Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
دریافت کد بورسی برای کودکان - راهنمای گرفتن کد بورسی کودکان - کد بورسی

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دریافت کد بورسی برای کودکان | دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال

دریافت کد بورسی برای کودکان چه شرایطی دارد؟ در این مقاله یاد می گیریم که دریافت کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال چگونه انجام می شود و چگونه کد بورسی برای کودکان بگیریم و همین طور مراحل گرفتن کد بورسی برای کودکان را هم عنوان خواهیم کرد. دریافت کد بورسی برای کودکان اخیرا به دلیل آزادسازی سهام عدالت کودکان و افراد زیر سن قانونی، متقاضیان بسیار زیادی دارد به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به صورت جامع و رایگان تمام ابهامات و سوالات شما عزیزان در خصوص دريافت كد بورسي براي كودكان را برطرف کنیم. البته در نظر داشته باشید که امکان دریافت کد بورسی غیر حضوری برای کودکان هم فراهم آمده است و تمامی افرادی که قصد دارند جهت دریافت کد بورسی برای کودکان اقدام کنند، میتوانند به صورت غیر حضوری به ثبت نام سایت سجام و کارگزاری مورد نظر خود بپردازند.

(این مطلب در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۱۹ بروزرسانی شده است)


دریافت کد بورسی برای کودکان

بسیاری از افراد تمایل دارند در کد بورسی فرزندشان فعالیت بورسی داشته یا سرمایه گذاری کنند، همچنین افرادی به دنبال پس انداز و ایجاد سودهای خوب در بلند مدت برای فرزندان شان هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را برای دریافت کد بورسی برای کودکان یا فرزندانتان راهنمایی کنیم. پس با همراه ما باشید با راهنمای دریافت کد بورسی برای کودکان. فرآیند ثبت نام کد بورسی برای افراد زیر ۱۸ سال همانند بقیه افراد است اما در زمان احراز هویت مقداری تفاوت دارند.

برای کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال و کسانی که به سن قانونی نرسیده اند، در حالت عادی کد آنلاین صادر نخواهد شد. باید در نظر داشته که به منظور صدور کد آنلاین برای افراد زیر ۱۸ سال باید گواهی یا تعهدنامه قیم یا سرپرستی را برای فرزند خود امضا نمایید، همچنین این افراد می توانند درخواست های خود را به صورت اینترنتی یا همان آفلاین یا به صورت حضوری در کارگزاری انجام دهند. پس دقت کنید وقتی که به مراکز احراز هویت می روید، حتما تاکید کنید که فرم قیم را برای شما چاپ نمایند و امضا کنید و درخواست فعال سازی کد معاملاتی آنلاین را نیز بدهید، اگر هم که به صورت اینترنتی برای احراز هویت غیر حضوری اقدام می کنید، به این موضوع توجه داشته باشید.

حتما بخوانید : دریافت کد بورسی با احراز هویت‌ غیرحضوری

برای افراد زیر ۱۸ سال، ارائه مدارک شناسایی پدر یا قیم ضروری میباشد. یعنی در زمان مراجعه نماینده کارگزاری به محل مشتری یا در زمان احراز هویت کد بورسی، علاوه بر شناسنامه فرزند، مدارک شناسایی پدر نیز رویت میشود. علاوه بر این یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی ایشان به همراه کپی مدارک شناسایی فرزند دریافت خواهد شد. نکته مهم این است که حساب بانکی معرفی شده حتما باید به نام فرزند باشد. در نهایت بعد از احراز هویت، کد بورسی برای شماره موبایلی که ثبت نام کرده بودید فرستاده می شود و میتوانید معاملات آفلاین را با این کد آغاز کنید و حتی برای خرید عرضه اولیه سهام در بورس اقدام نمایید.

نحوه دریافت کد بورسی برای کودکان چگونه است؟

به منظور دریافت کد بورسی برای کودکان ، تنها کافیست سرپرست افراد زیر ۱۸ سال برای ارائه مدارک هویتی به شعب کارگزاری و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مراجعه نمایند. با توجه به دستورالعمل شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی، افرادی که قصد دریافت کد بورسی و انجام معاملات در بورس را دارند، باید احراز هویت سجام را انجام دهند که این احراز هویت برای افراد زیر ۱۸ سال از طریق سرپرست وی انجام می شود. سرپرست اول، پدر فرزند و در صورت نبودن پدر، پدربزرگ یا قیم فرد میتواند این فرآیند رو انجام دهد. لازم به ذکر است که برای گرفتن کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال ، زمان احراز هویت مدارک هویتی سرپرست و فرد هر دو ارائه شوند.

برای دریافت کد بورسی آفلاین باید شناسنامه و کارت ملی سرپرست و شخص زیر ۱۸ سال ارائه شود. همچنین توجه کنید که اگر کسی که قصد دریافت کد بورسی آفلاین را دارد و کارت ملی ندارد، مشکلی برای احراز هویت و گرفتن کد بورسی آفلاین ندارید. برای دریافت کد معاملاتی آفلاین از کارگزاری مورد نظر، افراد متقاضی ابتدا باید در سایت کارگزاری مورد نظر ثبت نام اولیه خودشان را انجام دهند.

نحوه دریافت کد بورسی برای کودکان

سپس برای احراز هویت به همراه مدارک هویتی از جمله اصل شناسنامه ، کارت ملی و کد رهگیری سامانه سجام به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری مورد نظر مراجعه نمایند. البته توجه داشته باشید که برخی از کارگزاری ها از سرپرست افراد زیر ۱۸ سال تعهد می گیرند و به آنها کد بورسی آنلاین می دهند، در چنین شرایطی متقاضی می تواند مانند دیگر فراد به انجام معاملات آنلاین در بورس بپردازند. حال دیگر به صورت کامل نحوه دریافت کد بورسی برای کودک را فهمیده اید و در قدم های بعدی به مدارک مورد نیاز برای دریافت کد بورسی و طریقه گرفتن کد بورسی برای کودکان خواهیم پرداخت.

مدارک لازم جهت اخذ کد بورسی برای کودکان

شرایط دریافت کد بورسی برای کودکان به صورتی است که علاوه بر مدارکی که برای یک فرد با سن قانونی تعریف شده است، مدارک تکمیلی دیگری نیاز خواهد شد که به شرح زیر است؛

  • کارت ملی کودک
  • اصل شناسنامه کودک
  • کپی مدارک شناسایی فرزند
  • کارت ملی سرپرست قانونی او
  • شماره حساب بانکی به نام فرزند
  • اصل شناسنامه سرپرست قانونی او
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی

مراحل گرفتن کد بورسی برای کودکان

مرحله اول؛ ثبت نام سجام : مرحله اول ثبت نام کد بورسی برای کودکان زیر ۱۸سال، ثبت نام و تکمیل فرم اینترنتی سجام به نام و مشخصات کودک می باشد. پس از ثبت نام و طی مراحل، کد رهگیری سجام برای شما فرستاده می شود.

گام اول ثبت نام در سامانه آگاه اکسپرس و تکمیل فرم اینترنتی به نام و مشخصات فرزنداتان است که از طریق لینک زیر رایگان میتوانید این کار را انجام دهید :


دریافت کد بورسی و ثبت نام سجامسریع و رایگان


مرحله دوم؛ احراز هویت : پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری سجام به همراه مدارک لازم که در فوق به آن اشاره شده است به کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کنید و پس از انجام احراز هویت، ثبت نام اولیه به نام کودک شما انجام خواهد شد. در زمان احراز هویت کد بورسی آفلاین برای کودکان کمتر از ۱۸ سال که به سن قانونی نرسیده اند، مدارکی مانند شناسنامه فرزند، مدارک شناسایی پدر، کپی از شناسنامه و کارت ملی پدر و کپی مدارک شناسایی فرزند ضروری می باشد.

برای مشاهده انواع روش های احراز هویت کلیک کنید :

لیست شعب کارگزاری آگاه و دفاتر پیشخوان برای احراز هویت کد بورسی

مرحله سوم؛ دریافت کد بورسی : بعد از احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور کد بورسی شما برایتان ارسال خواهد شد.

ثبت نام سجام برای کودکان

بسیاری از والدین دوست دارند که در راستای آینده نگری، سرمایه گذاری و یا آشنایی فرزندان خود با فرهنگ مدیریت سرمایه و مفاهیم مالی برای آن ها در بازار بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری داشته باشند. تمام کودکان و نوجوانان می توانند از زمان تولد و دریافت اطلاعات هویتی در سامانه سجام ثبت نام شوند و تحت نظارت ولی یا قیم خود در بازار بورس و اوراق بهادار فعالیت کنند. ثبت نام در سامانه سجام برای کودکان نیز همانند ثبت نام بورس سجام برای بزرگسالان است و تنها در مرحله احراز هویت متفاوت است.

برای ثبت نام در سجام باید اطلاعات زیر در دسترس بوده و در طول ثبت نام در سامانه درج شود. نکته بسیار حائز اهمیت آن است که شماره حسابی که برای ثبت نام کودک وارد می شود، باید به نام خود کودک باشد اما شماره همراه یا آدرس ایمیل می تواند متعلق به والدین باشد. در واقع تمامی این اطلاعات باید اطلاعات شناسنامه ای و بانکی خود کودک بوده و تنها اطلاعات ارتباطی، می تواند مربوط به والدین باشد.

  1. اطلاعات بانکی شامل شماره حساب، نام بانک، نام شعبه، کد شعبه و شماره شبا
  2. اطلاعات ارتباطی شامل آدرس محل سکونت، محل کار، کد پستی، تلفن ثابت و تلفن همراه
  3. اطلاعات شناسنامه ای شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه

احراز هویت سجام برای کودکان

پس از تکمیل ثبت نام در سامانه سجام به وسیله والدین فرزند تا ۲۴ ساعت یک کد پیگیری سجام برای شماره تلفن همراهی که در سامانه درج کرده اند، فرستاده خواهد شد. پس از دریافت این کد پیگیری، سرپرست و قیم کودک باید به مراکز احراز هویت برای انجام احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت نام کودک خود مراجعه نمایند و یا به صورت غیر حضوری برای احراز هویت سجام و حتی کارگزاری بپردازند. شایان ذکر است که برای انجام احراز هویت حضوری، حضور کودک الزامی نیست، اما سرپرست باید اصل مدارک شناسنامه ای و هویت خود و کودک را همراه داشته باشد. همچنین قبل از مراجعه به این مراکز، از شناسنامه و کارت ملی والد و کودک رونوشت تهیه شود و اطلاعات حساب بانکی متعلق به کودک نیز برای انجام احراز هویت الزامی است.

حتما بخوانید : احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام چگونه است؟

پس از انجام احراز هویت سجام مراحل ثبت نام تکمیل خواهد شد، ولی ثبت نام در این سامانه برای دریافت کد بورسی کافی نیست. در واقع برای دریافت کد بورسی لازم است والدین نسبت به ثبت نام کودکان خود در یک کارگزاری هم اقدام کنند. بدین منظور لازم است به سایت کارگزاری مورد نظر خود وارد شده و مثل سجام ثبت نام اولیه را انجام دهند. سپس هم می توانند با مراجعه به مراکز احراز هویت منتخب سجام و کارگزاری خود بروند و بعد از انجام احراز هویت کد بورسی کودک خود را دریافت کنند، هم می توانند به صورت غیرحضوری برای احراز هویت کارگزاری خود اقدام کنند که اخیرا این امکان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 چگونگی دریافت کد بورسی برای کودکان

فرآیند ثبت نام و انجام احراز هویت کارگزاری همانند سامانه سجام بوده و تمامی نکاتی که در مورد سامانه سجام گفته شد در مورد کارگزاری هم باید رعایت گردد. سامانه سجام سمات مخفف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بوده و در حقیقت بعد از انجام معاملات بازار های بورس یا خارج از بورس کار این شرکت شروع می شود. وظیفه سپرده گذاری، ثبت، نگهداری اوراق بهادار و مواردی از این دست برعهده سمات قرار دارد.

تفاوت کد بورسی افلاین با آنلاین در چیست؟

کسانی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند، با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و مدرک تحصیلی خود می توانند از کارگزاری‌ ها کد بورسی آنلاین دریافت کنند، اما کسانی که مدرک دیپلم ندارند یا هنوز به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده اند، می ‌توانند کد بورسی آفلاین دریافت کنند. تفاوت این دو مدل کد بورسی، سامانه معاملاتی هست که افراد از آن برای خرید و فروش سهام و اوراق بهادار استفاده می کنند. در واقع افرادی که کد بورسی آنلاین دریافت می کنند از سامانه معاملاتی آنلاین، به انجام معاملات خود مشغول می شوند، ولی افرادی که کد بورسی آفلاین دارند، باید از سامانه معاملاتی آفلاین برای خرید و فروش های خود استفاده کنند.

کسانی که از سامانه معاملاتی آنلاین استفاده می کنند، هر سفارش خرید و فروش سهام را که در سیستم خود ثبت می کنند، به صورت آنلاین و لحظه ‌ای در سیستم معاملاتی بورس ثبت شده و زمانی که به قیمتی که در سفارش آن ها برای سهم در نظر گرفتند برسد، خرید یا فروش سهام آن ها انجام خواهد شد، اما کسانی که قادر به استفاده از سامانه معاملاتی آنلاین نیستند، سفارش خرید یا فروش رو در سیستم به صورت آفلاین ثبت می‌ کنند و معامله ‌گر از کارگزاری سفارش آن ‌ها رو حداکثر با ۱۵ دقیقه تأخیر به سیستم معاملات بورس خواهد فرستاد و اگه قیمت سفارش مناسب در نظر گرفته شده باشد، به قیمت بازار سهم سفارش خرید یا فروش صورت خواهد پذیرفت.

آموزش معامله پس از دريافت كد بورسي براي كودكان

پس از این که کودکان کد بورسی آفلاین خود را دریافت کردند، کودکان می توانند برای خرید و فروش سهام در بورس اقدام کنند.

حتما بخوانید : نحوه خرید و فروش سهام در بورس ایران 

نحوه خرید و فروش سهام در بورس با کد بورسی کودکان در لینک بالا به صورت کامل توضیح داده شده است ولی به صورت کلی بدین شکل است که ثبت خرید یا فروش توسط معامله گر به کارگزاری ارسال می شود و کارگزاری هم سفارش را به سیستم معاملاتی بورس ارسال و پس از ۱۵ دقیقه تاخیر زمانی که قیمت سفارش به قیمت بازار سهم برسد، معامله انجام می شود.

نکات مهم برای دریافت کد بورسی کودکان در سجام

  • امکان دریافت کد بورسی برای کودکان توسط مادر ، پدر یا پدربزرگ و به صورت کلی حضور ولی و سرپرست آن ها وجود خواهد داشت.
  • به صورت پیش فرض کد بورسی آفلاین برای کودکان صادر می شود و در صورتی که ولی کودک فرم مذکور را امضا کند، درخواست کد بورسی آنلاین برای کودکان فرستاده خواهد شد.
  • در راستای گرفتن کد معاملاتی برای کودکان ، ابتدا اقدام به گرفتن کد سجام برای کودکان کنید و در ادامه با داشتن مدارک لازم و افتتاح یک حساب به نام فرزند خود برای دریافت کد بورسی برای کودک خود که ذکر شد برای احراز هویت به کارگزاری رفته و پس از امضای برگه تعهد به راحتی برای فرزند خود کد بورسی دریافت کنید. در حال حاضر امکان احراز هویت غیر حضوری نیز فراهم شده است که میتوانید هم برای احراز هویت سامانه سجام و هم کارگزاری مورد نظر خود از این امکان به وجود آمده استفاده نمایید.
  • جهت گرفتن کد بورسی برای کودکان کمتر از ۱۸ سال که به سن قانونی نرسیده اند، باید در نظر داشته باشید که در حالت عادی کد بورسی آنلاین برای کودکان زیر ۱۸ سال صادر نمی شود و برای این کار به امضای برگه گواهی یا تعهدنامه قیم یا سرپرست نیاز خواهد بود.

خلاصه مطلب و کلام آخر

پروسه گرفتن کد بورسی برای کودکان هم مثل دیگر افراد است با این تفاوت که برای افراد زیر ۱۸ سال کد آنلاین صادر نخواهد شد، پس امکان دریافت کد بورسی انلاین برای کودکان وجود نخواهد داشت. در این راستا افراد زیر ۱۸ سال قادرند درخواست های خود را به طور اینترنتی یا حضوری به کارگزاری اعلام نمایند. برای فرزندان زیر ۱۸ سال، ارائه مدارک شناسایی پدر یا قیم الزامی تلقی می شود؛یعنی در زمان مراجعه نماینده کارگزاری به محل مشتری، علاوه بر شناسنامه فرزند، مدارک شناسایی پدر نیز باید ارائه گردد.

همه کودکان زیر ۱۸ سال قادرند از زمان تولد به وسیله والدین خود در سامانه سجام ثبت نام کنند و کدبورسی بگیرند و والدین که تصمیم به دریافت کد بورسی برای فزندان خود دارند، توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام شماره حساب بانکی باید به نام کودک باشد، ولی شماره تلفن و ایمیل برای دریافت کد به نام پدر و یا ولی کودک باشد مسئله ای به وجود نخواهد آورد.

سوال بسیاری از افراد این است که در زمان احراز هویت سجام، حضور کودک ضروری است یا خیر؟ دریافت کد بورسی برای کودکان زیر ۱۸ سال نیازی به حضور کودک در کارگزاری نیست و مدارک مذکور به وسیله قیم قانونی کودک اثر انگشت و امضا خواهد شد. ضمنا یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی ایشان به همراه کپی مدارک شناسایی فرزند حتما باید ارائه شود.

البته حساب بانکی معرفی شده حتما باید به نام فرزند باشد. در این مطلب برای افرادی که زیر سن قانونی یعنی ۱۸ سال هستند و نمی توانند کد بورسی آنلاین دریافت کنند، نحوه دریافت کد بورسی برای کودکان بصورت آفلاین را شرح دادیم. در انتها توصیه می کنیم با آموزش و کمک بزرگ ‌ترها، بچه ‌های نوجوان هم آرام آرام وارد بورس شوند و تجربه سرمایه گذاری در بورس را داشته باشند و رفته رفته با بازارهای مالی آشنایی های لازم را پیدا کنند.

امیدوارم از این مقاله که در خصوص چگونگی دریافت کد بورسی برای کودکان تهیه شده بود، نهایت استفاده را برده باشید.

چنانچه سوال یا ابهامی و یا تجربه ای درباره ثبت نام کد بورسی برای کودکان و راهنمای گرفتن کد بورسی برای کودکان داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا هم پاسختان را بدهیم و هم از تجربیات شما استفاده کنیم.


هر سوالی در رابطه با بورس دارید از ما بپرسید:

برای دوستانتان بفرستید: