برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس + راهنمای رایگان

سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس به دلیل افزایش تقاضا و همین طور افزایش قیمت ملک و مصالح ساختمانی در تهران بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و فعالان بازارهای مالی قرار گرفته است. البته با توجه به پتانسیل رشدی که این شهر در آینده نزدیک دارد، این تقاضا برای خرید ملک و یا حتی سرمایه گذاری در آپارتمان های شهر پردیس توجیه پیدا می کند. سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس همچنین به دلیل راه اندازی خطوط مترو در این شهر و نزدیک بودن آن به تهران و قیمت های نجومی پایتخت، کاملا مناسب افرادی است که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه مسکن هستند. پس اگر شما هم به سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس علاقه دارید و دوست دارید اطلاعات و نکات مهم برای سرمایه گذاری در شهر پردیس را به صورت رایگان یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنمایی را در اختیارتان قرار می دهد.

شرایط سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس

شهر جدید پردیس در شمال شرق تهران در فاصله ۱۷ کیلومتری از تهران واقع شده که به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرهای اقماری تهران محسوب می شود. این شهر از ۱۱ فاز برخوردار است که ۸ فاز آن مسکونی‌، ۲ فاز آن صنعتی و یک فاز آموزشی تحقیقاتی است.

این شهر در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که این تعداد تا پایان پروژه‌ های مسکن مهر تا ۶۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. شهرهای جدید در کل ایران برای ساماندهی جمعیت‌، ایجاد شهرهای مدرن‌، توسعه پایدار شهرسازی و جمعیت و احداث خیابان‌ ها و ساختمان‌ های جدید و به روز ایجاد شده است که بسیار مورد توجه جمعیت جوان کشور قرار گرفته است.

چرا سرمایه‌ گذاری در پردیس مقرون به صرفه است؟

سرمایه‎ گذاری در پردیس به چند دلیل سودآور است. قرارگرفتن در یکی از جاده‌ های شلوغ منتهی به شمال کشور که به علت دو شاخه بودن این جاده بسیار پر سفر است. نزدیکترین شهر جدید به شمال شرق تهران یا بهتر بگوییم منطقه ۱ تهران است. پیش‌ بینی جمعیت برای این شهر پس از تکمیل بیش از ۸۲ هزار واحد مسکن مهر بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. منطقه خوش آب و هوای کوهستانی و آرام که برای زندگی بسیار مناسب می باشد.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول در ایران برای سال ۱۴۰۰


جذب جمعیت بسیار بالا نسبت به سایر شهرهای جدید در سال های اخیر با توجه به تورم شدید در بخش مسکن در شهر تهران، شهر جدید پردیس شاهد هجوم بی سابقه مستاجران و خریداران جهت سکونت در پردیس است که این امر موجب شد تورم قیمت مسکن در پردیس بیش از تهران باشد. قرار گرفتن پردیس بر سر راه مسافران شمال موجب شده پردیس موقعیت مناسبی برای سرمایه‌ گذاری در بخش توریسم و گردشگری پیدا کند. جمعیت حال حاضر پردیس و جمعیتی که در آینده نه‌ چندان دور به آن اضافه می‌ شود نیازمند زیر ساخت‌ های بسیار زیادی از جمله تجهیزات و تاسیسات شهری‌، مجتمع‌ های تجاری‌، مراکز تفریحی و گردشگری‌، مراکز بهداشتی و درمانی‌، مراکز آموزشی و دانشگاهی است که احتیاجات این جمعیت را برطرف نماید.

خرید مسکن مهر در پردیس

چنانچه به سراغ فازهای ناتمام و به اصلاح جنجالی مسکن مهر می روید، می بایست در نظر بگیرید که هرچند مبلغی به مراتب پایین تری پرداخت می کنید، ولی هیچ تضمینی نیست که سر موعد واحد خود را تحویل بگیرد برخی از خریداران تا حدود ۵ سال هم برای تحویل گرفتن آپارتمان های خود انتظار کشیدند و در ضمن کیفیت زیرساخت های مسکن مهر به نسبت آپارتمان های و ویلاهای شخصی ساز پردیس پایین تر است و با وجود این خاطر قیمت های بسیار پایین و مناسب مسکن مهر پردیس در فاز های پنج، هشت، نه و یازده و بخشی از فاز سه این واحد های همچنان پرطرفدارترین خانه نیز به حساب می آیند.

همچنین اخیرا اعلام شده که وام مسکن مهر پردیس که ۲۰ میلیون تومان بوده است برای فاز هشت ۵۰ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده است، هرچند در ماه های بسیار اخیر قیمت های واحد های مکسن مهر پردیس  به چندین برابر افزایش قیمت یافته است ولی همچنان شما می توانید با ۱۳۰ میلیون تومان می توانید صاحب آپارتمان نوساز ۱۰۰ متری شوید.

وام های مسکن مهر یکی از از انواع های وام مسکن است که به عنوان تسهیلاتی به طرح مسکونی مهر تعلق می گیرد و با سود پایین یعنی ۴ درصد است باز پرداخت این وام طولانی است و از آنجایی که این طرح کمکی بوده برای صاحب خانه شدن افراد کم در آمد مبلغ اقساط آن نیز کم است و همچنین سود های وام مسکن مهر در پردیس از ۴ درصد به ۱۸ درصد نیز افزایش پیدا کرده است وزارت راه و شهر سازی افزایش سود را اقدامی برای ترغیب افرادی محسوب کرد که از تحویل واحدهایشان خود داری می کردند.

خرید زمین در پردیس

پرونده های مربوط به دعاوی ملکی یکی از دلائل عدم توجه به طرفین معامله به مقررات خاص بیع و یا دقت نکردن در مسائلی وشما نیز هنگام معامله آن را مد نظر داشته باشید مطمئن شوید فروشنده زمین در پردیس مالک ملکی است که قصد فروش آن به شما را دارد و یا این که از طرف مالک اختیار فروش داشته باشد بنابراین اسناد و مدارک را هنگام معامله ملاحظه کنید راهنمای خرید زمین خوب در پردیس این است که مطمئن شودید ملک را به شخص دیگری نفروخته باشد، به خاطر این که بسیارند کسانی که با انگیزه کلاهبرداری ملکی را به چند نفر به فروش می رسانند و خوب است بدانید نخستین معامله اگر صحیح انجام شده باشد معتبر است و معملات بعدی باطل می شود، بنابراین چنانچه به چنین معامله ای برخورد کردیه اید اصرار بر اینکه معامله را بر هم بزنید نداشته باشید معامله بگذرید تا بیشتر ضرر  نکنید.

ولی نه اینکه فروشند را به حال رها کنید، بلکه می توانید از او به عنوان فروشنده مال غیر که مجازات کلاهبر داری دارد شکایت کنید تا مجازات شود شاید این کار را با دیگر تکرار نکند. همچنین هنگام خرید می توانید از مشاوران املاک در باره زمین راهنمایی بگیرد که آیا این زمین از سند برخوردار است یا خیر راهنمای خرید زمین خوب در پردیس داشتن سند های زمین های از نوع مسکونی از زمین های از نوع باغ و باغچه بسیار ارزشمند ترند، به خاطر این که باغ و باغچه اجازه ساخت نهایت یک اتاق شیک و یک طبقه را دارد  ولی در زمین های مسکونی چند طبقه ساخت و ساز مشکلی ندارد.

خرید خانه ویلایی در پردیس 

در زمان خرید خانه ویلایی در پردیس باید در نظر داشته باشید که ملک مورد معامله بین چند نفر مشاع است یا این که خریداران چند نفر هستند و عده ای به جای دیگری به وکالت معامله می کنند حتما بینید که آیا دارای وکالت دارای وکالت رسمی هستند یا نه؟ از معامله کردن با وکالتنامه هایی که به صورت غیررسمی تنظیم شده اند بپرهیزند!

توجه نمایید حق کمیسیون یا میزان تعیین کرده است و حتما میزان این حق الزحمه در قول نامه یا مبایعه نامه آورده شود و این که آن را دریافت کرده یا تحت چه شرایط دریافت می کند توجه کنید که صرفه نوشتن قرار داد در اوراق چاپی و آرم دار بنگاه دلیل بر رسمی بودن معامله نیست و حتما در اسرع وقت برای انتقال سند رسمی بایستی به دفتر خانه بروید حتما دو نفر قابل اعتماد از سوی طرفین زیر قرار داد راه به عنوان گواه امضا نمایند.

حتما بخوانید : بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ | ناگفته های بازار مسکن ایران


از امضای سند بدون حضور طرف دیگر و پیش از احراز سمت و هویت او خود داری شود بررسی شود که آیا ملک یا خورشید در مالکیت فروشند قرار دارد یا این که در رهن بانک یا شخص دیگری است باید توجه کرد که انجام معامله در بنگاه و سند عظیمی  عادی است و چه بسا فروشند پیش از این یا پس از آن را با سند رسمی یا عادی به شخص ثالثی واگذار کرده، لذا این موضوع به وسیله صاحب بنگاه به تایید برسد که اگر ملک یا ساختمان دارای معارض باشد.

تفاوت های خانه شهری و خانه ویلایی

به صورت معمول در ایران نیز در فرهنگ عامه به خانه هایی که نمای چهار طرفه و یا سقف شیب دار دارند خانه های ویلایی می گویند که در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب بیشتر خانه ها به صورت ویلایی ساخته می شدند و با گسترس شهر ها از تعداد ویلاها در مراکز شهر های کاسته شد. البته بالا در رابطه با خانه های مسکونی یک طبقه و دو طبقه که در مناطق شهری به عوان خانه هایی ویلایی میشناسیم و تفاوت های خانه شهری و خانه ویلایی بیشتر است ای نوع خانه ها به جز حیاط و باغچه و طبقات کم هیچ شباهتی با تعاریف خواسته های انسان که از یک ویلا را ندارند همه روزه ساخته شدن آپارتمان های بلند و چندین طبقه و سایه افکند آن ها بر این گونه خانه ها عرصه را برای آرامشی که از یک خانه ویلایی انتظار داریم تنگ می کنند.

خرید آپارتمان در پردس

همین طور باید در نظر داشته باشید که این خانه ها در گذشته و در زمینه های وسیع بنا شده بودند به دلیل گسترده تر شدن هر چه بیشتر شهر ها داخل محدوده و زمین های اطراف آن ها جدا شده و با روند گسترش شهر ها به اطراف این خانه ویلایی در شهره ها هضم شدند و ماهیت خود را به یک خانه مسکونی شهری تغییر دادند و به علت مفهوم خانه ویلایی رفته رفته در این گونه از خانه ها از بین رفته است و اطلاق واژه ویلایی به این خانه ها خیلی قابل قبول نیست.

محله ها و فاز های شهر پردیس

یکی از قابلیت های کلی شهر پردیس تهران آرامش نسبی اونه است که در فاز های گوناگون به آن پی می بریم تا شما بتوانید بهترین محله شهر پردیس را با توجه به سیلقه خودتان پیدا نمایید :

فاز ۱ شهر پردیس : این فاز از شهر پردیس شامل خانه های آپارتمانی و خانه های ویلایی است که قیمت آن ها نسبت به دیگر فاز ها پردیس بیشتر است و از نظر موقعیت هم فاز ۱ شهر پردیس بین ۲ و ۳ قرار داره که نسبت از بهترین مناطق این محدوده نیز است که وجود تمام این موارد موجب محبوبیت خرید آپارتمان در فاز ۱ پردیس شده است.

فاز ۲ شهر پردیس : همانند فاز ۱ این فاز هم ارای خانه های ویلایی و آپارتمانی است و با توجه به افزایش تقاضا یرای خرید خانه این فاز محبوبیت بیشتر به نسبت دیگر فاز های پردیس نسبتا بالاتر است.

حتما بخوانید : دورنمای بازار مسکن؛ رکودی بیشتر از آنچه که وجود دارد!


فاز ۳ شهر پردیس: چنانچه به دنبال مسکن مهر در شهر پردیس تهران هستید، فاز ۳ این شهر یکی از مناطقی است که مسکن مهر نیز دارد و همچنین در این فاز مراکز خرید زیادی نیز وجود دارد و از نظر حمل و نقل عمومی هم در وضعیت عالی قرار گرفته است.

فاز ۴ شهر پردیس : چنانچه به دنبال خانه های ویلایی و آپارتمان هایی با زیر بنای هستید بر خلاف فاز های ۲ و ۳ این شهر فاز ۱ و ۴ شهر پردیس با دارا بودن خانه هایی با متراژ بالاتر مناسب شماست.

سرمایه گذاری در پردیس چه بازدهی دارد؟

از آنجا که جمعیت پردیس رو به افزایش است سرمایه‌ گذاری‌ ها انجام شده بسیار زود بازده بوده و بازار بکر و تشنه پردیس در بخش تجاری و تفریحی و مسکن بسیار پر رونق است. نیاز به شهربازی، فوت‌ کورت‌، سالن‌ های مناسب برگزاری کنسرت‌، سینما و مراکز تجاری از دسته سرمایه‌ گذاری‌ هایی است که بسیار پر سود و رونق خواهد بود.

مسئولین پردیس چه کمکی به سرمایه‌ گذاران می‌ کنند؟

از آنجا که پردیس زمینه‌ های زیادی برای سرمایه‌ گذاری در قسمت های گردشگری‌، ساخت و ساز و … دارد مسئولین حمایت زیادی از سرمایه‌گذاران می‌ کنند‌. قوانین منعطف‌، تسهیلات پرداخت عوارض و مجوزات‌، رایزنی با سازمان‌ ها و نهاد‌ها و وزارت‌ خانه‌ های مختلف‌، تقسیط و تخفیف‌ های متنوع از جمله همکاری‌ های مسئولین شهر جدید پردیس است.

بهترین فازهای پردیس برای سرمایه گذاری یا زندگی کدام است؟

با توجه به توضیحات بالا فازهای ۱، ۲ و ۳ پردیس امروزه برای زندگی کاملا مناسب هستند. به خاطر این که از امکانات شهری مطلوبی برخوردار است. بعد از این فازها می‌ تواند فازهای ۴، ۸ و ۱۱ را تا حدی آماده سکونت دانست. برای سرمایه‌ گذاری کوتاه مدت نیز می‌ توانید روی فازهای ۱، ۲، ۳، ۸ و ۱۱ حساب کنید، به این خاطر که تقاضا و تعداد معاملات در این فازها بالاست. فازهای ۴، ۵ و ۱۰ نیز برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت مناسبند.

چرا که هنوز فرصت زیادی تا راه افتادن دارند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که فازهای ۸، ۴ و ۱۰ برای خرید زمین گزینه‌ های مناسبی به حساب می آیند. همان طور که پیش‌ تر اشاره کردیم، پیشنهاد ما این است که در فاز ۶ و ۹ برای خرید ملک اقدام نکنید، به این خاطر که فاز ۶ به دلیل وجود پارک علم و فناوری و نوع کاربری‌ هایی که برای زمین داده می‌ شود، برای سرمایه‌ گذاری گزینه مناسبی به حساب نمی آید. فاز ۹ نیز به دلیل مشکلات مختلف و ضعف در ساخت و ساز برای خرید پیشنهاد نمی‌ شود.

بازده سرمایه گذاری در پردیس

به این خاطر که جمعیت پردیس روز به روز در حال افزایش است، سرمایه گذاری های صورت گرفته بسیار زود بازده و مناسب است و بازار بکر و تشنه پردیس، در بخش تجاری، تفریحی و مسکن بسیار پر رونق است. نیاز به فودکورت، شهربازی، سالن های مناسب برگزاری کنسرت، سینما و مراکز تجاری از دسته سرمایه گذاری هایی است که بسیار پرسود و رونق خواهد بود. این شهر نو پا با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای معتدل کوهستانی، شرایط اشتغال و امکانات رفاهی قابل قبول، نزدیکی به پایتخت و کیفیت ساخت واحدهای مسکونی به یکی از سکونتگاه های پرطرفدار تبدیل می شود.

حتما بخوانید : بهترین سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ در ایران چیست؟


از طرف دیگر قرار گرفتن در جوار جاده منتهی به شمال، باعث گسترش فعالیت های گردشگری و توریستی نیز در این شهر خواهد شد و در آینده شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پایتخت نشینان برای رونق دادن به این کسب و کارهای نوین خواهیم بود، لذا انتظار می رود که چشم انداز سرمایه گذاری در این شهر کم تر از یک دهه باشد و در این مدت کوتاه شاهد افزایش سریع قیمت مسکن باشیم.

اگرچه قیمت مسکن در پردیس در دهه اخیر نیز در حدود چهار برابر افزایش داشته که این میزان رشد قیمت بیشتر از دیگر شهرهای جدید واقع در استان تهران و البرز بوده است. با این که پردیس با هدف کنترل جمعیت در کلانشهر تهران ایجاد شده، اما روند رشد آن به شکلی است که این طور پیش بینی می شود در آینده، خود به کلانشهری شاخص در کشور تبدیل شود.


همان طور که در قولش را داده بودیم، بصورت کامل شرایط سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس را باهم بررسی کردیم.

همچنین اگر مطلب سرمایه گذاری در املاک | ۶ گام طلایی و کلیدی در سرمایه گذاری ملک و املاک را بخوانید، روی این لینک کلیک کنید.

از نظر شما سرمایه گذاری در شهر جدید پردیس در آینده سودآوری دارد؟

برای دوستانتان بفرستید: