برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بسیاری از افراد برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال روش هایی را انتخاب می کنند که خیلی مطمئن نیست و امکان کلاهبرداری و یا ریسک های دیگر برای ما و سرمایه ما وجود دارد ولی به صورت کلی باید در نظر داشت که ورود به بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار ساده شده است و افراد به سادگی می توانند با افتتاح حساب در صرافی های معتبر و حتی با ریال برای خرید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود اقدام کنید و ریسک سرمایه گذاری در این بازار تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است ولی بازهم بهتر است اصولی پیش روید و نکات مهمی که در خصوص ورود به بازار ارزهای دیجیتال در این مطلب گفته شده است را مورد توجه قرار دهید.

ورود به بازار ارزهای دیجیتال

بازار رمزارزها یکی از جذاب‌ ترین بازارهای مالی در دنیا به حساب می آید که زیرساخت‌ های آن به صورتی است که سرمایه گذاری برای ایرانیان را هم به سطح جهانی ارتقا داده است، ولی چنانچه تا به امروز برای ورود به این حوزه اقدام نکرده اید، باید در نظر داشته باشید که بازار رمزارزها به همان اندازه که می‌تواند سوددهی مناسبی به همراه داشته باشد، می تواند ریسکی و خطرناک نیز باشد. بعضی رمزارزهای شناخته شده مانند بیت کوین را به سادگی می توان با پول معمولی و حتی به صورت نقدی خریداری کرد، ولی برای خرید بعضی از آلت کوین ها گافی امکان دارد که با محدودیت هایی روبرو شوید و مجبور شوید ارز مورد نظر خود را از طریق خرید بیت‌ کوین و یا سایر ارزهای دیجیتالی خریداری کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی به منظور خرید ارز دیجیتال شما در گام نخست به یک کیف پول دیجیتالی احتیاج پیدا خواهید کرد که این ارزهای خریداری شده را در آن به صورت امن نگهداری کنید. داشتن کیف پول دیجیتال همین طور برای انجام سایر معاملات هم ضروری است. در ادامه می بایست از طریق واسطه‌ های گوناگون و صرافی‌ هایی مثل بایننس و یا صرافی های ایرانی معتبر برای خرید ارز مورد نظر خود اقدام کنید و سپس می‌ توانید سرمایه‌ را به صورت ارزهای گوناگونی مانند بیت‌ کوین دریافت نمایید. چنانچه قصد دارید دقیق تر یاد بگیرید که چگونه وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید و این‌ که برای ورود باید چه مواردی را در نظر داشته بشاید، تا انتهای این مقاله با کد بورسی همراه بمانید.

ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که می دانید، ارز دیجیتال در واقع همان پول های دیجیتالی است که در بستر اینترنت میان افراد توسط یک واسط مورد معامله قرار می گیرد. بیت کوین نام نخستین رمز ارزی است که به شکلی رسمی، سال ها پیش وارد بازار شد. در ادامه و بعد از بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری نیز برای ورود به بازار کریپتوکارنسی اقدام کردند که با کش و قوس های زیاد، بیت کوین به عنوان اولین و پادشاه ارزهای دیجیتال شناخته شده است و همچنان هم بیشترین ارزش بازار و محبوبیت را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید که امروزه بیت کوین بیشترین ارزش قیمتی را در بازار ارز های دیجیتال دارد و در حقیقت به عنوان شاه ارز های دیجیتال نامیده می شود ولی آلت کوین هایی مثل اتریوم، بایننس کوین، کاردانو، ریپل و … نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند و جایگاه های بسیار خوبی را در بازار ارزهای دیجیتالی به لحاظ ارزش بازار به خود اختصاص داده اند.

چگونه می توانیم ارز دیجیتال داشته باشیم؟

استخراج ارز دیجیتال : استخراج یا همان ماینینگ رمزارزها به وسیله دستگاه های مخصوص انجام می پذیرد. به این منظور که بتوانید ارز دیجیتال ماین کنید، بایستی از دستگاه های ماینر و یا ASIC و یا ریگ های ماینینگ کمک بگیرید. شایان ذکر است که هر ارز از یک الگوریتم پشتیبانی می کند. با توجه به الگوریتم بایستی تجهیزات استخراج لازم آن را تامین فرمایید و در ادامه برای استخراج آن ارز دیجیتال اقدام نمایید.

حتما بخوانید : بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال برای نوسان گیری


متاسفانه امروزه استخراج رمزازها در ایران با هزینه بسیار زیادی همراه است. قیمت تجهیزات استخراج گران است و به سادگی نمی توان آن ها را خریداری و استفاده کرد و همین امر موجب شده است تا افراد کم تر به سراغ استخراج ارز های دیجیتال بروند. ولی چنانچه نتوانستید رمزارزهای مورد نظر خود را از طریق استخراج کسب کنید، بهتر است به وسیله خرید ارز دیجیتال از صرافی های معتبر برای به دست آوردن رمزارز یا رمزارزهای مورد نظرتان اقدام کنید که در قسمت بعدی توضیحات آن را داده ایم.

خرید و فروش ارز دیجیتال : خرید و فروش رمزارزها و یا همان ترید را احتمالا از اطرافیان خود شنیده باشید. در حال حاضر افراد زیادی به قصد سرمایه گذاری و یا کسب درآمد دلاری برای معامله و یا ترید رمزازهای مختلف اقدام می کنند. می توان گفت که اگر در خصوص بازار کریپتوکارنسی اطلاعات جامعی نداشته باشید، ورود به آن و انجام خرید و فروش به هیچ عنوان کار عاقلانه ای نخواهد بود، چرا که این کار موجب می شود تا بدون شک متضرر شوید و سرمایه خود را از دست بدهید.

بنابراین می توان این طور گفت که همان اندازه که سودآوری در این بازار شیرین و قابل دسترس است، ریسک و خطرات مختلف نیز از سرمایه گذاران و فعالان دور نیست، به همین خاطر بهتر است برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ابتدا با سرمایه کم سعی در کسب تجربه و افزایش مهارت های معامله گری خود نمایید و در ادامه سرمایه تان را افزایش دهید.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟

به این منظور که بتوانید وارد بازار رمزارزها شوید، می بایست ابتدا خوب با آن آشنایی پیدا کنید. بعد از شناخت بازار رمزارزها، باید ببینید که آیا اهل وارد شدن به این بازار هستید یا خیر؟ در این بخش ۵ مرحله مهم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال را معرفی کرده و توضیح داده ایم تا دید شما نسبت به این موضوع به خوبی باز شود؛

۱) به دست آوردن اطلاعات در خصوص بازار رمزارزها : قبل از شروع سرمایه گذاری در این بازار بهتر است نسبت به شرایط انجام معامله و کلیات بازار اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. کسب اطلاعات در خصوص این بازار به مطالعه مقالات بسیاری نیاز دارد. در این راستا می توانید مقالات حوزه ارزهای دیجیتال را از همین سایت مطالعه کنید و مطمئن باشید که هیچ نکته ای را از قلم نیانداخته ایم و با مطالعه روزی یک مطلب آموزشی و رایگان از سایت کد بورسی می تواند دانش خود را نسبت به این بازار، در طول ۱ ماه تا حدود بسیار زیادی افزایش دهید.

۲) آشنایی با راه و روش معامله و یا کسب رمزارزها : بعد از این که اطلاعات کامل و جامعی در خصوص این بازار کسب کردید، باید ببینید که چه شرایطی برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال را دارید؛ استخراج، خرید و فروش یا نگهداری بلندمدت. لازمه ورود به این بازار داشتن مقداری ارز دیجیتال است، بنابراین باید ابتدا کمی ارز دیجیتال خریداری کنید تا هم بازار را به دلیل سرمایه فعالی که در آن دارید رصد کنید و هم تجربه خرید ارز دیجیتال و ذخیره آن در کیف پول را پیدا کنید. با این کار کمی استرس شما از فعالیت در این بازار کاسته می شود و متوجه خواهید شد که سرمایه گذاری و یا خرید و فروش ارز دیجیتال حتی از ایران نیز در حال حاضر کار ساده ای است.

چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم

۳) همه موارد را پیش از آغاز سرمایه گذاری در نظر بگیرید : بایستی به مواردی مثل ریسک و یا احساسی بودن خود در بازار توجه کافی داشته باشید. این دو مورد، تنها مورد های حائز اهمیتی بود که می بایست به صورت خاص به آن ها توجه می کردید، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها پیش ورود به بازار ارز های دیجیتال توجه فرمایید.

حتما بخوانید : نکات سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای ایرانی ها


۴) ابتدا همه سرمایه خود را وارد این بازار نکنید : این که در ابتدای امر هزینه زیادی را به سرمایه گذاری در این بازار که شناخت کافی را هم از آن دارید اختصاص دهید، کار اشتباهی انجام داده اید. چنانچه فرد تازه کاری به حساب می آیید، با مبلغ بسیار کم فعالیت خود را در این بازار شروع کنید و به مرور میزان سرمایه خود را افزایش دهید. علت این موضوع که می گوییم با سرمایه کم وارد شوید این است که چنانچه معامله های شما با ضرر همواره شود، حداقل این ضررها نمی تواند از لحاظ مالی به شما ضربه وارد کند و می تواند زمینه ساز کسب تجربه برای شما شود.

بنابراین همواره سعی داشته باشید که چنانچه قصد دارید برای ورود به بازار های مالی اقدام کنید، در ابتدا سرمایه کمی را وارد کنید تا توانایی از دست دادنش را داشته باشید و این بدین معنی است که چنانچه به طور کلی سرمایه شما نابود شد، هنوز توانایی فعالیت در این بازار را داشته باشید و از لحاظ روانی نیز بهم نریزید.

۵) از ابتدا از تمامی روش های امنیتی برای حفظ دارایی و حساب های خود استفاده کنید : امینت در بازارهای مالی به ویژه رمزارزها بسیار حائز اهمیت است. رمزارزها را تنها می توانید در بستر اینترنت مورد معامله قرار دهید، بنابراین می بایست در همان بستر اینترنت نیز از آن ها نگهداری کنید.

این موضوع شاید خیلی ساده نباشد ولی خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و ورود کیف پول های دیجیتالی امن کمی از این نظر، خیالمان اسوده شده است. شما اگر همه موارد را رعایت کنید ولی کیف پول مناسبی را برای نگهداری ارزهای خود انتخاب نکرده باشید، احتمال این که سرمایه خود را از دست بدهید وجود دارد، بنابراین انتخاب کیف پول مناسب یکی از مهم ترین نکته های امنیتی این بازار به حساب می آید.

بایدهای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال

  • قبل از معامله، تحقیق و بررسی را جدی بگیرید : چنانچه به فکر سرمایه‌ گذاری مستقیم در بازار رمزارزها هستید، لازم است پیش از هر چیزی تحقیقات لازم را انجام دهید و اطلاعات کافی از این بازار داشته باشید. این را همواره گفته ایم که هیچ‌ وقت نباید یادگیری را متوقف کنید و حتی بعد از ورود به بازار همواره به تحقیق و یادگیری ادامه دهید. نخستین گام پیش از سرمایه‌ گذاری برای انجام تحقیقات مفید مطالعه وایت پیپر شرکت می باشد. با دریافت اطلاعات لازم از آن، می‌ توانید بهترین روش سرمایه‌ گذاری و عواقب احتمالی آن را پیش بینی کنید.
  • استراتژی مشخص داشته باشید : در نظر داشته باشید که این بازار روشی قابل‌ اعتماد برای کسب درآمد نمی باشد و برای دوام و موفقیت در آن می بایست یک استراتژی تجاری مناسب اتخاذ کنید تا به صورت پیوسته سود خوبی را کسب کنید. شما از طریق استراتژی تعیین خواهید کرد که آیا قصد سرمایه‌ گذاری بلندمدت را دارید و یا برای مدت کوتاهی وارد معاملات شده‌ اید. قصد استفاده از کدام شاخص‌ های فنی را دارید؟ شاخص RSI، MACD و یا EMA؟ آیا تصمیم دارید از ربات‌ های ترید کمک بگیرید یا خیر؟ شما بایستی پیش از هر چیزی این سوالات را به خود پاسخ دهید.
  • نگاهی بلندمدت داشته باشید : در بازار رمزارزها هم مثل نیز دیگر بازهای سرمایه مبتنی بر ارز فیات، بایستی سرمایه‌ گذاری بلندمدت را مبنا قرار دهید. به‌ محض مشاهده نوسانات قیمت به‌ جای انتظار بازده بالا، تصور بلند مدت از سرمایه‌ گذاری خود داشته باشید. این را از یاد نبرید که بازار رمزارزها ماهیتی نوسانی دارد و این امکان وجود دارد که قیمت‌ ها مطابق با تقاضای بازار و یا اظهارنظر مسئولان بعضی کشورها در هر دقیقه و ثانیه تغییر نمایند، از همین روی کارشناسان همواره این طور پیشنهاد می کنند که تنها قسمتی از سرمایه راکد خود را برای بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه‌ گذاری نمایید.
  • حرکات بیت کوین را کنترل کنید : منظور از حرکات بیت کوین فراز و فرود ارزش آن است. بیت کوین پادشاه بازار کریپتوکارنسی می باشد و بیشتر آلت کوین حرکت و روند قیمتی بیت کوین را دنبال می کنند و دلیل اصلی آن است که بیت کوین پر استفاده ترین ارز دیجیتال در صرافی ها و به صورت کلی در دنیاست. هرچند تعداد زیادی از صرافی‌ ها ارز دیجیتال بومی خود را دارند، مانند رمزارز بایننس کوین در صرافی بایننس، ولی همچنان بسیاری از جفت رمز ارزهای در دسترس مبتنی بر بیت کوین هستند؛ لذا ضرورت بیت کوین در زمان معامله طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، مشخص خواهد شد. پیش از آغاز معامله قیمت بیت کوین را مورد بررسی قرار دهید و درباره عواملی که امکان دارد بر قیمت آن اثرگذار باشد، مطالعه کنید. مقاله آموزشی و رایگان مخصوص به موضوع عوامل تعیین کننده قیمت بیت کوین را می توانید از طریق این لینک مطالعه فرمایید.
  • برای بودجه خود برنامه ریزی داشته باشید : پیش از سرمایه‌ گذاری بایستی در مورد بودجه خود برنامه‌ ریزی داشته باشید. حتی بهترین بازیگران بازار پیش از هر چیزی به بودجه خود توجه می‌ کنند. هیچ‌ گاه با سرمایه اصلی خود ریسی عمل نکنید. با آن میزان از دارایی خود که تحمل از دست دادن آن را دارید، برای ورود به بازار اقدام کنید و همگام با این که تجربه و مهارت های معامله گری شما در این بازار تقویت می شود، می توانید با در نظر گرفتن شرایط بازار و موارد مهمی که گفتیم، سرمایه خود را در بازار افزایش دهید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، همه چیز درباره نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم. 

همچنین اگر دوست دارید نحوه مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال را یاد بگیرید، این مقاله بهترین و سریع ترین راه برای این کار است.

برای دوستانتان بفرستید: