برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا در ایران

آیا اطلاع دقیقی در مورد نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا دارید؟ نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا بسیار ساده است و صرافی های معتبر زیادی هستند که می توانید برای خرید ارز دیجیتال شیبا از طریق آن ها اقدام نمایید. صرافی های کوینکس، یونی سواپ، ۱inch و … از آن دسته از پلتفرم های معاملاتی هستند که کاربران ایرانی نیز می توانند از خدمات آن ها استفاده نمایند و برای خرید رمزارز شیبا اقدام کنند. اگر شما هم به این ارز دیجیتال پرطرفدار و حاشیه ساز علاقه دارید و دوست دارید بدانید که نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا چگونه است و چطور باید برای این کار اقدام کنید، این مطلب شما را به بهترین شکل راهنمایی می کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا

رمزارز شیبا اینو در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و سودهای بسیار بالایی به خریداران خود می دهد. لذا در طول افزایش قیمت عجیب قیمت توکن شیبا، افرادی زیادی بودند که خواستار آموزش نحوه خرید شیبا بودند تا بفهند این ارز را چگونه می توانند خریداری کنند، به این خاطر که تا چندی پیش این ارز در صرافی بایننس و سایر صرافی های معروف تر بازار ارزهای دیجیتال هنوز نام این رمزارز به چشم نمی خورد، مشکلات مختلفی برای خرید و فروش این ارز به وجود آمده بود، ولی در حال حاضر و در این مطلب ابتدا به ۳ مورد از صرافی های نسبتا معتبرتری که می توانید از آن ها برای خرید ارز دیجیتالی شیبا استفاده کنید اشاره خواهیم داشت و در انتها نیز در مورد شیبا اینو و این که ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارد یا خیر خواهیم پرداخت و در نهایت هم با یک خلاصه جمع و جور مطلب را به انتها خواهیم برد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در ابتدای امر باید عنوان کنیم که شیبا یک توکن ERC-20 بر روی شبکه اتریوم به حساب می آید، پس بر روی هر صرافی غیرمتمرکز اتریوم می توانید شیبا یا به صورت کلی هر توکنی که بر روی شبکه اتریوم طراحی شده را خریداری کنید. روش دوم خرید این توکن در اکسچینج های متمرکزی که این ارز را لیست کرده اند است، ولی بدین منظور که بدانید کدام صرافی ها ارز مورد نظر شما را لیست کرده اند، میتوانید از سایت کوین مارکت کپ استفاده نمایید؛ به صورتی که نام یکی از این دو سایت را به همراه اسم توکن مد نظرتان جستجو فرمایید. برای مثال وارد سایت مد نظر شوید و بر روی تب Markets کلیک فرمایید.

در نظر داشته باشید که در لیست صرافی هایی که این رمزارز را در لیست ارزهای مورد پشتیبانی خود قرار داده اند، تماما قابل اعتماد نیستند و تنها می توانید چند صرافی خاص اعتماد کنید که در ادامه آن ها را آورده ایم، اما موضوعی که پیش از آغاز افزایش قیمت شدید شیبا وجود داشت، این بود که از این بین تنها صرافی KuCoin از این ارز پشتیبانی می کرد، آن هم در ساعات اولیه هنوز امکان ترید فعال نشده بود، روش دوم نیز خرید از صرافی های غیر متمرکز است. در بخش بعدی به معرفی ۳ صرافی معتبر برای خرید و فروش توکن شیبا پرداخته ایم؛

خرید شیبا از چه مراجعی ممکن است؟

در گذشته ای نزدیک امکان خرید شیبا تنها از طریق صرافی غیر متمرکز یونی سواپ و با داشتن ارز دیجیتال اتر قابل انجام بود، ولی شکوفایی و رشد این ارز دیجیتال موجب شد تا بسیاری از صرافی‌ ها، امکان خرید SHIBA را برای کاربران خود در نظر بگیرند.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال دوج کوین + راهنمای گام به گام رایگان


تا به امروز صرافی‌ های بزرگی مانند بایننس، هیوبی، کوکوین، پولونیکس و اکی‌ اکس، شیبا اینو و رمز ارز SHIBA را در لیست ارزهای دیجیتالی مورد معامله و پشتیبانی خود وارد کرده اند. همچنین قابلیت خرید SHIB از طریق بسیاری از صرافی‌ های غیر متمرکز نیز وجود دارد و به این خاطر که ارز شیبا یک توکن ERC20 است، به منظور ذخیره‌ سازی آن می‌ توان از کیف پول‌ های مبتنی بر شبکه اتریوم بهره برد.

۱) نحوه خرید شیبا از UniSwap

یونی سواپ یک صرافی غیر متمرکز محسوب می شود که همه ارزهایی که بر پایه استاندارد ERC-20 اتریوم طراحی شده باشند و نقدینگی کافی در استخرهای نقدینگی این پلتفرم داشته باشند را مورد پشتیبانی قرار می دهد، امتیاز خوب این پلتفرم این است که به صورت کامل غیرمتمرکز و بدون کنترل کننده مرکزی است و همه عملیات آن بر روی شبکه بلاکچین صورت می پذیرد.

بنابراین از این لحاظ خیالتان آسوده باشد که تا حدود بسیار زیادی ضد تحریم و ضد سانسور است. لذا برای خرید هر ارزی در صرافی یونی سواپ یا هر پلتفرم غیرمتمرکز دیگری باید یک کیف پول اتریوم داشته باشید که کیف پول های متامسک یا تراست والت می توانند گزینه های مناسب برای انتخاب و استفاده شما عزیزان به شمار آیند. وارد سایت app.uniswap.org شوید و از بخش بالا بر روی connect wallet کلیک فرمایید و والت خود را انتخاب نمایید و در گام بعدی به آن وصل شوید، در ادامه جفت ارز مورد نظرتان را انتخاب کرده و بر روی Swap کلیک فرمایید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که کارمزدهای تراکنش ها را تنها قادرید با اتریوم بپردازید، بنابراین می بایست در کیف پولتان اتریوم داشته باشید.

۲) نحوه خرید شیبا از کوینکس

صرافی کوینکس یکی دیگر از آن دسته صرافی هایی است که خرید ارز دیجیتال شیبا اینو در آن امکان پذیر است. برای انجام این کار در ابتدای امر وارد اکانت شوید و اکانت خود را با تتر شارژ نمایید و در نوار بالای سایت بر روی گزینه Exchange کلیک فرمایید و در ادامه در باکس سمت چپ عبارت Shib را سرج نمایید.

حتما بخوانید : روش خرید ارز دیجیتال تتر در ایران + راهنمای سرمایه گذاری در USDT


در وسط صفحه باکس خرید و فروش برای شما نمایان خواهد شد که عبارت Price در واقع قیمت مورد نظر شما برای خرید شیبا به صورت دلاری نمایش می دهد. باکس بعدی Amount مربوط به تعداد مورد نظر شما برای خرید شیبا است. دکمه سبز رنگ Buy shib را هم پس از پر کردن دو باکس قبلی بایستی انتخاب نمایید که خرید برای شما نهایی گردد.

۳) نحوه خرید شیبا از ۱inch

یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ که می توانید از آن در خرید توکن های ERC-20 و همچنین BEP-20 استفاده کنید، صرافی ۱inch می باشد که شباهت بسیار زیادی به uniswap دارد. در گام نخست وارد سایت ۱inch شوید و از بخش connect wallet به کیف پول یا همان والت خود متصل شوید و از بخش Exchange ارز مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

چگونگی خرید رمز ارز شیبا

ولی مشکلی که با صرافی های غیرمتمرکز وجود دارد، این است که برخی اوقات که تعداد تراکنش های شبکه زیاد است، کارمزدهای اتریوم بسیار بالاست و به منظور سرمایه گذاری های با مبالغ کم اصلا مناسب نمی باشد، لذا در این زمان ها چنانچه مبلغ سرمایه گذاری شما به نسبت کارمزد اتریوم کم است، تنها روش خرید از صرافی های متمرکز است که پیش از این در خصوص آن صحبت کردیم.

آیا رمزارز شیبا شت کوین است؟

به صورت کلی شت کوین به رمزارزهای گفته می شود که آینده آن ها غیر قابل پیش بینی و در حاله از ابهام قرار دارد. این رمزارزها امکان دارد با گذشت زمان به کلی از بین بروند. البته به صورت قطعی نمی توان گفت که آیا یک ارز دیجیتال شت کوین است یا خیر. بعضی از کارشناسان بر این باورند که ارز دیجیتالی شیبا اینو هم یک شت کوین به شمار می رود. البته آن ها برای نظر خود دلایلی دارند که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • نام سازنده شیبا اصلا مشخص نیست.
  • قیمت ارز شیبا اینو در یک دوره کوتاه افزایش بسیاری پیدا کرد که امکان دارد دلیلی باشد بر شت کوین بودن رمزارز پرنوسان.
  • این ارز هیچ هویتی از خود ندارد. قیمت شیبا اینو مطابق با قیمت دوج کوین نوسان می کند و هیچ چیز جدیدی روانه بازار نکرده است و همین موضوع هم موجبات به وجود آمدن شک و شبهه بین کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است.
  • وایت پیپر نوعی سند بازاریابی است که در آن مشکلات و باگ های مربوط به یک ارز دیجیتال شناسایی شده و بررسی می شود که نشان از هدفمند بودن آن رمزارز دارد، ولی نکته مهم اینجاست که هنوز هیچ گونه وایت پیپری برای شیبا اینو ارائه نشده است و این موضوع از نظر کارشناسان به تنهایی می تواند دلیلی برای شت کوین بودن شیبا اینو به حساب آید.
  • بلاکچینی مخصوص به خود ندارد. نداشتن بلاکچین اختصاصی نشان دهنده این است که این ارز پشتوانه محکمی ندارد. به این خاطر که بر بستری از بلاکچین اتریوم مورد خرید و فروش قرار می گیرد.
  • هیچ محدودیتی برای داشتن آن برای سرمایه داران در نظر گرفته نشده است و شما به هر تعداد که بخواهید توانایی خرید این ارز را دارا می باشید.

آیا شیبا ارزش خرید و سرمایه گذاری دارد؟

ارزش ارز شیبا اینو بستگی به ارز دوج کوین دارد. در هفته های اخیر ارزش این رمزارز به صورت چشمگیری افزایش یافت و دلیل آن هم افزایش قیمت دوج کوین با توجه هیجانات به وجود آمده در بازار بورس. نوسانات ایجاد شده در قیمت دوج نیز به صورت مستقیم از توییت های ایلان ماسک اثر می پذیرد و نمی توان به این افزایش قیمت ها اعتماد کرد. از طرفی به این خاطر که شیبا در بستر اتریوم قرار دارد، افزایش قیمت اتریوم هم می تواند در افزایش قیمت این ارز دیجیتال موثر واقع شود.

حتما بخوانید : خرید ارز پولکادات | ارز دیجیتال دات (dot) چیست؟


البته نباید از یاد برد که قیمت ارز شیبا اینو از عوامل خارجی هم تاثیر می گیرد و نمی توان دقیقا آینده آن را پیش بینی کرد. چنانچه دوج کوین با افزایش قیمت مواجه شود، می توان گفت آینده این ارز دیجیتال نیز در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت. از نظر کارشناسان در آینده ای نزدیک ارزش دوج کوین افزایش پیدا خواهد کرد که می تواند در قیمت شیبا نیز تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

نمی توان گفت که آینده شت کوینی مثل شیبا دقیقا به چه صورت رقم خواهد خورد، ولی اگر ریسک پذیری بالایی داشته باشید، بد نیست سرمایه اندکی را برای خرید شیبا و یا به صورت کلی شت کوین های اینچنینی بازار کریپتو در نظر بگیرید، چرا که اگر پول خود را از دست بدهید و یا ارزش سرمایه تان کاهش یابد، خیلی ضرر نخواهید کرد ولی اگر افزایش قیمت های بسیار شدید شامل حالش شود، شما درآمد بسیار خوبی از این طریق به دست خواهید آورد.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

از میان صرافی های غیرمتمرکز به صورت معمول صرافی کوکوین تعداد ارزهای بیشتری را مورد پشتیبانی قرار می دهد، ولی همچنان بهترین صرافی بایننس می باشد و همچنین صرافی کوینکس نیز برای خرید و فروش شیبا اینو گزینه مناسبی به حساب می آید. به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که هنگام ثبت نام در صرافی از لینک های قابل اطمینان استفاده نمایید.

همچنین برای معامله ارزهای دیجیتال یا توکن ها باید آموزش دیده باشید و مدیریت سرمایه گذاری برای دریافت ارزهای دیجیتال آگاه باشید تا هیچ گونه مشکلی مانند کلاهبرداری یا روند نزولی ارزها نداشته باشید و در آخر هم این که هیچ وقت کل سرمایه اصلی خود را وارد رمزارز شیبا نکنید، به این خاطر که امکان دارد این رمزارز با مشکلاتی مواجه شود و سرمایه شما به صورت کامل نابود شود.

جالب است بدانید که در ابتدا به دلیل نبودن اطلاعات کافی و دغدغه‌ هایی که در خصوص آینده شیبا مطرح بود، صرافی‌ های معروف و معتری مثل بایننس از قرار دادن آن در لیست معاملات خود خودداری کردند، ولی در نهایت با رشد ارزش این ارز دیجیتال، بسیاری از صرافی‌ ها از جمله بایننس و کوین بیس در حال حاضر از معاملات این رمزارز در سیستم های معاملاتی خود استفاده می کنند.

خرید شیبا اینو در صرافی‌ ها با نام توکن SHIB امکان‌ پذیر است و امروزه صرافی های بین‌ المللی معتبری امکان معامله شیبا را ازطریق خرید تتر در صرافی خود فراهم کرده اند. همچنین می‌ توانید شیبا را بدون احتیاج به تتر از صرافی‌ های غیرمتمرکز بخرید. بعضی از این صرافی‌ ها که می توانید برای خرید ارز دیجیتال شیبا از آن ها استفاده کنید، عبارت‌ اند از؛ یونی سواپ، صرافی Gate.io، بیت مارت، بیت فارکس، پولونیکس، صرافی x0، صرافی Hoo، هات بیت، کوین کانگ که می توانید از خدمات آن ها بهره ببرید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا را خدمت شما توضیح دادیم. 

اگر بین سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و بورس ایران گیر کرده اید، مطلب معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است! پر از نکات جذاب و خواندنی و راهنمایی های رایگان و ساده برای شماست.

برای دوستانتان بفرستید: