برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیش بینی قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۰

استیو دون (از مدیران شرکت Aberdeen Standard Investments) در مصاحبه‌ای با سایت kitco هنوز دلایل بنیادی مهمی برای ادامه روند صعودی طلا وجود دارد. وی همچنین اضافه کرد که ممکن است در سال ۲۰۲۰ ، قیمت طلا به ۱۷۰۰ دلار در هر انس برسد.

قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۲۰ چه مسیری را طی خواهد کرد؟
طلا، بعنوان فلزی گران‌بها، سال‌‌هاست به عنوان یک انتخاب تاثیرگذار جهت حفظ ارزش دارایی‌ها، پیش‌روی افراد قرار دارد. اکنون که در آستانه سال ۲۰۲۰ میلادی قرار داریم، با توجه به شرایط موجود، چه اتفاقی برای این فلز در سال پیش رو خواهد افتاد؟

آیا ممکن است قیمت هر انس طلا به ۱۷۰۰ دلار برسد؟
به گفته استیو دون، از مدیران شرکت Aberdeen Standard Investments، در مصاحبه‌ای با سایت kitco هنوز دلایل بنیادی مهمی برای ادامه روند صعودی طلا وجود دارد. وی خاطر نشان کرد که ممکن است در سال ۲۰۲۰ ، قیمت طلا به ۱۷۰۰ دلار در هر انس برسد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا، دلایل بنیادی روند صعودی طلا کدامند؟

اصولا پیش بینی قیمت جهانی طلا یکی از سخت ترین پیش بینی هایی است که یک کارشناس اقتصادی میتواند انجام دهد اما عوامل بنیادی زیر در این پیش بینی ها بسیار موثرند:

۱- تنش‌‌های سیاسی و اجتماعی در سطح جهان :

از جمله تنش درهنگ‌کنگ، قرارداد برگزیت و نگرانی از فروپاشی اتحادیه اروپا که آینده نامشخصی را برای اروپا در پیش خواهد داشت، موجب رقبت بانک‌های مرکزی اروپایی و سرمایه گذاران آن کشورها به خرید طلا می‌شود.

۲- انتخابات آمریکا:

این انتخابات تغییرات اساسی را در اقتصاد آمریکا به‌وجود خواهد آورد و عدم وضوح نتیجه این انتخابات برای سرمایه‌گذاران‌، باعث می‌شود تا آنان برای حفظ ارزش دارایی خود، به جمع آوری طلا بپردازند.

۳- افزایش ثروت:

افزایش ثروت در سطح جهان موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا به عنوان یک کالای زینتی یا برای حفظ ارزش می‌شود.

۴- پایین آمدن نرخ بهره:

کاهش نرخ بهره در کشورهای مختلف به ویژه آمریکا، موجب شده تا طلا به عنوان بازاری برای سرمایه‌گذاری جذاب شود.

این ها مهم‌ترین دلایلی بود که می‌توانند موجب افزایش قیمت طلا گردند.
از سوی دیگر برآوردهای موسسه گلدمن ساکس نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، اقدام به خرید طلا به میزان ۷۵۰ تن در سال ۲۰۱۹ نموده‌اند و در سال ۲۰۲۰ نیز می‌توانند حدود ۶۵۰ تن دیگر خرید داشته باشند. همه‌ی این عوامل نشان‌دهنده‌ی آن است که در سطح جهان، سیاست‌گذاران اقتصادی و سرمایه‌گذاران، خود را برای رشد قیمت طلا آماده نموده‌اند.

رشد قیمت جهانی طلا؛ بی‌توجه به توافق تجاری چین و آمریکا

طلای جهانی که پس از گذراندن یک سال پرنوسان برای حدود ۳ ماه در اصلاح به سر می‌برد، طی روزهای اخیر سال ۲۰۱۹ مجدداً از سطح ۱۵۰۰ دلار عبور کرد تا نشان دهد تمایلی به اصلاح بیشتر ندارد. اما چه دلایلی این بار موجب افزایش قیمت جهانی طلا شد؟

رشد قیمت جهانی طلا؛ بی‌توجه به توافق تجاری چین و آمریکا

طلای جهانی که پس از گذراندن یک سال پرنوسان برای حدود ۳ ماه در اصلاح به سر می‌برد، طی روزهای اخیر سال ۲۰۱۹ مجدداً از سطح ۱۵۰۰ دلار عبور کرد تا نشان دهد تمایلی به اصلاح بیشتر ندارد. اما چه دلایلی این بار موجب افزایش قیمت جهانی طلا شد؟

عوامل بنیادی:
بررسی تحولات در سطح اقتصاد جهانی نشان می‌دهد عواملی همچون تنش‌های اقتصادی و سیاسی، افزایش بدهی دولت‌ها، انتظار رکود در بسیاری کشورها و … که طی یک سال اخیر با افزایش نگرانی در اقتصاد جهانی موجب رشد قیمت طلا شدند، همچنان به قوت خود باقی هستند.

وجود همین نگرانی‌ها باعث شد که پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین نیز نتواند رشد طلا را برای بیش از چند ماه متوقف کند.اما همین پیشرفت مذاکرات درکنار برخی عوامل دیگر موجب افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها شد و طلا هم که با آنها رابطه مستقیمی دارد از این اتفاق اثر پذیرفت.

از طرف دیگر بازار بورس آمریکا با عبور از همه سقف‌های قبلی اکنون با ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری مواجه شده است. اقتصاد این کشور که از سال ۲۰۰۸ تا کنون در طولانی‌ترین دوره رونق خود به سر می‌برد، در انتظار دوره رکود است و احتمال تداوم روند مثبت بورس آمریکا رفته رفته کمتر می‌شود.

مجموع این عوامل در کنار اصلاح قیمت طلا طی ماه‌های اخیر موجب شد تا برخی افراد برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود تصمیم به اختصاص بخشی از سبد خود به طلا بگیرند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

عوامل تکنیکال:
در طول یک سال اخیر طلا تا حد زیادی تکنیکال‌پذیر بوده و حتی رشد اخیر آن نیز از منظر تکنیکال توجیه‌پذیر است لذا می توان اهداف تکنیکالی آن را با ضریب بالایی محتمل دانست.

همانطور که در نمودار نمایان است، حرکت طلا کانالیزه بوده و با موج شماری ساده می‌توان گفت در آغاز موج ۵ قرار گرفته که می‌تواند با تداوم رشد به سطح ۱۷۰۰ الی ۱۷۵۰ دلار برسد.

تکنیکال انس طلا

موج شماری قیمت جهانی طلااز نمای نزدیک نیز همزمان با شکسته شدن سقف کانال شاهد عبور میانگین متحرک ۲۶ روزه از ۵۲ روزه هستیم که نشان از صعودی شدن مجدد روند است.

نمودار انس جهانی طلا

نمودار تکنیکال قیمت جهانی طلا


درصورت تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

سرمایه گذاری در طلا با دریافت کد بورسیسریع و رایگان

نتیجه گیری:
وضعیت بنیادی و تکنیکال موجود نشان می‌دهند که روند صعودی طلا هنوز به انتها نرسیده و می‌توان بخش زیادی از سبد سرمایه‌گذاری را به این دارایی و دارایی های وابسته به آن اختصاص داد.

برای دوستانتان بفرستید: