برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان

شما اگر ۵۰ میلیون تومان پول داشته باشید، به نظرتان بهترین راه سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون چیست؟ اگر همین اندازه پول در اختیار دارید و به دنبال بهترین راه سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان می گردید، در این مطلب سعی کرده ایم تا تمامی روش های سرمایه گذاری با این مقدار پول را برای شما عزیزان شرح بدیم. بنابراین اگر دوست دارید بهترین راه سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون را یاد بگیرید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان

با افزایش روز افزون نرخ تورم و کاهش ارزش ریال و همین طور کاهش قدرت خرید مردم، نگهداری سرمایه‌ به‌ صورت ریال و راکد، به هیچ عنوان منطقی و عقلانی نخواهد بود، ولی با این وجود افراد بسیاری هستند که به دنبال روش‌ های گوناگون سرمایه‌ گذاری هستند تا بتوانند با ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری سودآوری داشته باشند. در واقع با ۵۰ میلیون تومان می توان کسب و کار های کوچک بسیاری راه اندازی نمود و یا در بازارهای مالی مختلفی سرمایه گذاری کرد، ولی ما باید روشی را برای سرمایه گذاری خود اتخاذ کنیم که بازدهی مناسبی در مدت بازده زمانی کوتاه و یا بعضا طولانی مدت داشته باشد.

در این مطلب سعی داریم ۷ ایده جذاب برای سرمایه گذاری را خدمت شما عزیزان شرح دهیم که شامل سرمایه گذاری در بازارهای مالی مثل ارز دیجیتال، بورس، طلا و سکه، ارز و بانک می باشد و همچنین در انتها نیز چند مورد کسب و کار نیز معرفی خواهیم کرد که می تواند بازدهی مناسبی برای شما به همراه داشته باشد و شما می توانید با ۵۰ میلیون تومان نیز برای راه اندازی آن ها اقدام کنید، پس تا انتها با کد بورسی همراه بمانید.

۱) خرید و فروش ارزهای دیجیتال

به عقیده بسیاری از سرمایه گذاران امروزه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین و مناسب ترین نوع سرمایه گذاری به حساب می آید، ولی این که سرمایه گذاری روی کدام ارز دیجیتال می تواند سودآوری به مراتب بالاتری داشته باشد را نمی توان به صورت قطعی گفت. روش اصلی استخراج استفاده از دستگاه های ماینینگ است که باید آن ها را خریداری کنید. در حقیقت استخراج می تواند سودآوری بسیار بالایی داشته باشد ولی توجه به این نکته نیز الزامی است که این امر به شرطی سودده خواهد بود که هزینه برق ارزان و سخت افزار مناسب برای استخراج را داشته باشید، ولی امروزه بسیاری از افراد نیز به فکر استخراج بیت کوین و سایر آلت کوین ها نیستند و ارزهای دیجیتال را مورد معامله قرار می دهند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


برای معامله ارزهای دیجیتال شما به صرافی معتبر برای خرید و فروش و همچنین کیف پول معتبر به منظور نگهداری ارزهای خریداری شده نیاز خواهید داشت. برای این کار شما می توانید استراتژی های خرید و فروش روزانه، ماهانه و یا هودل کردن رمزارزها را مد نظر قرار دهید که برای همه آن ها باید یک صرافی معتبر و مطمئن انتخاب کنید. روش کار نیز بدین صورت است که شما ارز یا ارزهای مورد نظر خود را از صرافی خارجی یا داخلی خریداری می کنید و در ادامه با توجه به مدت زمانی که قصد نگهداری آن را دارید، می توانید آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید و یا در کیف پول صرافی نگهداری کنید. البته کیف پول هیچ صرافی امنیت کافی را نخواهد داشت ولی انتقال رمزارز از صرافی به کیف پول شخصی نیز یک کارمزد به همراه خواهد داشت که باید این موارد را با توجه استراتژی معاملاتی خود در این بازار در نظر داشته باشید.

۲) سرمایه گذاری در بازار بورس

به منظور سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان یا کم تر از آن بازار بورس یکی از گزینه‌ های مناسب به حساب می آید. چنانچه شما نگران نقدشوندگی پول در هر زمان که به پول نقد احتیاج داشتید هستید و یا این که از کاهش ارزش پولتان به علت تورم نگران هستید، بازار بورس گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود. در حقیقت کسانی که در بازار سرمایه سرمایه گذاری می نمایند این دغدغه را ندارند که به مرور زمان ارزش پولشان کاهش یابد، چرا که این اشخاص به نسبت سهمی که خریده اند در دارایی ها و سود و زیان های آن شرکت سهمی دارند و با تورم ارزش دارایی های شرکت افزایش پیدا می کند و شرکت با توجه به فعالیت های اقتصادی که انجام می دهد سودآوری خوبی خواهند داشت.


درصورتی که تمایل دارید تا از خدمات ۲۵ درصد تخفیف کارمزد در بورس، سرمایه گذاری بر روی حق تقدم و یا فروش آن و …  بهره مند شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید. 

دریافت کد بورسیسریع و رایگان


شما با هر میزان پول قادر خواهید بود وارد بازار سرمایه شوید شما با ۱۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان، ۱ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان یا هرمقدار دیگری این توانایی را دارید که برای ورود به این بازار جذاب اقدام کنید. البته این را هم باید در خاطر داشته باشید که با سرمایه گذاری در بازار سرمایه می توانید نقش عمده ای در رونق اقتصادی داشته باشید؛ بدین شکل که با سرمایه گذاری در بازار بورس منابع مالی که بنگاه های اقتصادی به آن نیاز دارند، تامین شده و موجبات توسعه شرکت ها فراهم می آید و در نهایت موجب رونق کسب و کار رشد اقتصادی کشور و ایجاد شغل برای افراد جامعه خواهد شد.

۳) سرمایه گذاری در بانک

چنانچه فرد ریسک پذیری به حساب نمی آیید و در عین حال قصد دارید تا حدی ارزش پول خود را حفظ نمایید، بانک و یا صندوق های درآمد ثابت شاید بتواند برای شما گزینه های مناسب به حساب آیند. البته این را باید در نظر داشته باشید که نرخ سود سپرده‌ های گوناگون با یک دیگر متفاوت است و هر اندازه مدت سپرده‌ ها افزایش یابد، به همان اندازه سود سپرده بیشتر خواهد شد و طبیعتا شاید باید به اصطلاح مدت بیشتری پول خود را در حساب بخوابانید. شایان ذکر است که نرخ سپرده‌ ها در طول سال ثابت هستند و چنانچه در میانه قرارداد شما، تورم به صورت ناگهانی افزایش یابد، نرخ سود سپرده بیشتر نخواهد شد و این نوع از سرمایه‌ گذاری به صورت معمول سود کمی برای شما به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید : سرمایه گذاری در بورس یا بانک بهتر است؟


در این نوع سرمایه گذاری شما پولتان را در گردش نگه می دارید و در این راه به سیستم بانکی و اقتصاد کشور کمک می‌ کنید ولی باید در نظر داشته باشید که چنانچه تحمل ریسک پایینی دارید، سپرده‌ گذاری شاید برایتان مناسب باشد ولی اگر ریسک پذیرتر هستید و از بازارهای مالی دیگر نیز سر در میاورید، به هیچ عنوان به بانک ها فکر نکنید چرا که تورم کشور بسیار بالاتر از سودی است که بانک ها می دهند. بنابراین لزوما با این روش نمی‌ توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید. با ۵۰ میلیونی که در اختیار دارید، پس از مدتی که از سرمایه‌ گذاری شما بگذرد، برخی از بانک‌ ها پیشنهاد وام خواهند داد. اگر از من می شنوید، پولتان را سکه بخرید یا آب شده طلا خریداری کنید، خیلی بهتر از سرمایه گذاری در بانک است و هر زمان که بخواهید نیز می توانید سرمایه خود را نقد کنید ولی نکته ای که می توان به صورت قطعی گفت این است که بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان قطعا بانک نیست!

۴) سرمایه گذاری در ارزهای خارجی

یکی از نخستین روش هایی که به ذهن هر شخصی برای سرمایه‌ گذاری می‌ رسد، خرید ارز به خصوص دلار و یورو است. در واقع با این کار دیگر نگران از بین رفتن پولتان و ارزش ریالی آن نخواهیدبود، ولی پیش بینی بازار ارز به هیچ عنوان ساده نیست و با نسوانات هر روزه این بازار، سرمایه‌ گذاری در آن چندان منطقی به حساب نمی آید. به علاوه اتفاقات در ایران، تحولات منطقه‌ ای و جهانی نیز بر ارزش این ارزها موثر هستند و سرمایه گذاری در این بازار و روند بازار به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. به عنوان مثال چنانچه مقداری دلار خریداری کنید، هر اتفاقی که مرتبط به آمریکا باشد، برای مثال انتخابات آمریکا، اتفاقات داخلی کشور و یا هر چالش بین‌ المللی که این کشور درگیرش می‌ شود، بر نرخ ارز این کشور موثر خواهد بود و سرمایه شما در این بین می تواند بسیار آسیب ببیند و یا چندین برابر شود!

بهترین سرمایه گذاری با 50 میلیون

بنابراین برای سرمایه‌ گذاری در این بازار به اطلاعات و تحلیل‌ های بسیاری نیاز خواهید داشت. با خریداری دلار، شما در حقیقت سرمایه خود را از گردش درون بازار خارج می‌ کنید و با راکد کردن این پول در واقع به شکلی به اقتصاد کشور آسیب می‌ رسانید. در کنار این ها، نگهداری این ارز در خانه نیز با چالش‌ هایی مواجه است. شما باید به فکر محلی مطمئن جهت نگهداری این سرمایه باشید و با نگهداری آن در خانه به نحوی مجبور به پذیرش ریسک و خطر ناشی از خرید آن خواهید بود.

حتما بخوانید : سهام دلاری در بورس | سهم های دلاری بورس کدامند؟


بار دیگر تاکید می کنیم که عوامل خارجی و داخلی زیادی بر این بازار مالی موثر واقع می شوند. امروزه حائز اهمیت ترین عوامل موثر خارجی، آینده روابط سیاسی ایران است که تا به امروز تأثیرات زیادی بر این بازار گذاشته است. از عوامل داخلی مؤثر در بازار ارز می‌ توان به عملکرد اقتصادی، تورم، سیاست‌ های بانک مرکزی درباره نرخ ارز و ارز تک نرخی، ارزش پول ملی اشاره کرد که هر کدام می توانند روند حرکتی این بازار را دست خوش تغییرات بسیار زیادی بکنند. بنابراین نمی توان گفت که بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان را می تواند در این بازار تجربه کرد.

۵) خرید طلا و سکه 

قیمت طلا و سکه از عواملی مانند نرخ طلای جهانی، نرخ ارز، تصمیمات کشور چین در بازار طلای جهان و … تاثیر می گیرد. به صورت معمول در شرایطی که تقاضا برای خرید طلا و سکه بیشتر می شود، قیمت‌ ها نیز روند صعودی به خود خواهند گرفت و بعضی اوقات ضریب افزایش تا حدی افزایش می یابد که حباب‌ های قیمتی در بازار سکه ایجاد می شود.

در واقع افرادی که در این بین سود خوبی کسب می کنند، سرمایه‌ گذاران کلان و دلال ها هستند ولی متأسفانه هزینه این سود را سرمایه‌ گذاران خُرد با زیانی که متحمل می‌ شوند می پردازند. شما با سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان در بازار طلا و سکه یکی از سرمایه‌ گذاران خُرد به حساب می آیید که در این شرایط امکان دارد بیش از سایرین متحمل ضرر شوید، ولی بازار طلا و سکه همواره نشان داده است که در روند های طولانی مدت همیشه صعودی است و شما با اگر اوایل سال طلا یا سکه خریداری کنید، امکان ندارد در انتهای سال سرمایه شما کاهش یافته باشد ولی این که چه مقدار سود به دست می آورید متغییر خواهد بود و به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت.

۶) راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چنانچه قادرید محصولات رو با قیمت‌ های ارزان با حاشیه سود مناسب به شکل عمده تهیه کنید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از مدل‌ های کسب درآمد عالی برای شما خواهد بود. برای این کار تنها کافی است اجناس خود را به طور عمده خریداری کنید و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، آن‌ ها را در فروشگاه خود برای فروش اینترنتی قرار دهید. البته به شرط آن که وب سایت با ترافیک بازدید بالا داشته باشید. به این منظور که بتوانید فروش بالایی را به دست بیاورید، باید اصول سئو را یاد بگیرید یا از یک متخصص سئو برای فروشگاه اینترنتی خود کمک بگیرید تا وبسایت شما را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه کند و جایگاه سایت شما را در کلمه های کلیدی مختلف بهبود بخشد.

حتما بخوانید : راه اندازی فروشگاه اینترنتی – ۱۰ نکته کلیدی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی


ولی حتما پیش از ورود به حوزه فروشگاه اینترنتی در مورد بازار محصولات مورد نظرتان بررسی های لازم را انجام دهید تا متحمل خسارت و ضرر و زیان زیاد نشوید. فروشگاه اینترنتی روشی عالی به منظور آغاز کسب و کار با ۵۰ میلیون و حتی کم تر خواهد بود. شاید تا به امروز فکر می‌ کردید رقابت در دنیای اینترنت با وجود وبسایت‌ هایی مثل دیجیکالا عملا امکان پذیر نیست، ولی با وجود تجربه چندین ساله در این حوزه باید به شما بگویم که فروشگاه اینترنتی هنوز در بسیاری از محصولات، بسیار بکر و دست نخورده است و تنها کافی است استارت کار را بزنید تا قدرت کسب درآمد از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی را از نزدیک لمس کنید.

۷) پرورش گیاهان دارویی

چنانچه از وقت گذراندن با گل و گیان لذت می برید،‌ دسترسی مطلوبی به مناطق مستعد رشد گیاهان دارویی دارید و همچنین اطلاعاتی کافی در مورد انواع گونه‌ های گیاهان دارویی را دارید، توصیه ما به شما عزیزان این است که با اجاره مکانی برای فروش این گیاهان اقدام کنید. بدین منظور قادرید در روزهای تعطیل، بهار یا تابستان، نسبت به تهیه این گیاهان اقدام نمایید و خودتان این گیاهان را بدون هیچ هزینه‌ ای بچینید. علاوه بر این برای راه اندازی چنین کسب و کاری می‌ توانید با صرف هزینه‌ ای به شکل مستقیم از فروشنده‌ های معتمد گیاهان مورد نیاز خود را تهیه کنید و از آن‌ ها مواد دارویی تهیه فرمایید.

لذا با توجه به رشد روزافزون تمایل مردم برای استفاده از گیاهان دارویی نسبت به مواد شیمیایی، می‌ توانید در این حوزه درآمد مناسب کسب کنید و به مرور زمان کسب و کار خود را وسیع تر کنید. در نظر داشته باشید که برای راه اندازی این کسب و کار به مواردی مانند؛ اجاره مکان، تأمین دستگاه‌ های تهیه عصاره گیاهان، برخورداری از دانش کافی نسبت به خواص دارویی گیاهان، استخدام نیروی کار، مجوز فعالیت، مجوز بهداشت و … احتیاج خواهید داشت.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر ایران، بهترین روش برای جلوگیری از کاهش ارزش پس‌ اندازتان این است که آن را در یک حوزه سرمایه ‌گذاری داشته باشید. یکی از کارهایی که قادرید انجام دهید این است که احتیاجات جامعه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و روی آن سرمایه ‌گذاری نمایید؛ به عنوان مثال فروشگاه مواد غذایی راه اندازی کنید یا گیاهان دارویی بکارید. سرمایه ‌گذاری در بورس، سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی، سرمایه گذاری در بانک و یا خرید ارز و سکه معمولا به دانش کافی در زمینه اقتصاد نیازمند است.

بنابراین چنانچه علم شما در این زمینه کافی نیست بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید ولی تنها نکته ای که واضح است این است که پول نقد دردی از شما دوا نخواهد کرد و سرمایه گذاری هایی ریسکی تر شاید بتواند در بلندمدت بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان و یا پول های بیشتر و کمتر محسوب شود.

همان طور که در ابتدای مطلب قول دادیم، بهترین سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان را به زبان ساده و در قالب ۷ مورد مختلف شرح دادیم. 

اگر دوست دارید بدانید بهترین سرمایه گذاری با ۱ میلیارد تومان کدام است، این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

برای دوستانتان بفرستید: