Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
درباره بازی دیسنترالند همه چیز را اینجا توضیح دادیم

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

درباره بازی دیسنترالند یاد بگیرید

درباره بازی دیسنترالند چه می دانید؟ این پلتفرم یکی از جذاب ترین پلتفرم های بازی و متاورسی حال حاضر دنیاست که بسیاری از علاقه مندان به حوزه متاورس، بازی و سرمایه گذاری در رمزارزها را به سمت خود جذب کرده است و جالب است درباره بازی دیسنترالند چیزهایی را بدانید که هرگز جای دیگری به شما نمی گویند! پس قبل از سرمایه گذاری کردن روی این پلتفرم و توکن مانا که توکن بومی آن است، همین الان درباره بازی دیسنترالند چیزهایی وجود دارد که باید یاد بگیرید، پس با کد بورسی همراه بمانید؛

درباره بازی دیسنترالند

دیسنترالند به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی شناخته می شود، این پلتفرم با استفاده از بلاکچین اتریوم به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق تولید محتوا و ایجاد برنامه ها کسب درآمد داشته باشند، این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ با عرضه اولیه موفق شد حدود ۲۴ میلیون دلار سرمایه کسب کند نسخه بتای اختصاصی دیسنترالند در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده و در سال ۲۰۲۰ استفاده از آن برای همگان آزاد اعلام گردید این پلتفرم تاکنون طیف وسیعی از تجربیات خصوصا در زمینه بازی های تعاملی، صحنه های گسترده ۳D و … را به کاربران ارائه داده است، پلتفرم دیسنترالند از ۲ توکن اختصاصی با نامهای مانا و لند برخوردار است.

دیسنترالند پلتفرمی است غیرمتمرکز با واقعیت مجازی که در آن کاربران به راحتی می توانند محتوا ایجاد کنند و با برنامه های خود به درآمد برسند، LAND بر روی این پلتفرم به زمین های دیجیتال گفته می شود که یک نوع دارایی دیجیتال غیر قابل تعویض هستند و قراردادهای هوشمند اتریوم از آن ها نگهداری می کنند دیسنترالند این زمین های دیجیتال را به قطعات کوچکتری تقسیم می کند که کاربران می توانند با استفاده از توکن MANA برای خرید این زمین ها اقدام کنند در واقع افراد با استفاده از بستر پلتفرم واقعیت مجازی دیسنترالند یک محتوای مجازی مانند sims و ماین کرافت تولید کرده و با فروش آنها درآمد کسب می کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حال حاضر کاربران فقط می توانند به مقدار محدودی از LAND ها دسترسی داشته باشند و به همین علت فعلاٌ دارایی کاربران در این پلتفرم ناچیز است ولی در هر حال کاربرانی که اقدام به خرید LAND کرده اند مالک دائمی و همیشگی آن محسوب می شوند، محتوای منتشر شده در زمین به وسیله یک قرارداد هوشمند رمزنگاری شده و توسط صاحبان LAND اداره و کنترل می شوند که این محتوا شامل صحنه ها، تصاویر بازیها و برنامه هاست کاربران در بستر LAND می توانند مانند دنیای واقعی به سفر و ماجراجویی بپردازند و از اماکن تفریحی بازدید کنند و همچنین در این پلتفرم امکان تعامل کاربران در یک شبکه همتا به همتا فراهم شده است.

استبان اورداند که یکی از بنیانگذاران دیسنترالند است این شبکه را اینگونه تعریف می کند:

“ما در دیسنترالند تلاش می کنیم تا با فراهم آوردن یک اکوسیستم، دست به ترکیب بسیاری از راه حلهای موجود در رمزارزها با سیستم های واقعیت مجازی بزنیم که نتیجه این ترکیب می تواند یک متاورس (یک دنیای سه بعدی اجتماعی با یک شبکه اقتصادی بومی) باشد”

تیم توسعه دهنده دیسنترالند 

آری میلیچ و استبان اوردانو گردانندگان اصلی تیم توسعه دیسنترالند هستند، اوردانو پیش از این به عنوان مهندس نرم افزار در Bit pay مشغول به کار بوده است او همچنین تاسیس کننده شرکت راه حل های قراردادهای هوشمند نیز می باشد این دو در ایجاد stremium و Bitcore با هم همکاری داشته اند.

اولین توسعه پروژه دیسنترالند در ژوئن سال ۲۰۱۵ تحت عنوان عصر حجر ایجاد گردید، عصر حجر شبکه ای ساده و پیکسلی بود که کاربران می توانستند پیکسل ها را از طریق الگوریتم گواه اثبات کار به خودشان اختصاص دهند، اخیراٌ تیم دیسنترالند با برگزاری رویدادی با عنوان Terraform اقدام به فروش LAND در دنیای نوظهور سه بعدی کرده است این تیم در راستای ارائه برخی از خدمات خود به همکاری Districtox و Aragon و imToken پرداخته است.

حتما بخوانید : صفر تا صد خرید زمین در متاورس


دیسنترالند را می توان به عنوان یک پلتفرم منحصر به فرد معرفی کرد که رقیب قابل توجهی ندارد High Fidelity و Sanser دو رقیب دیسنترالند به حساب می آیند که البته هر دوی اینها برخلاف دیسنترالند مبتنی بر فناوری بلاکچین نیستند.

نحوه کار پروژه دیسنترالند

دیسنترالند مانند دیگر بازی های الکترونیکی مانند fallout و skyrim پلتفرمی برای ایجاد واقعیت مجازیست، البته با این تفاوت که شما در این واقعیت مجازی، بازی در دنیای سه بعدی را تجربه می کنید و این در حالیست که بازی های الکترونیکی در یک صفحه نمایش دو بعدی به حرکت در می آیند، در پلتفرم دیسنترالند کاربران با استفاده از زبان برنامه نویسی اسکریپت می توانند اقدام به خلق صحنه های جذاب، بازیها و برنامه های سه بعدی نمایند با این زبان امکان مواردی همچون فیزیک، ایجاد جسم و توسعه صدا تحت کنترل و مدیریت شما در می آید و افرادی که تمایل به خرید زمین های دیجیتالی دارند می توانند با استفاده از ATLAS به جستجوی محتواهای مختلف در مناطق متفاوت دیسنترالند بپردازند و به منظور توسعه به بهترین مکانها دسترسی پیدا کنند و همچنین در بستر دیسنترالند افراد می توانند پروژه های ساختمانی و تزئینی و صحنه های سرگرم کننده و بسیار مهیج خلق کنند، کار دیگر تبلیغ رویدادهاست به این صورت که کاربران در این فضا می توانند برای خلاقیت های خود و اشتراک گذاری آنها و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در مناطقی که پربازدید هستند بپردازند.

نقش توکن LAND در پلتفرم دیسنترالند

کاربران علاقه مند به توسعه محتوا باید برای خلق محتوای مورد نظر خود و ایجاد تعامل با مخاطبان اقدام به خریداری LAND نمایند البته لازم است در اینجا گفته شود که زمینهای دیجیتال محدود هستند و به اصطلاح از این املاک و مستغلات مقدار بیشتری ایجاد نخواهد شد بنابراین ارزش این زمین ها با تقاضا برای خرید LAND افزایش پیدا می کند، در واقع پلتفرم دیسنترالند املاک مجازی خود را به تعدادی قطعات محدود تقسیم کرده و تحت عنوان LAND به فروش می رساند.

لند را می توان مشابه یک بوم نقاشی دانست که کاربران می توانند طرح های جالب و خلاقانه خود را بر روی آن پیاده کنند LAND در حقیقت یک دارایی دیجیتال غیر قابل تعویض (NFT) با قابلیت تقسیم به چند قطعه است تولید کنندگان محتوا می توانند با خرید هر قطعه از این زمین های مجازی محتواهای خلاقانه و مورد نظرشان را توسعه داده و به جامعه هدف برسانند. (هر توکن LAND که هیچ مالکی نداشته از قیمتی معادل با ۱۰۰۰ توکن مانا برخوردار است)

همه چیز درباره دیسنترالند

هر کدام از قطعات زمین های دیجیتال قطعه ای منحصر به فرد است و امکان معامله آنها در بازارهای ثانویه با قیمت های مختلف وجود دارد و همانند دنیای واقعی قیمتگذاری این زمینها به وجود مولفه هایی مانند همجواری با مکانهای شلوغ و پرتردد و محبوبیت آنها می تواند متغیر باشد.

به عنوان مثال ارزش لندی که مجاور یک اینفلوئنسر قرار گرفته باشد در مقایسه با زمینی که فاقد این مزیت است بسیار بالاتر خواهد بود و نکته مهم دیگر در خصوص پلتفرم دیسنترالند وضع محدودیت هایی در اندازه (مانند پایه ساختمانهاست) که بسته به مقدار LAND می تواند متفاوت باشد، علیرغم وجود برخی محدودیت ها ارتفاع ساختمان مشمول این ضوابط نمی شود.

نقش DAO در دیسنترالند

DAO نماد سازمان مستقل غیرمتمرکز دیسنترالند مسئول اداره و کنترل بعضی از دارایی های اصلی و قراردادهای هوشمند در زمینه سیستم عامل این پلتفرم است، این دارایی ها اغلب سرورهای محتوا، قراردادهای LAND و حجم زیادی از توکن MANA را شامل می شود.

حتما بخوانید : دنیای مجازی متاورس چگونه است؟


در اینجا باید اشاره نمود شبکه دیسنترالند در راستای حفظ ویژگی غیرمتمرکز بودن، حق کنترل کامل به کاربران را اعطا کرده است سیاستگذاری و تصمیم گیری های DAO فقط محدوده سیستم عامل را تحت پوشش قرار می دهد که معمولاٌ افزودن قابلیت های بیشتر تا اعمال نظر در تخصیص کارمزدهای فروش حراجهای LAND و پیش فروشها را شامل می شود.

معرفی توکن MANA

این توکن به عنوان رمزارز اختصاصی پلتفرم دیسنترالند شناخته می شود MANA توکنی ERC20 است که کاربران برای خرید LAND و یا به منظور پرداخت هزینه خدمات دریافتی خود در دنیای مجازی از آن استفاده می کنند، این توکنها هنگامی که برای خرید LAND مورد استفاده قرار می گیرند طی یک پروسه خودکار سوزانده می شوند و این بدین معنی است که هر چه میزان استفاده از آنها افزایش یابد از مقدار آنها کاسته می شود اگر تقاضا برای خرید LAND در دیسنترالند افزایش پیدا کند میزان تقاضا برای MANA هم افزایش پیدا می کند و اگر افزایش تقاضا با کاهش عرضه مواجه شود طبیعتا منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

حتما بخوانید : همه چیز درباره متاورس که باید حتما بدانید


در واقع این موضوع می تواند برای سرمایه گذا ران MANA یک فرصت عالی باشد، میزان کل عرضه MANA محدود به ۲/۸ میلیارد واحد تعیین شده که در فرآیند خریداری LAND ها بیش از ۶۰۰ میلیون توکن سوزانده شده و از مقدار کل کاسته می شود، در سال ۲۰۱۷ در مدت عرضه اولیه توکن MANA مجموعا ۴۰ درصد از آن به فروش رفت و ۲۰ درصد از این عرضه به جامعه آن اختصاص دارد و ۲۰ درصد دیگر متعلق به تیم توسعه و دیگر عوامل اولیه است و فقط ۲۰ درصد باقیمانده در پلتفرم دیسنترالند ذخیره شده است.

نحوه خرید و نگهداری از توکن مانا

این توکن به عنوان یک رمزارز استاندارد ERC20 شناخته شده است و باید در کیف پولهای اتریوم ذخیره شود، این توکن به لحاظ نقدینگی در شرایط ایده آلی قرار دارد و امکان خریدوفروش MANA در بیش از ۱۰۰ صرافی فراهم گردیده است از بایننس، OKEX و PROCOINBASE می توان به عنوان بهترین صرافی ها برای خرید و فروش توکن های MANA یاد کرد.

توکن MANA بالاترین قیمت و ارزش خود را در ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ با قیمت ۳۶ درصد دلار به ثبت رسانده است و پایینترین قیمت آن هم در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ با قیمت ۰۰۷% دلار ثبت گردیده است در حال حاضر دیسنترالند کیف پول متامسک را برای ذخیره توکن های MANA پیشنهاد کرده است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در حال حاضر در بین پلتفرم های واقعیت مجازی بلاک چین، دیسنترالند پلتفرمی منحصر به فرد است (امتحان این پلتفرم کاملا رایگان است) بنابراین با خیالی آسوده می توانید به راحتی می توانید وارد این جهان شده و کسب درآمد و بازی را امتحان کنید، در ماه های اخیر که گفتگوها در مورد متاورس بیشتر مورد توجه قرار گرفته بازی های مانند دیسنترالند نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

ما همان طور که قول داده بودیم، درباره بازی دیسنترالند با شما صحبت کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید بهترین سرمایه گذاری در بازار فعلی ایران ۱۴۰۱ چیست، توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر همه چیز درباره بازی دیسنترالند را می دانید، فکر می کنید این پروژه برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر؟

برای دوستانتان بفرستید: