برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

همه چیز درباره ارز استلار {صفر تا ۱۰۰}

آیا همه چیز درباره ارز استلار را می دانید؟ برای سرمایه گذاری در رمزارزها بهتر است دید خوبی نسبت به پروژه ارز مورد نظر داشته باشید و سپس برای سرمایه گذاری روی آن اقدام کنید؛ ارز دیجیتال استلار نیز از این قائله مستثنی نیست و شما برای این که بتوانید در آینده سود خوبی از رمزارز استلار به دست آورید، الان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری دارید و پیش از اقدام به سرمایه گذاری نیز باید بدانید که ارز دیجیتال استلار چیست ، چطور کار می کند، نحوه خرید ارز دیجیتال استلار آن چگونه است و آینده ارز دیجیتال استلار قرار است به چه شکل باشد؛ لذا ما مطلبی تهیه کردیم تا بتوانید همه چیز درباره ارز استلار را به زبان ساده همین الان یاد بگیرید، پس حتما تا انتها همراه کد بورسی بمانید تا همه چیز در مورد ارز دیجیتال استلار را یاد بگیرید؛

همه چیز درباره ارز استلار

استلار رمزارزی است که در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریبا شبیه به ارز ریپل راه اندازی شد. جالب است بدانید که استلار را می توان شاخه یا فورک ریپل به حساب آورد. جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی با مشکل مواجه شد که موجب شد نهایتا جد مک کالب ریپل را رها و روی استلار کار کند، این در حالی است که ریپل به ارائه راه حل به منظور انتقال میان بانک های سرتاسر دنیا متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت های میان افراد را در کل دنیا دارد، ولی تقریبا شیوه کار هر دوی آن ها شباهت های بسیاری به هم دارند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


لومن واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار می باشد و ۱۰۰ میلیارد از آن عرضه خواهد که رفته رفته به بازار تزریق می شود. جالب است بدانید که هر تراکنش در شبکه استلار تنها ۰.۰۰۰۱ کارمزد دارد و کم تر از ۶ ثانیه قابل انجام است. در سایت رسمی، استلار خود را یک زیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده معرفی می کند. پروتکل آن ها با استفاده از پرداخت های برون مرزی، امکان تبادل با ارزهای سنتی و با تبدیل اتوماتیک را میان مردم سرتاسر دنیا فراهم می‌ کند. شبکه استلار غیرمتمرکز می باشد ولی مثل ریپل و برخلاف بیت کوین روی بلاک چین فعالیت نمی کند. ارز شبکه استلار یا همان لومن قابلیت استخراج ندارد و به وسیله شرکت مقدار مشخصی از آن در طول زمان عرضه می شود که در ادامه بیشتر در مورد این موارد توضیح خواهیم داد.

نحوه کار ارز دیجیتالی استلار

حالا که با مفهوم رمزارز استلار تا حدودی آشنا شدید، جالب است کمی هم در خصوص با نحوه‌ سازوکار این ارز دیجیتال نیز اطلاع به دست آورید. به عنوان مثال این طور فرض کنید که شما در آمریکا زندگی می‌ کنید و می خواهید برای دوست‌ خود که در آلمان قرار دارد، پول ارسال کنید؛ این کار چطور امکانپذیر است؟ در ابتدا می بایست نزد صرافی بروید، پول خود را به یورو تبدیل کنید و در ادامه یورو را به حساب دوست خود انتقال دهید. این شیوه‌ سنتی و رایجی به حساب می آید که همه‌ ما برای انتقال پول به سایر نقاط دنیا از آن استفاده می کنیم. در این خصوص نکته‌ مهم این است که انتقال پول با استفاده از روش‌ های سنتی به‌شدت زمان‌ بر و پرهزینه می باشد و امکان دارد مشکلاتی در زمینه‌ تبدیل واحدهای پولی برای شما ایجاد شود.

امروزه روش های ساده‌ تر و مناسب تری نیز برای این کار وجود دارد؛ لذا شما می توانید با کمک گرفتن از شبکه‌ استلار که بانک‌ های داخلی و نهاد انتقال پولی همکاری م ی‌کند، این کار را با کارمزد کمتر و سرعت بیشتری انجام دهید. حالا شاید سوال کنید که این فرآیند چگونه انجام می شود؟ شما در ابتدای امر با استفاده از ارز مرسوم کشور خود مقداری لومن که توکن توکن استلار است را می خرید و در ادامه با استفاده از لومن‌ های خود، توکن یوروی صادرشده به وسیله یکی از بانک‌ های محلی آلمان را از طریق ولت های استلار خریداری می کنید. در گام بعدی توکن‌ های یورو را به حساب دوست خود منتقل کنید و دوست شما هر زمان که مایل بود، قادر است توکن ها را به صورت یورو به حساب خود واریز نماید.

حتما بخوانید : بنیادی ترین ارزهای دیجیتال کدامند؟


تمام این پروسه تنها به اندازه‌ چند ثانیه زمان نیاز خواهد داشت و کارمزد اندکی یعنی در حدود ۰.۰۰۱ سنت دارد. حائز اهمیت ترین نکته و ویژگی این سیستم اینجاست که لومن را در شبکه‌ استلار می‌ توان به حداقل ۱۸۰ واحد پولی گوناگون تبدیل کرد. چیزی که موجبات سرعت بالای انتقال رمزارز استلار را فراهم کرده است، مؤسسه‌ های همکاری محسوب می شوند که به عنوان لنگر کار می کنند. این لنگرها نهادهای معتمدی هستند که خط‌های ارتباطی را برای استفاده‌ مردم از شبکه‌ استلار با استفاده از ارزهایی مثل دلار و یورو به وجود می آورند. جالب است بدانید که این لنگرها می‌ توانند بانک، شرکت یا هر نهاد قابل اعتماد دیگری باشند.

هدف پروژه استلار چیست؟

مدتی پس از جدایی مک کالب از تیم ربپل به دنبال یک هدف بزرگ تر استلار را به جهان معرفی کرد. هدف مک کالب ارائه تراکنش های مالی با هزینه کم و سرعت بالادر بستری کاملا امن معاملات خرد و کلان در سرتاسر دنیا می باشد که این را می توان یکی از دلایل محبوبیت این ارز به حساب آورد. تا به امروز بسیار موفق عمل کرده است و روزانه به جمع طرفداران استلار اضافه می شود و این موضوع رشد چشمگیر این ارز را به همراه داشت.

مزایا و معایب ارز دیجیتال XLM

  • هزینه پایین : یکی از حائز اهمیت ترین سیاست های تیم توسعه دهنده استلار، کاهش هزینه ها بود؛ با این سیاست، استقبال از این شبکه افزایش پیدا کرد.
  • استفاده از تکنولوژی روز : استفاده از قرارداد هوشمند به علاوه قابلیت هایی مثل امضای چندگانه،‌ ترکیبی است که موجبات افزایش کارایی پروتکل پرداخت را فراهم خواهد کرد.
  • سرعت بسیار بالا : سرعت انجام تراکنشات برون مرزی ارزهای فیات با شبکه استلار به پیشرفت بسیاری رسید؛ به صورتی که انتقال و تبدیل بیش از ۱۵۰ ارز فیات به ارز فیات دیگر،‌ تنها ۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت!
  • غیر متمرکز بودن : با این که این قابلیت دلخواه بیشتر کاربران است، ولی بعضی از آن ها مثل بانک ها و موسسات مالی، شبکه ها و ارزهای متمرکز را ترجیح می دهند.
  • محدودیت برای انجام تراکنش : به منظور آغاز تراکنش، می بایست حداقل ۲۰ XLM در ولت خود داشته باشید. شاید مقدار آن حتی با ریال ناچیز باشد، ولی محدودیت همواره غیر دلخواه است.
  • رقبای قدرتمند : رقیب خوب، موجبات پیشرفت را فراهم خواهد کرد اما وقتی که با رقبایی مثل ریپل و تعداد زیادی از بانک های توسعه یافته در رقابت باشید، مطمئنا کار ساده ای پیش روی شما نیست.

ارز دیجیتال استلار قابل استخراج است؟

همان طور که پیش تر هم گفتیم، استلار در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و ارز اختصاصی این ارز لومن XLM است. رمزارز استلار برعکس بیت کوین از پروتکل اجماع استلار بهره می گیرد، لذا استخراج این ارز امکانپذیر نمی باشد. به منظور رفع این مشکل می توانیم ارز دیجیتالی استلار را در صرافی های داخلی تبدیل به رمزارز دیگری کنیم که قابلیت استخراج را دارند.

نحوه خرید ارز دیجیتال استلار

همه چیز در مورد ارز استلار

باید این را در نظر داشت که صرافی هایی که در این قسمت قرار است معرفی کنیم، تنها صرافی هایی نیستند که از توکن استلار پشتیبانی می کنند بلکه صرافی های دیگری نیز وجود دارند ولی در این قسمت از مقاله کد بورسی ما تنها به چند صرافی معتبر اشاره کرده ایم. هر صرافی از ارز دیجیتال استلار در برابر یک ارز دیگر پشتیبانی می کند.

حتما بخوانید : بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال


به عنوان مثال شما قادرید در صرافی بایننس رمزارز استلار را در مقابل چند ارز دیجیتال دیگر مورد معامله قرار دهید. رمزارز استلار را مثل سایر ارزها می توانید از سایت ها و صرافی های معتبر بخرید. ضمنا به منظور خرید توکن استلار از دو روش می توانید پرداخت های خود را انجام دهید؛ خرید رمزارز استلار با ارز فیات و یا پرداخت با دیگر رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم و … انجام می شود. معتبرترین صرافی هایی که می توانید از طریق آن ها برای خرید و فروش ارز استلار اقدام کنید، به شرح زیر می باشند:

صرافی کوین بیس : یک صرافی بزرگ آمریکایی می باشد که امکان خرید و فروش استلار را برای کاربران خود فراهم آورده است.

صرافی استلار ایکس : صرافی مخصوص خرید و فروش استلار به حساب می آید که امکان خرید استلار با ارز فیات در آن برای کاربران در نظر گرفته شده است.

صرافی بیترکس : پلتفرم این صرافی هم به شکل مبتنی بر وب برای کاربران در دسترس قرار دارد و دفتر اصلی این صرافی هم در کشور آمریکاست و معامله گران می توانند برای خرید و فروش ارز  استلار از این صرافی استفاده کنید.

صرافی باینانس : بایننس به نظر بسیاری از کاربران، بهترین صرافی در کل دنیا به حساب می آید که کاربران قادرند از نسخه‌ وب و یا اپلیکیشن موبایلی آن در راستای خرید و فروش استلار استفاده نمایند. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که استفاده از این صرافی در ایران با استفاده از خدمات وی پی ان امکانپذیر است.

صرافی هیوبی : صرافی هیوبی در سال ۲۰۱۳ و به وسیله Leon Li راه اندازی شد و بیش از ۱۰۰ نوع رمزارز را از جمله استلار پشتیبانی می نماید. در حال حاضر یکی از صرافی های مشهور دیجیتالی محسوب می شود که می توانید برای خرید و فروش ارز استلار از آن استفاده کنید.

بهترین کیف پول ارز استلار کدام است؟

کیف پول سخت افزاری لجر نانو : این کیف پول مطمئن ترین ولت برای ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال استلار به حساب می آید. ولت لجر نانو، کیف پولی سخت‌ افزاری با برنامه‌ ریزی تربیتی و قابلیت چند امضایی به حساب می آید که برای آن دسته کاربرانی طراحی‌ شده نیازمند لایه‌ های امنیتی بیشتر برای حفاظت از سرمایه‌ گذاری خود هستند. این ولت به جز استلار لومن ارزهای زیادی مثل بیت کوین،‌ اتریوم و ریپل را پشتیبانی می نماید.

کیف پول دسکتاپ استلار : این نرم افزار کلاینت رسمی استلار و کاملا متن باز می باشد؛ در این ولت می‌ توانید لومن های خود را ذخیره، ارسال و یا دریافت نمایید. این ولت بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس قابلیت اجرایی شدن دارد. کلیدهای خصوصی و تمام محتویات ولت در دستکتاپ شما ذخیره می‌ شوند،‌ لذا بایستی تلاش کنید هر چند وقت یکبار از آن بک آپ تهیه کنید و در محل امنی از آن نگهداری نمایید.

کیف پول چند منظوره Stargazer : این ولت برای سیستم عامل های اندروید،‌ ویندوز و مک قابل نصب و اجرا شدن را داراست. رابط کاربری ساده و متن باز بودن از امکانات این نرم افزار کاربران به حساب می آید.

کیف پول اتمیک : ولت اتمیک یکی از قدیمی ترین ولت های چند ارزی جهان به حساب می آید و می‌ توانید بر روی سیستم عامل‌ های دسکتاپ ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان و فدورا و همین طور سیستم عامل‌ های موبایل اندروید و iOS از آن استفاده نمایید. این محصول از بلاک چین‌ های گوناگون و رمزارزهای مربوط به آن‌ ها پشتیبانی می‌ نماید.

کیف پول تراست : از تراست ولت می‌ توان روی دستگاه‌ های اندروید و iOS برای نگهداری استلار و سایر ارزها استفاده نمود. این ولت یک صرافی غیرمتمرکز اختصاصی دارد و با کمک آن قادرید ۶ نوع ارز گوناگون را سپرده گذاری فرمایید.

کیف پول موبایل Centaurus : این ولت مخصوص سیستم عامل های ios و اندروید می باشد و طراحی و امنیت آن به وسیله شرکت استلار تاییده شده است و به همین خاطر می توانید با خیالی آسوده برای ذخیره ارز استلار استفاده نمایید.

آینده ارز دیجیتال استلار

تمرکز اصلی استلار بر اقتصادهای در‌ حال‌ توسعه و ارائه خدمات حواله و وام بانکی به مناطقی است که خارج از محدوده‌ خدمات بانکی قرار دارند. استلار از سازمان‌ ها و کسانی که از این شبکه بهره می گیرند، هزینه‌ ای نمی گیرد و به علاوه، زمان انتقال پول را تا حد چند ثانیه کاهش می دهد. استلار از مدل صرافی توزیع‌ شده استفاده می‌ کند. این مدل این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا برای انجام پرداخت با ارزی خاص با وجود داشتن ارزی دیگر اقدام کنند. در این صورت، شبکه به صورت اتوماتیک تبدیل فارکس را انجام خواهد داد. دریافت‌ کننده هم قادر است ارز معادل را از طریق مؤسسه‌ های همکار مثل بانک‌ ها دریافت نماید.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت


اگرچه تکنولوژی استلار مثل بیت کوین فعالیت می کند، ولی قابلیت متمایزکننده آن پروتکل اجماع به حساب می آید. استلار فعلی حاصل فورکی در سال ۲۰۱۴ می باشد که سبب ایجاد پروتکل اجماع استلار و تبدیل‌ آن به سیستمی متن‌ باز شد. جالب است بدانید که در این پروتکل، پروسه تایید تراکنش به تعدادی از گره‌ های مطمئن محدود خواهد شد و دیگر در معرض شبکه‌ ای گسترده از گره‌ ها قرار نخواهد گرفت. هر گره به‌ نوبه خود مجموعه‌ ای از گره‌ های مطمئن را انتخاب می کند و تراکنش وقتی تایید خواهد شد که همه گره‌ های این گروه منتخب درباره درستی آن به‌ توافق برسند. این چرخه کوتاه‌ شده‌ موجبات تایید سریع تر تراکنش‌ ها و کاهش کارمزدها را فراهم خواهد کرد. در ادامه این بخش به پیش بینی قیمت ارز استلار در سال های آتی پرداخته ایم؛

پیش بینی قیمت ارز استلار تا سال ۲۰۲۳ : چنانچه سطح پشتیبانی را در حدود ۲۰۰-MA نگه دارد، میانگین متحرک طولانی مدت ۲۰۰ روز، خریداران زمان و ثبات کافی دارند تا ماموریت حمله بعدی را در سطح حیاتی ۰٫۶ دلار انجام دهند و این امر موجب خواهد شد تا قیمت آن کاهش پیدا نکند، بلکه به صورت مداوم در این محدوده ها نوسان کند.

پیش بینی قیمت استلار تا سال ۲۰۲۴ : با توجه به آخرین بروزرسانی ها، پیشرفت ها، تخمین قیمت استلار و پیش بینی های پروژه جدید پلتفرم، سرمایه گذاران XLM می توانند انتظار مشارکت و ادغام های زیادی را در حدود سال ۲۰۲۴ داشته باشند. قیمت این ارز تا سال ۲۰۲۴ می تواند به حوالی ۰٫۷ دلار برسد.

پیش بینی قیمت رمزارز استلار تا سال ۲۰۲۵ : این ارز تا سال ۲۰۲۵ می تواند تا ۰٫۹ دلار نیز افزایش قیمت پیدا کند. با این وجود رسیدن به این سطح برای XLM ساده است، چرا که می‌ توان اهداف قیمتی میان‌ مدت، کوتاه‌ مدت و طولانی مدتی برای خرید یا فروش سفارش‌ ها پیدا کرد. این نشان دهنده این است که XLM بر اساس پیش‌ بینی ها، احتمال زیادی برای رسیدن به ATH جدید در سال ۲۰۲۵ خواهد داشت.

پیش بینی قیمت رمز ارز استلار تا سال ۲۰۳۰ : تحلیل‌ گران بر این باورند استلار روند قیمتی صعودی خود را پس از ۲۰۲۵ همچنان حفظ خواهد کرد و چنانچه همه چیز مطابق با انتظار پیش رود، قیمت استلار به ترتیب به ۱.۰۲، ۱.۲۵، ۱.۵۷ در سال‌ های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۹ برسد و نهایتا در سال ۲۰۳۰ ارزشی معادل ۳ دلار پیدا خواهد کرد.

آیا سرمایه گذاری بر روی رمزارز استلار سودآور است؟

استلار پا به عرصه کریپتوکارنسی ها گذاشته است و در آینده نه چندان دور کل مردم دنیا می توانند روزانه به سادگی و با سرعت  بالایی مبالغ مورد نظر خود را به هر مقصد که نیاز دارند منتقل کنند. ارز بومی این شبکه به نام لومن بر خلاف دیگر توکن ها که به شکل استخراجی تولید می‌ شوند، در همان سال ۲۰۱۵ صد میلیارد از آن ساخته شده و به هر ۵ سال نزدیک به یک درصد به تعداد آن ها اضافه خواهد شد. ولی در سال ۲۰۱۹ مقرر شد تا این ۱۰۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد کاهش یابد که از این مقدار هم حدود ۲۰ میلیارد آن تا به امروز روانه بازار رمزارزها شده است.

بدین منظور که به این سوال که آیا ارز استلار برای سرمایه‌ گذاری مناسب است یا خیر پاسخ دهیم، می بایست نگاهی به قیمت روزهای اولیه آن بیاندازیم. شبکه Stellar مثل بیت کوین، یک پلتفرم غیرمتمرکز می باشد و هیچ نهادی بر آن نظارت نمی کند و روی روند آن تاثیر نمی گذارد. شرکت‌ های بزرگی مثل IBM و Franklin و چندین استارتاپ دیگر به منظور انقتال پول از این شبکه استفاده می نمایند. لذا می توان این طور گفت که چنانچه به دنبال نوسانات شدید هستید تا از طریق آن ها بتوانید به سود هنگفتی دست پیدا کنید، نباید به فکر خرید استلار باشید، ولی چنانچه به فکر هولد کردن و سرمایه‌ گذاری بلند مدت روی این ارز هستید، مطمئنا ارز استلار می تواند سود خوبی را در آینده برای شما به ارمغان آورد.

آیا قیمت ارز استلار به ۱۰ دلار خواهد رسید؟

هرچند پیش‌ بینی‌ های گوناگونی درباره قیمت‌ آینده استلار وجود دارد، ولی حدودا همه آن ها روند صعودی را برای آن پیش بینی کرده اند. لذا سرمایه‌ گذاری‌ های طولانی مدت امکان دارد ایده بهتری برای این رمزارز باشد. جالب است بدانید که چون روند قیمتی استلار همچنان صعودی و در حال افزایش است، بعضی کارشناسان بر این باورند که این کوین امکان دارد تا سال ۲۰۳۰ قیمت ۱۰ دلار را هم تجربه کند. به صورت کلی انتظار این است که XLM در آینده روند مثبتی را از خود نشان دهد.

حتما بخوانید : همه چیز درباره ایردراپ به زبان ساده


لذا از همین روی تحلیلگران WalletInvestor و TradingBeasts این رمزارز را یک ایده سرمایه‌ گذاری خوب به حساب می آورند و نسبت به آینده آن خوشبین هستند. با این وجود این را هم باید در نظر داشته باشید که بازار رمزارزها قابل پیش بینی نیست و احتمال حرکت بازار در جهت خلاف انتظارات وجود دارد، بنابراین بایستی تلاش کنید پیش‌ بینی‌ های قیمت را خیلی جدی نگیرید و با استراتژی خودتان برای سرمایه گذاری و انتخاب گزینه های مناسب سرمایه گذاری در بازارهای مالی تصمیم گیری کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پروتکل Stellar یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاکچین می باشد که امکان تولید توکن ارزهای فیات را ایجاد کرده است. هدف از این پروژه این است که مردم کل دنیا با کمترین هزینه و در کوتاه‌ ترین زمان، قادر به انتقال ارز به یکدیگر باشند. رویای توسعه‌ دهندگان این شبکه این است که مردم بتوانند پول را به سادگی و خیلی سریع به هر کجایی که دوست دارند ارسال کنند. اعضای تیم بنیاد توسعه Stellar بر این باورند که تنها وقتی می توان قدرت واقعی اقتصاد دیجیتالی را نشان داد که ارز بدون محدودیت در کل دنیا جریان پیدا کند.

در این مطلب از سایت آموزشی کد بورسی، به این موضوع اشاره کردیم که پروتکل استلار چیست، چه ایده‌ ای دارد، نحوه کارکرد آن به چه صورت است، چطور می توانیم آن را خرید و فروش کنیم، ذخیره آن چگونه و در چه کیف پول هایی امکان پذیر است و در آینده قرار است این پروژه به کدامین جهت حرکت کند و چه قیمت هایی برای آن در سال های آتی پیش بینی می شود. اکنون که دریافتید استلار چیست و چطور کار می کند، به نظر شما با توجه به روی آوردن سیستم‌ های پرداختی سنتی و معروفی مثل Pay-pal به ارزهای دیجیتال، این پروژه می‌ تواند جایگاه خود را بین آن ها پیدا کند؟

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز استلار را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال گالا چیست و چه آینده ای دارد، پیشنهاد می کنم همین الان این مقاله را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر همه چیز درباره رمز ارز استلار را می دانید، فکر می کنید توکن استلار برای سرمایه گذاری شما گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: