Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
همه چیز درباره پولکادات | از سیر تا پیاز ارز دیجیتال dot

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز درباره پولکادات | از سیر تا پیاز ارز دیجیتال dot

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه داشته باشید، احتمالا اسم ارز دیجیتال پولکادات تا به حال به گوشتان خورده است. چنانچه بخواهید بر روی این رمزارزا جذاب سرمایه گذاری نمایید، مطمئنا باید همه چیز درباره پولکادات را بدانید تا سرمایه گذاری کم ریسک تر و مناسب تری داشته باشید. در واقع اگر همه چیز درباره پولکادات را ندانید و برای خرید و سرمایه گذاری روی آن اقدام کنید، شاید کیف پول مناسب برای آن را یافت نکنید و یا صرافی مورد نظر شما از این ارز پشتیبانی نکند یا آینده این ارز روشن نباشد و شما با سرمایه گذاری روی آن متضرر شوید، پس الزاما می بایست همه چیز درباره پولکادات را پیش از اقدام به خرید و سرمایه گذاری بدانید، پس همین الان در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال پولکادات را به زبان ساده یاد بگیرید.

همه چیز درباره پولکادات

شبکه پولکادات بستری امن به منظور ساخت برنامه‌ های کامپیوتری هوشمند و غیرمتمرکز، تراکنش‌ های بسیار ارزان و پرسرعت است که شبکه‌ ای با هزاران بلاکچین‌ نسل سوم به حساب می آید و سرمایه‌ گذاران بسیاری منتظر جهش های مداوم قیمتی آن هستند. پروژه پولکادات در تلاش است شبکه‌ ای واحد از بلاکچین‌ های هدفمند و یکپارچه به وجود آورد و مشکلات مقیاس‌ پذیری یا همان کندی و پرهزینه‌ بودن تراکنش‌ ها را به صورت کامل برطرف کنید و تعامل‌ پذیری در فضای رمزارزها را عرضه و یک شبکه یکپارچه از آن‌ ها بسازد. هرچند به‌ گفته تیم توسعه‌ دهنده، پولکادات رویای چاقوی سوئیسی بودن یا رویای یک بلاکچین برای تمامی امور را در سر ندارد، ولی شبکه‌ ای از بلاکچین‌ های هماهنگ را در اختیارتان قرار خواهد داد تا ارتباط برقرار کردن برای شما در راحت ترین شرایط ممکن صورت پذیرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


دات ارز دیجیتال اصلی این شبکه به شمار می رود، اما هر‌کس که بخواهد این توانایی را دارد که روی این شبکه برای خود یک بلاکچین‌ و یک رمزارز کاملاً مجزا به وجود آورد و از مدل امنیت اشتراکی شبکه پولکادات استفاده کند. پولکادات به منظور تحقق سه هدف قابل استفاده است؛ اتصال بین بلاکچین ها، استیکینگ و مدیریت دارایی که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد. برخلاف بیت کوین و سایر رمزارزها، عرضه پولکادات مبتنی بر استخراج نیست و واحدهای آن با روش خاصی توزیع می شوند، لذا الگوریتم اجماع شبکه پولکادات بر پایه پروتکل اثبات سهام است.

این پروتکل بدین معنی است که رمزارز دات تنها از طریق خرید آن در صرافی ها امکان پذیر است و به هیچ وچه قابلیت استخراج نخواهد داشت. تعداد زیادی از صاحب نظران با معرفی پولکادات به عنوان یکی از پرطرفدارترین و خلاقانه ترین پروژه های موجود در فضای بلاکچین، این طور اعلام کرده اند که آینده روشنی برای این شبکه تعامل پذیر متصورند. بلاکچین پولکادات از ویژگی هایی برخوردار است که موجب می شود بسیاری از فعالان بازار و توسعه دهندگان به طرف آن کشیده شوند. پولکادات در دسته بندی ارزهای دیجیتالی فنی و کاربردی و خدمات بلاکچین قرار می گیرد و قصد داریم در ادامه بیشتر با این رمزارز پرکاربرد آشنا شویم؛

تیم سازنده پولکادات

بنیانگذاران و ایده پردازان پولکادات گاوین وود، پیتر چابان و رابرت هابرمایر بودند که در سال ۲۰۱۶ پولکادات را راه اندازی کردند. اقای وود، از بنیانگذاران اتریوم نیز بوده است که بعد از جدا شدن از پروژه اتریوم در سال ۲۰۱۶ وایت پیپر پولکادات را عرضه کرد. ولی همچنین خالق زبان برنامه نویسی Solidity نیز به حساب می آید که به منظور نوشتن برنامه های غیر متمرکز مورد استفاده قرار می گیرد. همین طور اقای وود مدیر عامل بنیاد Web3 هم هست که در زمینه اینترنت غیر متمرکز فعالیت می کند.

نحوه کار شبکه پولکادات چگونه است؟

شاید بتوان سیستم کاری پولکادات را یکی از سخت ترین سیستم های کاری بین ارزهای دیجیتال دانست. هرچند ما قاعدتا قصد داریم نحوه عملکرد پولکادات را به زبان ساده برای افراد عادی شرح دهیم، ولی اما واقعیت امر اینجاست که به ناچار باید در نهایت برای این کار از زبان فنی و تخصصی استفاده کنیم که برای بسیاری از افراد خوشایند نیست ولی سعی کرده ایم تا جایی که می شود جملات ساده و قابل فهم باشد. به منظور آشنا شدن با بعضی از اجزای شبکه پولکادات مقالاتی تهیه شده است که به توضیح جزئیات این اجزا اختصاص دارد. جالب است بدانید که از طریق یک پلاگین ساده مرورگر می‌ توان به کل شبکه پولکادات دسترسی یافت! در یک نگاه پولکادات را می‌ توان اکوسیستمی از بلاکچین‌ ها به حساب آورد.

حتما بخوانید : خرید ارز پولکادات | ارز دیجیتال دات (dot) چیست؟


بلاکچین اصلی پولکادات را ریلِی چین نامیده اند. بلاکچین‌ هایی که به ریلی چین وصل اند را نیز پاراچین نامیده اند. این پاراچین‌ ها امکان دارد توکن‌ ها، مکانیسم‌ های اجماع و حتی ساختارهای حکمرانی مخصوص به خود را دارا باشند. در واقع ریلی چین با استفاده از ساب استریت طراحی شده است. هر پاراچین که با استفاده از ساب استریت طراحی شده باشد، قادر است به سادگی به ریلی چین متصل گردد. هر بلاکچین خارجی مثل بیت کوین یا اتریوم برای اتصال به ریلی چین به یک پل احتیاج خواهد داشت.

آیا میتوان دات را استخراج کرد؟

به صورت کلی رمزارز پولکادات را نمی توان استخراج کرد، لذا از طریق ماینینگ نمی توانید پولکادات به دست آورید. الگوریتم اجماع پولکادات به اثبات سهام شباهت های بساری دارد، ولی اگر دقیق تر نگاه کنید متوجه خواهید شد که از ساختار متفاوتی برخوردار است و روش توزیع این ارز دیجیتال نیز بسیار خاص می باشد.

همه چیز درباره ارز دیجیتال پولکادات

از طرفی هم محدودیتی برای تولید پولکادات در نظر گرفته نشده است و امروزه بیش از ۱ میلیارد پولکادات در بازار کریپتوکارنسی در گردش است که این عدد با توجه به نیاز بازار روز به روز در حال افزایش است. تنها روشی که برای کسب رمزارز پولکادات می توانید استفاده کنید این است که آن را از صرافی ها یا افراد مختلف بخرید. کاربران برای معامله پولکادات قادرند به صرافی معتبر بایننس یا صرافی های معتبر دیگری که از توکن دات پشتیبانی به عمل می آورند، مراجعه کرده و از آن طریق پولکادات خود را خریداری کرده و در کیف پولی که از آن پشتیبانی می کند، ذخیره سازی کنند. در ادامه در مورد بهترین کیف پول های پولکادات توضیحات لازم را داده ایم.

چرا پولکادات اهمیت دارد؟

توسعه دهندگانی که در حال ساخت سیستم های نوآورانه و غیرمتمرکز اند، در شرایط کنونی باید این سیستم ها را از ابتدا مهندسی کنند. در واقع این موضوع یعنی این که زمان، استعداد و منابع به جای ایجاد استانداردی که همه ایجاد می کنند، به ایجاد شبکه های رقابتی هدایت می شوند. این هدف پولکادات است، ایجاد راهی برای توسعه دهندگان جهت ایجاد ارزش در بالای تمام بلاکچین ها و نه فقط یک که به همین خاطر می توان گفت این ارز و راهی که در پیش گرفته است بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

شباهت پولکادات با اتریوم ۲٫۰

پولکادات با اتریوم شباهت هایی دارد مثل این که هر دو این شبکه ها از رمزارز مختص خود برخوردارند. التبه حائز اهمیت ترین شباهت آن ها را می توان پشتیبانی از قرارداد هوشمند به حساب آورد. پولکادات بلاکچین های گوناگون را به یکدیگر متصل می کند و از آن ها یک مجموعه کاربردی واحد می سازد. در این میان قراردادهای هوشمندی روی این شبکه پولکادات ثبت می شود که از اپلیکیشن های غیرمتمرکز هم پشتیبانی می کند. اتریوم هم این امکان را در اختیارتان قرار می دهد و در نسخه دوم خود، قصد بهبود عملکرد آن را دارد. پولکادات به عنوان یک رقیب جدی برای اتریوم مطرح می شود و صاحبت نظران آینده روشنی را برای آن متصور اند.

حتما بخوانید : دوج کوین چیست و چرا انقدر محبوب است؟!


اما با این حال باید صبر کرد و دید که این شبکه می تواند حقانیت ادعای خود را اثبات نماید یا خیر. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، قسمتی از پیشرفت تکنولوژی بشر، مرهون فعالیت های شبکه پولکادات است. رمزارز DOT که نماینده شبکه این ارز در بازار محسوب می شود، جهت پرداخت های درون شبکه ای آن بسیار کاربرد دارد. برای مثال ثبت قرارداد هوشمند شما بر روی شبکه پولکادات با استفاده از رمزارز DOT قابل انجام خواهد بود. می توان گفت که با افزایش تقاضا، بایستی منتظر افزایش قیمت آن هم در آینده باشیم. در عین حال هنوز هم افراد زیادی با این رمز ارز آشنایی ندارند و در آینده و با شناخت گسترده تر مردم و آشنایی بیشتر سرمایه گذاران فعال این حوزه با این ارز دیجیتال و اهداف آن، می توانیم شاهد روند مثبتی در این ارز دیجیتال باشیم.

مزایای پولکادات چیست؟

  • قابلیت ارتقا : این ارز دیجیتال می تواند بدون نیاز به هارد فورک برای اجرای تغییرات، از بروزرسانی های گوناگون پشتیبانی نماید.
  • مکانیسم حاکمیت تعریف شده : این مکانیسم یک مشکل اساسی که سایر بلاکچین ها با آن مواجه اند را از میان بر می دارد.
  • امنیت مشترک : از بلاکچین های متصل به پولکادات می توان با یک چتر امنیتی متحد، حفاظت نمود که این امر می تواند از زنجیره های کوچکی محافظت به عمل آورد که از نظر راه اندازی خودکار امنیتی قابلیت اجرا ندارند. به بیان ساده تر امنیت شبکه پولکادات، همه زنجیره‌ های متصل به این شبکه را هم شامل می‌ شود.
  • مقیاس پذیری بی نهایت : پولکادات می تواند از تعداد نامحدودی از بلاکچین ها پشتیبانی به عمل آورد و امکان اتصال به یکدیگر را برای آن ها ایجاد سازد و شایان ذکر است که این عمل، پارا چین نام دارد.
  • مکانیسم اجماع انعطاف پذیر : از آنجایی که بلاکچین های گوناگون در مکانیسم های اجماع متفاوتی به اجرا درآورده می شوند، پلتفرم پولکادات مکانیسم اجماع انعطاف پذیری را برای میزبانی از آن ها ایجاد کرده است.
  • تراکنش های کراس چین : این چارچوب می تواند از انتقال ارز بین بلاکچین های گوناگون پشتیبانی به عمل آورد. در نظر داشته باشید که این ویژگی برای قابلیت همکاری و یکپارچه سازی الزامی  است.

معایب پولکادات چیست؟

  • بازار اشباع شده : این ارز دیجیتال می بایست در یک فضای شلوغ از بلاکچین‌ هایی با قراردادهای هوشمند اثبات سهام مثل تزوس، کازماس، کاردانو، نییِر، سولانا و اتریوم ۲ رقابت داشته باشد.
  • باگ‌ های ابتدایی : باگ کیف پول چند امضایی که بعد از عرضه اولیه کوین منتشر شد، دومین باری بود که کیف پول‌ های تیم پولکادات به علت آسیب پذیری کدها هک می شد! جالب است بدانید که نخستین هک در اوایل ژوئیه ۲۰۱۷ انجام شد که در آن هکرهایی معروف به گروه کلاه سفید پیش از اقدام امنیتی تیم پولکادات تقریبا ۳۳ میلیون دلار از موجودی کیف پول این شبکه را سرقت کردند.
  • هزینه جابجایی توسعه دهندگان : آیا مدل پاراچین می‌ تواند به نسبت قابلیت ترکیب اتریوم جذابیت بیشتری از خود نشان دهد؟ یکی از نقاط ضعف این مدل است که برای راه‌ اندازی یک اپلیکیشن در پاراچین‌ های موجود پولکادات، در ابتدای امر می بایست قابلیت لازم به منظور راه‌ اندازی در یک پاراچین فعلی وجود داشته باشد که این موجب ایجاد معمای اول مرغ یا تخم‌ مرغ می‌ گردد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال پولکادات

  • کیف پول پولکادات – Polkawallet : اندروید و آی‌ او‌ اس
  • کیف پول مث – Math Wallet : اندروید، آی‌ او‌ اس و آنلاین
  • کیف پول ایر گپ – AirGap : اندروید، آی‌ او‌ اس و دسک تاپ
  • کیف پول پریتی ساینر – Parity Signer : اندروید و آی‌ او‌ اس
  • سیف پل – SafePal : اندروید، آی‌ او‌ اس و کیف پول سخت‌ افزاری
  • کیف پول اتمیک – Atomic Wallet : اندروید، آی‌ او‌ اس و دسک تاپ
  • کیف پول کوساما لجر اپ – Kusama Ledger App : کیف پول سخت‌ افزاری

آینده پولکادات چگونه خواهد بود؟

پولکادات اگر بخواهد به چیزی بیش از موارد دیگر افتخار کنید، آن است که به سرعت از لحاظ ارزش بازار توانست جایگاه بسیار عالی در بین ۵ رمزراز برتر دنیا پیدا کند و اعتماد مردم به پروژه های این چنینی به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. در شرایط کنونی این چالش برای ایجاد موفقیت و کنار زدن رقبای خود را دارد. به هر روی این تنها پلتفرمی نیست که بر بهبود مقیاس پذیری، حاکمیت و قابلیت همکاری تمرکز دارد.

حتما بخوانید : جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار کدامند؟


پیش بینی ها این طور می گوید که قیمت آینده پولکادات در ابتدای سال ۲۰۲۲ افزایش چشم گیری را تجربه خواهد کرد. این امکان وجود دارد که قیمت پولکادات در ۲۰۲۲ بین ۳۰ دلار تا ۵۰ دلار نوسان کند. انتظار می‌ رود در سال ۲۰۲۳ قیمت هر پولکادات به نزدیکی ۸۰ دلار برسد. سرانجام قیمت دات برای سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز به همین صورت صعودی پیش بینی شده است ولی باید دید این صعود تا چه اندازه خواهد بود و چه میزان سودی را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

به صورت خلاصه پولکادات شبکه ای است که به منظور پیوند دادن نقاط با تمامی شبکه های دیگر ساخته شده است. این شبکه به صورت معمول به عنوان یک شبکه چند زنجیره ای در نظر گرفته می شود، چرا که برخلاف شبکه هایی مثل بیت کوین که به تنهایی فعالیت دارند، می تواند به سایر شبکه ها وصل شود. جالب است بدانید که هدف نهایی پولکادات آن است که به عنوان یک چارچوب برای همه بلاکچین هایی که انتخاب می کنند عمل کند، چیزی شبیه به این که HTML به سایت ها، مرورگرها و سرورها اجازه می دهد با یکدیگر در تعامل باشند.

این ایده مراقبت از فرآیندهای کثیف و گران قیمت ماینینگ ارز رمزنگاری شده است و توسعه دهندگان را توانا می کند تا بر ایجاد امکانات اپلیکیشن های غیرمتمرکز و قرارداد هوشمند متمرکز شوند. همچنین از زمان راه اندازی این پروژه و ارز دیجیتال آن خیلی نمی گذرد و DOT را می توان در تعداد زیادی از سیستم عامل های پرطرفدار صرافی ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار داد که این شامل چندین صرافی برتر دنیا، از جمله بایننس، کراکن و Huobi Global و همچنین نزدیک به ۱۰۰ سیستم عامل دیگر است و این نشان از پیشرفت پرسرعت این پروژه با توجه به ساختاری که دارد می باشد.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، همه چیز درباره پولکادات و ساختار آن را برای شما عزیزان شرح دادیم. 

همچنین اگر به دنیای شت کوین ها علاقه دارید، حمتا باید بدانید که میم کوین های آینده دار کدامند پس این مقاله را نیز حتما مطالعه کنید.

به نظر شما ارز دیجیتال پولکادات برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است؟

برای دوستانتان بفرستید: