برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آموزش سایت کوین مارکت کپ {آچار فرانسه بازار رمزارزها}

اگر به عنوان یک فعال بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، مطمئنا با سایت کوین مارکت کپ آشنایی دارید. وب سایت کوین مارکت کپ یک سایت اطلاع رسانی و رصد بازار در دنیای رمزارزهاست که همه تریدرهای دنیا از اطلاعات آن استفاده می کنند و به دلیل همین اعتبار قصد داریم به آموزش سایت کوین مارکت کپ بپردازیم. در این مطلب خواهیم گفت که سایت کوین مارکت کپ چیست و نحوه ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ در آن چگونه است. همچنین قصد داریم لابلای آموزش سایت کوین مارکت کپ حتما به آموزش استفاده از سایت کوین مارکت کپ نیز بپردازیم، چرا که معمولا کاربران این سایت در مورد آموزش کار با سایت کوین مارکت کپ ابهامات زیادی دارند و در این مقاله قصد داریم همه ابهامات شما در مورد این سایت معتبر را برطرف کنیم و به معرفی سایت کوین مارکت کپ بپردازیم، پس حتما تا انتها همراه ما بمانید.

آموزش سایت کوین مارکت کپ

در مطلب قبلی به آموزش سایت تریدینگ ویو بصورت رایگان پرداختیم و با توجه به استقبالی که از جانب کاربران سایت کد بورسی مشاهده کردیم، در این مقاله نیز به آموزش یکی دیگر از پلتفرم های رایگان و معتبر حوزه کریپتوکارنسی یعنی کوین مارکت کپ پرداخته ایم و امیدواریم از این مطلب آموزشی رایگان نیز مثل مقالات قبلی رضایت داشته باشید. سایت اصلی کوین مارکت کپ به آدرس coinmarketcap.com یکی از کاربردی ترین وب سایت‌ ها در بازار کریپتوکارنسی به حساب می آید که اطلاعات بسیاری در مورد تمامی جنبه‌ های بازار ارزهای دیجیتال در اختیار تمامی کاربران در سراسر دنیا قرار می دهد.

چنانچه بخواهیم تعریف کلی از سایت coinmarketcap ارائه کنیم؛ می‌ توان این وب سایت را یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ در بازار کریپتوکارنسی دانست که اطلاعات و خدماتی در آن ارائه می شود که برای کل کاربران در سراسر دنیا رایگان است و این موضوع در کنار قابل استناد بودن و معتبر بودن آن، موجب شده است که به یک پایگاه داده مطمئن و در دسترس در دنیا به حساب آید. چنانچه به دنبال مشاهده نمودارها، آخرین تغییرات ارزهای دیجیتال موردنظر و یا داشتن سبد ارز با امکان شخصی‌ سازی هستید، وب سایت کوین مارکت گپ همه این خدمات را به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار می دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لذا اگر به دنبال ویژگی هایی مانند امکان داشتن پرتفوی رایگان با قابلیت شخصی سازی، استفاده از اپلیکیشن کوین مارکت کپ، داشتن دیده‌ بان شخصی به منظور رصد بازار ارزهای دیجیتال، لیستی از کل صرافی‌ های جهان بصورت رتبه‌ بندی شده طبق امتیاز کاربران، همچنین آخرین تغییرات نرخی رخ داده در بیش از ۱۴ هزار ارز دیجیتال موجود در بازار و بسیاری قابلیت دیگر هستید، بهترین سایت بدون شک کوین مارکت کپ است و آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ می تواند به شما کمک کند تا دید و اطلاعات بیشتری در خصوص بازار کریپتو پیدا کنید.

سایت کوین مارکت کپ چیست ؟

همان طور که تقریبا متوجه شده اید، کوین مارکت کپ یک وبسایت جامع و یک پلتفرم همه‌ جانبه برای ارائه آمار، اطلاعات، نمودارها و کل داده‌ های مفید مربوط تمام رمزارزهایی است که امروزه در این بازار وجود دارند. در حقیقت اگر شما قصد داشته باشید در مورد هر رمزارز جدیدی اطلاعات کسب کنید و به سهم بازار، قیمت، رتبه و سایر اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید، وب سایت کوین مارکت کپ است که می تواند این نیاز شما را برطرف کند.

از همین روی اکثر افرادی که به بازار رمزارزها علاقه دارند و در آن مشغول به فعالیت هستند، به دنبال آموزش کامل کوین مارکت کپ هستند تا بتوانند به درستی از تمام قابلیت هایی که در این سایت در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. در حقیقت آموزش کوین مارکت کپ ، مطمئنا یکی از ابزارهای اصلی کار معامله گران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در دنیا می باشد. با این وجود که اکثر سیستم‌ های مرتبط با رمزارزها چندین بار مورد حملات سایبری قرار گرفته‌ اند، ولی کوین مارکت کپ هیچ وقت هک نشده و همین موضوع می تواند کارایی و امنیت این سیستم را اثبات کند.

ولی نکته اصلی اینجاست که اکثر کسانی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می کنند، به خصوص کاربران ایرانی، به صورت کامل با امکانات گسترده این پلتفرم آشنایی ندارند و اگر هم از آن استفاده می کنند، از تمامی امکاناتی که در این سایت وجود دارد، اطلاعی ندارند! لذا به همین دلیل است که در این مطلب قصد داریم در راستای آشنایی با سایت کوین مارکت کپ به شما به صورت کامل این سایت و امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می دهد را توضیح دهیم. در نظر داشته باشید که این مقاله آموزشی مثل خدمات سایت کوین مارکت کپ رایگان است و به سادگی می توانید از این فرصت استفاده کنید و یکی از مهم ترین پلتفرم های بازار ارزهای دیجیتال و نحوه کار با آن را یاد بگیرید.

نحوه ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ

ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ بسیار ساده است و برای ثبت نام در کوین مارکت کپ تنها به یک ایمیل معتبر نیاز خواهید داشت. نحوه ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ به این صورت است که شما در ابتدا وارد این وب سایت می شوید و سپس گزینه ثبت نام یا همان sign up را که در بالا و گوشه سمت راست تصویر قرار گرفته است را کلیک کنید تا یک صفحه برای شما نمایش داده شود.

در این صفحه شما باید یک ایمیل معتبر وارد کنید تا تاییدیه ثبت نام شما به آن ارسال شود و بتوانید در ادامه آن را تایید کنید. همچنین باید یک رمز برای حساب کاربری خود انتخاب کنید و در انتها گزینه create an account را کلیک فرمایید تا یک ایمیل تایید برای شما به ایمیلی که وارد کردید، ارسال شود.

حتما بخوانید : تحلیل داده های درون شبکه – بررسی داده های on-chain


در ادامه شما وارد ایمیلی که وارد کردید شوید و پیام کوین مارکت کپ که اخیرا برای شما ارسال شده است را باز کرده و روی گزینه تایید کلیک کنید تا به این سایت ثابت کنید که ایمیل معتبری وارد کرده اید. نهایتا حساب کاربری همان لحظه تایید خواهد شد و من بعد می توانید با این آدرس ایمیل و رمزی که وارد کردید، به حساب کاربری خود در کوین مارکت کپ ورود کنید و از خدمات این سایت بدون محدودیت استفاده کنید.

امکانات سایت coinmarketcap

توضیح سایت کوین مارکت کپ

صفحه اصلی کوین مارکت کپ برای ما ۶ بخش حائز اهمیت و اصلی دارد که قصد داریم در ادامه به ترتیب هر کدام از این بخش های سایت را به همراه تمامی گزینه هایی که در دل خود جا داده اند، مورد بررسی قرار دهیم، پس به هیچ عنوان جذاب ترین بخش این مطلب را از دست ندهید؛

بخش اول

این بخش اطلاعات بسیار مهمی از وضعیت کلی بازار در اختیار ما قرار می دهد که از چپ به راست آن ها را بررسی کرده ایم؛

  1. Crypto : تعداد رمزارزهایی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، در این بخش به شما نشان داده می شود؛ در نظر داشته باشید که این عدد هر لحظه در حال افزایش است و این اطلاعات دقیق و بروز بسیار کمک کننده است.
  2. Exchanges : تعداد صرافی هایی که به شکل مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد را اینجا به شما نشان می دهد.
  3. Market Cap : ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را در این بخش می توانید ملاحظه کنید.
  4. ۲۴H vol : تغییرات مالی ۲۴ ساعت اخیر بازار در این بخش قابل مشاهده است.
  5. Dominance : دامیننس بیت کوین یا همان سلطه مالکیت ارز بیت کوین بر بازار و همین طور سایر ارزهای دیجیتال از این بخش قابل مشاهده است.
  6. ETH gas : هزینه گس یا همون Fee تراکنش های اتریوم در اینجا به شما نمایش داده می شود.

بخش دوم

به منظور استفاده از این بخش، بهتر است که در سایت ثبت نام کرده باشید که البته روند ثبت نام در سایت کوین مارکت کپ را پیش تر در همین مقاله به شما آموزش دادیم؛

  1. Cryptocurrencies : این بخش اطلاعات مفیدی در مورد کل رمزارزهای بازار در اختیارتان قرار می دهد مثل قیمت، تغییرات ۲۴ ساعت اخیر و بسیاری موارد دیگر که همگی کارایی بسیاری دارند.
  2. Exchanges : این بخش اطلاعات خوبی در خصوص صرافی های دیجیتالی در اختیارتان قرار می دهد مثل متمرکز یا غیرمتمرکز بودن آن ها.
  3. NFT : این بخش پروژه های NFT را به شما نشان می دهد.
  4. Portfolio : ابتدا خدمت شما عرض کنیم که برای استفاده از این بخش، باید در سایت ثبت نام کرده باشید؛ لذا در این بخش می توانید یک Portfolio یا سبد سرمایه گذاری برای خود تشکیل دهید و به جای چک کردن پرتفوی سرمایه گذاری خود در صرافی ها، می توانید همین جا پرتفوی خود را بررسی کنید.
  5. Watchlist : برای استفاده از این بخش نیز نیاز به ثبت نام خواهید داشت؛ در این بخش می توانید بخش مشاهده خصوصی برای خود باز کنید که وقتی وارد آن شدید، وضعیت رمزارزهای مورد نظر شما را به شما نمایش دهد.
  6. Calendars : این بخش کاربردهای بسیاری دارد که به آن بخش رویدادها نیز می گویند. در این بخش می توانید از رویدادهای پیش روی بازار رمزارزها اطلاع پیدا کنید و ببینید چه اتفاقای در حال افتادن است، به عنوان مثال لیست شدن یک ارز دیجیتال جدید در یک صرافی یا ایردراپ یک ارز که همگی در این بخش قابل پیگیری می باشد.
  7. Learn : این بخش نیز آموزش هایی در حوزه ارزهای دیجیتال، صرافی ها، بلاکچین و … در اختیارتان قرار می دهد.
  8. Products : این بخش چندین زیرمجموعه داره؛ Swaps (اتصال کیف پول به کوین مارکت کپ) Converter (محاسبه گر تبدیل ارزهای دیجیتال) Mobile APP (بخش اپلیکیشن کوین مارکت کپ) Blockchain Explorer (شماره تراکنش را وارد کنید و ببینید تراکنش چه وضعیتی دارد) Insert (به شما نشان می دهد که با قرار دادن داراییتون داخل کدام صرافی و کیف پول ها چه مقدار سود دریافت خواهید کرد) Jobs Board (کسانی که نیرو لازم دارند، به عنوان مثال نویسنده مقالات ارزهای دیجیتال در سایت در این بخش اعلامیه قرار می دهند و شما اگر دوست داشته باشید، می توانید شغل دلخواه کریپتویی خودتان را پیدا کنید).

آموزش کامل سایت کوین مارکت کپ

بخش سوم

این بخش راحت و زیبا اومده چی کار کرده؟ اومده براتون دسته بندی باز کرده ارزهای مخصوص هر حوزرو جدا کرده و گذاشته سرجاش تا راحت بتونید ببینید، پیدا کنید و بشناسیدشون.

  1. Cryptocurrencies : کل ارزهای دیجیتال را در این بخش می توانید مشاهده کنید.
  2. Categories : دسته بندی بازتر، ارزهایی که مخصوص هر دسته هستند، در این بخش می باشد مثل انرژی، بازی، شرطبندی و مواردی از این دست.
  3. DeFI : ارزهای فعال در حوزه دیفای در این بخش قرار دارند.
  4. NFT : ارزهای فعال در حوزه NFT
  5. Polkadot : ارزهای فعال در شبکه پولکادات
  6. BSC : ارزهای فعال بر روی شبکه بلاک چینی بایننس اسمارت چین
  7. Solana : ارزهای فعال در شبکه Sol
  8. Heco : ارزهای فعال در شبکه Heco
  9. Yield Farming : ارزهای فعال در قسمت ییلد فارمینگ

بخش چهارم

همان طور که پیش تر هم اشاره داشتیم، با استفاده از این بخش قادرید در سایت کوین مارکت کپ ثبت نام فرمایید که پیش تر آموزش های مربوط به ثبت نام در کوین مارکت کپ رو خدمت شما توضیح داده ایم.

بخش پنجم

در این بخش از سایت کوین مارکت کپ می توانید اطلاعات داینامیک و بروزی ارز قیمت، حجم معاملات، ارزش کل بازار و … را برای ارزهای دیجیتال مورد نظر خود انتخاب و مشاهده نمایید.

بخش ششم

این بخش نیز اطلاعات بسیار کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهد که گزینه های آن را یک به یک برای شما توضیح می دهیم. در این بخش Price (قیمت ارز مورد نظر) ۲۴h% (تغییرات ۲۴ ساعت اخیر ارز مورد نظر) ۷d% (تغییرات ۷ روز اخیر ارز مورد نظر) Market Cap (مارکت کپ یا همان حجم کل دارایی بر بستر آن ارز) Volume (حجم معاملات ارز مورد نظر در ۲۴ ساعت اخیر) Circulating Supply (تعداد عرضه ارز مورد نظر به نسبت تعداد کل آن ارز) LAST 7 Days (نمای چارت ۷ روز اخیر ارز مورد نظر) می باشد.


همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، در این مقاله به آموزش سایت کوین مارکت کپ پرداختیم. 

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید ، به هیچ عنوان این مطلب را از دست ندهید.

برای دوستانتان بفرستید: