برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

قدرت مثبت اندیشی – ۵۰ تمرین کاربردی و ساده

تمرینات مثبت اندیشی و قدرت مثبت اندیشی می تواند در راستای مبارزه با بیماری ها یا کنار آمدن با تغییرات بزرگ بسیار سودمند باشد؛ ما باید یاد بگیریم چگونه با افکار مخرب و منفی مبارزه کنیم و چطور آنها را به افکار شاد، فعال و مثبت تبدیل کنیم و قدرت مثبت اندیشی رو همیشه در دستور کارمون قرار بدیم. در ادامه این مقاله با عنوان قدرت مثبت اندیشی همراه با کد بورسی باشید.

قدرت مثبت اندیشی

قدرت مثبت اندیشی

در این رابطه می خواهیم به شرایطی که برای ما دید مثبت به مسائل را در ما تقویت می کند اشاره کنیم؛ البته نگرش شما فقط و فقط به خودتان بستگی دارد و هیچ عاملی نمی تواند شما را اجبار به کاری کند، ولی با این همه، مطالعه این موارد خالی از لطف نبوده و در هر شرایطی می تواند مفید باشد :

۱) هنگام حرف زدن فقط از واژه های مثبت استفاده کنید: مدام به خودتان بگویید که می توانم و هیچگاه از کلمه ی “نمی توانم” استفاده نکنید؛ این تمرین باعث می شود که شما تلاشتان را به کار گیرید تا موفق شوید.

۲) برای درک قدرت مثبت اندیشی ، افکار منفی را از خود دور کنید: شما باید بتوانید حداقل برای چند ساعت در روز افکارتان را مدیریت کنید و افکار منفی را از خود دور کنید و فقط به داشته هایتان فکر کرده و روی نکات مثبت زندگی تمرکز کنید.

۳) از حرفهایی استفاده کنید که احساس قدرت و موفقیّت را در شما بیدار کند: از واژه هایی که به شما احساس شکست یا بی کفایتی می دهند به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ تمرکزتان را به سوی واژه های مثبت سوق دهید.

۴) از جملات الهام بخش و عبارات تاٌکیدی مثبت استفاده کنید: اگر شما باور داشته باشید که لایق بهترین ها هستید و مدام این جملات انرژی بخش را تکرار کنید، می توانید دید مثبت تری نسبت به زندگی داشته باشید، برای اینکار باید در فواصل زمانی منظم عبارت های مثبت مانند : من لایق خوشبختی هستم و … را تکرار کنید.

۵) افکارتان را هدایت کنید: فکر کردن به رویاهای خوشحال کننده، ساختن تصویرهای ذهنی مثبت ، خصوصاص هنگامی که احساس اضطراب دارید؛ به شما کمک می کند که به عوامل خارجی واکنش های مثبت نشان دهید و احساس بد را تحت کنترل درآورید.

۶) شک نکنید، خودباوری و موفقیّت به هم وابسته هستند: اگر قرار است به چیزی شک کنید به افکار منفی و ضعف هایتان شک کنید، هیچ چیز به اندازه ی اینکه خودتان را باور کنید به موفقیّت شما کمک نمی کند.

۷) اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید: سعی کنید در آینده، اشتباهات گذشته تکرار نشود و دید مثبت تری به آینده داشته باشید.

۸) به خودتان اعتماد کنید: اگر شما فقط روی مسائل منفی و اشتباهات گذشته تمرکز کنید، باعث می شود اعتماد به نفستان را از دست بدهید و برعکس اگر به موفقیت هایتان فکر کنید اعتماد به نفستان بیشتر می شود.

۹) خودتان را ببخشید: مدام خودتان را سرزنش نکنید و به خود تاٌکید کنید که اشتباهات گذشته را تکرار نمی کنید.

۱۰) به وضعیت کنونی تان به عنوان یک فرصت نگاه کنید: حتّی مسائل منفی که در زندگی ما اتّفاق می افتد می تواند به ما فرصت هایی برای قویتر شدن هدیه دهد؛ مثلا اگر کسب وکار خودتان را از دست داده اید شاید همین مسئله فرصتی باشد تا کسب و کار بهتری راه اندازی کنید یا به تحصیلتان ادامه دهید.

۱۱) روی تخیلتان کار کنید: آن چیزی را که می خواهید داشته باشید تجسم کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید؛ تخیّل، می تواند محرک خوبی برای تلاش بیشتر شما باشد.

۱۲) خود هیپنوتیزمی را تمرین کنید: خود هیپنوتیزمی این امکان را برای شما به وجود می آورد که در زندگیتان ، سالمتر، خوشحالتر و امیدوارتر باشید زیرا در این حالت، هوشیاری ایجاد می شود که ذهن در آن شرایط تربیت پذیرتر است.

۱۳) صحیح و مفید از خودتان انتقاد کنید: برای اینکه روحیه تان را خراب نکنید به صورت صحیح از خودتان انتقاد کنید.

۱۴) صاف بنشینید: اگر صاف روی صندلی بنشینید، متوجّه خواهید شد که بهتر می توانید فکر کنید و تصمیم بگیرید.

۱۵) تصاویر مثبت را در معرض دید قرار دهید: با قرار دادن تصاویر یا جملاتی که شما را خوشحال میکند، یا اهدافتان را به شما یادآوری می کند روی میزتان را محیطی مثبت و آرام بخش بسازید.

۱۶) از زاویه ی دیگری به مسائل نگاه کنید: زاویه ی دیدتان را تغییر دهید، این به شما کمک می کند تا اشتباهاتتان را بپذیرید و علت ناراحتی دیگران را بهتر درک کنید.

۱۷) افکارتان را ردیابی کنید: هر وقت که احساس کردید افکار منفی به ذهنتان آمده، سعی کنید فورا به عقب برگردید و راههایی پیدا کنید که از شرّ افکار مزاحم خلاص شوید.

۱۸) درجا نزنید: اگر در گذشته مرتکب اشتباهی شده اید روی آن اشتباه درجا نزنید و فقط روی اهداف جدید تمرکز کنید.

۱۹) به توانایی هایتان فکر کنید: هر وقت احساس کردید افکار آزار دهنده، شما را به خودش مشغول کرده و در بدترین حالتتان هستید بلافاصله به داشته ها و توانایی هایتان فکر کرده و خود را از افکار منفی نجات دهید.

۲۰) خودتان را باور کنید: خودباوری به شما کمک می کند تا به آن چیزهایی که از خودتان توقع دارید، برسید.

۲۱) از همنشینی با همکاران و دوستان منفی گرا دوری کنید: اینگونه افراد فقط روحیه مثبت شما را تخریب می کنند، از همکاری با کسانی که باعث می شوند احساس بد داشته باشید، پرهیز کنید.

۲۲) دنبال فرصتی برای جبران شکستهایتان باشید: تلاش برای اجتناب از شکست وسوسه انگیز است؛ افرادی که روی شکست خوردن تمرکز می کنند بیشتر شکست می خورند تا آنهایی که خوش بینانه تمرکز خود را روی رسیدن به اهدافشان می گذارند، برنامه هایی برای جبران اشتباهاتتان داشته باشید.

۲۳) به منظور حرکت به سمت قدرت مثبت اندیشی ، دید وسیعی داشته باشید: شما باید بیاموزید از مسائلی که واقعا اهمیت ندارند بگذرید.

۲۴) گذشته و خاطرات بد را رها کنید: هیچگاه؛ گذشته آینده را پیشگویی نمی کند، پس چرا باید روی خاطرات بد گذشته تمرکز داشته باشید؛ هر وقت احساس کردید در حال مرور خاطرات بد گذشته هستید، بلافاصله جهت افکارتان را عوض کنید.

۲۵) کسانی را برای دردو دل پیدا کنید: البته افرادی را که برای این موضوع در نظر می گیرید باید مثبتگرا باشند نه اینکه وقتی با آنها حرف می زنید باعث ناراحتی بیشتر شما شوند، اما به هر حال همینکه بدانید که تنها نیستید، التیام بخش است.

۲۶) نعمت هایی را که دارید به خودتان یادآوری کنید: مثلا اگر شما خانواده ی خوب، دوستان خوب دارید، هر روز اینها را به خود تان یادآوری کنید.

۲۷) کتاب های الهام بخش بخوانید: کتابهای خوب و آرام بخش بهترین دوستان ما هستند؛ بنابراین با خواندن اینگونه کتابها، از زندگی اشخاص دیگر انگیزه بگیرید و روحیّه تان را بالا ببرید.

۲۸) فیلم کمدی را که دوست دارید ببینید: برای فراموش کردن حال بدتان، تماشای یک فیلم کمدی که به آن علاقه دارید می تواند برای تقویت روحیه شما محرکی قوی و مطمئن باشد؛ زیرا که پس از تماشای آن فیلم یا سکانس می خندید و هر چیزی که حالتان را خراب کرده بود فراموش می شود.

۲۹) فعالبت فیزیکی داشته باشید:در بسیاری از اوقات، ورزش کردن حال آدم را خوب می کند زیرا که با ورزش کردن، هورمونهایی آزاد می شود که روحیه شما را تقویت کرده و عملکرد بهتری خواهید داشت.

بنابراین برای ورزش برنامه ریزی کنید و زمان بگذارید، قدم بزنید، بدوید، بازی کنیدتا نگرشتان عالی شود.

۳۰) موسیقی شاد گوش کنید: همانطور که همه می دانیم موسیقی تاثیر زیادی بر روحیه ما دارد، بنابراین با صدای بلند به موزیکی که با شنیدن آن حال خوب پیدا می کنید، گوش دهید.

۳۱) فعالیت هایی داشته باشید که همسو با اهداف شما باشند: فرضاٌ اگر در فکر کاهش وزن هستید، وقت خود را صرف پختن کیک و کلوچه نکنید؛ زیرا که این کار شما را وسوسه می کند که رژیم غذایی تان را زیر پا بگذارید؛ در عوض پیاده روی کنید یا با دوستانتان قدم بزنید.

۳۲) روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید: هر وقت که احساس کردید مشکلاتتان سنگین هستند و نمی توانید خودتان را آرام کنید سعی کنید روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید؛ زیرا که اینکار شما را آرام می کند و نگرانی هایتان را برطرف می کند.

۳۳) بهانه ای برای خندیدن بیابید: مثلا به یک خاطره ای که در ذهن شماست و برای شما خیلی خنده دار بوده، فکر کنید و دوباره لبخند بزنید.

۳۴) زمانهایی را به مدیتیشن و مراقبه اختصاص دهید: مدیتیشن ذهن تان را آرام کرده و انبوهی از انرژی های منفی را از ذهن شما خارج می کند.

۳۵) چیزی خلق کنید: یکی از راههای مقابله با احساس مخرب و منفی اینست که چیزی را خلق کنید، طراحی کنید، پازل سر هم کنید، ماکت بسازید و ………

۳۶) خود را در یک محل شاد تصوّر کنید: تجسم بسیار قدرتمند است، تنها کافی است چشمانتان را ببندید و هر چیزی که بهترین احساس را به شما می دهد تصور کنید؛ خواهید دید که از افکار منفی دور شده و لبخند می زنید.

۳۷) وانمود کنید به اهدافتان رسیده اید: احساساتی که در ابتدا ممکن است واقعی نباشند؛ اما با گذر زمان احساس خوشبختی خواهید کرد و حتّی حس می کنید به هدفتان نزدیکتر شده اید و همین احساس اعتماد به نفس و خوشبختی را به شما هدیه می کند.

۳۸) با قدم های کوچک شروع کنید: برای هر کاری قدم به قدم پیش بروید زیرا یکباره کار کردن روی هدفی بزرگ، آزاردهنده و گاهی ناامید کننده است.

۳۹) تسلیم نشوید: هرگز از تلاش برای رسیدن به هدف خسته نشوید زیرا که تسلیم شدن معمولا آسانترین راه برای خلاص شدن از یک موقعیت دشوار است؛ اما اگر الان تسلیم نشوید در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد.

۴۰) نیمه پر لیوان را ببینید: همیشه امیدوار باشید؛ خصوصا هنگامی که غمگین هستید یا در محاصره ی مشکلات قرار گرفته اید سعی کنید نیمه ی پر لیوان را ببینید و روی آن تمرکز کنید تا از آشفتگی خارج شوید.

۴۱) یادتان باشد هیچ شرایطی دائمی نیست: هر روز به خودتان یادآوری کنید شرایط بد زود می گذرند و با گذر زمان احساس بهتری خواهید داشت.

۴۲) با تغییر رو به رو شوید: دنیا همیشه در حال تغییر است؛ با این تغییرات دوست شوید.

۴۳) اجازه ندهید کمبودها شما را متوقف کنند: ممکن است در مسیر رسیدن به هر هدفی با محدودیت ها و مشکلاتی همراه شوید که شما را مجبور به عقب نشینی کند و یا کمبودهایی که رسیدن به هدف را برای شما سخت کند.

۴۴) زیبا یی ها را ببینید: برای دیدن زیبایی هایی که در دور و بر شما هستند وقت بگذارید؛ حتی هنگامی که در بدترین حالت روحی هستید؛ زیرا که دیدن زیبایی ها، فورا شما را از درون متحول می کند و روحیه شما را بالا میبرد.

۴۵) زودتر شروع کنید: اگر می خواهید تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد کنید، همین حالا شروع کنید، هیچ کاری نباید تصمیمات شما را به تعویق بیندازید، همین الان شروع کنید.

۴۶) آینده تان را در دستان دیگری قرار ندهید: کنترل رویدادهای زندگیتان را خودتان به دست بگیرید، نگذارید دیگران برای شما تصمیم بگیرند.

۴۷) خوشبختی را انتخاب کنید: هر روز صبح که بیدار می شوید، می توانید یک انتخاب داشته باشید؛ خوشبختی را انتخاب کنید تا زندگی لذت بخشتری داشته باشید.

۴۸) انرژی مثبت انتقال دهید: انتقال انرژی منفی را متوقف کنید و نگرش مثبت داشته باشید، با این عمل، احساس بهتری خواهید داشت.

۴۹) مشکلات را با نگاه تازه ببینید: گاهی اوقات بهترین کار این است که هر چه مشکل دارید را رها کنید و بخوابید و روز بعد دوباره به بررسی مشکل بپردازید و تصمیم بگیرید.

۵۰) بهانه تراشی را متوقف کنید: هر فردی ممکن است برای انجام ندادن کاری، بهانه تراشی کند در مسیر خوشبختی تان مانع ایجاد نکنید.

برای دوستانتان بفرستید: