برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

خرید از سایت آمازون

بعضی از اجناس و کالاها تنها در سایت آمازون عرضه می شوند و به همین دلیل موضوع خرید از سایت آمازون به شدت اهمیت پیدا خواهد کرد. خرید از سایت آمازون به چه صورتی انجام میشه؟ نحوه ثبت سفارش از سایت آمازون چجوریه؟ خرید از آمازون از ایران امکان پذیره؟ در این مقاله قصد داریم تا در خصوص با خرید از سایت آمازون در ایران صحبت کنیم و تمام مواردی رو که در خصوص با سایت پرطرفدار آمازون باید بدونید بهتون بگیم. پس با سایت کد بورسی همراه باشید.

خرید از سایت آمازون

این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب آغاز کرد و بعد از مدتی اقدام به فروش محصولات نو یا دست دوم از طریق اینترنت نمود، ولی امروزه طیف گسترده ای از انواع کالاها و محصولات تا تجهیزات الکترونیکی و وسایل خانگی و انواع البسه را در برمی گیرد و امروزه بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان به شمار می رود . بنیانگذار این شرکت اینترنتی؛ جف بیزوس است که با در اختیار داشتن ۱۷% از سهام وکتتیال گروپ و مالکیت ۶% از سهام آمازون، از بزرگترین سهامداران این شرکت به شمار می رود و بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس نزدک معامله می شود. بیزوس نام آمازون را از یک لغت نامه انتخاب کرد، او خودش نیز در آمازون مستقر شده بود زیرا این مکان عجیب و غریب و متفاوت بود؛ همانطور که بیزوس پیش بینی کرده بود که بزرگترین رود در جهان، رودخانه آمازون است و قصد داشت که این فروشگاه اینترنتی خود را  نیز به بزرگترین فروشگاه تبدیل کند.

بزوس پتانسیل اینترنت را به خوبی درک کرده بود و می دانست که اگر از قابلیتهای اینترنت استفاده کند به راحتی می تواند پیشرفتهای چشمگیری داشته باشد؛ به خاطر همین موضوع از معاونت شرکت قبلی که در آن کار می کرد استعفا داد و در سال ۱۹۹۴ آمازون را به ثبت رساند؛ وی در ابتدا می خواست فروشگاه آنلاینی داشته باشد که همه چیز در آن بفروشد اما چون سرمایه اش به اندازه کافی نبود از فروش کتاب شروع کرد؛ زیرا که کتابها قیمت مشخصی داشتند و خراب هم نمی شدند. بعد از آن بود که آدرس سایت آمازون به صفحه اول یاهو رفت و همین تبلیغ آنلاین باعث شد تا آمازون به ۴۵ کشور دنیا کتاب بفروشد و به بزرگترین کتاب فروشی آنلاین در روی کره زمین تبدیل شود؛ اوضاع خیلی خوب پیش می رفت، طوریکه بیزوس پیش بینی کرد که سال ۲۰۰۰ درآمدی ۷۴ میلیون دلاری داشته باشد و اگر همه چیز عالی پیش برود، به درآمد ۱۴۴ میلیون دلاری برسد.

آمازون در سال ۲۰۰۰

برای شرکتی که ۵ سال از تولدش می گذشت و هیچکس تصور نمی کرد که آمازون در سال ۲۰۰۰ به درآمد باورنکردنی ۱/۶ میلیارد دلاری برسد؛ همین باعث شد که کسب وکار در این شرکت گسترش پیدا کرده و محصولات جدیدی به شرکت افزوده شود؛ و به این شکل DVD و موسیقی هم به برنامه فروش این شرکت اضافه شد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ آمازون با شرکتهای بزرگی مانند IMDB شروع به همکاری کرد و همین مسئله باعث شد که به مرور وسایل الکترونیکی و اسباب بازی هم به برنامه فروش اضافه شود. آمازون روز به روز در حال گسترش بود، مجله مشهور تایمز در سال ۱۹۹۹ عکس بیزوس را روی جلد به عنوان مرد سال چاپ کرد.

دوران تلخ آمازون

در سال ۲۰۰۱ مشکلات اقتصادی و بحران، آمازون را تا مرز نابودی کشاند و قیمت سهام آمازون از ۱۰۷ دلار به کمتر از ۷ دلار رسید؛ در این برهه آمازون ناچار شد که به سرعت هزینه هایش را کاهش داده و ۱۳۰۰ کارمندش را اخراج کند.

برخاستن دوباره آمازون 

بعد از گذشت یکسال بسیار سخت؛ آمازون دوباره از جا بلند شد و در سال ۲۰۰۳ خط بسته بندی جدیدی را راه اندازی کرده و محصولات متنوع بیشتری را در سایت قرار داد؛ هفت سال بعد آمازون وارد بازار پوشاک و سوپرمارکتها شد در همین سالها، کمپانی AUDI BLE را ۳۰۰ میلیون دلار خرید و کتابخوان کیندل را هم تولید کرد و همین باعث شد در سال ۲۰۱۰ نام آمازون در کنار نام غولهای تکنولوژی دنیا قرار گیرد.

آمازون امروزه

آمازون بیش از ۲۴۰ هزار کارمند دارد، یعنی بیش از ۴ برابر کارمندان گوگل؛ وب سایت آمازون هم آمار جالبی دارد در ژانویه سال ۲۰۰۶ وب سایت آمازون در ماه بیش از ۱۸۳ میلیون بازدید یونیک داشته است؛ وسعت انبارهای شرکت آمازون در آمریکا حدود ۱۰۰ هزار متر مربع است و نکته جالبتر اینکه شرکت آمازون علاوه بر این انبار؛ ۸۰ انبار دیگر به همین وسعت در جاهای دیگر دنیا دارد. آمازون طی آماری که در سال ۲۰۱۵ منتشر کرده است بیش از ۳۰۴ میلیون کابر فعال دارد.

شروع کار در آمازون 

در این بازار، شروع کار بسیار آسان است، قرار گرفتن در این بازار به عنوان یک فروشنده به سادگی انجام پذیر است؛ البته در بعضی از شاخه ها و رشته هاکه فروشندگان آن نیازمند دریافت تاٌییدیه و رسیدن به استانداردهای مشخصی هستند؛ شروع کسب وکار در آمازون بسیار ساده تر از راه اندازی وب سایت و زیر ساخت انبارداری مخصوص به خودتان است؛ فقط کافی است لیست محصولاتتان را در آمازون قرار داده و ذخیره اجناس خود را به یک انبار FBA آمازون بفرستید و به همین سادگی می توانید کسب کار خود را شروع کنید.

خرید از سایت آمازون

مزیت های سایت آمازون

۱-آمازون مکان مناسبی برای کار کردن به شمار میرود: میزان پرداختی آمازون مناسب است، سایت آمازون به شما آزادی عمل بیشتری می دهد؛ در این سایت هر گونه ایده ای در ذهن دارید می توانید عنوان کنید؛ افرادی که در این شرکت مشغول بیزینس هستند همگی روشنفکر بوده و برای حرف و ایده شما ارزش قائل هستند.

۲-آمازون فرصتی برای ساخت چیزهای جدید و افکارنو: در حقیقت باید گفت افرادی که در این شرکت مشغول کار هستند به شما این فرصت را می دهند تا آنچه را که فکر می کنید درست است و برای پیشرفت شرکت لازم وضروری است را بیان کنید و عمل کنید.

۳-محیط آمازون خسته کننده نیست: مدیران این شرکت فقط به دنبال بهره وری بیشتر هستند و تمرکز این شرکت بیشتر روی مشتریان است .

۴_شرکت آمازون برای افراد سختکوش محیط مناسبی است: در آمازون فرصت کافی وجود داردکه خودتان را اثبات کنید و همچنین به منابع و افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت؛ ممکن است که مجبور شوید که طولانی تر وبیشتر از آنچه انتظارش را دارید کار کنید؛ اما به شما مزایایی تعلق می گیرد که شما را راضی و خشنود خواهد کرد.

۵-شرکت آمازون فرصت خوبی برای یادگیری به شما می دهد: در این شرکت، فرصت های طلایی برای یادگیری به کارمندان داده می شود و اگر شما فردی هستید که قصد دارید چیزهای جدید یاد بگیرید فعالیت در آمازون برای شما بسیار مفید است و شما در این شرکت با وظایف مختلفی مانند: کنار آمدن با مشتریان سختگیر، روبرو می شوید و به مرور زمان به فردی قویتر تبدیل خواهید شد و تمایل بیشتری به موفق شدن در آینده خواهید داشت.

۶-شما با افراد باهوش زیادی آشنا شده و در کنار آنها کار می کنید: فرهنگ کار در آمازون به شکلی است که دیگران می توانند در خصوص مسائل مختلف به شما کمک کنند؛ بررسی رفتار این دسته از افراد می تواند به شما کمک زیادی کند تا نگرشهای جدیدی را در شما ایجاد کند.

۷-در آمازون شما دیپلماسی و سیاست را نیز یاد می گیرید: وقتی شما در این شرکت کار می کنید و با افرادی که سالهاست در این مجموعه کار می کنند؛ می توانید از تکنولوژی  و تجارب آنها استفاده کنید و بدینوسیله شما به مرور دیپلماسی را هم آموزش می بینید و اگر در هر زمانی از شرکت خارج شوید؛ دارای تواناییهای بیشماری هستید که می توانید از این تواناییها برای ارتباطات بیشتر و مشتریان بیشتر، استفاده کنید؛ زیرا که دیگر شما آموخته اید که چگونه باید با مشتریان تعامل داشته باشید.

کسب ثروت از آمازون 

فروشندگی در این سایت؛ یکی از مطمئن ترین روشهایی بوده که افراد، موفق به کسب ثروت شده اند؛ زیرا که در بازار بزرگ آمازون، طیف گسترده ای از همه نوع کالا به فروش می رسد با فروشندگی در آمازون، دیگر نیازی به راه اندازی سایت شخصی ندارید. بزرگترین و باسابقه ترین بازار فروش آنلاین در حال حاضر آمازون است؛ تعداد کاربران Prime جهانی آمازون از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرده است، علاوه بر این آمار خیره کننده، بیش از ۳۰۰ هزار کسب و کار کوچک و متوسط که مرکز اصلی آنها در ایالت متحده بوده؛ در حال فروش کالاها و اجناس خود در بازار آمازون هستند.

نحوه خرید از سایت آمازون

در ابتدا لازم است اطلاعاتی در مورد آمازون داشته باشیم؛ سایت آمازون در کشورهای مختلف مثل آمریکا، انگلیس، آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و چین شعبه دارد و هر کدام از اینها آدرس های مختلف دارند مانندde برای آلمان و co .UK برای انگلیس؛ پس اولین نکته این است که می خواهید از کدام شعبه آمازون خرید کنید؛ در اینجا می توانید تمامی مراحل خرید از آمازون را گام به گام مطالعه کنید:

۱_ایجاد حساب کاربری در آمازون: 

اگر شما می خواهید با کارت اعتباری خرید کنید در اول کار لازم است که برای خود حساب کاربری ایجاد کنید، ثبت نام در این سایت بسیار راحت است؛ بنابراین پس از وارد شدن به سایت آمازون روی کادر Accountl & list کلیک کنید، در قسمت New customer روی گزینه start here کلیک کنید و با وارد کردن ایمیل و پسورد عضو این سایت شده و پس از ورود در قسمت tools bar می توانید اطلاعاتی را مشاهده کنید

۲_در قسمت your amazon شما می توانید اکانت خود را که عادی است به پرایم تغییر دهید: 

اکانت پرایم، اکانت های ویژه آمازون هستند که خدمات ویژه ای را برای مشتریان خود ارائه می دهند و برای داشتن آن باید سالیانه مبلغی را پرداخت کنید؛ اکانت پرایم برای مشتریان مزایایی دارد که می توان به تحویل سریع کالا و حمل ونقل رایگان اشاره کرد

۳_در بخش Recommended for you شما می توانید براساس خریدهایی که انجام داده اید و امتیازاتی که به کالاهای فروشنده های مختلف داده اید مشاهده کنید

جستجوی کالا در آمازون 

اولین نکته ای که شما باید برای خرید کردن بیاموزید پیدا کردن کالای مورد نیازتان است ، برای جستجوی کالا در آمازون می توانید از روشهای متنوعی استفاده کنید:

*آسانترین روش سرچ در نوار جستجوی ای سایت است، به طور مثال اگر شما قصد خرید یک وسیله الکترونیکی را دارید در نوار جستجو این کلمه را سرچ می کنید و سیستم به طور اتوماتیک تمامی برندهای کالای پیشنهادی را برای شما نمایش می دهد.

*روش دیگر اینست که روی گزینه All سرچ کنید و فقط در بخش مورد نظر؛ دنبال کالا بگردید همچنین می توانید با کلیک روی گزینه Department تمامی قسمتهای موجود در سایت را ببینید

*استفاده از نوار جستجوی کناری: شما هرگاه بخواهید کالای مورد نیاز خود را با جزئیات بیشتر ببینید، می توانید از این نوار استفاده کنید

*انتخاب کالا در هنگام خرید: پس از رسیدن به کالای مورد نظر؛ نکات و ویژگیهایی در رابطه با نوع محصول وجود دارد که باید با توجه به آنها با خیال راحت خرید کرد، بنابراین باید به مشخصات محصول دقت کرد:

  1. تصویر محصول: با کلیک روی هر تصویر می توانید کالای مورد نظر خود را کاملاٌ بررسی کنید
  2. فروشنده: اولین عبارت نوشته شده در بالای هر کالایی، نام فروشنده آن کالاست
  3. نام محصول و رتبه آن: ستاره بالا نشان دهنده اعتبار فروشنده است و همچنین نظرات کاربران در این قسمت، شما را برای خرید محصول راهنمایی می کند
  4. قیمت: اگر در این قسمت تعدادی قیمت نمایش داده شود؛ نشان دهنده این است که این محصول با توجه به رنگ و سایزو سایر ویژگیها، قیمت های متفاوتی دارد
  5. سایز: اکثر افراد در خرید اینترنتی دچار مشکل سایز می شوند؛ هر سایت، با توجه به محصولات عرضه شده دارای جدول سایزبندی است، بنابراین قبل از نهایی کردن خرید خود، سایز مورد نظرتان را با جدول سایزبندی مطابقت دهید (Product description : در این قسمت می توانید توضیحات تکمیلی کالای موردنظر را مشاهده کنید).
  6. وزن کالا: وقتی محصولی را می خرید وزن آن در قیمت تمام شده و حمل و نقل تاٌثیر مهمی دارد؛ برای دریافت وزن دقیق کالا کلید ctrl + f را بگیرید تا برای شما نوار جستجویی باز شود و سپس با نوشتن کلمه weight در این نوار، وزن کالای موردنظر شما به راحتی مشخص می شود
  7. Add to cart : پس از انتخاب محصول لازم است تا در کادر سمت چپ روی گزینه Add to cart کلیک کنید
  8. Add to list : اگر قصد دارید کالاهای دیگری را به سبد خرید اضافه کنید می توانید با کلیک برروی گزینه Add to list کالا را در لیست قرار دهید
  9. آیکون سبد خرید: پس از اضافه کردن کالا به سبد خرید، می توانید تمامی کالاها و اجناسی را که انتخاب کرده اید در این سبد ببینید و در همین قسمت است که شما می توانید محصولی را اضافه یا حذف کنید.

سفارش از آمازون

پس از اینکه از سبد خرید اطمینان پیدا کردید و تمام موارد ذکر شده ( انتخاب و سایز و وزن و قیمت و … ) را بررسی کردید و قصد تغییر نداشتید روی گزینه Proceed to checkout آدرس و روش پرداخت را انتخاب و سفارش را تکمیل نمایید امیدوارم این مطلب که در زمینه معرفی سایت آمازون تقدیم شما شد، راضی بوده باشید و براتون مفید بوده باشه.

برای دوستانتان بفرستید: