برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رمزارزهای با پشتوانه طلا کدامند؟

اگر بخواهید هم روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و هم روی طلای جهانی، بهترین انتخاب شما سرمایه گذاری روی رمزارزهای با پشتوانه طلا می باشد. البته قبل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بدون شک باید رمزارزهای با پشتوانه طلا را بشناسید و بدانید که بهترین پروژه های این دسته از ارزها کدامند و کدامیک از ارز های دیجیتال با پشتوانه طلا می تواند آینده به مراتب بهتری داشته باشد؛ پس در این مطلب همراه کد بورسی باشید تا ابتدا به شما بگوییم که رمز ارز با پشتوانه طلا چیست و در ادامه نیز بهترین رمزارزهای با پشتوانه طلا را خدمت شما معرفی کنیم.

رمزارزهای با پشتوانه طلا

با وجود محبوبیت روزافزون رمزارزها، تعداد زیادی از سرمایه‌ گذاران به علت ماهیت بی‌ ثباتی که این دارایی ها دارند، از خرید یا نگهداری آن‌ ها خودداری می کنند. موضوع طلا در برابر بیت‌ کوین پیشینه بلندی دارد ولی با این وجود، چه می‌ شود اگر رمزارزها بتوانند هم ارزش طلا را داشته باشند و در عین حال مزایای ماهیت دیجیتالی خود را نیز حفظ کنند؟ چنانچه مردم بتوانند از مزیت های ذخیره طلا بدون نیاز به نگهداری و محافظت از شمش‌ های سنگین طلا بهره مند شوند چه می شود؟ رمز ارز با پشتوانه طلا، به وسیله ارزش فیزیکی طلا پشتیبانی می‌ شوند. مشابه استیبل کوین‌ ها، بیشتر رمزارزهای با پشتوانه طلا، مجموعه‌ ای فیزیکی از طلا را نشان می‌ دهند که به وسیله صادرکننده استیبل کوین نگهداری می گردد.

ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا به روشی شبیه به استیبل کوین‌ ها ساخته شده اند، ولی به جای این که به وسیله پول های فیات پشتیبانی شوند، با ارزش طلای فیزیکی معادل سازی شده اند. می توان گفت که هدف این توکن‌ ها جلوگیری از نوسانات قیمت با اتصال یک دارایی مشتقه به یک دارایی فیزیکی می باشد. از نظر تئوری، قیمت تجمعی توکن‌ ها نباید کم تر از ارزش دارایی‌ های فیزیکی باشد. طلای مورد استفاده برای پشتیبانی از رمزارز با پشتوانه طلا می بایست در ذخایر طلا نگهداری شود که به صورت معمول در بانک‌ ها و دیگر موسسات شخص ثالث نگهداری می گردد.

در دنیای امروزی، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان یکی از ابزارهای محبوب سرمایه گذاری شناخته می‌شوند. اما همچنان بسیاری از افراد تردید دارند که آیا این ارزهای دیجیتال واقعاً ارزش سرمایه گذاری دارند یا خیر؟ برای این افراد، صرافی‌هایی مانند bingX به عنوان یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا ارائه شده‌اند. صرافی bingX یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از پشتوانه طلا است. این صرافی به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از طلا خریداری کنید و به این ترتیب از تغییرات ناپایدار ارزهای ملی در امان باشید. اما چطور می‌توانید از این صرافی برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا استفاده کنید؟

ابتدا باید یک حساب کاربری در صرافی bingX ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، باید طلا را به حساب خود واریز کنید. سپس با استفاده از موجودی طلا خود، می‌توانید ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید. این صرافی به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از طلا خریداری کنید و به این ترتیب از تغییرات ناپایدار ارزهای ملی در امان باشید. به طور خلاصه، صرافی bingX یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا است. این صرافی به شما امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلف را با استفاده از طلا خریداری کنید و به این ترتیب از تغییرات ناپایدار ارزهای ملی در امان باشید. بنابراین، اگر به دنبال یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا هستید، bingX یک گزینه عالی است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها در صرافی BingX بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

دریافت ۱۰ درصد تخفیف کارمزدثبت نام در صرافی بینگ ایکس


رمزارزهای با پشتوانه طلا از لحاظ نحوه پشتیبانی با یکدیگر فرق می کنند. برای مثال، بعضی از توکن‌ ها با نسبت ۱ به ۱ پشتیبانی می‌ شوند که در آن ۱ توکن معادل ۱ گرم طلا است و این در حالی است که بعضی دیگر از نسبت‌ های گوناگونی بهره می گیرند. جالب است بدانید که با افزایش ارزش طلا، قیمت توکن هم افزایش پیدا می کند و آن را به سرمایه‌ گذاری پایدارتری به نسبت دیگر رمزارزها تبدیل می‌ کند. اکثر توکن های پشتوانه طلا، سرمایه‌ گذاران را قادر می سازند که توکن‌ ها را با طلا بازخرید نمایند، به همان صورت که استیبل کوین‌ های معادل سازی شده با دلار می‌ توانند با معادل ۱ دلار خود در فیات مورد معامله قرار گیرند. به صورت کلی می توان این طور گفت که توکن‌ با پشتوانه طلا یک دارایی ثابت برای افرادی به حساب می آیند که به دنبال ثبات در سبد ارزهای دیجیتال خود هستند. در ادامه بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا صحبت کرده ایم؛

رمز ارز با پشتوانه طلا چیست؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، رمزارز با پشتوانه طلا در گروه ارزهای دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین‌ ها قرار می‌ گیرد که برخلاف تتر یا دیگر فیات هایی که دارای پشتوانه دلار و دیگر ارزها هستند،‌ پشتوانه‌ آن طلا می باشد. در حقیقت به میزانی که توکن طلا به بازار عرضه می‌ شود، به همان میزان طلای فیزیکی و واقعی در خزانه بانک‌ ها و شرکت‌ های امانتداری قرار داده می‌ شود. در حقیقت زمانی که سرمایه‌ گذار، ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا می خرد، شبیه به آن است که طلای دیجیتال خریده است.

یکی از مزایای اصلی این توکن ها این است که پشتوانه طلای فیزیکی دارند و زمانی که سرمایه‌گذار این توکن ها را می خرد، در حقیقت در طلای موجود در خزانه بانک یا شرکت سرمایه‌ گذاری مربوطه سهیم خواهد شد و به جای نگه داشتن طلا به طور فیزیکی که می‌ تواند ریسک های زیادی را به همراه داشته باشد، طلای دیجیتالی در قالب ارز دیجیتال به دست می آورد. در این صورت زمانی که قیمت جهانی طلا با نوسان همراه می شود، قیمت توکن مربوطه هم به همان اندازه نوسان را تجربه خواهد کرد.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


خرید طلای دیجیتال مزیت های بسیاری دارد؛ به عنوان مثال سرمایه‌ گذار قادر است در صورت رویت نوسان یا کاهش قیمت بازار طلا، به سرعت تصمیم خود را اتخاذ کند و ارز دیجیتال مربوطه را در اوج قیمت بازار به فروش برساند و مجددا در شرایطی که بازار قیمت‌ ها دچار روند نزولی شد، دوباره در کف قیمت برای خرید اقدام کند؛ این در حالی است که زمانی که فرد طلای فیزیکی می خرد، خرید و فروش آن به این سرعت نیست. ارزهای با پشتوانه طلا برای کسانی که نگران های زیادی در خصوص نوسانات بازار کریپتوکارنسی دارند، می تواند بهترین گزینه ممکن به حساب آید.

ویژگی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

  • تعداد سرمایه گذاران زیاد نیست و میزان نقدینگی اندکی در جریان است.
  • بیشتر توکن‌ های با پشتوانه طلا به عنوان توکن‌ های استاندارد ERC-20 فعالیت می کنند.
  • مقدار طلا پشتوانه کوین ها می بایست با تعداد سکه های در گردش مطابقت داشته باشد.
  • این ارزها برخلاف طلا، دیجیتالی می باشند و امکان تقسیم آن ها به واحدهای کوچک تر وجود دارد.
  • این نوع از دارایی مقرون به صرفه می باشد و قابلیت انتقال سریع و آسان را برای سرمایه گذاران فراهم می آورد.
  • رمزارزهای با پشتوانه طلا جهت محافظت از دارایی سرمایه گذاران در برابر نوسانات صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال کاربرد دارند.

نقاط قوت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

  • ارزش طلا کم تر در معرض نوسانات قیمتی قرار می گیرد.
  • مسیری ساده‌ تر برای ورود به بازار کالا برای شما ایجاد می شود.
  • شما قادرید بدون نیاز به نگهداری فیزیکی طلا، توکنی با ارزش مشابه طلا داشته باشید.

نقاط ضعف ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

  • رشد این بازار به نسبت دیگر رمزارزها کندتر می باشد.
  • هرچندد طلا می‌ تواند از جنبه‌ های منفی محافظت نماید، ولی از نظر تاریخی بازدهی خوبی مشابه بیت کوین یا اتریوم برای رمزارزها ندارد.
  • دارایی‌ های دیجیتالی برخلاف دارایی‌ های فیزیکی، خطرات ذاتی جدیدی را به وجود می آورند که قادر نیستید به شیوه‌ های سنتی از آن‌ ها نگهداری کرده و امنیت آن ها را خودتان تامین کنید.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

۱٫ توکن PAX Gold : این توکن به وسیله Paxos که یک شرکت آمریکایی است، تاسیس شد. جالب است بدانید که هر توکن Paxos نشان دهنده یک اونس تروی از یک شمش طلای London Right Delivery به حساب می آید. توکن PAXG در سال ۲۰۱۹ راه‌ اندازی شد و به وسیله انبارهای طلا در خزانه‌ های Brink پشتیبانی می‌ شود که به وسیله انجمن بازار شمش لندن مورد تایید قرار گرفته است.

ارزش بازار آن این ارز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار می باشد و تنها توکن با پشتوانه طلا به حساب می آید که سرمایه‌ گذاران قادرند از آن به منظور معامله شمش‌ های طلای Good Delivery معتبر LBMA بهره بگیرند. ساده‌ ترین روش برای خرید PAX Gold از طریق کوین بیس و با استفاده از اتریوم می باشد.

توکن PAX Gold (PAXG) یک توکن قابل معامله است که هر واحد آن به معادل یک اونس طلا بازارهای جهانی معادل می‌شود. می‌توانید توکن PAX Gold را از صرافی‌های معتبری که ارائه این امکان را دارند، خریداری کنید. برخی از صرافی‌هایی مانند Binance، Bitfinex و Kraken از جمله صرافی‌هایی هستند که این توکن را پشتیبانی می‌کنند. همچنین، لیست صرافی‌هایی که PAX Gold را پشتیبانی می‌کنند ممکن است طبق تغییرات بازاری تغییر کند، بنابراین برای به‌روزترین اطلاعات، به وبسایت‌های رسمی صرافی‌ها یا منابع معتبر مراجعه کنید.

۲٫ توکن GLC : این توکن از استاندارد ERC-20 بهره می گیرد که به وسیله Digital Gold LTD توسعه پیدا کرده است. این ارز دیجیتالی به وسیله گروهی از داوطلبان که معتقد به ارتقای آزادی اقتصادی هستند، ساخته و نگهداری می‌ شود. این ارز با نسبت ۱۰۰۰ GLC به ازای هر اونس طلا، پشتیبانی می‌ شود و ارزش بازار آن بیش از ۱ میلیون دلار است.

حتما بخوانید : نکات مهم در خرید طلای آب شده


سرمایه‌ گذاران با نگهداری GLC به قابلیت های خاصی مثل سرعت تایید ۲ دقیقه‌ ای دسترسی دارند که آن را به سریع ترین تراکنش میان همه توکن‌ های با پشتوانه طلا تبدیل می‌ کند. در کنار GLC یک ولت Gold Coin انحصاری را برای هر طلای خریداری شده ارائه می‌ دهد که خرید و نگهداری طلا را برای سرمایه‌ گذاران بسیار ساده می کند و هیچ کارمزد تراکنشی به همراه نخواهد داشت. Gold Coin را می‌ توان در صرافی‌ های CryptoExchange.com و Goldcoin.com با کارت‌ های اعتباری و نقدی مورد معامله قرار داد.

شما می‌توانید توکن GLC را از صرافی‌های دیجیتال معتبری مانند Binance، Coinbase، Kraken، Huobi و یا صرافی‌های دیگری که امکان خرید توکن‌های دیجیتال را فراهم می‌کنند، خریداری کنید. اما لطفا پیش از هر خرید، مطمئن شوید که صرافی انتخابی شما واجد مجوزهای لازم و امنیتی است.

۳٫ توکن PMGT : این توکن یکی از رمزارزهایی است که به وسیله دولت تایید شده‌ است. به جای این که فروشگاه‌ های طلا به وسیله یک شرکت خصوصی نگهداری شوند، کل طلاهای خریداری شده در PMGT معامله و در Perth Mint Gold ذخیره خواهند شد. این ارز به وسیله شمش‌ های طلا با نسبت ۱ به ۱ پشتیبانی می‌ شود و ارزش بازار آن بیش از ۲ میلیون دلار ارزیابی می شود.

جالب است بدانید که هر بار که خریداران توکن را می خرند، به آن‌ ها گواهی طلای دیجیتال اعطا می گردد. این گواهی‌ ها قابل معامله با شمش طلا می باشند که می‌ توانند به صورت مستقیم به آدرس آن‌ ها تحویل داده شوند. در طول معامله، سرمایه‌ گذاران هیچ کارمزد اضافه ای پرداخت نمی کنند. همچنین اگر که خودشان طلا را نگهداری نکنند، به پرداخت هزینه ذخیره‌ سازی یا هزینه‌ های مدیریتی نیز احتیاجی ندارند.

شما می‌توانید توکن PMGT یا همان Perth Mint Gold Token را از صرافی‌های دیجیتال معتبر مانند Binance، Huobi Global، OKEx و یا از صرافی‌های دیگری که امکان خرید توکن‌های دیجیتال با پشتوانه طلا را فراهم می‌کنند، خریداری کنید. قبل از هر خرید، لطفا از امنیت و اعتبار صرافی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

۴٫ توکن Meld Gold : این توکن به وسیله Algorand به عنوان جایگزینی پایدار برای آلتکوین‌ ها به وجود آمد و سرمایه‌ گذاری در طلا را در قالب گواهینامه‌ های طلای دیجیتال Meld در دسترس سرمایه‌ گذاران قرار می‌ دهد. هر گواهی طلا معادل ۱ گرم طلای فیزیکی می باشد.

توکن‌ ها در ولت Algorand ایمن شده‌ و آن دسته از سرمایه‌ گذارانی که از پیش این ولت را دارند، به سادگی دسترسی به آن‌ ها دارند. Meld یک برنامه مشارکتی را برای جذب رهبران در بخش های طلا، مالی و فناوری برای همکاری و ایده‌ پردازی درباره آینده این توکن راه‌ اندازی کرده‌ است. امروزه می توانید Meld را در BTC Market مورد معامله قرار دهید.

توکن Meld Gold به صورت اصلی در صرافی‌های دیجیتال معروفی مانند Binance, Uniswap, و Bitfinex معامله می‌شود. اما لطفاً اطمینان حاصل کنید که در حال خرید از یک صرافی معتبر و با مجوز هستید و همچنین شرایط و هزینه‌های مربوط به معاملات را قبل از خرید بررسی کنید.

۵٫ توکن DigixGlobal : دیجیکس گلد هم مثل تتر گلد و پکس گلد از پشتوانه طلا برخوردار است. در حقیقت توکن های DGX به وسیله شرکت سنگاپوری دیجیکس گلوبال ارائه می‌ شود و هر واحد آن معادل یک گرم طلا می باشد که در خزانه‌ های سنگاپور و کانادا نگهداری می گردد.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

جالب است بدانید که اتحادیه شمش طلا، این خزانه‌ ها را به طور کامل تحت نظر دارد و اعتبار آن ها را تایید می‌ کند. سرمایه‌ گذاران مجددا با خرید توکن‌ های دیجیکس گلد قادرند طلای دیجیتالی را در اختیار داشته باشند که پشتوانه طلای فیزیکی دارد. کارمزد معاملات دیجیکس گلد حدودا ۱ درصد است که در زمان معامله از سرمایه‌ گذار اخذ می شود.

توکن DigixGlobal (DGX) معمولاً در صرافی‌های دیجیتال معروفی مانند Binance و Huobi Global معامله می‌شود. اما لطفاً قبل از هر خرید، از اعتبار و قابلیت اطمینان صرافی مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

۶٫ توکن Tether Gold : توکن تتر گلد در حقیقت یکی از ارزهای دیجیتال شرکت تتر به حساب می آید که پشتوانه آن طلا می باشد. تتر گلد در حقیقت روی ولت های اتریوم و ترون قابلیت نگهداری و همچنین انتقال را داراست و این در حالی است که پشتوانه ارز دیجیتال تتر، USDC دلار آمریکا است،‌ پشتوانه توکن تتر گلد، طلای فیزیکی می باشد. همچنین باید گفت که ارز دیجیتال تتر گلد بر بستر استاندارد ERC-20 بلاکچین اتریوم و شبکه TRC20 بلاکچین ترون قرار دارد. هر واحد ارز دیجیتال تتر گلد در حقیقت معادل یک اونس تروا از یک شمس طلای Good Delivery London به حساب می آید. طلای پشتوانه این توکن در خزانه سوئیس ذخیره و نگهداری می شود.

جالب است بدانید که طلای فیزیکی برای این ارز دیجیتال با شماره سریال، میزان خلوص و وزن دقیق آن ثبت شده و قابلیت شناسایی دارد. حتی اگر سرمایه‌ گذاران بخواهند، می‌ توانند طلای فیزیکی را بگیرند یا معادل آن پول دریافت نمایند. همچنین قادرند دارایی خود را در قالب توکن نگهداری نمایند. در حقیقت زمانی که ارز دیجیتال تتر گلد را می خرید، به جای نگهداری از طلای فیزیکی، می توانید طلای دیجیتال را نگهداری کنید. یکی از مدیران ارشد شرکت تتر بر این باور است که تتر گلد یکی از پایدارترین سرمایه‌ گذاری‌ ها در دنیاست که سرمایه‌ گذار ضمن داشتن پشتوانه طلای فیزیکی، به سادگی قادر است دارایی خود را نگهداری کرده و زمانی که نیاز دارد، مورد معامله قرار دهد.

حتما بخوانید : روش های سرمایه گذاری در طلا با سود بالا


صرافی‌ های گوناگونی تتر گلد را قبول کرده اند و امکان معامله را برای سرمایه‌ گذاران فراهم آورده اند. اگرچه خرید این ارز دیجتیال به مراحل تایید هویت احتیاج دارد؛ لذا کاربران مقیم ایران به منظور معامله چنین رمزارزهایی با مشکلاتی از طرف صرافی‌ های خارجی مواجه اند. البته همواره روش هایی جهت دستیابی به نتیجه وجود دارد و بعضی صرافی‌ ها وجود دارند که به عنوان مثال اجازه معاوضه بیت کوین را به تتر گلد می‌ دهند تا بدین وسیله روش میان‌ بر برای معامله گران ایجاد شود تا بتوانند معامله مد نظر خود را انجام دهند.

توکن Tether Gold (XAUT) را می‌توانید از صرافی‌های معتبری مانند Binance، Kraken، Bitfinex و Huobi Global خریداری کنید. این صرافی‌ها به شما امکان خرید و فروش توکن Tether Gold را از طریق تبادل با ارزهای دیجیتال یا به صورت مستقیم ارائه می‌دهند.

۷٫ توکن AABB Gold : این توکن تا حدودی یک نمونه نامتعارف در فضای رمزنگاری به حساب می آید، چرا که شرکت موسس آن هیچ تجربه قبلی در حوزه کریپتوکارنسی یا امور مالی ندارد! AABBG به وسیله Asia Broadband Inc راه اندازی شده است. AABB یک شرکت منابع با تمرکز بر تولید، عرضه و فروش فلزات پایه و گران‌ بها می باشد که بر خلاف سایر توکن های طلایی که در آن طلا از منابع گوناگون حاصل می شود، ۱۰۰ درصد طلای خریداری‌ شده با استفاده از AABBG به صورت مستقیم از پروژه استخراج این شرکت حاصل می شود.

این کار واسطه را از بین می برد و تضمین می‌ کند که سرمایه‌ گذاران طلای خود را به صورت مستقیم از منبع دریافت می کنند. در ادامه از یک قالب خاص پشتوانه طلا یعنی استخراج به توکن استفاده می‌ کند که نشان دهنده پشتوانه طلای هر رمزارز می باشد. ارزش بازار فعلی این توکن بیش از ۹۷ میلیون دلار تخمین زده می شود که تنها با استفاده از ولت رسمی AABB قابلیت خریداری دارد و برای انجام تراکنش به بیت کوین یا اتریوم احتیاج خواهید داشت.

توکن AABB Gold را می‌توانید از صرافی‌های معتبری مانند Hotbit، Bitfinex، Uniswap و PancakeSwap خریداری کنید. اما لطفاً قبل از هر خرید، مطمئن شوید که صرافی انتخابی شما واجد مجوزهای لازم و امنیتی است.

۸٫ توکن AWG : این توکن که به صورت معمول با نام AWG شهرت پیدا کرده است، به وسیله معامله گران طلا که بین بازارهای AWG و شمش طلا آربیتراژ می‌ کنند، ضرب می‌ شود. ارزش بازار AurusGOLD بیش از ۱ میلیون دلار است. لذا هر توکن AurusGOLD را می‌ توان به ازای ۱ گرم طلای عرضه‌ شده از London Bullion Market Association بازخرید نمود. چنانچه سرمایه‌ گذاران به طلا علاقه ای ندارند ولی به نگهداری دیگر فلزات گرانبها علاقه مند هستند، تنوع فلزات گرانبهای AWG بسیار بالاست.

لذا بدین وسیله سرمایه‌ گذاران قادرند فلزات گرانبهای توکن شده را به همان روشی که طلا خریداری می کنند، بخرند و آن ها را در ولت رمزنگاری خود نگهداری نمایند. AWG را می‌ توان در چندین صرافی شریک Aurus و فروشنده فلزات گرانبها مورد معامله قرار داد. پطرفدارترین صرافی برای خرید این ارز CEX.IO به حساب می آید و فروشندگان فلزات گرانبها شامل Direct Bullion و Aurica Group می باشند.

می‌توانید توکن AWG را از صرافی‌های مختلفی مانند Binance، Coinbase، Kraken و Huobi خریداری کنید. اما امکان دارد در طول زمان بعضی از این صرافی ها از پشتیبانی این ارز کناره گیری کنند یا صرافی های دیگر برای پشتیبانی از آن اقدام کنند، پس همیشه از سایت اصلی خود ارز یا سایت کوین مارکت کپ این موضوع را پیگیر شوید.

آموزش خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌ توانید از یکی از صرافی‌ هایی که این خدمات را ارائه می‌ دهند، استفاده کنید. این صرافی‌ ها به شما امکان می‌دهند که اطلاعات حساب خود را به طلا یا سکه طلا تبدیل کرده و سپس با استفاده از این پشتوانه به خرید ارزهای دیجیتال بپردازید. در این روند، شما پشتیبانی طلا خود را به کارمزد صرافی می‌پردازید و در مقابل ارز دیجیتال دریافت می‌ کنید.

بهتر است همیشه از صرافی‌های معتبر و با توجه به قوانین و مقررات موجود در کشور خودتان استفاده کنید. همچنین باید از امنیت و حریم خصوصی حساب خود در صرافی اطمینان حاصل کنید و هرگونه تغییرات قبل از انجام معامله را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

صرافی‌هایی که این امکان را فراهم می‌کنند، اجازه می‌ دهند که ارزهای دیجیتال را از طریق خرید و فروش طلا یا سکه طلا خریداری کنید. این روند ممکن است با استفاده از سیستم‌های تبادل سنتی یا فیزیکی صورت بگیرد، به این معنی که شما معادل ارز دیجیتال مورد نظرتان را با طلا یا سکه طلا مبادله می‌کنید.

برای انجام این فرآیند، شما به عنوان کاربر باید حساب دیجیتال خود را در صرافی ثبت کنید. سپس با استفاده از روش‌های مختلفی مانند واریز طلا یا خرید آن از طریق شبکه‌های معتبر، اقدام به انتقال پشتوانه‌های طلا به صرافی خود کنید.

سپس با استفاده از موجودی طلایی خود می‌توانید ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را خریداری کرده و به کیف پول دیجیتال خود انتقال دهید. در نهایت، باید به قوانین و مقررات معاملات مالی و ارزی مربوط به کشور خودتان توجه کنید و از امنیت و حریم خصوصی حساب خود در صرافی مطمئن باشید.

آینده ارز های دیجیتال بر پایه طلا چگونه است؟

با این وجود که سرمایه‌ گذاری روی طلا به عنوان یکی از سرمایه‌ گذاری‌ های ایمن به حساب می آید، ولی داشتن طلای فیزیکی کار ساده ای نیست. می‌ توان طلا را به صورت شمش های فیزیکی در خانه و یا محل امن دیگری نگهداری کرد یا دارندگان با پرداخت هزینه‌ ای در صندوق‌ های ذخیره طلا آن‌ ها را نگهداری نمایند. توکن‌ های با پشتوانه طلا، داشتن طلا را بدون نیاز به ذخیره‌ سازی برای افراد بسیار ساده تر می کنند.

حتما بخوانید : اونس جهانی طلا چیست


به‌ عنوان جایگزین ارزان‌ تر و ساده تر، امکان دارد روزی رمزارزها با پشتوانه طلا قالب جدیدی از مالکیت غیرمتمرکز و مردمی را ایجاد کنند. با این وجود امکان دارد آینده این توکن‌ ها کاملا متفاوت باشد.

برای مثال پروژه‌ های امور مالی غیرمتمرکز گوناگون و صرافی‌ های غیرمتمرکز، مردم را قادر می سازند تا با مکانیسم‌ های گوناگون، مثل وام دادن یا از طریق استخرهای نقدینگی، سود سپرده‌ های طلای خود را به دست آورند. بعضی از پروژه های آزمایشی حتی دارایی‌ های مصنوعی را به وجود می آورند که ارزش این دارایی‌ ها نه طبق سپرده فیزیکی دارایی‌ ها که با کمک الگوریتم مشخص می کنند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

توکن‌ های با پشتوانه طلا می توانند گزینه خوبی برای آن دسته از افراد به حساب آیند که به بازار رمزارزها علاقه زیادی دارند، ولی مایل به سپرده‌ گذاری در بازارهای امن تر و به مراتب کم ریسک تر هستند. این توکن ها در کنار این که سختی‌ های نگهداری طلای فیزیکی را برای شما به همراه ندارند، امکان استفاده از مزایای طلا و رمزارزها را به صورت همزمان برای شما فراهم می آورند، ولی بازهم پیش از هر گونه اقدام جهت سرمایه‌ گذاری، بایستی تمامی جوانب برای سرمایه گذاری مناسب و استراتژی درست انجام آن را بسنجید.

قیمت ارزهای با پشتوانه طلا به قیمت لحظه‌ ای طلا بستگی دارد و بدون تردید مراجعه به طلافروشی و خرید طلا با هدف سرمایه‌ گذاری زمان به مراتب بیشتری از شما خواهد گرفت. همچنین نگهداری فیزیکی طلا هم مشکلات مخصوص به خود را برای شما به همراه خواهد داشت. در این بین اما رمزارزهای با پشتوانه طلا سعی دارند کاری کنند تا موانع مربوط به معامله و نگهداری طلای فیزیکی را از پیش روی معامله گران و سرمایه گذاران بردارند. این ارزهای دیجیتالی برای کسانی که می خواهند هم در بازار رمزارزها فعالیت کنند و هم روی طلا سرمایه‌ گذاری نمایند، گزینه بسیار خوبی به حساب می آید.

البته این را هم باید در نظر داشت که رمزارزهای با پشتوانه طلا با این وجود که ثبات قیمتی بیشتری دارند و تا حدی جزو استیبل‌ کوین‌ ها به شمار می روند، ولی همچنان با نوسانات قیمت طلا، نوسانات قیمتی را تجربه خواهند کرد. همچنین برای کاربران ایرانی که قادر نیستند در تمامی صرافی‌ های خارجی اکانت وریفای شده داشته باشند، برای خرید این نوع از دارایی ها مشکل ایجاد خواهد شد. البته در بعضی صرافی‌ ها در حال حاضر امکان معامله ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای کاربران ایرانی نیز فراهم آمده است که با یک جستوجوی ساده در اینترنت می توانید صرافی های پشتیبانی کننده از ارزهای دیجیتالی مختلف را پیدا کنید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب در مورد رمزارزهای با پشتوانه طلا توضیح دادیم و بهترین توکن های مبتنی بر طلا را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت نیز آشنا شوید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

بهترین رمز ارز با پشتوانه طلا از نظر شما کدام است؟ چرا؟ (لطفا در بخش دیدگاه ها با ما و سایر مخاطبان کد بورسی در ارتباط باشید)

برای دوستانتان بفرستید: