و دسکتاپ نیز برخوردار است. اتمیک یکی از محبوب ترین نرم افزارها برای ذخیره رمزارزها است که بنا بر ادعای تیم توسعه‌ دهنده آن، بر مبنای سه اصل امنیت، ناشناس‌ بودن و تمرکز زدایی به وجود آمده و توسعه پیدا کرده است.

نکته مهم : این را در نظر داشته باشید که کیف پول های سخت افزاری به نسبت کیف پول های نرم افزاری و حتی کاغدزی امنیت بیشتری دارند و به مراتب گزینه مناسب تری برای استفاده شما عزیزان محسوب می شوند، ولی به علت این که کاربران باید برای خرید آن ها هزینه پرداخت کنند، معمولا افرادی که سرمایه خیلی زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ندارند، ترجیح می دهند با کیف پول های نرم افزاری مثل کیف پول بلاکچین، کوینومی، تراست والت و … کار خودشان را در این بازار راه بی اندازند ولی چنانچه قصد دارید درصد زیادی از پرتفوی سرمایه گذاری خودتان را برای خرید ارزهای دیجیتال اختصاص دهید، بهتر است کیف پول لجر نانو اس را خریداری کنید، چرا که هزینه آن به نسبت سایر والت های سخت افزاری مناسب تر است و امکانات بسیار خوبی را در سطوح قیمتی خود به کاربران ارائه می دهد.

آینده ارز دیجیتال لونا چگونه است؟

این طور به نظر می آید که توکن لونا در شبکه ترا از عرضه محصولات جدید و تصویب بیشتر محصولات خود بهره مند شده است. برنامه پرداخت معاملات ارز دیجیتال لونا در ماه نوامبر ثابت می کند که شبکه ترا شاهد بیش از ۲٫۸ میلیون معامله بوده و حجم پرداخت تراکنش‌ های آن از ۹۰ میلیون دلار نیز گذشته است. ترا برای استفاده از صندوق‌ های قابل معامله در بورس، تقاضای زیاد سهام آمریکا و کالاهای فروخته‌ شده، در تاریخ ۴ دسامبر پروتکل میرور را تاسیس کرد. جالب است بدانید که او با این کار امکان انجام مبادلات دارایی‌های مصنوعی را قابل انجام کرد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال چین لینک چیست و چطور کار میکند؟


تا هنگامی که سرمایه کاربران در یک روند صعودی باقی بمانند، معامله گران به سرمایه‌ گذاری ادامه می دهند. تیم توسعه‌ دهنده ترا سعی دارد که فرآیند بازاریابی ارجاع محصول که باعث جذب حداکثری سرمایه‌ گذاران می‌شود را راه‌ اندازی کند. این پروتکل اخیرا بنا دارد پروژه بازلینک را که ابزاری برای بازاریابی است، به صورت رسمی راه‌ اندازی نماید. شایان ذکر است که این پروژه پس از فروش محصول، به‌ کل زنجیره پاداش خواهد داد. ارز دیجیتال لونا بعد از افزایش قیمتی که اخیرا تجربه کرده است، نشان داده که گزینه برای سرمایه گذاری و حتی نوسان گیری محسوب می شود.


نتیجه گیری و کلام آخر

همان طور که گفتیم، از ارز دیجیتال لونا برای تثبیت قیمت استیبل کوین های ترا بهره گرفته می شود، لذا شما می توانید این ارز دیجیتال آینده دار را از صرافی های بایننس، هیوبی گلوبال، آپ بیت و دیگر صرافی های دیگر که خدمتتان معرفی کردیم، خریداری کنید و همچنین برای ذخیره کردن این ارز نیز می توانید از کیف پول هایی مثل لجر، ترزور، کیپ کی و کوینومی استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که شما نمی توانید ارز دیجیتال لونا را از طریق استخراج به دست آورید، چرا که این ارز دیجیتال امکان استخراج ندارد و پیش بینی می شود این ارز دیجیتال آینده مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشد ولی بهتر است سرمایه خیلی زیادی وارد آن نکنید تا کمی اهداف خود را مشخص تر بیان کند و طرح های توسعه ای خود را پیش ببرد.

همان طور که ابتدای مقاله قولش را دادیم، به این پرداختیم که ارز دیجیتال لونا چیست و چه آینده ای انتظار آن را دارد. 

همچنین می توانید مطلب نکات مهم در ترید ارز دیجیتال برای ایرانیان را نیز در این خصوص بخوانید.

برای دوستانتان بفرستید: