برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پذیره نویسی صندوق شتاب آگاه – صندوق اهرمی کارگزاری آگاه

پذیره‌نویسی واحدهای ممتاز صندوق اهرمی شتاب آگاه از تاریخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد

صندوق اهرمی یک ابزار مالی جدید برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار بورس ایران است که از مکانیزم اهرم برای کسب سود بیشتر در بورس استفاده می‌کند. صندوق شتاب، به عنوان اولین صندوق اهرمی گروه آگاه در تاریخ ۸ تا ۱۰ خرداد ماه پذیره‌نویسی خواهد شد. در این مرحله، واحدهای ممتاز صندوق شتاب (ETF) عرضه می‌شوند.

صندوق اهرمی۲۲ شتاب آگاه

صندوق‌ اهرمی شتاب آگاه نوعی صندوق‌‌ سهامی است؛ با این تفاوت که دو نوع واحد ممتاز و عادی دارد. همین تفاوت، فرصت سرمایه‌گذاری مطلوبی را برای هر دو گروه سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و محافظه‌کار ایجاد می‌کند.
با سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز شتاب (ETF)، می‌توانید از ضریب اهرمی برای کسب سود استفاده کنید. ضریب اهرمی یعنی نسبت تعداد واحدهای عادی به تعداد واحدهای ممتاز شتاب؛ هر چه این نسبت بزرگتر باشد، سرمایه‌گذاران واحدهای ممتاز می‌توانند بازدهی بیشتری کسب کنند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در واحدهای ممتاز صندوق اهرمی شتاب آگاه چقدر است؟
واحدهای ممتاز صندوق شتاب آگاه از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است و طبق الزام سازمان بورس و اوراق بهادار، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار تومان است.

ترکیب دارایی صندوق سرمایه‌گذاری اهرمی شتاب چگونه است؟
صندوق اهرمی شتاب نوعی صندوق سهامی است که بر اساس امیدنامه و اساسنامه، موظف است حداقل ۷۰% از دارایی‌های خود را در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق ‌بهادار سرمایه‌گذاری کند.

ضریب اهرم صندوق شتاب آگاه چقدر است؟
این ضریب با توجه به وضعیت بازار تنظیم خواهد شد و اگر بازار روند صعودی داشته باشد از صندوق‌های اهرمی موجود در بازار کمتر نخواهد بود. در آغاز فعالیت صندوق، آمادگی ایجاد ضریب اهرم تا ۱ هم وجود دارد.

به روزرسانی ۸ خرداد ۱۴۰۲

در روز اول پذیره نویسی و فقط در چند ثانیه ظرفیت پذیره نویسی تکمیل شد!

سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق اهرمی شتاب آگاه در لحظات اولیه پذیره نویسی با مشارکت ۸۰ درصدی سرمایه گذاران حقیقی تکمیل شد.

برای دوستانتان بفرستید: