Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
وام مسکن سال 1402 | جزئیات اوراق تسهیلات مسکن | کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

وام مسکن سال ۱۴۰۲ | اوراق تسهیلات مسکن (بروزرسانی سال ۱۴۰۲)

دریافت وام مسکن سال ۱۴۰۲ بدون سپرده توسط اوراق تسهیلات مسکن امکان پذیر است. دریافت وام خرید مسکن سال ۱۴۰۲ از طریق خرید اوراق تسهیلات مسکن، مشتریان علاقمند به دریافت وام مسکن از طریق بانک مسکن طی فرآیند قانونی اعلام شده باید پس از انجام مراحل احراز هویت، اوراق تسهیلات مسکن یا تسه را از بازار بورس خریداری نمایند. بعد از انجام خرید توسط کارگزاری مشتریان محترم باید با مراجعه به یکی از شعب کارگزاری اقدام به دریافت برگه سهم و سایر مستندات خرید اوراق تسهیلات مسکن نموده و سپس با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن مراحل دریافت وام مسکن سال ۱۴۰۲ را تکمیل نمایند.

وام مسکن سال ۱۴۰۲

در حقیقت وام خرید مسکن، پیش از تغییر وضعیت اقتصادی در سال اخیر، کمک بزرگی برای خرید خانه به حساب می آمد. زوجین و همچنین افراد مجرد بدین وسیله قادر بودند با این تصور که وام خرید مسکن حدود پنجاه درصد از قیمت خانه مورد نظرشان را پوشش خواهد داد به فکر رهن و اجاره خانه باشند. سقف رقم مبلغ وام بدون ضامن بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ بر اساس ابلاغیه منتشر شده، در شرایط کنونی ۱۰۰ میلیون تومان با میزان سود سالانه ۱۸ درصد است که سقف دوره مدت باپزداخت آن نیز ۴۸ ماهه در نظر گرفته شده است. در نظر داشته باشید که به منظور دریافت این وام احتیاج به سپرده گذاری نمی باشد و تنها بر اساس شرایط خاصی به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید، آموزش های رایگان بورسی و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


برخی از شرایط دریافت وام خرید مسکن به مرور زمان تغییراتی را به خود دید، از جمله اینکه امروزه تنها افرادی می ‌توانند برای دریافت تسهیلات وام مسکن با افتتاح سپرده اقدام کنند که قبلا به هر طریق این کار را نکرده باشند. در حقیقت سپرده مختص وام ‌اولی ‌ها خواهد بود و افرادی که قصد دارند برای بار دوم یا چندم از این وام استفاده کنند، حتما باید از طریق خرید اوراق برای دریافت وام خرید مسکن اقدام کنند. از دیگر شرایط دریافت وام مسکن این است که باید از تاریخ جواز خانه ‌ای که متقاضی برای خرید یا رهن انتخاب کرده است، کمتر از ۱۵ سال گذشته باشد و ارزش ریالی ملک به اندازه هشتاد درصد از مبلغ وام باشد. در ادامه وام مسکن را توضیح خواهیم داد و مطلب را بیشتر باز خواهیم کرد.

وام مسکن چیست؟

میتوان این طور گفت که هر کشور با توجه به بودجه و امکانات تسهیلاتی را در اختیار مردم قرار می ‌دهد که با کمک آن تسهیلات به هدفی که دارند رسیدگی کنند که یکی از این تسهیلات وام مسکن محسوب می شود. از آنجایی که بسیاری از افراد قادر نیستند به صورت یکجا مبلغ زیاد خرید خانه را متقبل شوند، وام مسکن یکی از گزینه‌ های پیش‌ روی این افراد خواهد بود. اغلب درخواست کنندگان این نوع وام از پس بازپرداخت آن بر می ‌آیند، ولی موضوع به همینجا ختم نخواهد شد و هر کشور با توجه به زیر ساخت‌ های اقتصادی و فرهنگی که دارد مبلغ مشخصی را برای وام مسکن اعلام می کند. هچنین سود این وام‌ ها نیز در کشورهای مختلف متغیر است و از سود ۲ درصد گرفته تا ۲۰ درصد را میتوان در کشورهای مختلف مشاهده کرد.

در ایران سال ‌های سال است که بانک مسکن و سایر بانک ‌ها تسهیلات وام مسکن یکم را با شرایطی تعریف شده به متقاضیان اعطا می ‌کنند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که دریافت وام شرایط و مدارک خود را در ایران دارد که در ادامه این مطلب به تمام آن ها اشاره خواهیم داشت. به صورت کلی اخیرا وام مسکن در ایران با استقبال خوبی از مردم روبرو شده و همین موضوع موجب شده  تا افراد بسیاری برای درخواست خود هر ساله به بانک‌ ها برای پرسیدن شرایط این گونه وام ‌ها مراجعه نمایند. در بخش بعدی به این موضوع که وام مسکن چقدر است اشاره خواهیم داشت.


وام مسکن چقدر است؟

جواب این سوال ارتباط مستقیمی به نوع وام و تسهیلاتی که شرایط لازم برای دریافت آن را دارید، دارد. هر کدام از این وام‌ ها میزان عددی مشخصی را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهند، لذا حتی می ‌توان میان وام ‌ها تفاوت قائل شد. اعداد وام از ۲۰ میلیون تومان شروع می ‌شود و بعضی از آن‌ها تا ۲۵۰ میلیون نیز می ‌رسد. مطمئنا هنگام شنیدن ۲۵۰ میلیون این وام برای شما از جایگاه والایی برخوردار شد، ولی باید در نظر داشت که دریافت این عدد نیز شرایط و ویژگی ‌های مخصوص به خود را دارد که در ادامه توضیحات مختصری خواهیم داد.


انواع وام خرید مسکن

وام خرید مسکن را به صورت تخصصی می ‌توان از بانک مسکن دریافت کرد، اما بانک ‌های دیگری هم اعتبار ارائه این تسهیلات را دارند. بانک مسکن این وام را به دو صورت می پردازد که شامل؛ وام مسکن یکم و وام اوراق است که شرایط هر یک به شرح زیر است :

  • وام مسکن یکم : یعنی وام مسکن یکم به افرادی می رسد که برای اولین بار از تسهیلات وام مسکن بهره می برند. شرایط وام خرید مسکن خانه اولی ‌ها بدین شکل است که متقاضیان، طبیعتا پیش از هرچیز باید در بانک مسکن سپرده‌ گذاری داشته باشند.
  • وام اوراق : نوع دومی که به عنوان تسهیلات، قادرید از بانک مسکن دریافت کنید، وام اوراق به حساب می آید. متقاضیان این وام اغلب کسانی اند که پس ‌انداز کافی ندارند یا خودشان نمی ‌توانند سپرده جدیدی را افتتاح کنند و یک سال در صف انتظار بمانند.

وام مسکن برای سال 1402

شرایط وام مسکن سال ۱۴۰۲ برای جوانان

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که به منظور دریافت وام بدون ضامن بانک مسکن، شما می بایست یک حساب قرض الحسنه در این بانک داشته باشید، بنابراین اگر حساب مذکور را در بانک مسکن ندارید، بایستی برای افتتاح حساب در این بانک اقدام کنید. مابقی شرایط را در ادامه آورده ایم؛

  • تنها خانه اولی ‌ها می‌ توانند از این تسهیلات بهره ببرند.
  • بازپرداخت اقساط این تسهیلات حداکثر ۲۰ سال تعیین شده است.
  • نرخ سود تسهیلات این وام و همچنین نرخ سود دوران مشارکت ۹ درصد در نظر گرفته شده است.
  • جوانان بالای ۱۸ سال چه مجرد و چه متأهل، با درآمد مستقل می ‌توانند از وام مسکن استفاده نمایند.
  • برخورداری از تسهیلات پس ‌انداز مسکن یکم تنها برای مناطق شهری امکان ‌پذیر است و به افراد در مناطق خارج از محدوده شهری تعلق نخواهد گرفت.
  • توانایی واریز ماهانه اقساط به وسیله متقاضی از طریق بانک و با بررسی حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب بانکی و … می بایست مورد برررسی قرار گرفته و تایید گردد.
  • هرچند بر اساس ضوابط تعیین ‌شده در این تسهیلات ملک خریداری‌ شده و یا واحد مسکونی در حال ساخت در رهن بانک قرار می ‌گیرد، ولی شرایط ضامن نیز برای آن در نظر گرفته شده است، لذا معرفی حداقل یک ضامن معتبر به همراه فیش حقوقی قابل ‌توجه برای ارائه این تسهیلات لازم خواهد بود.
  • حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی که به ۳ قسمت شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها تقسیم می‌ شود. برای حساب های افتتاحی امسال به ترتیب؛ در پایان سال پانزدهم بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان، ۲۱۰ میلیون تومان و ۱۸۴ میلیون تومان است. در پایان سال ششم به ترتیب بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان، ۱۲۰ میلیون تومان و ۹۴ میلیون نومان است. در پایان سال پنجم به ترتیب بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، ۱۱۰ میلیون تومان و ۸۴ میلیون تومان تعیین شده است.
  • اگر افراد قصد دارند حداکثر وام خرید منزل مسکونی را دریافت نمایند، می بایست ملک آن ها، بیش از ۲۵ سال، قدمت نداشته باشد. در صورتی که ملک، بیش از ۲۵ سال و تا حداکثر ۳۰ سال، قدمت داشته باشد، سقف تسهیلات، کاهش خواهد یافت.
  • برای دریافت وام خرید مسکن ۱۴۰۲​، همانند سال پیش، در بعضی از بانک ها، نیاز به باز کردن حساب سپرده گذاری خواهد بود و در برخی دیگر، می توان با خرید اوراق ممتاز، وام خرید منزل مسکونی را اخذ کرد.
  • افرادی که پیش از این، از تسهیلات بانک مسکن یا دیگر بانک ‌ها برای خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم ‌­الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده کرده‌ باشند، مشمول این نمونه از وام مسکن جوانان نمی شوند.

مراحل دریافت اوراق تسهیلات مسکن

  1. دریافت کد بورسی
  2. خرید اوراق و دریافت برگه سهم از کارگزاری
  3. مراجعه به شعب بانک مسکن

جهت دریافت کد بورسی کلیک کنید


مدارک لازم برای انواع وام مسکن سال ۱۴۰۲ چیست؟

وام ودیعه مسکن سال 1402

مدارک لازم به منظور دریافت وام مسکن از بانکی به بانک دیگر متفاوت است، ولی مشترکاتی نیز با یکدیگر دارند. این مشترکات به شرح زیر است :

  • رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک
  • اصل و تصویر پایان ‌کار ساختمان
  • تکمیل و امضای فرم درخواست وام
  • اصل و تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه مالک یا مالکین
  • اصل و تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه ضامن یا ضامنین
  • مدارک شغلی و درآمد دریافت کننده تسهیلات مثل جواز کسب و فیش حقوقی
  • ارائه قبض برق یا مدارکی که بانک بتواند طبق آن کدپستی خانه ‌ای را که قصد دارید برای آن تسهیلات بگیرید، تایید نماید
  • اصل و تصویر تمام صفحات سند مالکیت ملک؛ در نظر داشته باشید که سند باید حتما به نام دریافت‌ کننده تسهیلات باشد

جزییات بیشتر درباره اوراق تسهیلات مسکن

اوراق وام مسکن از امکان معامله در فرابورس ایران برخوردار هستند. هر برگه از این اوراق نماینده ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات به حساب می آید. این اوراق ۱۵ ام هر ماه به وسیله بانک مسکن به دارندگان حساب سپرده ممتاز اختصاص اعطا می‌ شود و پس از طی مراحل قانونی و سپرده شدن نزد مرکز سپرده‌ گذاری، نماد معاملاتی آن در اول ماه بعد در فرابورس ایران بازگشایی و قابل معامله خواهد شد. لازم به ذکر است که حداکثر تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث، تعمیر و خرید واحد مسکونی از محل اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب ۳۵۰ میلیون ریال، ۱۰۰ میلیون ریال و ۳۵۰ میلیون ریال و در چارچوب ضوابط بانک مسکن می باشد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

همچنین باید در نظر داشت که نماد معاملاتی اوراق وام مسکن شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور است. برای مثال نماد “امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت ۱۴۰۲” مربوط به اوراقی است که در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۲ انتشار داده شده است. مدت اعتبار اوراق صادره از تاریخ صدور به مدت ۲ سال خواهد بود که این مدت با نظر بانک مسکن و در شرایط خاص حداکثر قابل تمدید است، بنابراین اوراقی که از زمان اعتبار آن ها زمان کم تری باقی مانده است، دارای قیمتی متفاوت است، بنابراین نماد معاملاتی جداگانه ‌ای برای هر ماه به این اوراق اختصاص پیدا خواهد کرد.


نحوه استفاده از این اوراق برای خرید واحد مسکونی

دارندگان این اوراق می ‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن و ارائه گواهینامه‌ های خود و مدارک مربوط به ملک مسکونی مورد نظر اقدام به دریافت وام نمایند. ملک مورد نظر باید مشخصات تعریف شده به وسیله بانک را داشته باشد و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این اوراق نیز معادل نرخ سود بخش مسکن بدون سپرده است. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات پرداختی از محل این اوراق طبق میزان تسهیلات دریافتی متفاوت است.

شرایط دریافت تسهیلات از محل این اوراق مثل؛ سقف تسهیلات دریافتی، درصد سود پرداختی این تسهیلات، مشخصات محل مسکونی مورد نظر، مدت اعتبار اوراق تسهیلات و دیگر خصوصیات به وسیله بانک مسکن تعیین و قابل تغییر است. سرمایه ‌گذار ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان کارمزد معاملات در زمان خرید و فروش این اوراق است. این کارمزد جهت خرید اوراق ۰٫۰۰۴۹ و جهت فروش اوراق ۰٫۰۰۲۴ در نظر گرفته شده است.


نکات حائز اهمیت درباره وام مسکن سال ۱۴۰۲

چنانچه مدت اعتبار این اوراق تمام شود و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی جهت خرید اوراق به ایشان مسترد نخواهد شد. لذا توصیه اکید میکنیم سرمایه‌گذارانی که قصد استفاده از تسهیلات این اوراق را ندارند تا قبل از پایان مهلت اعتبار، اوراق را در بازار به فروش برسانند.‌ خریداران اوراق تسهیلات مسکن تا ۲ ماه پس از تاریخ خرید امکان فروش ندارند. این محدودیت برای نمادهایی که فقط ٤ ماه تا پایان معاملات آن‌ها در بازار فرابورس ایران باقی مانده، اعمال نمیشود. در هر جلسه معاملاتی، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف ۹۰ برگه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن هستند.

خرید اوراق تسهیلات مسکن و دریافت کد بورسی کلیک کنید


تفاوت وام مسکن زوجین و وام مسکن مجرد چیست؟

اخیرا طرحی از بانک مسکن ارائه شد که وام مسکن زوجین مبلغ دو برابری داشته باشد. جالب است بدانید که ویژگی این طرح این است که وقتی یک زوج اقدام به دریافت وام می کنند کار اداری آن ‌ها زودتر صورت می پذیرد و کمتر دچار دردسر خواهند بود و در نهایت مبلغ دو برابری از حالت انفرادی دریافت خواهند کرد. برای وام مسکن سال ۱۴۰۲ انفرادی در شهر تهران مبلغ ۱۰۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

این عدد برای مراکز استان ‌‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۸۰ میلیون است و در سایر مناطق تا ۶۰ میلیون تومان است. وام مسکن زوجین در شهر تهران می ‌توانند تا ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند، در حالی که مراکز استان ‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰ میلیون تومان و دیگر مناطق نیز تا ۸۰ میلیون تومان می توانند از تسهیلات وام مسکن یکم ۱۴۰۲ بهره مند شوند.


نتیجه گیری و خلاصه مطلب

  • بانک ملی ایران در سه طرح برای خرید خانه به متقاضیان وام می ‌دهد.
  • وام مسکن سال ۱۴۰۲ به دو گروه اصلی صندوق پس‌ انداز مسکن و اوراق ممتاز سرمایه تقسیم می ‌شود.
  • وام مسکن یکم هم به صورت انفرادی پرداخت می ‌شود و هم این وام مسکن به زوجین تعلق خواهد گرفت.
  • وام مسکن بازنشستگان انواع گوناگونی دارد که یکی از آن ‌ها وام مسکن است و برای خرید خانه به آن ‌ها پرداخت می‌ گردد.
  • حداکثر تسهیلات اعطایی با توجه به تقسیم بندی جغرافیایی که به ۳ قسمت شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها تقسیم می‌ شود.
  • در حال حاضر وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون به ازاری ساخت هر واحد مسکونی است. نرخ سود وام ساخت مسکن روستایی ۵ درصد در نظر گرفته شده است.
  • ضمانت وام مسکن زوجین و انفرادی به ۲ صورت است. در نوع اول سند خانه خریداری شده به رهن بانک در می ‌آید. وام گیرنده موظف است در مدت زمان مشخص شده مبلغ وام خود را پرداخت نماید. چنانچه وام گیرنده از عهده پرداخت وام برنیاید پس از چند اخطار و طی کردن مراحل قانونی توسط بانک، خانه مصادره شده و به اسم بانک می‌ شود. در نوع دوم وام گیرنده دو ضامن معتبر را به بانک معرفی می ‌کند. چنانچه وام گیرنده نتواند قسط ‌های تعیین شده خود را در موعد مقرر پرداخت کند، بانک پس از طی کردن مراحل اداری مربوطه مبلغ وام را از ضامن کسر خواهد کرد.
  • اقساط وام مسکن بر اساس وام مبلغ مشخصی دارند، برای مثال مدت زمان بازپرداخت وام مسکن زوجین بیشتر است و از اول تا تسویه وام به همان مقدار تعیین شده ثابت خواهند ماند. اقساط وام مسکن را با توجه به نرخ سود وام باید پرداخت نمایید.
  • وام مسکن جوانان خدمتی از سوی دولت و بانک‌ هاست که این امکان را برای جوانان به وجود می آورد تا با کمک این طرح‌ ها و تسهیلات بانکی صاحب ‌خانه شوند. جوانان می ‌توانند با حساب ‌های سپرده سرمایه ‌گذاری کوتاه ‌مدت به نام حساب پس ‌انداز مسکن جوانان  برای خرید خانه خود برنامه ‌ریزی نمایند.
  • طرح دیگری به نام وام خرید زمان وجود دارد که از محل صندوق پس ‌انداز مسکن پرداخت می ‌شود. در این حالت، متقاضی قادر است بعد از گذشت ۶ ماه از سپرده‌ گذاری، از امتیاز حساب صندوق پس ‌انداز مسکن خود استفاده کند و بیش از ۸ میلیون تا سقف ۱۲ میلیون تومان وام دریافت کند.
  • یکی از وام‌ های پرتقاضا و محبوب در ایران وام مسکن یکم می باشد که با توجه به شرایط کشور در سال‌ های مختلف با روش و شیوه‌ های مختلفی به صورت انفرادی و وام مسکن زوجین در اختیار درخواست ‌کنندگان قرار می‌ گرفت. وام مسکن زوجین ۲ برابر وام انفرادی است.
  • وام بدون سپرده ساخت مسکن به عنوان یکی از پرطرفدارترین تسهیلات ملکی در میان سازنده‌ ها بعد از یک سال تعلیق، دوباره احیا شده است. تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد پرداخت می‌ شود.
  • وام جعاله تعمیر مسکن به صاحبان خانه پرداخت می ‌شود. متقاضیان، هم کسانی که در صندوق پس ‌انداز مسکن حساب دارند و هم افرادی که به وسیله خرید اوراق اقدام به دریافت وام مشترک می‌ کنند، قادرند از وام جعاله بهره ببرند.
  • از دیگر تسهیلات بانک مسکن برای خرید واحد مسکونی، وام بانک مسکن از محل صندوق پس ‌انداز مسکن به حساب می آید. حداکثر این تسهیلات مبلغ ۲۰ میلیون تومان است، حداکثر سن ساختمان در این نوع وام ۲۵ سال تعریف شده است.
  • برای دریافت وام ‌های مربوط به خرید اوراق ممتاز در بازار سرمایه که به وام اوراق مسکن نیز معروف است، متقاضیان باید برای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگ اوراق خریداری کنند. قیمت هر برگ اوراق تقریبا ۷۵ هزار تومان است.
  • هر کشور با توجه به بودجه و امکانات تسهیلاتی را در اختیار مردم قرار می ‌دهد که با کمک آن تسهیلات به هدفی که دارند رسیدگی کنند. یکی از این تسهیلات وام مسکن سال ۱۴۰۲ به زوجین و به صورت انفرادی است.
  • اگر نگاهی به آمار قیمت مسکن در سال های اخیر بیاندازیم، متوجه افزایش قیمت ملک خواهیم شد. هین امر موجب شده است که جوانان دیگر نتوانند با پس ‌انداز حقوق خود خرید خانه را در دستور کار داشته باشند و وام مسکن تنها میتواند بخشی از هزینه های رهن خانه زوجین را پوشش دهد.

نیاز به اطلاعات بیشتر دارید؟ پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع دریافت وام مسکن

در پایان امیدوارم دیگر هیچ سوالی در مورد وام مسکن سال ۱۴۰۲ نداشته باشید که ما در این مطلب به شما پاسخ نداده باشیم، ولی اگر بازهم در مورد وام مسکن سال ۱۴۰۲ سوال یا ابهامی در ذهنتان است، در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ دهیم؛

برای دوستانتان بفرستید: