برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وتوکا – سرمايه‌گذاری توكا فولاد

بررسی آخرین وضعیت وتوکا – سرمايه‌گذاري‌ توكا فولاد

بدون در نظر گرفتن تغییر ارزش شرکت های زیر مجموعه و سرمایه پذیر ، سرمایه گذاری توکا مالک ۴۵٪ شرکت ورقهای پوششدار #تاراز با سرمایه ۶۰ میلیارد تومانی است. این شرکت تولیدکننده کلاف گالوانیزه است که ظرفیت تولید ۳۳۰۰۰۰ تن انواع ورق گالوانایز در ضخامت های مختلف را در سال داراست.

تاراز در سال مالی ۱۳۹۶ موفق به تحقق ۴۰۴.۴میلیارد تومان درآمد عملیاتی شده است که حاصل فروش ۱۳۰۹۵۶ تن ورق گالوانایز داخلی با نرخ ۳.۰۸۸ میلیون تومان بر هر تن و ۳۱ تن ورق صادراتی بوده است.عمده مشتریان داخلی شرکت شرکت آهن و فولاد جهان (‌۴۲٪) و شرکت پرتو صنعت جنوب ( ۱۵٪ )‌ است و فروش صادراتی شرکت به کشور ارمنستان است.
حاشیه سود ناخالص محصولات در سال ۱۳۹۶ در سطح ۷.۲٪ قرار داشته است که دلیل اصلی آن خرید ورق فول هارد به عنوان ماده اولیه اصلی از شرکت فولاد مبارکه و فولاد غرب و همچنین روی و زاماک جهت گالوانایز کردن ورق بوده است.

برای تولید ۱۳۰۰۰۰ تن ورق گالوانایز ، علاوه بر ۱۳۰ الی ۱۳۵ هزار تن ورق فول هارد ، نیازمند ۲۴۲۰ تن روی و ۲۰۰ تن زاماک است. بنابراين بخش بهاي تمام شده شركت همگام با افزايش نرخ فروش محصولات رشد خواهد كرد . اما جهش نرخ فروش محصولات با فرض ثابت ماندن مارجين محصولات ( رشد همسان بهاي مواد اوليه ) موجب افزايش ريالي سود خالص شركت خواهد شد.

تاراز در سه ماهه ابتدايي سال جاري ٢٨٠٠٠ تن توليد و به همين ميزان فروش داشته است که برآورد میشود تا انتهای سال جاری فروش شرکت به بیش از ۱۵۵۰۰۰ الی ۱۶۰۰۰۰ تن برسد ( نه ماهه ۱۳۰۰۰۰ تن فروش محقق گردیده است ) ، علاوه بر اين نرخ فروش ورق گالوانيزه شركت به سطح ٧ الي ٨.٥ ميليون تومان بر هر تن ( ضخامت ٠.٤ تا ٢ ميليمتر ) رسيده است که مارجین ناخالص شرکت را با رشد قابل توجهی به ۱۵٪ در شش ماهه ۱۳۹۷ رسانده است !! بنابراين با فرض حفظ روند توليد و فروش مقداري ، ۷۹۰ تا ۸۳۴ ميليارد تومان درامد عملياتي محقق خواهد کرد. با کسر ۲.۱ میلیارد تومان هزینه اداری و عمومی و ۱۷ میلیارد تومان هزینه مالی ، سود خالص شرکت برای سال ۱۳۹۷ به رقم ۹۱ میلیارد تومان خواهد رسید که در شش ماهه واقعی سال جاری ۳۰ میلیارد تومان محقق شده است و جهش چشمگیری برای این واحد به حساب می آید .

▪️همچنین افزایش سرمایه شرکت از ۶۰ میلیارد تومان به ۸۵ میلیارد تومان صورت پذیرفته است که در مرحله بعدی سرمایه شرکت به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

لذا ارزش واحدی نظیر تاراز با سود خالص ۹۱ میلیارد تومانی برای سال جاری و ۱۴۳ الی ۱۶۰ میلیارد تومان سود خالص برای سال ، در سطح ۵۹۷ میلیارد تومان قرار خواهد داشت.
همچنین درآمد وتوکا از محل سود خالص تاراز در سال جاری ۱۵.۷ تومان به ازای هر سهم خواهد بود که این رقم برای سال ۱۳۹۸ در صورت تسویه بدهی شرکت ، میتواند تا سطح ۲۴ تومان افزایش یابد! نکته مهم تر این است که ارزش مارکت وتوکا در حال حاضر ۴۶۳ میلیارد تومان است در حالی که این شرکت بدون در نظر گرفتن سایر شرکت های زیر مجموعه ، ۲۶۸ میلیارد تومان از ارزش تاراز را در دل خود دارد که با افزودن سهم شرکت هایی نظیر شتوکا ، حتوکا ، توریل و … بنظر میرسد مارکت کپ شرکت توان رشد تا محدوده ۶۸۰ الی ۷۱۴ میلیارد تومان ( ۸۰٪ از NAV در بالاترین سطح ) را داشته باشد.

برای دوستانتان بفرستید: