برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران چیست؟

به نظر شما نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران چیست؟ اگر به بازار سرمایه گذاری و کسب و کاری ایران و دیگر نقاط دنیا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فضای کسب و کار و مشاغلی که اصطلاحا روی بورس هستند، همواره در حال تغییر است و تکنولوژی، نیازهای بشر و رفتار سرمایه در بازار است که بیشترین تاثیر در جهت این تغییرات را دارد. حال سوالی که ما قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم این است که نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران مربوط به کدام مشاغل است، پس اگر دوست دارید نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران را بشناسید، این مطلب کد بورسی می تواند شما را به بهترین شکل راهنمایی کند؛

نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران

ایران و کل جهان به افرادی احتیاج دارند که در حرفه خود از استعداد و مهارت های زیادی برخوردار باشند. در حقیقت چنانچه شما اگر حرفه خود را مرتبط با استعداد و علایق خود انتخاب نکنید، پس از گذشت مدت زمان، امکان دارد از آن دلسرد و بی توجه شده و دیگر کارایی پیش را از خود نشان ندهد. نکته مهم دیگر این که همین طور احتمال پیشرفت شما در شغلی که هیچ توانایی ذاتی خاصی در آن ندارید، مطمئنا زیاد نیست و تردید نداشته باشید که پس از ۳۰ سال کار کردن در آن هم، پیشرفت مناسبی مشاهده نخواهید کرد؛ چه بسیار بودند کسانی که بدون استعدادیابی برای انتخاب رشته یا شغل خود، آینده شغلی نامناسبی را برای خود رقم زدند یا دست کم چندین سال از عمرشان را بدین وسیله هدر دادند!

برای مثال یک شخص فقط به این علت که شغلی مانند دکتری یا خلبانی درآمد خوبی دارد و همواره نیز سرکار است، به سراغ یکی از این دو شغل رفته و پس از مدتی دریافته است که نه تنها توانایی بسیار پایینی در آن دارد، بلکه لذتی هم نمی برد و لحظات طاقت فرسایی را سپری می کند! در این شرایط دو راه وجود دارد؛ یا بایستی به همین شکل ادامه دهد و از شغل خود ناراضی باشد و یا آن را تغییر دهد که همین کار هم، تمام تلاش های چند ساله او را به نابودی خواهد کشاند، از همین روی می گوییم استعدادیابی بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار است! در ادامه نیز ۱۶ مورد از بهترین شغل های آینده دار در ایران در آینده را معرفی کرده ایم تا دید شما نسبت به این موضوع باز شود.

حتما بخوانید : پیش بینی بازارهای مالی در سال ۱۴۰۱


نکته مهم این است که هر کدام از این مشاغلی که قرار است باهم دیگر بررسی کنیم، نیازمند استعداد و تخصص هستند و مطمئنا بدون آن ها، به هیچ وجه نمی توان از این حرفه ها درآمد به دست آورد و به موفقیت دست پیدا کرد. تردید نکنید که استعداد و مهارت در هر شغلی، می تواند آن را برای شما جز بهترین و پردرآمدترین مشاغل قرار دهد. بنابراین چنانچه بخواهم بگویم بهترین آینده شغلی را چه در ایران و چه در دیگر کشورهای دنیا کدام مشاغل دارند، باید گفت هر شغلی که فرد در آن استعداد داشته باشد تا بتواند در ادامه تخصص لازم در آن را نیز کسب کند.

در حقیقت استعدادیابی آن قدر حائز اهمیت است که می تواند به سادگی همه زندگی فرد را در بر بگیرد. قبل از این که ۱۶ تا از مهم ترین نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران را با یکدیگر بررسی کنیم، ابتدا به مولفه های اثرگذار بر نیازهای شغلی کشور در سال های آینده اشاره می کنیم تا درک شما از این موضوع و تحولات دنیا بهبود یابد.

مولفه‌ های اثرگذار بر نیازهای شغلی کشور

۱) انفجار جمعیت : این موضوع در جهان سوم و کشورهای درحال توسعه اهمیت بسیاری دارد؛ به صورتی که در این کشورها نرخ بیکاری بیشتر است و نیروی انسانی فاقد مهارت و یا نیمه‌ ماهر ارزان وجود دارد و با توجه به حجم بالای نرخ رشد جمعیت و عدم توانایی دولت در تجهیز مراکز فنی و حرفه ای و علمی و دانشگاهی در کوتاه‌ مدت،‌ بخش زیادی از نیروی کار هدر می رود و سرمایه‌ های انسانی که حائز اهمیت ترین سرمایه‌ ها در دنیا محسوب می شود، بیهوده تلف خواهد شد. از طرفی در کشورهایی که با انفجار جمعیت روبرو می شوند، مهاجرت نخبگان و به تعبیر مهاجرت ژن‌ ها شدیدتر خواهد بود. توسعه کارخانجات صنعتی پیشرفته در کشورهای اینچنینی در کوتاه‌ مدت و میان مدت بیکاری بسیاری از نیروی کار را به همراه خواهد داشت. همچنین اعزام نیروی کار به سایر کشورها در راس برنامه‌ های اشتغال این قبیل کشورها قرار خواهد گرفت. چنانچه انفجار جمعیت را به جنگلی انبوه از درختان و بوته‌ زارها تشبیه کنیم، به صورت معمول درختانی شانس رشد بیشتری دارند که از نور، آفتاب و گرما و آب و انرژی بیشتری بهره می برند.

لذا در شرایط بحرانی جمعیت، الزاما صلاحیت و شایستگی‌ ها ملاک اشتغال نخواهد بود، بلکه میزان دسترسی به امکانات و پیشرفت در محل و منطقه و شرایط دیگری مثل پارتی‌ بازی‌ ها هم مطرح است. از سال ۱۹۰۰ الی ۱۹۶۰ جمعیت جهان دو برابر شد و پیش از سال ۲۰۰۰ دوباره دو برابر شد و این بدین معنی است که از ۳ میلیارد به بیش از ۶ میلیارد رسید. هزاران سال طول کشید تا نخستین میلیارد از افراد ایجاد شدند. میلیارد بعدی یک قرن طول کشید سومین میلیارد پس از ۳۰ سال ایجاد شد. این جمعیت بزرگ در دهه آینده بر زندگی ما تاثیر زیادی دارد رشد جمعیت تنها ناشی از تولد کودکان بیشتر نیست، بلکه نتیجه زندگی طولانی‌ تر مردم که حاصل مراقبت پزشکی پیشرفته و غلبه بر بسیاری امراض است هم است، ولی به هر حال این امر که منابع محدود است و بایستی کنترل جمعیت جدی تلقی شود وگرنه تبعات غیرقابل پیش‌ بینی و لطمات جبران‌ ناپذیری به پیکره اشتغال کشور خواهد زد.

۲) تغییر ارزش‌ های خانوادگی و جنسیتی : در دنیای صنعتی حال حاضر، وضعیت خانواده همواره در حال تغییر است. به صورتی که خانواده به طرف کوچکتر شدن در حرکت است. حتی برخی خانواده‌ ها سال ها بدون فرزند زندگی می کنند یا نهایتا یک فرزند می آورند. از طرفی در گذشته این‌ گونه مطرح بود که مردان رهبریت خانواده را بر عهده دارد، وزن مکمل شوهر بود، بنابراین زنان انسان‌ های کامل به حساب نمی آمدند، ولی در حال حاضر این نگرش به صورت کامل تغییر کرده است و زنان از حقوق مساوی با مردان برخوردار هستند و تحت عنوان شریک و همکار مردان محسوب می شوند. افزایش تعداد زنان تغییر دیگری که در نقش زنان رخ داده است، به خصوص آن هایی که در خارج از خانه کار می کنند.

امروزه حدود ۴۰ درصد زنان آمریکایی فعالیت های شغلی دارند. بیشتر زنان کارمند این طور تصور می کنند که مردان بایستی در خانه بیشتر کار کنند. بسیاری دوست دارند که آنان در بچه‌ داری، نظافت و خرید و شستشوی ظرف‌ها کمک کنند. زمانی که زن شاغل است،‌ تصور جدیدی از خود دارد، تصوری که وی ارزشمند و مستقل است، لذا ورود زنان به عرصه‌ های اجتماعی و علاقه آنان به اشتغال و همچنین افزایش میزان طلاق، خانواده‌ای تک نفره و تک والدی می‌ تواند در شیوه اشتغال در آینده موثر واقع شود که تقاضای انسانی برای ورود به مشاغل، تغییر شغل، غیبت‌ ها و مسایل مربوط به رضایت شغلی گرایش جوانان ازدواج با همسران شاغل قسمتی از آن ها به حساب می آید.

۳) انفجار علم و تکنولوژی و اطلاعات : از بین رفتن مشاغل سنتی به دست انفجار تکنولوژی در دنیا و ایران بر کسی پوشیده نیست؛ سیمور ولف‌ بین، متخصص وزارت کار، از ۱۰ ابداع فوق‌ العاده‌ نام می برد که به تصور وی، می توانند همواره بر فضای کسب و کار و نوع آن ها بیشترین تاثیر را داشته باشد که این ۱۰ عامل به شرح زیر می باشند:

  1. کامپیوتر
  2. صنعت ارتباطات
  3. تغییرات تولید نیرو
  4. تحولات نقل و انتقال
  5. محصولات و کالاهای جدید
  6. وسایل و کنترل‌ های خودکار
  7. کنترل عددی وسایل ماشینی
  8. پیشرفت‌ در زمینه تولیدات فلزات
  9. پیچیدگی و ادغام افزاینده وسایل ماشینی
  10. مکانیزه شدن نحوه جابجایی و اداره مواد و کالاها

جالب است بدانید که علوم بشری طبق نظر محققین، هر ۵ سال یک بار بروزرسانی و حداقل دو برابر می شود!

حال که دید بهتری نسبت به نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران و مولفه های تاثیرگذار در میزان تحولات پیدا کردید، قصد داریم در بخش بعدی، بیشتر به معرفی نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران بپردازیم، پس همچنان با کد بورسی همراه باشید؛

۱) تحلیلگر و مشاور مالی

دوران پرنوسان اقتصادی احتیاج به مشاوره و برنامه ریزی درست مالی و اقتصادی دارد. لذا با پیش بینی آینده اقتصادی کشور، دو شغل تحلیلگری و برنامه ریزی مالی همچنان از تقاضا زیادی برای استخدام برخوردار خواهند بود. اکثر افراد در صنعت مالی حداقل مدرک لیسانس دارند و بیش ترین درآمد را افراد تحصیل کرده در رشته MBA به خود اختصاص داده اند.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


در بعضی از زمینه ها، توانایی هایی لازم است؛ یک سابقه خوب برای موفقیت مثل مهارت های شخصی افراد، هوش ریاضی، همچنین توانایی مقابله با استرس و توجه به فرصت ها. قسمتی از دانش مالی شامل هوش و … به حساب می آید که افراد به دست می آورند تا کارهای روزمره خود را انجام دهند، ولی در واقع تحلیلگری بازارهایی مثل  ارز، بورس، مسکن، خودرو و … کاری است که می بایست از مشاوره یک تحلیلگر اقتصادی بهره برد تا ریسک سرمایه گذاری برای شما کاهش یابد و سودی که می توانید در این مسیر به دست آورید، بیشتر شود.

لذا انتخاب بازار مناسب برای سرمایه گذاری برای تمامی افراد یکسان نیست و به عنوان مثال یک شخص ریسک پذیر، نباید سرمایه خود را در ازای پول ناچیزی در بانک و یا صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت سرمایه گذاری کند و بازارهایی مثل مسکن، بورس و ارزهای دیجیتال می توانند برای وی گزینه های به مراتب بهتری به حساب آیند ولی در مقابل، اگر ریسک پذیری شما پایین باشد، این بازارها نمی توانند گزینه اصلی برای سرمایه گذاری شما باشند؛ پس نیاز به مشاوره سرمایه گذاری و راهنمایی از افراد باتجربه همواره در فضای سرمایه گذاری ایران احساس می شود.

۲) حوزه فناوری اطلاعات

جالب است بدانید که کل فناوری هایی که در حال حاضر وجود دارند، یک یا چند دهه یا حتی چند سال پیش وجود نداشته اند! لذا رایانه ها و تلفن های هوشمند، روش کار و ارتباط را متحول کردند و این روند ادامه دار خواهد بود. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، بایستی ذهنی تحلیل محور داشته باشند و البته توانایی حل مسئله در آن ها بسیار حائز اهمیت است. شایان ذکر است که رشته مهندسی فناوری اطلاعات به نوعی تلفیقی از رشته مدیریت، کامپیوتر، رباتیک و مخابرات بوده و افراد می بایست هر لحظه از آخرین تکنولوژی نرم افزاری و سخت افزاری اطلاع داشته باشند و شناخت نسبتا عمیقی در این رشته ها به دست آورند.

حتما بخوانید : تاثیر احیای برجام بر اقتصاد ایران


جدا از این که شرکت ها و سازمان ها با چند پرسنل در حال کار هستند، به منظور برقراری ارتباط میان این پرسنل و حتی ارتباطات بیرونی به یک مسئول یا مدیر فناوری اطلاعات احتیاج خواهد بود. لذا هر چقدر این حرفه محوری تر شود، اکثر موسسات آموزش عالی با ارائه دوره های کارشناسی ارشد و رشته هایی مثل شبکه های رایانه ای و امنیت اطلاعات، علوم کاربردی رایانه و علوم رایانه و نوآوری به این نیاز پاسخ خواهند داد. از آنجا که این رشته سریعا در حال تغییر و تحول است، افرادی که قصد دارند بهترین موقعیت های شغلی را به دست آورند، می بایست با جستجو و شرکت در کلاس ها، ادامه تحصیل و دریفافت گواهینامه از این تغییرات پیروی نمایند.

۳) انرژی های جایگزین

هنوز به صورت کامل از انرژی های نفت و گاز خداحافظی نکرده، انرژی های جایگزین مثل انرژی باد، انرژی هیدروژن، انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی موجبات ایجاد ده ها شغل جدید را فراهم می کنند و این موضوع زمانی حائز اهمیت خواهد شد که از آسیب انرژی های فسیلی به محیط زیست و هزینه سنگین آن صحبت شود! از مهندسان مکانیک و مدیران کارخانه گرفته تا دانشمندان، مهندسان و حتی متخصصان فروش و بازاریابی، به این خاطر که این انرژی ها جایگزین انرژی های اصلی می شوند.

مسئله اقتصاد انرژی در دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد و نه تنها یک بحث در حوزه انرژی، بلکه شامل مسائل سیاسی منطقه ای و جهانی، ژئوپلتیک و حتی بقای بشر خواهد شد. کسانی که از ذهنیت علمی برخوردار باشند و از تحقیق و تفحص درباره آینده زمین لذت می برند، افراد مناسبی به منظور فعالیت در زمینه انرژی جایگزین محسوب می شوند. با افزایش محبوبیت این رشته دانشکده ها و دانشگاه ها مدرک لیسانس و حتی MBA را در زمینه انرژی سبز ارائه می دهند که این رشته ها در واقع تلفیقی از علوم رشته مهندسی محیط زیست و مهندسی انرژی به شمار می آید.

۴) تولید محتوا

با تبدیل شدن بازاریابی مبتنی بر آموزش و فروش، تقاضا برای نویسندگان متخصص در وبلاگ ها، خبرنامه ها، بخش مقالات وب سایت و تهیه گزارش های ویژه هم بیشتر خواهد شد. بازاریابی محتوایی و بازاریابی درون گرا در حال حاضر نیاز بیشتر  کسب و کارهای مختلف هستند و چنانچه کارهای سنتی با این جریان همراه نشوند، سقوط آن ها نزدیک خواهد بود؛ شما شرکت نوکیا را فرض کنید که خودش را با تکنولوژی و نیازهای روز جامعه منطبق نکرد و از بازار به صورت کامل کنار رفت. برای افرادی که در تولید محتوا متخصص به حساب می آیند، آموزش معمولی وجود ندارد!

لذا اکثر آن ها حداقل مدرک لیسانس دارند یا تحصیلات تکمیلی در زمینه های تخصصی را پشت سر گذاشته اند. البته این را هم باید در نظر داشت که ایران هم از همین قاعده پیروی می کند! به هر حال یک کارشناس تولید محتوا بایستی از ادبیات اطلاعات کافی داشته باشد و به اصطلاح قلم شیوایی داشته باشد، ویراستاری بداند و مفاهیم بازاریابی و نوع محتوایی را که تولید می کند را درک نماید. افراد در این زمینه بایستی مهارت های ارتباطی و نوشتاری خوبی داشته باشند و داشتن خلاقیت می تواند در میزان موفقیت شما در این حرفه بسیار تاثیرگذار باشد. البته به این موضوع هم باید اشاره کرد که برای تحویل کار در موعد مقرر، بایستی خودانگیختگی، نظم و انضباط نیز داشته باشید.

۵) امور مربوط به بازاریابی

بازاریابی، قطعا یکی از نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران است؛ افزایش رقابت و تمایل شرکت ها به منظور پیدا کردن روش های جدید برای تمایز محصولات و خدمات خود، موجب خواهد شد تا تقاضای شغلی زیادی برای متخصص های بازاریابی وجود داشته باشد. ولی به علت این که روند و استراتژی ها با گذشت زمان عوض می شود، کسانی که قادرند ثابت کنند که از برنامه و استراتژی پیروی می کنند، شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد. متخصصان بازاریابی حداقل به مدرک لیسانس در رشته ای مرتبط با تجارت احتیاج دارند. لذا کسانی که MBA خوانده اند، در بهترین موقعیت در شغل بازاریابی قرار خواهند گرفت و متمرکز بر بازاریابی استراتژیک خواهند بود.

حتما بخوانید : روش های راه اندازی کسب و کار در ایران


این را هم باید در نظر داشته باشید که خلاقیت، مهارت های ارتباطی خوب و توانایی تحقیق عالی از قابلیت های لازم برای این شغل به حساب می آید. بازاریابی در حقیقت با فروش تفاوت دارد و سعی می کند مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمتی که ارائه می شود علاقه مند کنند و سر نخ فروش را ایجاد کنند. این موضوع از طریق تحلیل رفتار مصرف کننده بازار، تبلیغات محیطی و آنلاین و … قابل انجام خواهد بود. ولی باید گفت که در بخش فروش می بایست محصول را از طریق گرفتن سر نخ فروش و متقاعدسازی مشتری تبدیل به پول نقد نماید.

۶) طراحی سایت و سئو

در جامعه حال حاضر ما که کل کسب و کارها به طرف اینترنتی شدن و فروش اینترنتی می روند، طراحی سایت می تواند رفته رفته به یکی از سودآورترین مشاغل ایرانی بدل شود، به این خاطر که بسیاری از افراد به دنبال فروش به صورت اینترنتی هستند و در حقیقت یکی از بهترین روش های آن، داشتن یک سایت حرفه ای است، به این خاطر که سایت حرفه ای، نیز می تواند به افزایش اعتماد مشتریان حضوری افراد کمک نماید، هم روند خرید را در فضای مجازی آسان تر می شود و هم می تواند از طریق گوگل مشتری جمع آوری کند! لذا همان طور که مشاهده می کنید، همه این مزایا تنها با داشتن یک وبسایت موفق امکان پذیر است و این بسیار عالی است!

بنابراین بدیهی است که طراحان سایت، تا چه اندازه می توانند سود خوبی به دست آورند؛ چنانچه  به دنبال یک شغل پردرآمد و آینده دار در ایران هستید، می توانید در مسیر یادگیری و کسب تخصص در زمینه طراحی سایت و سئو حرکت کنید. از طرف دیگر سئوکارها هم وضعیتی مشابه به طراحان سایت ها دارند؛ لذا سئو اصطلاحا یعنی بهینه سازی موتور جستجو و این موضوع یعنی ما کاری کنیم که سایت ما در نتایج گوگل در ابتدای صفحه به مخاطبان و علاقه مندان نشان داده شود. بنابراین هر شخص، کسب و کار و یا ارگانی که سایت دارد، نیاز به یک متخصص سئو دارد تا در بین رقبا، بهتر و بیشتر دیده شود و هر چقدر رقابت در وب بیشتر شود که در حال حاضر در همین مسیر قرار دارد، نیاز به این افراد بیشتر خواهد شد و افراد متخصص، به مراتب می توانند درآمدهای حاصله خود از این طریق را افزایش دهند.

بهترین شغل های آینده دار در ایران

چرا که بدون آن نمی توان از طریق گوگل، هیچ مخاطبی را در راستای اهداف کسب و کار جذب کرد. افراد سئوکار نیز قادرند هم برای خودشان و هم برای دیگران به کسب درآمد بپردازند و از این طریق جذب و فروش بالایی برای یک سایت به همراه داشته باشند. بنابراین بدیهی است که هر فردی برای فروش اینترنتی موفق، بایستی یک سئوکار حرفه ای هم برای سایت خود داشته باشد. لذا می توان این شغل را یک شغل تضمین شده و با درآمد بالا به حساب آورد که روز به روز هم در حال رشد و توسعه می باشد.

۷) حوزه طراحی و مد

طراحی لباس های گوناگون زنانه و مردانه، کیف، کفش، اکسسوری، طلا، زیورآلات و … به اندازه ای که در ایران در دو دهه اخیر طرفداران زیادی داشته است که بسیاری از افراد دست کم به دنبال یادگیری آن رفته باشند! مگر می شود جامعه حال حاضر ما را بدون مد در نظر گرفت؟ هر روز مدل های جدید و قابلیت های جدید پوشاک و … روانه بازار می شود که کار طراحان این حوزه است! پس طبیعی است که تا وقتی تقاضای مردم زیاد باشد و به دنبال مد باشند، عرضه هم زیاد باشد و شغل طراحی و مد، به قول معروف روی بورس باشد!

۸) پرستاری

پیشرفت فناوری و یک تمرکز بیشتر بر مواظبت های پیشگیرانه و پیرشدن جمعیت باعث آن شده است که نیاز به مراقبت های مورد نیاز بیماران در بیمارستان ها، مطب پزشکان، برنامه های بلندمدت بهداشتی وحتی خانه های شخصی افزایش پیدا کند، از همین روی شغل پرستاری هم در لیست نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران قرار می گیرد؛ بدین منظور که یک فرد به عنوان پرستار ثبت شده امکان فعالیت داشته باشد، الزامی است که مدرک کارشناسی در رشته پرستاری و اعتبارنامه یک دوره پرستاری به مدت ۲ الی ۳ سال داشته باشد.

۹) فیزیوتراپیست

فيزيوتراپی يکی از شاخه های پزشکی و توانبخشی و روشی مفید در درمان بیماری ها و اختلالات سیسم اسکلتی و عضلانی و همچنین مشکلات ناشی از بیماری های مغز و اعصاب به حساب می آید که هدف از آن؛ پیشگیری، توانبخشی، درمان و در نتیجه ارتقای سطح سلامت جامعه می باشد و با توجه به زندگی های بی تحرک و کم تحرکی که در حال حاضر ایرانیان دارند و همچنین تغذیه نامناسب و قوه بدنی ضعیف، در آینده نیاز به فیزیوتراپ ها بیشتر از پیش احساس خواهد شد.

۱۰) آرایشگری بانوان

یکی از پولساز‌ترین مشاغلی که بانوان قادرند انجام دهند، انجام خدمات آرایشگری می باشد. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست، اکستنشن و مواردی اینچنینی امروزه در کشورمان بسیار پرطرفدار است و آرایشگرانی که قادر باشد مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند، می‌ توانند به سادگی درآمد خوبی از این طریق به دست آورند. همه چیز درباره توسعه کسب و کارهای خانگی را اینجا {رایگان} یاد بگیرید!!

۱۱) خدمات ماساژ و پاکسازی صورت

در کنار کارهایی که برای زیبایی و بهبود سلامت ظاهر افراد در حال حاضر جا افتاده است و انجام می شود، ارائه‌ خدمات ماساژ در اشکال گوناگون آن نیز  جزو حرفه های پردرآمد و پرطرفداری است که در آینده نیز با توجه به رویه زندگی های امروزی، نیاز به آن بیش از پیش احساس خواهد شد. لذا مراکز گوناگون زیادی در این زمینه فعالیت دارند و ماساژ را به عنوان روشی درمانی برای بهبود کیفیت زندگی افراد می دانند و در حقیقت این موضوع درست می باشد.

۱۲) واسطه‌ گری یا همان دلالی!

شغل واسطه‌ گری یا همان دلالی در هر زمینه‌ ای یکی از کم زحمت‌ ترین و در عین حال سودآورترین مشاغل ایران محسوب می شود، از همین روی در لیست نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران به آن اشاره کردیم. شغل واسطه‌ گری نه سرمایه زیادی احتیاج دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی برای آن وجود دارد. به منظور کسب درآمد تنها کافی است که برای چیزهای گوناگونی مانند خانه، ماشین و … مشتری پیدا کنید.

۱۳) طراح دکوراسیون

دنیای حال حاضر به سمت سرمایه‌ داری حرکت می کند و مد و زیبایی یکی از مهم ترین مفاهیم مرتبط با سرمایه‌ داری محسوب می شود. دنیای مد راه خود را در صنعت ساختمان‌ سازی هم باز کرده است و افراد زیادی می خواهند که فضای کاری و زندگی خود را به بهترین صورت ممکن طراحی و تزیین نمایند. طراحان دکوراسیون افرادی هستند که در این مورد بایستی به آن‌ ها مراجعه نمود.

حتما بخوانید : راه اندازی فروشگاه اینترنتی + ۱۰ نکته کلیدی راه اندازی فروشگاه اینترنتی


طراحی دکوراسیون با توجه به گرایش زیاد افراد به مصرف‌ گرایی و بروز بودن، جزو مشاغل سودآوری محسوب می شود که همیشه بازار آن خوب است. این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌ های بسیاری مانند طراحی داخلی ساختمان، طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی مغازه‌ های تجای و طراحی فضای سبز تقسیم بندی می شود که هر کدام می توانند با توجه به علاقه، مهارت و احتیاجات شغلی که دارد، توسط شما انتخاب شود.

۱۴) راه‌ اندازی اپلیکیشن موبایل

جالب است بدانید که اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌ سایت‌ ها در دسترس‌ تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌ تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد، از همین روی بازار اپلیکیشن‌ های موبایل در حال حاضر بسیار خوبی است و ایده های گوناگونی وجود دارد که می‌ تواند در قالب اپلیکیشن، به وسیله افراد زیادی استفاهد شود.

شما که در حال مطالعه این مقاله از کد بورسی هستید، حداقل چند اپلیکیشن فارسی بر روی گوشی نصب دارید؛ تقویم، اسنپ، تپ‌ سی و …؛ لذا به صورت معمول اپلیکیشن‌ های خدماتی بهترین گزینه برای راه‌ اندازی است، بنابراین چنانچه ایده‌ ای دارید که می‌ تواند به مردم در انجام امور کمک کند از همین لحظه برای راه‌ اندازی اپلیکیشن موبایل برنامه‌ ریزی کنید. چنانچه خودتان ایده‌ ای دارید، ولی توانایی برنامه‌ نویسی اپلیکینش‌ های اندروید یا ISO را ندارید، از متخصصین این حوزه کمک دریافت کنید، به این خاطر که یکی از نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران قطعا همین راه اندازی اپلیکیشن موبایل به شمار می رود.

۱۵) راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین بهترین روش برای توسعه کسب و کار به حساب می آید. راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت در حال حاضر در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و به نوعی می توان گفت که حوزه نوپایی به حساب می آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام می‌ توانند موجب شگفتی شما شود؛ لذا چنانچه به فروشگاه آنلاین و کسب و کارهای اینچنینی علاقه دارید، همین حالا اقدام نمایید. از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و دیگر هزینه‌ های این چنینی در امان هستید، می‌ توانید کالاها رو با قیمت به مراتب کم تری به نسبت مغازه‌ ها بفروشید و از این طریق مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

۱۶) دندان‌ پزشکی

پیشرفت‌ های موجود در زمینه دندانپزشکی از جمله مواردی است که موجب می شود توجه به این شغل در سالیان آتی بیشتر باشد، به خصوص ارائه انواع خدمات زیبایی امروزه روند افزایشی دارد که مطمئنا در سالیان آتی هم شاهد این پیشرفت ها هستیم. دندانپزشکی از جمله مشاغل پردرآمد جهان و به خصوص در ایران به شمار می رود و بر اساس پیش بینی کارشناسان این حوزه در آینده شاهد رشد ۱۹ درصدی را تجربه خواهد کرد و مطمئنا یکی از بهترین مشاغل که درآمد بسیاری می توان از آن کسب کرد نیز به حساب می آید.


ما همان طور که قول داده بودیم، ۱۶ تا از نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران را باهم مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بهترین مشاغل آینده دار در ایران را بشناسید، این مطلب آموزشی به زبان ساده به شما کمک می کند.

بین نیازهای شغلی پنج سال آینده ایران که معرفی کردیم، از نظر شما، کدامیک بیشتر اساسی و مهم خواهد بود؟

برای دوستانتان بفرستید: