برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار امروز ۹۹/۲/۲۱ و پیش بینی بازار ‌فردا

شرکت سایپا که در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی متوقف شده بود، در روز جاری به بازار سرمایه بازگشت. هنگامی که نماد شرکت مجاز- محفوظ شد، با حجم تقاضای بیش از ۱۰ میلیارد در آستانه قیمتی بالا مواجه شد. البته ناظر اجازه بازگشایی نماد را نداد و گفته می شود که بازگشایی این نماد به روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت موکول شده است. در بازار روز جاری برای دقایقی میزان عرضه ها افزایش پیدا کرد و شاهد رنج های منفی در برخی از نمادها بودیم. این امر باعث شد که ارزش معاملات خرد به میزان ۶ درصد افزایش یابد و به ۱۳ هزار میلیارد تومان برسد. به نظر می رسد که برخی سهامداران با مشاهده پیام بازگشایی شرکت سایپا تصمیم به نقد کردن بخشی از سهام خود گرفتند. البته این یک فرضیه است. امروز شاخص کل با افزایش ۲۳٫۰۳۵ واحد به عدد ۱٫۰۴۳٫۲۵۲واحد رسید. شاخص هم وزن نیز به میزان۱٫۷۲ درصد رشد کرد و به ۳۲۴٫۸۷۴ واحد رسید. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب صنایع شیمیایی (۱۶درصد)، سرمایه گذاری (۸درصد) و فلزات اساسی (۷درصد) بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.
دامنه نوسان گواهی سپرده سکه از ±۵ درصد به ± یک درصد کاهش پیدا کرد./ افزایش سرمایه ایران خودرو هم ثبت شد. بنابراین پس از بازگشایی سایپا، منتظر بازگشایی ایران خودرو هستیم./ گفته می شود که احتمال عرضه اولیه لاستیک یزد در روزهای آتی قوت بیشتری یافته است./ این روزها اسناد خزانه معاملات مثبتی را تجربه میکنند، بطوریکه نرخ بازدهی معادل یکی از اسنادخزانه با سررسید دوسال دیگر به ۱۳% رسیده است./ سهام پدیده شاندیز بعد از ۶ سال در بازارپایه نارنجی با قیمت ۱۴هزار تومان باز گشایی شد./ برای چندمین بار معاملات شمش در بورس کالا باطل شد.

 

با توجه به این که فردا سایپا بازگشایی می شود، باید دید که آیا شاهد عرضه نماد ها هستیم یا خیر. در صورت افزایش عرضه ها، توصیه می شود که خرید در برخی شرکت های بزرگ با بنیاد قوی و مناسب را بررسی نمایید. همچنین از نمادهای گروه خودرو، که در این مدت رشد چندانی نداشتند غافل نباشید. با توجه به ارزش بالای گروه سرمایه گذاری، خرید برخی هلدینگ ها از جمله وپخش- وکادو و و معادن قابل بررسی است.

 

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: