برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین کیف پول برای استیکینگ کدام است؟

احتمالا در مورد استیک ارز دیجیتال در کیف پول و یا صرافی های دیجیتال شنیده اید و شاید سازوکار استیک کردن ارزهای دیجیتال را نیز بلد باشید ولی ندانید که در کدام کیف پول یا صرافی برای این کار اقدام کنید! به این خاطر که به صورت کلی استیکینگ ارز دیجیتال در کیف پول از لحاظ امنیتی مناسب تر است و ریسک به مراتب پایین تری دارد، در این مطلب قصد داریم به موضوع بهترین کیف پول برای استیکینگ بپردازیم و بهترین کیف پول برای استیکینگ ارزهای دیجیتال را خدمت شما همراهان همیشگی کد بورسی معرفی کنیم. لذا در این مقاله سعی داریم چندی از بهترین کیف پول برای استیکینگ را معرفی کرده و شرایط و نحوه استیک رمز ارز در آن ها را مورد بررسی قرار دهیم، پس همچنان همراه ما بمانید.

بهترین کیف پول برای استیکینگ

چنانچه با دنیای ارزهای دیجیتالی و فضای دیفای آشنایی نسبی داشته باشید، به احتمال زیاد تا به حال با کلمه استیک رمز ازر برخورد داشته اید. استیک ارز دیجیتال به زبان ساده یعنی این که یک سرمایه‌ گذار دارایی دیجیتالی خود را در یک پلتفرم قفل می‌ کند تا سود این مدل سرمایه‌ گذاری یا سهام گذاری به حساب او واریز شود که این سود درصدی از همان ارزی است که استیک کرده است.

در استیکینگ به صورت معمول سرمایه‌ گذاران یک مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال را در پلتفرم مورد نظر حفظ می کنند تا مطابق با الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام به آن ها پاداش اختصاص پیدا کند. البته هولدرهایی که مقدار مشخصی از رمزارزهای خود را در یک پلتفرم یا بلاک چین سهام‌ گذاری می‌ کنند، به صورت معمول حق رای نیز خواهند داشت و در گاورننس شبکه می توانند حظور و مشارکت های به مراتب بیشتری داشته باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ولی به غیر از مواردی مانند گاورننس، به این خاطر که سرمایه‌ گذاران مقدار مشخصی از رمزارزها خود را بدون این که از آن استفاده نمایند، در شبکه نگهداری می کنند، مقدار سود از پیش مشخص شده ای به صورت روزانه به آن ها تعلق خواهد گرفت، از همین روی استیکینگ را یکی از سودآورترین و البته بی دردسرترین شیوه های به دست آوردن ارز دیجیتال به شمار می آورند.

همان طور که گفتیم، مقدار پاداش بخشی از تعداد کوین‌ هایی است که در کیف پول استیکینگ ذخیره کرده‌ اید و درصد سالانه این پاداش مطابق با کوین مورد نظر از ۵ الی ۳۵ درصد یا حتی بیشتر متفاوت است که این درصد سود می تواند با توجه به عوامل مخلفی تعیین شود. در ادامه به بررسی ۸ تا از بهترین کیف پول‌ها برای استیکینگ رمز ارزها خواهیم پرداخت؛

معرفی بهترین ولت برای استیکینگ

دنیای رمزارزها مثل یک جنگ است و هر شرکتی که قصد پیروزی در این جنگ را دارد، باید ابزارهای جدیدی مانند قابلیت تبادل کوین‌ ها، استیکینگ و … را در کیف پول ارزهای دیجیتال خود اضافه کند تا مخاطبان هرچه بیشتر به سمت استفاده از آن ها کشیده شوند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی کیف‌ پول‌ های استیکینگ پرطرفدار، ایمن، مطمئن و با کاربری آسان بپردازیم که از مکانیزم استیکینگ با یک کلیک پشتیبانی می نمایند.

۱) کیف پول Trust

کیف پول تراست یک کیف پول پرطرفدار، امن و خوش آتیه به حساب می آید که یکی از بهترین کیف پول ها برای استیکینگ نیز به حساب می آید. این کیف پول با پشتوانه بایننس از رمزارزهای بسیاری پشتیبانی می کند ولی تنها برای پلتفرم های موبایل قابلیت استفاده دارد. تراست والت از استیکینگ چندین کوین مانند تزوس، کازمس، ویچین، ترون، آلگوراند، کالیستو و توموچین پشتیبانی می‌ نماید. تراست والت همچنین از قابلیت تبادل و معامله رمزارزها نیز برخوردار است و اگر به این کیف پول علاقه داشته باشید، می توانید در مطلب آموزش کیف پول تراست والت همه چیز درباره کیف پول تراست را یاد بگیرید.

۲) کیف پول سخت افزاری لجر نانو

لجر نانو اس و لجر نانو ایکس پرطرفدارترین و امن ترین کیف پول های سخت افزاری در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می شوند. کیف پول‌ های لجر نانو این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چندین کوین را به صورت همزان در آن ذخیره کنند و امروزه از بیش از ۱۰ کوین برای استیکینگ نیز پشتیبانی می نماید.

برنامه لجر برای رایانه ها و موبایل ها قابل استفاده است و این برنامه امکان به دست آوردن درآمد از طریق استیکینگ را برای کاربران فراهم می کند. تازه کاران امکان دارد این کیف پول را کمی پیچیده بدانند، چرا که برنامه لجر لایو تنها از استیکینگ ترون، تزوس و الگروند پشتیبانی می نماید و کاربران برای استیکینگ دیگر ارزهای دیجیتال به برنامه‌ های ثالث دیگر احتیاج خواهند داشت اما نکته مهم امنیت این کیف پول هاست که در بهترین و بیشترین حالت قرار دارد.

۳) کیف پول کوینومی

ولت کوینومی یک کیف پول چند رمزی به شمار می آید که از ۱۲۵ بلاکچین و بسیاری از توکن ها پشتیبانی می کند. کیف پول کوینومی از رابط کاربری آسانی برخوردار است و می‌ توانید از آن بر روی دسکتاپ و موبایل‌ های شخصی استفاده نمایید. این کیف پول همچنین به شما این امکان را خواهد داد که برای استیک کردن بعضی از رمزارزها اقدام نمایید.

۴) کیف پول صرافی بایننس

همان طور که احتمالا می دانید، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بایننس می باشد و بسیاری از محصولات مرتبط با رمزارزها مانند صرافی غیرمتمرکز، لانچ‌ پد و لانچ‌ پول و … را نیز عرضه کرده است. پلتفرم‌ های استیکینگ بایننس این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند تا رمزارزهای ناشناخته تری را استیک کرده و از این طریق به کسب درآمد بپردازند. از آنجایی که بایننس یک پلتفرم صرافی است، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا برای خرید و فروش رمزارزها با موجودی کوین استیک شده اقدام کنند.

حتما بخوانید : استیک ارز دیجیتال چیست و چقدر سود دارد؟


هرچند ذخیره سازی مقدار زیادی رمزارز در صرافی های آنلاین خیلی کار عاقلانه ای نیست، ولی کاربران قادرند با استفاده از تایید هویت دو مرحله ای با Google Authenticator به ایمن سازی این موضوع بپردازند. شاید سرویس استیکینگ اتریوم ۲٫۰ که در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز کرد را بتوان معروفترین سرویس صرافی بایننس به شمار آورد، ولی به علاوه این می‌ توانید از سرویس استیکینگ کوین‌ های معروفی مثل دای، تتر، بایننس USD و بایننس کوین نیز استفاده نمایید.

۵) کیف پول اکسودوس

اکسودوس یک کیف پول پرطرفدار برای دسکتاپ و موبایل چند ارزی است که برنامه آن می‌ تواند به سادگی با کیف پول سخت افزاری ترزور تلفیق شود. ولت اکسودوس، به دنبال همکاری اخیر با Switchain، امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را فراهم می‌ کند. این کیف‌ پول پروسه استیکینگ را در چند مرحله کوتاه و تنها در چند دقیقه انجام می‌ دهد.

بهترین ولت برای استیکینگ

امروزه نسخه دسکتاپ از بیش از ۷۰ رمزارز که بیشتر توکن‌ های ERC20 هستند، پشتیبانی می‌‌‌ کند. در حال حاضر شما می‌ توانید توکن‌ هایی مثل نئو، ایاس، ترون، دش، اتم، وی چین، تزوس و آنتولوژی را در کیف پول اکسودوس استیک نمایید.

۶) کیف پول هیوبی

کیف پول هیوبی از چندین کوین و توکن پشتیبانی به عمل می آورد. این کیف پول، رابط کاربری ساده ای دارد و کاربران این امکان را دارند تا از طریق آن به خرید و فروش رمزارزهای گوناگون بپردازند. کیف پول هیوبی تنها برای پلتفرم های اندروید و iOS در دسترس است و شما عزیزان امروزه می‌ توانید توکن‌ هایی مانند؛ اتم، ترون، کاردانو، آی او اس توکن، IRIS و آی او تکس را در این کیف پول استیک کنید.

۷) کیف پول اتمیک

اتمیک والت یکی از امن ترین، ناشناس ترین و غیرمتمرکزترین ولت های چند ارزی جهان است که کاربران با استفاده از آن قادرند برای ذخیره توکن های مختلف بازار اقدام کنند. کیف پول اتمیک این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا رمزارزها را با دلار آمریکا و یورو بخرند. اتمیک والت امروزه برای پلتفرم های رایانه ای و موبایلی مانند ویندوز، macOS، اوبونتو، دبیان فدورا، اندروید و iOS قابل دسترس می باشد.

حتما بخوانید : انواع کیف پول ارز دیجیتال


همچنین در این کیف پول کاربران این توانایی را دارند که ارزهای دیجیتال خود را به منظور کسب پاداش استیکینگ بدون کارمزد به تاییدکنندگان واگذار نمایند. به منظور استیکینگ در کیف پول اتمیک، می بایست کوین‌ های خود را به آدرس استیکینگ که کیف پول در اختیارتان می گذارد انتقال دهید. بعد از دریافت پاداش نیز می توانید آن ها را به ارز فیات یا دارایی دیجیتال دیگری تبدیل نمایید. جالب است بدانید که امروزه شما قادرید توکن‌ هایی مانند؛ اتم، ترون، نئو، وی چین، الگوراند، آنتولوژی، تزوس و کومودو را در این والت استیک کنید.

۸) کیف پول گواردا

والت گواردا یک کیف پول چند ارزی ایمن و با کاربری آسان می باشد و در انتهای لیست بهترین کیف پول برای استیکینگ آورده ایم که از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می نماید. گواردا یک کیف پول چند امضایی و غیرمتصدی است که برای رایانه ها، مرورگر کروم و موبایل در دسترس است. کیف پول گواردا این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا کنترل کاملی بر روی کلیدهای خصوصی خود داشته باشند.

قابلیت چندامضایی نیز موجب خواهد شد تا در صورت نیاز بیش از یک کاربر، تراکنش ها را امضا کنند. کیف پول گواردا از استیکینگ کوین های مبتنی بر گواه اثبات سهام پشتیبانی می‌ کند. همچنین این کیف پول شامل قابلیت هایی مانند معاملات ارزهای دیجیتالی نیز است. امروزه شما می‌ توانید توکن‌ هایی مانند؛ اتریوم، آنتولوژی، تزوس، ترون، ایاس، اتم، کاردانو، نئو و CLO را در این کیف پول استیک یا سهام گذاری کنید.

آیا بدون استفاده از کیف پول هم میتوان ارز استیک کرد؟

از دیگر روش های استیکینگ، صرافی‌ های ارزهای دیجیتال می باشند که علاوه بر خدماتی که کیف پول های دیجیتال در اختیارتان قرار می دهند، می توانید در صورت تمایل، از خدمات صرافی های مختلف ولی معتبر نیز برای استیک ارز دیجیتال استفاده نمایید. صرافی‌ های بزرگ با توجه به روند بازار، سرویس‌ های مناسب و جذابی برای استیکینگ ایجاد کرده اند. نکته مثبت استفاده از صرافی‌ ها این است که در این پلتفرم‌ ها انتخاب بیشتری برای ارز مورد استیک پیش روی خواهید داشت.

حتما بخوانید : بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان کدام است؟


از جمله صرافی‌ هایی که خدمات استیکینگ ارائه می‌ دهند، می‌ توان به بایننس، کوین‌ بیس، کراکن، اوککس، کو‌کوین و … اشاره داشت. حتی بعضی از صرافی‌ ها برای کوین‌ های خاص، هیچ کارمزدی از کاربر نخواهد گرفت! انتخاب دیگر شما، استفاده از استخرهای استیکینگ می باشد. در واقع با استفاده از این استخرها، کاربران دارایی‌ های خود را روی هم می گذارند تا سود خود را افزایش دهند و بتوانند حداقل هزینه لازم برای استیکینگ را فراهم نمایند.

نکات طلایی در مورد استیکینگ ارز دیجیتال
  • سود استیکینگ یک توکن خاص در کل کیف‌ پول‌ ها یکسان است؛ البته صرافی بایننس یک سرویس مخصوصی نیز برای استیکینگ دارد که در آن به صورت معمول سود سالانه از سایر کیف‌ پول‌ ها به مراتب بیشتر در نظر گرفته شده است.
  • با توجه به انتخاب صرافی یا کیف پول و توکنی که برای استیکینگ انتخاب می‌ کنید، می‌ توانید دارایی و سود خود را از چند دقیقه پس از استیکینگ تا چند سال پس از آن برداشت نمایید.
  • قوانین و مدت زمانی که دارایی شما برای استیک شدن بایستی قفل شود، در نظر گرفته شده است، ولی چنانچه بخواهید زودتر از موعد در نظر گرفته شده در قرارداد دارایی خود را برداشت بزنید، باز هم بسته به صرافی یا کیف پول و توکنی که برای استیکینگ انتخاب می‌ کنید، می‌ توانید با پرداخت میزان مشخصی جریمه، داریی خود را برداشت نمایید ولی دارایی های شما به صورت معمول از زمانی که انصراف می دهید، تا ۲۱ روز آتی در حساب شما آزاد خواهد شد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

با ورود صرافی‌ های بزرگ مثل بایننس، Huobi ،Kucoin و کیف پول های بیشتر و همچنین ورود افراد بیشتر به عرصه استیکینگ ارزهای دیجیتال و کوین‌ های مختلفی که به الگوریتم اجماع POS انتقال می شوند، استیکینگ برای سرمایه‌ گذاران به شکل جدیدی از سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد و در سال های آتی به نظر استیکینگ ارز دیجیتال می تواند رونق بیشتری پیدا کرده و افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند که در این بین، هولدرهای بلندمدتی ارز دیجیتال بهترین گزینه برای استفاده از خدمات استیک ارز دیجیتال به حساب می آیند چرا که ارز دیجیتال مورد نظر را برای خرید و فروش و یا به اصطلاح نوسان گیری خریداری نکرده اند و قصد آن ها نگهداری بلندمدت از رمزارزهای خود است.

البته همانطور که گفتیم کیف پول استیکینگ هم یکی از مهم ترین ابزارها به منظور دسترسی آسان به استیکینگ رمزارزهای گوناگون است و ما تلاش داشتیم در این مقاله به ۸ مورد از اصلی ترین و معتبرترین کیف‌ پول‌ ها برای استیکینگ ارزهای دیجیتال اشاره کنیم.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، در این مطلب ۸ مورد از بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال را خدمت شما معرفی کردیم. 

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارزهای دیجیتال جامانده از بازار برای هولد کدامند، این مطلب بهترین راهنمای شماست.

برای دوستانتان بفرستید: