برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چگونه در بازار نزولی سود کنیم

بسیاری سوال پرسیدند که چگونه در بازار نزولی سود کنیم و ریسک زیادی را هم متقبل نشویم؟ در پاسخ این افراد، ابتدا باید گفت که استراتژی معاملاتی معامله گران در روزهای مثبت، منفی و رنج بازار با یکدیگر متفاوت است و نمی توان از یک استراتژی هم برای روزهای صعود و هم برای زمان نزول استفاده کرد، پس حال شاید مفهوم این سوال که چگونه در بازار نزولی سود کنیم را بهتر متوجه می شوید؛ شما از بیشتر بازارهای مالی، زمانی که بازار در شرایط نزولی قرار دارد، می توانید سود به دست آورید و یا ریسک و زیان خود را به حداقل برسانید تا مجددا در زمان صعود بازار بتوانید با قدرت و دارایی های بیشتر، از بازار سود بگیرید؛ در این مطلب ما تصمیم گرفتیم تا به این سوال که چگونه در بازار نزولی سود کنیم یک پاسخ اصولی و منطقی بدهیم، پس حتما تا انتها همراه کد بورسی بمانید تا نکات بسیار خوبی در مورد معامله در روندهای نزولی یاد بگیرید.

چگونه در بازار نزولی سود کنیم ؟

امکان دارد بازار نزولی باعث رکود اقتصادی شود و سرمایه‌ گذار را با ناامنی مواجه کند، ولی با این وجود می‌ تواند فرصت‌ هایی را نیز پیش روی سرمایه‌ گذار قرار دهد. در واقع نیازی نیست به منظور کسب سود تنها منتظر بازارهای صعودی بمانید! بازار رمزارزها و برخی بازارهای مالی دیگر از قابلیتی برخوردارند که می‌ توانید در نزول های شدید نیز سود به دست آورید، بنابراین معامله در بازار نزولی نیز می تواند سود خوبی به دنبال داشته باشد. برای مثال در بازار رمزارزها می توان از پوزیشن شورت در زمانی که بازار روند نزولی دارد استفاده کرد؛ لذا برای این که در این خصوص دید خوبی پیدا کنید، در این بخش کمی در مورد آن توضیح می دهیم تا دیدتان نسبت به این موضوع باز شود.

حتما بخوانید : انواع روند در بازارهای مالی


بدین منظور که از فروش استقراضی رمزارزها سود کافی را به دست آورید و بتوانید که یک معامله شورت را روی ارز دیجیتال مورد نظر خود باز کنید، می بایست از پلتفرم معاملاتی بهره بگیرید که از چنین معاملاتی پشتیبانی به عمل می آورد. این موضوع را در نظر داشته باشید که انجام معاملات شورت در صرافی ایرانی امکان پذیر نیست، به این خاطر که این صرافی ها حتی اگه قراردادهای مربوطه را در اختیار شما قرار دهند، حجم معاملاتی مناسبی را در یک روز معاملاتی ندارند، از همین روی می بایست از یک صرافی دیجیتالی خارجی معتبر بهره بگیرید که امکان استفاده از معامله شورت را برای معامله گران و کاربران خود فراهم می کند. پس از این که پلتفرم مناسبی را برای معاملات این چنینی خود یافتید، بایستی حساب کاربری خود را با استفاده از رمزارزهای موجود شارژ فرمایید.

بدین منظور نیز کافی است با استفاده از یک صرافی داخلی ارز دیجیتال تتر را خریداری کنید و به ولت صرافی خارجی خود منتقل کنید. علت این که توصیه داریم از تتر برای این کار بهره بگیرید اینجاست که این رمزارز قیمت ثابتی دارد و جفت ارزهای معاملاتی همه رمزارزها و تتر در بازار کریپتوکارنسی برای معامله در دسترس همگان قرار دارد. آخرین و حائز اهمیت ترین گام برای انجام معامله شورت در بازار ارزهای دیجیتال، یافتن موقعیت های معاملاتی است. این کار با توجه به استراتژی معاملاتی و سبک های تحلیلی که هر شخص دارد، می تواند متفاوت باشد. در ادامه با کد بورسی همراه بمانید تا بهترین استراتژی هایی که امکان کسب سود با آن ها در بازارهای نزولی وجود دارد را به زبان ساده به شما عزیزان معرفی کنیم.

به چه بازاری نزولی گفته می شود؟

بازار نزولی یا به اصطلاح بازار خرسی یا همان Bear Market به بازاری می گویند که قیمت‌ ها در پی اوج‌‌ های اخیری که ثبت کرده است، به سراشیبی کاهش بیفتند و قیمت ها با کاهش چشمگیری روبرو شوند. یک بازار نزولی حداقل با ۲۰ درصد کاهش در قیمت شناسایی می شود.

زمانی که چنین شرایطی در بازار حاکم باشد، سرمایه‌ گذارها و به خصوص سرمایه گذاران مبتدی را ترس بر می دارد و این امکان وجود دارد که به منظور اجتناب از هدر رفتن عواید مالی یا جلوگیری از زیان بیشتر، پول خود را از معامله خارج کنند و با احساسات منفی به بازار بنگرد. چنین جوی موجب خواهد شد تا روند کاهشی قدرت بیشتری پیدا کند و ریسک معامله در آن نیز به مراتب بیشتر شود.

ولی معامله در بازار نزولی و به دست آوردن درآمد در آن در همه حال امکانپذیر است. بازار نزولی مثل بازار صعودی از برآیند نیروهای عرضه و تقاضا به دست می آید. در یک بازار نزولی، عرضه از تقاضا سبقت خواهد گرفت. در بخش بعدی انواع بازارهای نزولی را برای شما معرفی کرده ایم؛

بازارهای نزولی چند نوع اند؟

به صورت کلی بازارهای نزولی را به سه گروه اصلی می توان تقسیم بندی کرد که به شرح زیر می باشند:

  • ساختاری : یک بازار نزولی ساختاری بر اثر حباب مالی یا دیگر بحران‌ های نامتوازن اقتصادی اتفاق می افتد، مثل بحران مالی در سطوح جهانی.
  • رویداد‌محور : این نوع از بازار نزولی، به همان صورت که از نامش مشخص است، در اثر یک رویداد خارجی خاص و حائز اهمیت مثل بیماری کرونا به وجود می آید.
  • ادواری : بازار نزولی ادواری یا چرخه‌ ای نوعی دیگری است که در اثر افزایش نرخ بهره و نرخ تورم بالا در پایان یک چرخه تجاری به وجود می آید. جالب است بدانید که معامله در بازار نزولی از این نوع، مطمئنا از دو نوع دیگر به مراتب دشوارتر خواهد بود.

بازار خرسی چگونه شکل می گیرد؟

منظور از بازار خرسی بازاری می باشد که قدرت دست فروشنده ها قرار دارد؛ مراحل زیر نحوه ایجاد یک بازار خرسی را مرحله به مرحله نشان می دهد؛

  1. ایجاد یک اوج قدیمی و خروج سرمایه گذاران و تریدرها از بازار، به منظور به دست آوردن سود از سرمایه گذاری.
  2. پس از خروج آن ها قیمت به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.
  3. بعد از افت قیمت، تریدرهایی برای ورود به بازار اقدام می کنند که سرمایه مورد نظرشان را با قبول ریسک موجود وارد می کنند.
  4. در انتهای روند بازار، روند کاهش قیمت را تا مدتی به آرامی ادامه برای سرمایه گذاری جذب می کند، بعد از مدتی روند بازار تغییر پیدا می کند و بازار خرسی می گردد.

فرق بین رکود و بازار نزولی چیست؟

بازار نزولی به صورت معمول با رکود اقتصادی ارتباط دارد و هر کدام می‌ تواند به یکدیگر منتهی شوند. این دو مفهوم اقتصادی از جهت هایی به هم شبیه هستند، ولی به صورت کلی با یکدیگر فرق می کنند.

حتما بخوانید : استراتژی معامله با خط روند به زبان ساده


بازار نزولی زمانی ایجاد خواهد شد که قیمت‌ ها به شکل پیوسته در حال کاهش باشند، ولی  رکود اقتصادی به کاهش در عملکرد کلی اقتصاد مربوط است و به صورت معمول با رشد منفی و کاهش GDP شناسایی خواهد شد. این را هم باید در نظر داشت که معامله در بازار نزولی امکان دارد به سود منتهی گردد.

پیوند درونی این دو مفهوم در عواملی مثل علت و معلول آن ها قرار دارد؛ بحران‌ های ژئوپلتیکی، همه‌ گیری‌ ها، احساسات سرمایه‌ گذار و مخارج مصرف‌ کننده از این موارد به حساب می آیند.

در روند ریزشی بازار چه کاری باید انجام داد؟

استفاده از توکن های اهرمی در بازار دو طرفه رمزارزها یک فرصت عالی برای کسب سود به حساب می آید.، ولی در طرف مقابل یعنی برای صاحبان سرمایه چه اتفاقی رخ می دهد؟ به‌ هر روی یک عده در این بازار نزولی رمزارزها از صاحبان ارزهای دیجیتال به حساب می آیند. این افراد بایستی چه عکس ‌العملی در قبال سقوط قیمت رمزارز از خودشان نشان دهند و یا ماجرا برای آنها که در تکاپوی خرید ارزهای دیجیتال هستند، چگونه است؟

۱٫ مهارت در کف خرید کردن؛

یکی از مزایای بازارهای نزولی این است که ما می توانیم دارایی های باارزش را در کف قیمتی خریداری کنیم. بازارها با نوسان همراه اند و مطمئنا یک‌ روند نزولی در آینده به یک جریان صعودی تبدیل می شود. بنابراین چنانچه از افراد با هدف ورود سرمایه هستید، بازار نزولی رمزارزها یکی از بهترین مکان های پرپتانسیل برای این کار به حساب می آید. البته بایستی قابلیت فنی و مهارت خرید در کف را نیز دارا باشید. شاید روند نزولی ادامه یابد و شما در برهه ‌ای کوتاه ضرر و زیان کنید، ولی تجربه ثابت کرده ‌است که نمادهای بورسی تاریخ را تکرار می ‌کنند و رفته رفته قیمت ‌های قبلی خود باز خواهند گرفت.

۲٫ صبور باشید و مطالعه کنید؛

هر بازار نزولی دارای سرمایه‌ گذاری ‌هایی می باشد که حالا با روند منفی بازار روبرو هستند. این افراد هر روز شاهد کاهش ارزش سرمایه های خود هستند. مطمئنا حرفه ‌ای ‌ها یک حد ضرر مشخص می کنند و در مرز حد ضرر، رمزارز زیان‌ ده را به فروش می رسانند، ولی چنانچه رمزارز شما خیلی کم تر از این صحبت ‌ها شده ‌است، بهتر است منتظر بمانید و با مطالعه مسیر آینده، یافتن روندهای صعودی بازار را تشخیص دهید. شما قادرید با الگوی آموزش رمزارز مهارت تحلیل نمودارهای قیمتی را به دست آورید تا در رویارویی با روند نزولی از تصمیم گیری تحت تاثیر احساسات و هیجانات جلویگری کنید.

بازار نزولی در هر جریان سرمایه‌ گذاری یک امر بدیهی به حساب می آید؛ مطمئنا بازار نزولی رمزارزها هم یک جریان طبیعی و قابل ‌پیش ‌بینی شدن است. فعالان فضای سرمایه می بایست مهارت تسلط بر احساسات خود را در خود تقویت کنند. زمانی که به تصمیمات ‌خود تسلط دارید، مطمئنا نباید نگران صعود و نزول بازار باشید، بلکه هوشمندانه قادرید حتی از بازار نزولی رمزارزها در راستای کسب سود خود استفاده نمایید.

استراتژی های معاملاتی برتر برای معامله در بازار نزولی

۱٫ فرصت های مناسب برای ورود به پوزیشن پیدا کنید : وقتی کاهش قیمت به ۲۰ درصد رسید، می توان گفت که بازار نزولی به صورت رسمی شروع شده است. لذا چنانچه به دنبال فرصت برای فروش استقراضی و استقرار در پوزیشن شورت هستید، بهترین زمان این زمان است. با این که احتمالا کاهش قیمت ادامه یابد، ولی مدت‌ آن مشخص نیست و حتی امکان دارد روند بازار مجددا برگردد.

۲٫ از پوزیشن شورت یا فروش استقراضی استفاده کنید : روند دوست شما است؛ فروش استقراضی روشی است که می‌ توان در آن با شناسایی جهت حرکت قیمت در بازار نزولی به سود بسیار خوبی دست پیدا کرد. اگر پیش‌ بینی شما درست باشد، سود خوبی به دست خواهید آورد، ولی حتی در بازار نزولی نیز این امکان وجود دارد که قیمت جهت خود را عوض کند و چنانچه تشخیصتان اشتباه باشد، مطمئنا متضرر می شوید. بنابراین معامله در بازار نزولی هم امکانپذیر است.

۳٫ در فاصله های زمانی منظم سود بسازید : جهت حرکت قیمت در یک بازار نزولی به احتمال زیاد رو‌ به‌ پایین است و این شرایط فرصت خوبی به حساب می آید تا بتوانید به صورت منظم سود کسب کنید، ولی از طرف دیگر این را هم باید در نظر داشته باشید که قیمت می‌ تواند هر لحظه جهت حرکتش را حتی در بازاری نزولی عوض کند.

۴٫ به منظور معامله در بازار منفی، از سفارش حد ضرر استفاده فرمایید : سفارش حد ضرر دستورالعملی می باشد که بر مبنای آن قادرید به شکل اتوماتیک با رسیدن به قیمت خاص از پوزیشن معاملاتی خود خروج کنید. بنابراین چنانچه در پوزیشن شورت قرار دارید، حد ضرر شما می بایست بالاتر از قیمتی باشد که در آن پوزیشن خود را شروع کرده اید. این استراتژی مدیریت ریسک شما را کمک خواهد کرد که اگر جریان بازار بر خلاف انتظار شما پیش رفت، زیان کم تری متوجه شما و سرمایه شما گردد.

۵٫ با توجه به شاخص‌ ها و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مشترک ترید نمایید : شاخصی مثل FSTE 100 سبدی از سهم‌ های گوناگون با بالاترین ارزش بازار است و صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری مشترک یا همان ETFs عملکرد یک بازار، شاخص یا صنعت را ردیابی می‌ کنند. به این خاطر که بازارهای نزولی از طرفین عرضه و تقاضا آغاز می‌ شوند و به نوبه خود هم بر شرایط اقتصادی اثر می گذارند، بنابراین این شاخص‌ ها فرصت خوبی برای سرمایه‌ گذاران فراهم می کنند تا از حرکات قیمت مشابه مورد‌انتظار استفاده نمایند. بنابراین چنانچه حرکات قیمت بر خلاف انتظار پیش برود، متضرر خواهید شد.

روش های کسب سود و کاهش ریسک از نزول ارزهای دیجیتال

تبدیل سرمایه به استیبل کوین های معتبر : چنانچه به معامله در روند نزولی علاقه ای ندارید، بهترین است سرمایه خود را به استیبل کوین تبدیل کنید و در ادامه منتظر خروج از روند نزولی باشید. چنانچه انتظار دارید در نقطه ای خاص، روند بازار تغییر کند و دوباره به حالت صعودی بر گردد، می توانید از آن برای ورود به معامله استفاده نمایید.

حتما بخوانید : بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال


از طرفی چنانچه شما جزو آن دسته از سرمایه گذاران هستید که افق زمانی بلندمدتی برای معاملات و سرمایه گذاری های خود در نظر گرفته است و سال ها یک سرمایه را نگه داشتید، ورود به معامله فروش در بازار خرسی ضرری برایتان نخواهد داشت. پول نقد در بازارهای نزولی، بهترین سرمایه گذاری محسوب می شود. شما قادرید در زمان افت قیمت رمزارزها، پول خودتان را در بانک و یا صندوق های درآمد ثابت نگهداری کنید و بعد از گذشت این مدت، در کف قیمت برای خرید مجدد و ورود دوباره به بازار اقدام کنید و سود خوبی بدین وسیله به دست آورید.

استفاده از بازار دو طرفه ارزهای دیجیتال و گرفتن پوزیشن شورت : در بازارهای مالی دو طرفه، ساز و کاری به نام فروش استقراضی وجود دارد که پیش از این با اصطلاح آن آشنا شدیم و دریافتیم که به کمک آن، می توانیم در روندهای نزولی نیز به کسب سود بپردازیم. فروش استقراضی به زبان ساده معادل با قرض کردن یک دارایی برای فروش آن می باشد. در حقیقت زمانی که شما وارد یک پوزیشن شورت در بازار رمزارزها می شوید، از یک قرارداد فروش استقراضی بدین منظور بهره می گیرید. به عنوان مثال این طور فرض کنید که قیمت بیت کوین الآن ۲۰ هزار دلار است و تحلیل شما احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا ۱۸ هزار است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این شرایط با توجه به استراتژی مدیریت سرمایه که دارید، یک معامله فروش برای بیت کوین با حجم مشخصی، باز می کنید. شما بیت کوین ۲۰ هزار دلاری را از صرافی خود قرض می گیرید و در همان لحظه به فروش می رسانید؛ حال اگر قیمت بیت کوین به ۱۸ دلار برسد، برای خرید مجدد بیت کوین های فروخته شده اقدام می کنید و قرضی که از صرافی گرفته بودید را به آن باز می گردانید و اختلاف قیمت ۲ هزار دلاری که این بین وجود داشت را به عنوان سود خود از این معامله شناسایی می کنید.

سود گرفتن در بازار نزولی ارز دیجیتال

همچنین اگر که بیت کوین به بالای ۲۰ هزار برسد، شما بازهم مجبور هستید که پول بیشتری را برای خرید همون مقدار بیت کوین بپردازید و این اختلاف قیمت در حقیقت همان ضرر شما از این معامله خواهد بود. البته این موضوع را هم باید در نظر داشته باشید که در این نوع معاملات، هیچ ارزی بین شما و صرافی رد و بدل نخواهد شد و در حقیقت کل فرآیندهای مربوط به فروش استقراضی طی یک قرارداد و روی کاغذ می باشد. همچنین استفاده از این نوع قرارداد ها به منظور سفارش خرید رمزارزها نیز استفاده می شود.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با ارزش مثل بیت کوین و اتریوم : وقتی که بازار در روند نزولی قرار می گیرد، برخی از شرکت های دیجیتالی، از دور رقابت کنار می روند. در واقع شرکت هایی که هیچ مزیت رقابتی ندارند و از اهرم و وام ها استفاده نمودند، بیشترین ضرر را متحمل می شوند. شما زمانی که بازار نزولی می باشد، بهتر است یک پوزیشن لانگ (خرید) باز کنید. در این مورد روند نزولی دارایی، با یک جهش و در کوتاه مدت به یک روند صعودی تغییر خواهد کرد. ولی مجددا این روند نزولی می شود. این تحرک قیمتی که برخلاف روند اصلی نزولی اتفاق می افتد، می تواند نوسانات شدیدی را به همراه آورد.

خرید پله ای ارز دیجیتال در کف های قیمتی جدید ثبت شده : قیمت ها به اندازه کافی کاهش پیدا کرده اند، باز هم تمام سرمایه گذاری نکنید و مقداری را برای مراحل بعدی نزد خود نگهداری کنید که اگر دارایی مورد نظر شما کف جدیدتری ثبت کرد، بتوانید خرید پله ای خود را در آن مرحله و حتی مراحل بعدی نیز انجام دهید و بدین وسیله، میانگین قیمت خرید خود را کاهش دهید تا در صورت تغییر روند و صعودی شدن بازار، سریع تر ضررهایتان جبران شود و حتی بتوانید سود نیز به دست آورید.

داشتن دید بلند مدت به سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی : نباید به حرکت های بازار، واکنش های سریع نشان دهید. برخی از سرمایه گذاران، عملکرد زیادی در بازار ندارند و علتش هم ورود سریع به موقعیت های معاملاتی می باشد، بنابراین به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهید.

عدم معامله شت کوین های بی ارزش : اکثر مردم در این شرایط، روی پروژه هایی سرمایه گذاری می کنند که ارزش زیادی ندارند. هدف تمامی رمزارزها، جذب سرمایه گذار می باشد ولی این شمایید که نباید به پروژه های فاقد ارزش نزدیک شوید و گول تبلیغات را نخورید.

خروج سرمایه از ارزهای فیات : بعضی از تریدرها توصیه می کنند که در زمان سقوط بازار رمزارزها، به سمت ارزهای فیات بروید؛ مدیریت دارایی های دیجیتال، وقتی که این دارایی های دیجیتالی کاهش پیدا می کند، معمولا از این رویکرد بهره می گیرند. استفاده موفقیت آمیز از این استراتژی امکان دارد ساده باشد. خروج از فیات مستلزم این است که بتوانید زمان بندی بازار را، در زمان خروج و بازگشت تعیین کنید. لذا بهترین استراتژی این است که پولی را که نمی توانید از دست دهید و بدین آن معامله کنید را در معرض خطر قرار ندهید و در ادامه بدون توجه به تغییرات بازار به برنامه و استراتژی معاملاتی بلندمدت خودتان پایبند بمانید و پیش روید.

روش های کسب سود و کاهش ریسک از نزول بورس

استفاده از صندوق های درامد ثابت : یکی از روش های کسب سود در بازار های منفی بورس، خرید واحد های صندوق درامد ثابت می باشد. صندوق های درامد ثابت مثل بانک ها مقداری سود را تضمین می کنند و در بازار های منفی و مثبت سود تضمینی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. لذا چنانچه در بازاری که ریزشی است، صندوق درامد ثابت بخرید، نه تنها ضرر نخواهید کرد، بلکه سود منطقی نیز به دست خواهید آورد.

شناسایی و خرید سهم های با ارزش در منفی بازار : وقتی که بازاری مانند بورس منفی می شود و وارد فاز اصلاح یا ریزش می شود، تعداد زیادی از نمادها (در بیشتر اوقات همه سهام ها) به تبعیت از بازار منفی می شوند که در این شرایط بعضا خارج شدن از بعضی سهم ها که نقدشوندگی پایینی دارند، بسیار کار دشواری می باشد. در این خصوص توصیه های زیر را مد نظر قرار دهید؛

  • در ابتدا پیشنهاد می کنیم که استراتژی خود را در بازارهای گوناگون حفظ کنید و تا فعال نشدن حد ضرر از معامله خروج نکنید، امکان دارد بازار برای ۱ تا ۲ روز منفی باشد و مجددا به روند صعودی بلندمدت خود بازگردد.
  • در گام بعدی سعی کنید تا وقتی که نشانه های صعودی شدن بازار را مشاهده نکرده اید، سهم جدیدی را خریداری نکنید.
  • اگر قصد خرید در بازارهای منفی را دارید، حتما مدیریت سرمایه و خرید پله ای را در دستور کار خود قرار دهید.
  • همواره بکوشید تا وقتی که بازار منفی است، از صندوق های درامد ثابت استفاده نمایید تا نه ضرر کنید و هم سود خوب و منطقی در این دوران به دست آورید و بدین وسیله، فشار روانی بسیار پایین تری به شما به عنوان معامله گر تحمیل خواهد شد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

بازار نزولی با کاهش قیمت زیاد، حداقل ۲۰ درصد از آخرین اوج قیمت، به وجود می آید و همان طور که خواندیم، بازار نزولی با رکود اقتصادی در در ارتباط است. معامله و کسب درآمد در بازار نزولی امکانپذیر است و به منظور معامله در بازار نزولی بهتر است استراتژی‌ هایی را مورد استفاده قرار دهید که احتمال موفقیت شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد.

در بازار نزولی از فروش استقراضی و یا همان پوزیشن های شورت استفاده نمایید و با پیش‌ بینی درست جهت حرکت قیمت، به کسب سود بپردازید. البته پیدا کردن نقطه ورود مناسب به پوزیشن بسیار حائز اهمیت است و زمانی که ۲۰ درصد کاهش قیمت را دیدید، می توایند برای ورود به پوزیشن شورت اقدام کنید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که تضمینی وجود ندارد که قیمت برنگردد، اما برای اجتناب از ضرر، بهتر است از سفارش استاپ لاس استفاده نمایید و به حد ضرری که برای معامله های خود تعیین می کنید، پایبند بمانید.

شما می بایست در زمان سرمایه گذاری تمامی جوانب را مورد بررسی قرار دهید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و نکته ای که حائز اهمیت است، درباره هر چیزی می شنوید، کاملا تحقیق کنید و احساسات خود را در این باره کنار بگذارید و از مشورت گرفتن از طرفداران چند آتیشه یک حوزه سرمایه گذاری اجتناب کنید، چرا که آن ها همواره تعصب زیادی روی دارایی مد نظر خود دارند و نمی توانند ابعاد مختلف یک سرمایه گذاری را در زمان های مختلف تشخیص دهند.

به عبارتی در این بازارها تبعیت از افرادی که دید بدی نسبت به دارایی های مورد نظر دارند، بیشتر به نفع شما می باشد تا تبعیت از افرادی که بیش از حد به آن خوش بین اند، چرا که آن ها بارها و بارها اشتباه کردند و بعد از این هم اشتباه خواهند کرد. شما باید در این بازی بسیار با احتیاط باشید، چون که بازار رمزارزها با سرعت بالایی که در تغییر روند دارد و حتی تریدرهای با تجربه را هم در بسیاری اوقات مات و مبهوت کرده است.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به این سوال که چگونه در بازار نزولی سود کنیم پاسخ کاملی دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید مدیریت سرمایه در بازار کریپتو چگونه است ، این مطلب شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند.

حال که دیگر پاسخ سوال چگونه در بازار نزولی سود کنیم را می دانید، فکر می کنید برای ترید در روزهای منفی بازار آماده اید یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: