برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۳/۲۶ و پیش بینی بازار ‌فردا

در بازار مثبت روز جاری، شاخص کل سقف جدیدی ثبت نمود و به میزان ۱۴٫۷۰۰ واحد رشد کرد. در این بین نمادهای وامید- فولاد و فارس مجموعا ۳ هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند. گروه سیمانی و بانکی یکدست مثبت بودند. پتروشیمی پارس که به علت افشای اطلاعات متوقف شده بود با رشد قیمتی ۷ درصد به معاملات بازگشت. معامله این نماد در روزگذشته باطل شده بود. این شرکت به دلیل عرضه شرکت پلیمر آریا ساسول مبلغ ۱۳۰ تومن به ازای هر سهم سود محقق کرده است. خالص ارزش معاملات خرد حدود ۱۷ هزار میلیار تومان شد و شاخص هم وزن نیز ۸٫۷۰۰ واحد رشد کرد. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب فرآورده های نفتی (۱۷درصد) ، شیمیایی (۸ درصد) و بانکی ها ( ۷ درصد) بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

نماد شبهرن هم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارد./ معاون اقتصادی شرکت راه آهن گفته است که تا پایان امسال ۴ شرکت ریلی وارد بازار سرمایه می‌شود./ شرکت نفت بهران در نظر دارد شرکت های زیرمجموعه خود را در بورس عرضه کند. ازجمله برق و انرژی پیوند گستر پارس، صنایع شیمیایی تابکم، بازرگانی بهران، به تام روانکار./ نماد دقاضی هم اطلاعیه ای منتشر کرده است مبنی بر دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات، با توجه به آزاد شدن نرخ ارز واردات مواد اولیه./ بازدهی ساده اسناد خزانه به زیر ۱۸ درصد رسیده است همچنین بازدهی معادل بانکی این اسناد به زیر ۱۴ درصد رسیده است.

بررسی نموداری ارزش معاملات نشان میدهد که یا بازار یک بار دیگر سقف قبلی ارزش معاملات را می بیند و آن را رد میکند، و یا تا نزدیکی آن میرود. اما این امر نیازمند افزایش حجم در معاملات است. آنچه که این روزها اتفاق می افتد این است که تقریبا هر روز شاهد ارزش معاملات بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان در بازار هستیم ولی تغییرات حجم معاملات اندک است. آنچه که مسلم است، اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی جدیدی رخ ندهد، تا پایان تابستان بازار مثبت است اما در این بین روزهای پرعرضه هم وجود دارد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: