برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

گزارش بازار بورس امروز ۹۹/۳/۱۷ و پیش بینی بازار ‌فردا

گزارش بازار بورس بدین شرح است که؛ بالاخره شاخص سقف جدید خود را ثبت کرد و ما شاهد یک بازار سراسر سبز بودیم. صف خرید بودن اکثر نمادها و عرضه قطره چکانی باعث شد که ارزش معاملات عدد مورد نظر ما را نبیند و حتی نسبت به روز گذشته کمتر باشد. امروز اکثر نمادهای قندی به دلیل تایید خبر افزایش نرخ فروش شکر درب کارخانه، متوقف شدند. در نهایت در بازار امروز، شاخص کل ۴۰ هزار واحد رشد کرد و به عدد ۱٫۰۶۸٫۸۴۴ واحد رسید، شاخص هم وزن هزار واحد رشد کرد و خالص ارزش معاملات خرد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. در خصوص صنایع برتر روز جاری، به ترتیب خودرو (۱۵درصد) ، بانک (۱۱ درصد) و قند و شکر (۱۰ درصد) بیشترین سهم از ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل کارخانجات عالیس با اشاره به طی مقدمات ورود به بازار سرمایه گفت: احتمالاً تا ۳ ماه آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه خواهد شد./ با توجه به تغییر نرخ ارز مواد اولیه وارداتی شرکت های تولید کننده لاستیک، خبر افزایش بیش از ۴۰ درصدی نرخ فروش محصولات شرکت های مذکور به گوش می رسد./ سیمانی ها هم در انتظار افزایش نرخ هستند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: بر اساس رویه سالیانه، قیمت جدید سیمان با تایید نهادهای ذیربط در هفته جاری تعیین تکلیف می‌شود./ موافقت شورای عالی ترابری با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قطارهای حومه‌ای که البته منتظر تایید وزیر مربوطه نیز هستند. این امر می تواند بر روی نمادهای فعال در این حوزه از جمله حریل و حسیر و… اثر مثبت داشته باشد./

به نظر می آید که ثبات و آرامش به بازار برگشته است. شرکت های موجود در صنایع مختلف یکی پس از دیگری افزایش نرخ می گیرند و هر کدام که بنیاد قوی تری داشته باشد، برای سرمایه گذاری مناسبت تر هستند. ترس فروش سهام عدالت هم که دیگر نیست. بنابراین سهام موجود در پرتفوی خود را محکم نگه دارید که در صورت فروش، به این راحتی ها نمی توانید آن را خریداری کنید. نمودار ارزش معاملات نشان می دهد که در روزهای آتی خالص ارزش معاملات به بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان می رسد. احتمالا، تا زمانی که ارزش معاملات سقف قبلی خود را رد نکرده است، می توان گفت هر گونه عرضه ای که منجر به افزایش ارزش معاملات شود، می تواند فرصتی برای خرید باشد.

هر هفته از روز شنبه تا چهارشنبه، حوالی ساعت ۱۰ شب گزارش روزانه و پیش بینی بازار بورس برای روز آینده را از سایت کد بورسی بخوانید.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


 

برای دوستانتان بفرستید: