Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
عرضه سهام استقلال و پرسپولیس {راهنمای کامل}

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

سال های سال بود که موضوع عرضه سهام استقلال و پرسپولیس پیش می آمد و در مورد آن بحث می شد ولی هیچ گونه اقدامی در خصوص عرضه سهام استقلال و پرسپولیس انجام نمی شد، تا همین چند وقت پیش که خبر نهایی عرضه این دو باشگاه در بازار بورس و ثبت شدن آن ها در بازار فرابورس خبرساز شد و این موضوع نشان می دهد که این بار عرضه سهام استقلال و پرسپولیس قطعی شده است و در حال طی کردن مراحل اداری و قانونی برای عرضه است و در آینده نزدیک شاهد عرضه شدن باشگاه های پرطرفدار فوتبالی پرسپولیس و استقلال در بازار بورس خواهیم بود و تمام کسانی که کد بورسی فعال داشته باشند، می توانند برای خرید سهام این دو باشگاه اقدام نمایند؛

عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

از آنجایی که ارزش سهام استقلال و پرسپولیس تا به حال به درستی تعیین نشده بود، عرضه استقلال و پرسپولیس در بورس امکان پذیر نبود و همچنین دلایل دیگری مانند عدم شفافیت در صورت های مالی، سودده نبودن فعالیت های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، نبود زمینه های مناسب برای عرضه اولیه و مواردی از این دست از عواملی بودند که عرضه سهام استقلال و پرسپولیس را به تعویق انداخته بودند، ولی چندی پیش با قیمت گذاری استقلال و پرسپولیس این دو باشگاه وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شدند و مثل این که این بار دیگر قرار است بخشی از سهام این دو باشگاه در اختیار سهامداران بورس و هواداران این دو باشگاه و دیگر علاقه مندان خرید سهام باشگاه های فوتبال قرار گیرد.

لذا هیئت واگذاری چندی پیش قیمت باشگاه پرسپولیس را ۳ هزار ۲۱۰ میلیارد تومان و قیمت باشگاه استقلال را ۲ هزار ۷۸۰ میلیارد تومان ارزش گذاری کرده است و بر این اساس، مقدمات عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال در بازار پایه فرابورس فراهم شده است. جالب است بدانید که به دلیل عدم شفافیت های مالی دو باشگاه و زیان آور بودن دو باشگاه، امکان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در بازار اصلی بورس فراهم نشد ولی این دو باشگاه می توانند از طریق بازار پایه فرابورس، فعالیت خود را در بازار سرمایه ایران آغاز کنند و بدین شکل، وعده چندین ساله مسئولین در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس نیز تحقق یابد.

چندی پیش و در آخرین اطاعیه سازمان فرابورس ایران، زمان عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس به صورت دقیق مشخص شد و قرار است از تاریخ ۱۵ اسفند ماه امسال به مدت ۳۰ روز شاهد فروش سهام پرسپولیس و استقلال و پذیره نویسی باشیم و این موضوع می تواند اثرات زیادی بر بازار بورس و فعالیت های مالی آینده این دو باشگاه داشته باشد. البته این که برای خرید سهام باشگاه استقلال و یا خرید سهام باشگاه پرسپولیس اقدام نمایید، کاملا موضوع شخصی است و ما تنها در این مطلب قصد داریم اخبار عرضه باشگاه های استقلال و پرسپولیس در بورس را پوشش دهیم و هر چیزی که در مورد آن است را بررسی کنیم، لذا تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید سهام این دو باشگاه در آینده، به عهده خودتان خواهد بود.

قیمت گذاری استقلال و پرسپولیس

در این خصوص جالب است بدانید که اخیرا ۴ دستور اصلی در هیئت واگذاری داده شد؛ دستور اول در مورد واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ارزش گذاری دو باشگاه در این جلسه تصویب شد. لذا ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نقدی باشگاه استقلال ۲ هزار ۷۸۰ میلیارد تومان به وسیله کارشناسان دادگستری از اموال این دو باشگاه قیمت گذاری و اعلام شده است و به صورت کلی قرار بر این شده است که در مجامع این دو باشگاه، درباره افزایش سرمایه از محل صرف سهام و حق تقدم دولت، مصوبه نهایی ارائه گردد و بعد دوباره در هیئت واگذاری مطرح شود.

حتما بخوانید : دریافت کد بورسی کاملاً غیر حضوری


در گام بعدی است که مردم و هواداران قادرند در خرید سهام استقلال و پرسپولیس مشارکت نمایند که این اتفاق اخیرا رخ داد و خاندوزی وزیر اقتصاد چندی پیش و بعد از استماع گزارش رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در خصوص با مشکلات و موانع پیش روی واگذاری این دو باشگاه، دستورات لازم را برای رفع موانع این واگذاری صادر کرد.

تضمین مسئولین ورزشی کشور به AFC در خصوص با این که فرآیند خصوصی سازی به سرعت آغاز شود، می تواند نقطه عطفی برای انجام پذیرفتن این مهم در ماه های آتی باشد. بنابراین قیمت عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس بر اساس ارزش این دو باشگاه در آینده مشخص خواهد شد. نکته جالب توجه دیگر در مورد قیمت سهام باشگاه های استقلال و پرسپولیس این که باشگاه پرسپولیس ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از رقیب خود یعنی استقلال ارزش گذاری شده است و این موضوع ابهامات زیادی به همراه داشته است.

چرا ارزش باشگاه پرسپولیس از استقلال بیشتر است؟

رئیس سازمان خصوصی‌ سازی در پاسخ به این سوال و با اشاره به این که به زودی عرضه سهام این دو باشگاه در بازار پایه فرابورس صورت می پذیرد گفت؛ در این ارزش‌ گذاری شاخص‌ های گوناگونی مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ از موضوعاتی مربوط به دارایی‌ های دو باشگاه، موضوع ارزش نیروی انسانی و همچنین مسائل مربوط به مطالبات و بدهی‌ ها و مسائل مالیاتی که به هر حال به عنوان یک معضل همیشه پیش روی این دو باشگاه دولتی قرار داشته است.

درخواست وی از هواداران فوتبالی این بوده که نهایت همکاری را در این خصوص انجام دهند و در نظر داشته باشند که این ارزش‌ گذاری به وسیله کارشناسان رسمی دادگستری صورت پذیرفته است. امیدواریم که انضباط مالی، شفافیت، رعایت قواعد حاکمیت شرکتی مشارکت مردم و حل برخی مسائل مالی دستاوردهای عرضه سهام استقلال و پرسپولیس باشد. حال این سوال پیش می آید که کارشناسان رسمی دادگستری بر چه اساسی این دو باشگاه را ارزشگذاری کرده اند؟ در واقع اگر این موضوع روشن شود، دیگر ابهامی در این خصوص وجود نخواهد داشت!

نحوه قیمت گذاری دو باشگاه توسط کارشناسان دادگستری

ارزش گذاری در دو بخش انجام خواهد شد؛ یکی بخش دارایی‌ های ثابت و دیگری موارد متغیر است. به عنوان مثال برای دارایی ثابت این دو تیم می‌ توان ورزشگاه‌ های آن‌ ها را نام برد که ورزشگاه شهید کاظمی و کارگران برای پرسپولیس و کمپ حجازی برای استقلال می باشد که با توجه به روشن نبودن سند این دو باشگاه و آگاه نبودن عموم از این مورد قابل بررسی نخواهند بود. در خصوص با دارایی های متغیر‌ نیز می‌ توان به ارزش گذاری روی برند استقلال و پرسپولیس اشاره داشت. البته که این قسمت در کشور ما به علت های گوناگون مثل حق کپی رایت کم تر مورد توجه می باشد، بنابراین اطلاعات این بخش نیز شفافیت چندانی ندارد.

حتما بخوانید : دریافت کد بورسی برای کودکان


در خصوص با این که در ارزش گذاری حق پخش باشگاه ها هم لحاظ شده است یا خیر باید گفت که در حال حاضر حق پخش این باشگاه‌ ها برعکس تیم‌ های باشگاهی سایر کشورها، مشخص نیست و در این خصوص هم باشگاه‌ ها درآمدی کسب نمی کنند، لذا رسانه ملی و پلتفرم‌ های پخش زنده مبلغی را در اختیار باشگاه ها قرار نمی دهند! بنابراین این موضوع در ارزشگذاری این دو باشگاه لحاظ نشده است. مورد دیگری که در سایر کشورها در نظر گرفته می شود، در خصوص با ترانسفر بازیکنان است که این دو باشگاه عملکرد مناسبی ندارند و نمی‌ توان آن را هم در نظر گرفت. البته در نظر داشته باشید که همه این موارد از بدهی‌ های مالیاتی این دو تیم و سایر بدهی های آن ها کاملا مجزاست.

چنانچه قرار است قسمتی از این باشگاه‌ ها برای عرضه و خرید عموم روانه بازار شود، اتفاق خوب و ویژه ای در این دو باشگاه به وجود نخواهد آمد و تنها قرار است به این روش قسمتی از بدهی‌ های این دو باشگاه از طریق جیب مردم و از راه بورس تامین شود! چنانچه روند به این صورت دنبال شود، بایستی سازمان بورس جلوی عرضه های این چنینی را بگیرد. شرکت‌ هایی که اگر تغییر روند ندهند، کلا زیان ده هستند و چیزی برای سهامداران به همراه نخواهند داشت. این جا است که بخش صیانت از سهامداران مطرح خواهد شد و این در واقع همان موضوعی است که ثابت شده است برای مسئولین مربوطه، کوچک ترین ارزشی نخواهد داشت. در سالیان اخیر بدهی‌ ها انباشته شده باشگاه های پرسپولیس و استقلال به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است! بدهی های که همواره در حال افزایش است و حتی آمار دقیقی از آن وجود ندارد!

خرید سهام استقلال و پرسپولیس در بورس

مطابق با جدیدترین اظهارات رئیس سازمان خصوصی سازی قرار است در فرآیند عرضه سهام استقلال و پرسپولیس تنها ۵ درصد سهام به هواداران،‌ ۵ درصد به پیشکسوتان و ۱۰ درصد به مردم در قالب مشارکت در افزایش سرمایه واگذار شود و سازوکار دقیق انجام این کار در ادامه و پس از مشخص شدن، از طریق بروزرسانی همین صفحه به اطلاع همه علاقه مندان خواهد رسید.

عرضه استقلال و پرسپولیس در بورس

در شرایط کنونی تلاش بر این است که نحوه مدیریت و عملکرد باشگاه های پرسپولیس و استقلال پس از واگذاری به بخش خصوصی بهبود پیدا کند و از آنجایی که در حال حاضر مدیریت این دو باشگاه زیر نظر دولت و وزارت ورزش می باشد، چالش های بسیاری پیش روی این دو باشگاه پرطرفدار قرار دارد. لذا در ترکیب سهامداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می بایست جمعی از مردم حضور پیدا کنند، به شکلی که حداقل ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه در اختیار آن ها قرار گیرد.

حتما بخوانید : بهترین کارگزاری بورسی کدام است؟


عرضه سهام استقلال و پرسپولیس هم مثل دیگر عرضه‌ های اولیه است، به صورتی که سهامداران خرد قادرند تا سقف ارزش در نظر گرفته شده، برای ثبت سفارش در بازار بورس و پنل های کارگزاری خود اقدام به خرید نمایند. مجموع ارزشی که تا به امروز برای عرضه سهام بین سهامداران خرد در نظر گرفته شده است، حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ میلیارد تومان برای هر باشگاه می باشد، از همین روی سقفی برای سهامداران خرد در جهت خرید سهام تعیین خواهد شد. درباره اقداماتی که تا به امروز در مورد عرضه سهام این دو شرکت انجام شده است باید گفت که اصلاحات ساختاری، شفافیت صورت‌ های مالی، تجدید ارزیابی و افزوده شدن سرمایه ثبتی در مورد سهام این دو باشگاه تا به اینجا قابل ذکر است.

اگر کد بورسی فعال ندارید، در ابتدای امر باید وارد سامانه سجام شوید و در سایت سجام ثبت نام کنید و در آن احراز هویت (اینترنتی و حضوری) کنید تا در انتهای این ثبت نام اینترنتی، به شما یک کد ۱۰ رقمی ارسال شود تا بتوانید مرحله بعدی کار را آغاز کنید. بنابراین وقتی این کد ۱۰ رقمی سجام را دریافت کردید، می توانید در یک کارگزاری که مد نظر خودتان است، ثبت نام کنید و برای این انتخاب، باید مواردی را مد نظر داشته باشید و در ادامه و پس از ثبت نام اولیه در کارگزاری مورد نظر، شما باید در آن کارگزاری احراز هویت نیز نمایید تا پس از چند روز کاری، حساب بورسی شما با رمز و نام کاربری که خودتان در طول مراحل احراز هویت در کارگزاری انتخاب کرده اید، فعال شود و شما بتوانید برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال و یا سایر سهام ها و اوراق بهادار در بورس اقدام نمایید. بنابراین اگر تا به امروز کد بورسی دریافت نکرده اید، کار خود را به روزهای شلوغ و پایانی عرضه اولیه نگذارید و همین امروز برای دریافت کد بورسی به صورت رایگان از طریق لینک زیر اقدام نمایید؛


درصورتی که تمایل دارید تا از سهام پرسپولیس و یا استقلال را خریداری و از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، مشاوره خرید و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


پس از این که حساب بورسی شما فعال شد، کافی است از زمان و قیمت عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس اطلاع داشته باشید تا در روز عرضه این دو باشگاه پرطرفدار، بتوانید سهام آن ها را به روشی که پیش تر به شما اعلام خواهد شد، خریداری کنید. در نظر داشته باشید که اطلاعیه های عرضه اولیه باشگاه استقلال و همین طور عرضه اولیه باشگاه پرسپولیس از طریق سازمان بورس، سایت های خبری معتبر ایرانی، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرامی و … به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید، پس به صورت معمول شما از عرضه سهام استقلال و پرسپولیس اطلاع پیدا خواهید کرد و همچنین می توانید با پیگیری همین صفحه و چک کردن آن، از اطلاعات بروز عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال اطلاع یابید، چرا که این صفحه به محض وجود اخبار جدید در مورد این عرضه اولیه تاریخی، بروزرسانی خواهد شد تا اطلاعات دقیق و بروزی در اختیارتان قرار گیرد، پس حتما این مقاله را دنبال کنید و لینک آن را در جایی ذخیره کنید تا در زمان مناسب به آن رجوع نمایید.

بروزرسانی ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ : 

طبق آخرین اطلاعیه ای که از طرف سازمان فرابورس ایران منتشر شده است، قرار بر این شده است تا بیش از ۲ میلیارد سهام جدید استقلال و پرسپولیس در جریان پذیره نویسی، از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ روز آینده برای پذیره نویسی در دسترس قرار گیرد، بنابراین تمامی افرادی که کد بورسی دریافت کرده اند، می توانند سفارشات خود را در این بازه زمانی بر روی نماد باشگاه های استقلال و پرسپولیس در بورس ثبت نمایند.

زمان پذیره نویسی پرسپولیس و استقلال

جالب است بدانید که به هر کد حقیقی یا حقوقی برای سهام باشگاه استقلال، به هر متقاضی حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۳۹ سهم تعلق خواهد گرفت این ارقام برای باشگاه پرسپولیس و هر کد حقوقی یا حقیقی، حداقل ۱ و حداکثر ۸۸۵ سهم خواهد بود. قیمتی که باشگاه استقلال قرار است پذیره نویسی شود نیز ۲۹۱۰ ریال خواهد بود و این رقم برای باشگاه پرسپولیس، ۳۳۷۸ ریال در نظر گرفته شده است.

بنابراین شما حداکثر نقدینگی که برای خرید سهام این دو باشگاه نیاز دارید؛ به ترتیب برای خرید سهام حداکثری باشگاه استقلال ۳۰۲ هزار تومان و برای خرید سهام حداکثری باشگاه پرسپولیس، ۲۹۹ هزار تومان خواهد بود. لذا تمامی مواردی که برای پذیره نویسی و دریافت سهام این دو باشگاه نیاز داشتید را در این مطلب کامل و دقیق توضیح دادیم تا کوچک ترین اشکالی در این زمینه نداشته باشید، ولی اگر بازهم ابهامی داشتید، در انتهای مطلب و در بخش دیدگاه ها بنویسید تا پاسخ دهیم.

نکات تکمیلی درباره عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

  • امکان فروش سهامی که شما به تازگی خریداری می کنید، روز کاری بعد از تخصیص فراهم خواهد بود و برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال باید مبلغ خرید سهام مربوطه را به حساب کارگزاری واریز نمایید.
  • هر کد حقیقی و هر کد حقوقی برای مشارکت در خرید سهام این دو باشگاه، دارای سهمیه است و به علت افزایش شمار دارندگان کد های فعال در بورس و همچنین طرفداران بسیار زیادی که این دو باشگاه محبوب دارند، مطمئنا مشارکت کنندگان در این عرضه بسیار زیاد هستند.
  • برای خرید سهام استقلال و یا خرید سهام باشگاه پرسپولیس تنها نیاز است که کد بورسی فعال داشته باشید تا بتوانید پس از افزایش سرمایه از محل صرف سهام، در واگذاری این دو باشگاه در بورس مشارکت کنید.
  • آگهی رسمی عرضه سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال در سامانه کدال به نشانی codal.ir درج خواهد شد و سهمیه اختصاصی به هر کد حقیقی یا حقوقی برای عرضه در بورس پیش از عرضه از طرق مختلف به تمامی فعالان و علاقه مندان به خرید سهام این دو باشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.
  • در نظر داشته باشید که با توجه به استقبال بسیار زیادی که از عرضه سهام این دو باشگاه به احتمال زیاد به عمل می آید، توجه داشته باشید که به نقدینگی بالایی نیاز نخواهید داشت و مقدار سهام زیادی به شما تخصیص پیدا نخواهد کرد. البته حجم عرضه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است که آن هم خیلی بالا نیست و تنها ۱۰ درصد از هر باشگاه قرار است واگذار شود و علاقه مندان بسیاری برای خرید سهام این دو باشگاه وجود دارد.
  • با توجه به این که علاقه بسیاری برای خرید سهام باشگاه های پرطرفدار وجود خواهد داشت، سعی کنید سفارش خرید سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در سقف قیمتی که برایتان تعیین می شود ثبت کنید، چرا که اگر این کار را انجام ندهید، مطمئنا هیچ سهامی به شما اختصاص پیدا نخواهد کرد.

عملکرد این دو باشگاه در قیمت سهامشان تاثیرگذار است؟

همان طور که منطقی هم به نظر می رسد، عملکرد باشگاه های پرسپولیس و استقلال در بازار بورس به بازی ها و عملکردی که در زمین فوتبال و تورنومنت های مختلف از خودشان نشان می دهند وابسته است و به عنوان مثال اگر باشگاه پرسپولیس، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود، قیمت سهام آن دستخوش تغییر خواهد شد و یا اگر بر فرض محال، استقلال بتواند جامی دریافت کند، سهام این تیم نیز در بورس روند صعودی به خود خواهد گرفت و برعکس، اگر این دو تیم نتایج خوبی نگیرند، مسائل حاشیه ای و مدیریتی گریبان آن ها را بگیرید، وضعیت کلی بازار بورس مناسب نباشد و یا اتفاقات از این دست، می تواند قیمت سهام این دو باشگاه در بازار بورس را دستخوش تغییر قرار دهند.

شما از تاریخ ۱۵ اسفند، به مدت ۳۰ روز زمان دارید تا ۱ الی ۱۰۳۹ سهم استقلال را در قیمت تعیین شده ۲۹۱ تومان و همچنین ۱ الی ۸۸۵ سهم پرسپولیس را در قیمت تعیین شده ۳۳۷ تومان خریداری کنید. به صورت کلی شما ۶۰۰ هزار تومان نقدینگی لازم خواهید داشت تا حداکثر سهام این دو باشگاه را در پذیره نویسی ثبت نام کنید. این را هم در نظر داشته باشید که امکان دارد بازگشایی نماد این دو باشگاه، چندین ماه به طول بی انجامد، بنابراین نمی توانید روی این ۶۰۰ هزار تومانی که برای پذیره نویسی در نظر می گیرید، حسابی باز کنید.

از طرف دیگر ولی این را هم باید گفت که اگر میزان پول کمتری نیز در اختیار دارید، می توانید با همان مقدار پول نیز سهام این دو باشگاه را خریداری کنید و نکته حائز اهمیت دیگر این که اگر ۶۰۰ هزار تومان (مبلغ حداکثری) را برای پذیره نویسی در نظر بگیرید، الزاما حداکثر تعداد سهام به شما تعلق نخواهد گرفت و این امکان وجود دارد که در صورت استقبال مردم از این پذیره نویسی، به شما سهامی به مراتب کم تر از حداکثر سهام که پیش تر بیان کردیم اختصاص یابد و درست است مابقی پول بعد از تخصیص سهام و بازگشایی سهام به حساب شما باز خواهد گشت ولی شما آن پول را نزد کارگزار قرار داده اید و باید خواب پولتان را نیز در نظر بگیرید.

همان طور که در ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم، همه چیز درباره عرضه سهام استقلال و پرسپولیس را به زبان ساده و کاملا بروز در اختیارتان قرار دادیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره سهم های پتروشیمی در بورس را هم به صورت رایگان یاد بگیرید، حتما این مقاله را تا انتها به دقت بخوانید.

به محض این که زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس مشخص شد در همین صفحه از طریق بروزرسانی مطلب، به شما عزیزان اطلاع رسانی خواهیم کرد؛

برای دوستانتان بفرستید: