Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1125

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1162

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1166

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 1188

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2841

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2848

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/codebo/domains/codeboursi.ir/public_html/blog/wp-content/plugins/gravityforms/common.php on line 2861
ایردراپ چیست و چگونه رایگان ارز دیجیتالی کسب کنیم؟

برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ایردراپ چیست و چگونه رایگان رمزارز دریافت کنیم؟

حتماً تاکنون با واژه ایردراپ در دنیای رمزارزها برخورد کرده اید. آیا میدانید ایردراپ چیست؟ آیا تا به حال اتفاق افتاده است که پس از چک کردن موجودی حساب کیف پولتان متوجه شوید که تعدادی توکن به آن اضافه شده است؟ قطعاً کسی این توکن ها را اشتباهاً به حساب شما منتقل نکرده است.

تعداد و تنوع زیاد ارزهای دیجیتال باعث شده که پروژه های جدید برای جذب سرمایه های فعالان این حوزه، علاوه بر تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال، به ابزارهای بازاریابی دیگری همراه با خلاقیت روی بیاورند تا شاید بتوانند پروژه خود را در بین پروژه های فعال، متمایز سازند. ایردراپ یکی از این ابزارهای بازاریابیِ خلاقانه است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

ایردراپ چیست؟

جواب‌ های زیادی برای این سؤال وجود دارد؛ زیرا ایردراپ نام یک نرم افزار، یک فرآیند، یک شرکت و موارد دیگری نیز هست. اما در این مقاله ما قصد داریم درباره ی ایردراپ رمزارزها صحبت کنیم که مربوط به فرآیند ایردراپ در صنعت ارزهای دیجیتال میباشد.

ایردراپ (Airdrop)  به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی، فرآیندی است که در آن شرکت های مختلف برای آشنا کردن سرمایه گذاران با پروژه های خود اقدام به توزیع رایگان آن رمزارز می‌کنند. این کار به منظور آشنایی افراد جدید با پروژه انجام می گیرد. علاوه بر آن اسم رمزارز جدید بر سر زبان ها می‌افتد و چون اغلب افرادی که این رمزارز را در جریان ایردراپ دریافت کرده‌اند، آن‌ها را در صرافی‌ها می‌فروشند، قیمت و ارزش واقعی آن رمزارز هم مشخص می‌شود.

بنابراین طی این فرآیند هم پروژه های جدید به همگان معرفی می شوند و هم شرکت کنندگان در ایردراپ ها منتفع می گردند و می توان گفت ایردراپ ها، جریان هایی با ماهیت برد-برد هستند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


نحوه دریافت رایگان رمزارزهایی که طی ایردراپ توزیع می شوند؛ از قبل توسط شرکت مشخص می‌شود و اغلب از کاربران خواسته می‌شود تا با به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به پروژه ها در شبکه‌های اجتماعی، به معرفی آن کمک کنند.

همچنین گاهی اوقات از کاربران خواسته می شود تا مقداری از آن رمزارز را در کیف پول دیجیتالی خود داشته باشند تا بتوانند رمزارز جدید را به صورت رایگان دریافت کنند.

در اینجا اهدافی فراتر از بازاریابی صرف، مدنظر پروژه قرار دارد؛ با این کار عرضه کنندگان رمزارز، به ایردراپ به عنوان روشی برای افزایش ارزش آن نگاه می کنند و در آن به خریدارانِ ارز موردنظر، متناسب با موجودی کل حسابشان ارز رایگان جایزه می‌دهند. بنابراین افراد، به منظور دریافت ارز رایگان باید رمزارز مورد نظر را بخرند و اگر بخواهند سهم بیشتری داشته باشند باید ارز بیشتری خریداری کنند.

به عبارت دیگر، ایردراپ (Airdrop) رویدادی است که طی آن کوین‌ها و توکن‌های رایگان یا پیش فروش شده به کیف پول‌های ثبت شده واریز می‌شوند. این رویداد زمانی اتفاق می افتد که فرد یا شرکت مالک یک ارز دیجیتال، به هر دلیلی تصمیم می گیرد توکن‌های خود در بین کاربران توزیع کند.

توجه به این نکته ضروری است که ایردراپ با عرضه اولیه (ICO) متفاوت است. در عرضه اولیه از کاربران خواسته می‌شود که در پروژه ی جدید سرمایه گذاری کنند اما در مورد ایردراپ معمولاً اینطور نیست و هدف آن تبلیغ و بازاریابی است.

ایردراپ چیست

گاهی اوقات نیز پس از فعال شدن عرضه اولیه یا ICO یک ارز دیجیتال، آن رمزارز، توکن‌های جدیدی به آدرس کیف پول کاربرانی که در پیش فروش آن شرکت کرده‌اند، ارسال می کند. به عنوان مثال، شخصی با خرید ICO های مبتنی بر اتریوم می‌تواند در تاریخ مشخص‌شده ی ایردراپ، آن توکن ها را از کیف پول خود برداشت کند.

در بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال خصوصاً کسانی که سرمایه ی کمی دارند و هنوز هیچ ارز دیجیتالی نخریده‌اند، ایردراپ محبوبیت زیادی دارد زیرا از نظر آن‌ها شرکت در ایردراپ خطر چندانی ندارد و می توانند به صورت رایگان از مزایای آن استفاده کنند.

چرا ایردراپ انجام می شود؟

منطقی به نظر میرسد که در این بازیِ برد-برد، سود بیشتر نصیب خود پروژه های توزیع کننده توکن رایگان شود. پروژه های مختلف از طریق ایردراپ، رمزارزها با ارزش زیادی را به طور رایگان در بین کاربران پخش می‌کنند. در ادامه اهداف انجام ایردراپ را با جزئیات بیشتر شرح خواهیم داد:

  • آگاه سازی کاربران از وجود پروژه ها: همانطور که گفته شد مهم ترین دلیل انجام ایردراپ توسط پروژه های نوظهور، آگاه کردن افراد از وجود آن پروژه است. با نگاهی به شبکه های اجتماعی و پست های مربوط به ایردراپ، درمیابیم که این پست ها توسط خود کاربران اکوسیستم ارزهای دیجیتال به منظور تبلیغ پروژه های مربوطه، به اشتراک گذاشته شده اند.

این کار به هدف جلب توجه افراد دیگر به آن پروژه انجام می گیرد تا با این کار در آینده، احتمال افزایش قیمت آن رمزارز وجود داشته باشد و افرادی که توکن رایگان دریافت کرده اند سود بیشتری کسب کنند.

  • پاداش به کاربران واقعی پروژه ها: از آنجایی که بیشتر سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به دنبال کسب سود زیاد در کمترین زمانِ ممکن هستند؛ خیلی زود رمزارزهای مربوط به یک پروژه را می فروشند و به هدف کسب سود بیشترسراغ پروژه‌‌ های دیگرمی روند. بنابراین به دلیل اینکه اهمیتی به پتانسیل طولانی مدت یک پروژه نمی‌دهند علاوه بر اینکه هیچ کمکی به پیشرفت آن پروژه نمی کنند؛ با فروش زودهنگام آن رمزارز در درازمدت تأثیر منفی هم روی آن می‌گذارد. به همین دلیل است که استارت آپ های مختلف، ارزهای دیجیتال جدید خود را از طریق انجام ایردراپ به صورت رایگان در اختیار کاربران وفادار خود که از آن پلتفرم‌ ها استفاده می‌کنند، یا مقدار زیادی از رمزارزهای خاص را در کیف پول دیجیتال خود نگه داری می‌کنند، قرار می‌دهند.
  • مبارزه با متمرکز بودن رمزارزهای جدید و توزیع عادلانه ی آن‌ها: هنگام معرفی و عرضه پروژه های جدید، این احتمال وجود دارد که ثروتمندان در قیمت های پایین در حجم زیادی از رمزارز مربوطه سرمایه گذاری کنند و باعث شوند تا درصد زیادی از حجم در گردش آن ارز دیجیتال در اختیار افراد خاصی باشد. بنابراین شرکت های مختلف توسط برگزاری ایردراپ ها، ارزهای جدید را به صورت عادلانه میان سرمایه گذاران خود تقسیم می کنند تا بتوانند در راستای فلسفه ی اصلی ارزهای دیجیتال که تمرکززدایی میباشد قدمی بردارند.
  • شناخت دقیق جامعه ی کاربری خود: این موضوع که از اهداف ثانویه برگزاری ایردراپ است از طریق کسب اطلاعات از کاربران نظیر آدرس ایمیل، آدرس پروفایل آن ها در شبکه های اجتماعی و نقطه نظرات آنان درباره ارزهای دیجیتال صورت می گیرد. برای این منظور از کاربران خواسته می شود تا برای شرکت در بعضی ایردراپ ها فرمی شامل اطلاعات بالا را پر کنند که بتوانند با این اطلاعات امور مربوط به بازاریابی و تبلیغات را بهتر و موفق تر برگزار کنند.

ابزارهای مورد نیاز جهت شرکت در ایردراپ

برای شرکت در ایردراپ های رایگان شما به یک کیف پول اتریوم نیاز دارید؛ این کیف پول با کیف پول صرافی ها متفاوت است و باید با ERC20 سازگار باشد. بیشتر توکن های ارائه شده در ایردراپ ها در اصل ICOهای مبتنی بر اتریوم هستند (یا قبلا مبتنی بر اتریوم بودند) بنابراین توکن های ERC20 هستند. کیف پول های MetaMask و MyEtherWallet از جمله کیف پول های ERC20 هستند.

بسیاری از پروژه های توزیع کننده توکن های رایگان، فعالیت های کیف پول های متقاضیان را به جهت اطمینان از فعال بودن آن ها بررسی می‌کنند تا بتوانند بدین طریق مانع از توزیع ناعادلانه توکن ها شوند چون ممکن است برخی افراد چندین کیف پول با آدرس‌های مختلف بسازند تا توکن‌های بیشتری دریافت کنند. بنابراین برای شرکت در ایردراپ ها داشتن کیف پول فعال الزامی است. پس از بررسی، اگر فعالیتی در کیف پول شما مشاهده نشود ممکن است در ایردراپ شرکت داده نشوید.

عرضه کنندگان رمزارزهای جدید به دلیل اینکه می‌خواهند تعداد مخاطبانشان را افزایش دهند از تلگرام به عنوان ابزار گفتگو استفاده می‌کنند و افراد برای ارتباط با آن ها باید به گروه ها و کانال های آن ها در تلگرام ملحق شوند. بنابراین داشتن حساب کاربری تلگرام برای شرکت در ایردراپ ها می تواند کمک کننده باشد. نکته حائض اهمیت این است که تا زمانی که رمزارز رایگان را توسط کیف پولتان دریافت نکرده‌اید نباید از گروه یا کانال تلگرام مربوطه خارج شوید، چون ممکن است توکن ها را به حسابتان واریز نکنند. همچنین داشتن حساب کاربری در توئیتر هم می تواند برای اخذ ایردراپ ها کمکتان کند؛ برخی از برگزارکنندگان ایردراپ ها ممکن است از شما بخواهند توییت هایشان را مجدداً توییت (Retweet) کنید.

چگونه ایردراپ های جدید را پیدا کنیم؟

سایت ها و خبرنامه های زیادی وجود دارند که از طریق آن ها می توانید از ایردراپ هایی که قرار است برگزار شوند باخبر شوید؛ شما می توانید با عضویت در آن ها به جای اینکه خودتان برای جست و جو وقت بگذارید، هر روز از ایردراپ های در حال برگزاری مطلع شوید.

در ذیل آدرس برخی سایت های معتبری که به شما برای یافتن ایزدراپ های جدید و شرکت در آن ها کمک می کند آمده است:

از معتبرترین مراجعی که برای پیدا کردن ایردراپ می توان از آن کمک گرفت سایت کوین مارکت کپ است. در این سایت می‌توانید ایردراپ رمزارزها را مشاهده کرده و اطلاعاتی درباره ی آن ها به دست بیاورید. در سایت کوین مارکت کپ کوین های زیادی وجود دارد و آن هایی که رایگان هستند، ایتوکن (E-Token) نام دارند.

همچنین یکی از معروفترین کانال های اطلاع رسانی در توئیتر، کانال cosmic trading است که معمولاً ایردراپ هایی که در آن معرفی می گردند قانونی بوده و می توانید به آنها اعتماد کنید.

در صفحه اول سایت اینترنتی ایردراپز (airdrops.io) لیستی از آخرین ایردراپ های در حال برگزاری، قرار داده شده است که با کلیک روی هر کدام می توانید اطلاعاتی از قبیل اینکه ایردراپ برگزار شده مربوط به چه پروژه ای است و هدف از توسعه ی آن چیست، به دست آورید. کاربران این سایت می‌توانند در مورد صحت و سقم هر ایردراپ نظر بدهند که باعث می‌شود ایردراپ های واقعی متمایز شوند تا وقت شما در ایردراپ هایی که سودده نیستند تلف نشود.

همچنین در این وبسایت ایردراپ های محبوب در بین کاربران و نحوه ی شرکت در ایردراپ ها به صورت پله به پله توضیح داده شده است.

از دیگر وبسایت ها در این زمینه می توان به  airdropalert.com و icodrops.com اشاره کرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

ایردراپ‌ها معمولاً برای جذب سرمایه برای رمزارزهای اصلی بازاریابی و تبلیغ می‌شوند. ایردراپ ممکن است توسط مدیر یک رمزارز یا جامعه فعالان رمزارزهای خاصی انجام شود.

ایردراپ یکی از شیوه های نوظهوری است که باعث شناخته تر شدن توکن ها می‌شود و همیطور به صورت رایگان سود مالی نصیب کاربران می کند. ممکن است ارزش مالی رمزارزهای دریافتی از طریق ایردراپ در ابتدا پایین باشد اما به مرور به ارزش واقعی خود می رسد و می‌تواند سودهای چندین برابری برای شرکت کنندگان به ارمغان آورد.

ایردراپ‌ها برای افرادی که سرمایه زیادی ندارند یا نمی خواهند سرمایه خود را وارد بازار کریپتوکارنسی کنند، گزینه بسیار خوبی است و می توانند از طریق آن سود مناسبی کسب کنند.

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که همه ایردراپ‌ها سودساز نیستند و برخی از آن ها فقط باعث اتلاف وقت افراد می شوند، بنابراین سعی کنید قبل از شرکت در ایردراپ ها از سودده بودن آن مطمئن شوید.

نکته پایانی اینکه اکثر ایردراپ ها مبتنی بر شبکه رمزارزهای اتریوم و بیت کوین هستند و رمزارزها این دو شبکه را برای شروع انتخاب می‌کنند تا از اسم آنها منتفع شوند و می‌توان گفت که آن ها باعث اعتبار رمزارزهای جدید می‌شوند.

همچنین اگر دوست داشتید، مطلب بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ را نیز مطالعه کنید.

برای دوستانتان بفرستید: