برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز شیبا چیست و چرا انقدر پرسروصداست؟

آیا میدانید ارز شیبا چیست و چطور میتوان برای خرید آن اقدام کرد؟ نام اصلی شیبا اینو از نژاد یک سگ ژاپنی گرفته شده است که همین سگ نماد دوج کوین هم هست، دوج کوین رشدهای زیادی داشته و در پی این رشدها، توکن های زیادی هم به وجود آمده اند که شیبا یکی از این توکن هاست. ارز شیبا اخیرا اسمش خیلی سر زبانها افتاده شاید شما هم شنیده باشید که از شیبا به عنوان قاتل دوج کوین نام می برند، ارز شیبا توانسته در چند ماه گذشته رشد بسیار بالایی را تجربه کند و در میان ارزهای برتر قرار گیرد. در ادامه در مورد اینکه ارز شیبا چیست و چطور کار می کند بیشتر توضیح خواهیم داد؛

ارز شیبا چیست ؟

بسیاری از فعالان بازار، ارز شیبا و دوج کوین را به عنوان شت کوین نام می برند چون باور دارند که آنها ارزش زیادی ندارند و برای شوخی ایجاد شده اند؛ همانطور که می دانید از دوج کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی رونمایی شد و بعد از آن با نام میم کوین هم شناخته شد.

ارز شیبا کار خود را بیش از یکسال است که آغاز کرده و بر بستر اتریوم فعالیت می کند و خودش دارای بلاک چین نیست نکته ای که وجود دارد اینست که شما می توانید میلیاردها و یا بیشتر شیبا داشته باشید و مانند سایر رمزارزها مشکلی برای این کار وجود ندارد طبق خبرهایی که از وب سایت رسمی این رمزارز منتشر شده این ارز مبادلاتش را را بر روی پلتفرم غیرمتمرکز Shiba Swap انجام می دهد و تلاش می شود تا در آینده دو توکن دیگر نیز با نامهای لیش و بون بر بستر همین پلتفرم راه اندازی شود.

شیبا بیشتر محبوبیت خود را مدیون کاربران چینی است، صرافی Hoobi چین بزرگترین مرکز معامله برای این ارز است زیرا که در همان اوایل عرضه این توکن کاربران چینی در این صرافی بودند که به آن علاقه زیادی نشان دادند و موجب رشدچشمگیر این رمزارز شدند و توانستند این رمزارز را به مرکز توجهات تبدیل کنند.

چرا افراد بسیاری ارز دیجیتال شیبا را شت کوین می نامند؟ 

بسیاری عقیده دارند که شیبا یک نوع شت کوین است و ارزشی برای سرمایه گذاری ندارد، همانطور که می دانید شت کوین به ارزهایی گفته می شود که آینده خوبی را نمی توان برای آن ها تصور کرد و این انتظار می رود که پس از مدتی ارزش آنها از بین برود و منجر به نابودی آن ها شود به همین دلیل بسیاری از فعالان بازار عقیده دارند که سرمایه گذاری در این ارز ممکن است خطرناک باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اما با این همه نمی توان به طور قطعی گفت که این رمزارز یک نوع شت کوین است و همچنین نمی توان آینده مشخصی برای این رمزارز متصور شد، چون ممکن است با توجه به رشدهای خوبی که به همراه داشته و محبوبیت زیادی که کسب کرده است رویه خود را تغییر دهد و با یک هدف مشخص به کار خود ادامه دهد، برخی از دلایلی که خطر ارز شیبا را بیان می کند عبارتند از:

عدم انتشار وایت پیپر : در حقیقت برای هر ارز دیجیتال وایت پیپر یک سند است که توسط این سند اعلام می شود که این رمزارز با چه اهدافی و برای حل چه مشکلاتی به وجود آمده است بنابراین لازم است هر ارز دیجیتال یک وایت پیپر یا سند بازاریابی داشته باشد به همین علت بسیاری از کارشناسان بازار انتقادات زیادی را به این رمزارز وارد می دانند.

مشخص نبودن نام سازنده : هنوز هم کسی نمی داند این رمزارز توسط چه کسی ایجاد شده است و همین مسئله نیز باعث گردیده تا کارشناسان بازار عقیده داشته باشند که این رمزارز بیشتر به سمت شت کوین ها میل می کند، اگرچه هنوز هم نمی توان با قاطعیت این ارز را بی ارزش نامید.

عدم ارائه راه حل های تازه و جدید : ارز دیجیتال شیبا به دنبال هیچگونه فناوری جدید نیست و به خاطر همین موضوع مشخص است که این امر باعث گمانه زنی هایی در مورد بی ارزش بودن می شود زیرا رمزارزهایی که جدید معرفی می شوند پس از مدتی آپدیت هایی را ارائه می دهند تا به ارز خود هویت ببخشند برخی ها اعتقاد دارند که محبوبیت این ارز به دلیل رشد قیمتی دوج کوین است و این ارز دیجیتال هم با سوار شدن بر این موج توانسته قیمت خود را افزایش دهد.

نداشتن بلاکچین اختصاصی : البته بعضی از ارزهای معتبر هم بلاکچین اختصاصی ندارند و بر بستر بلاک چین های دیگر فعالیت می کنند اما تمام دلایلی که در بالا گفته شد به اضافه نداشتن بلاکچین اختصاصی سبب گردیده تا حساسیت بیشتری روی این رمزارز باشد و همچنین نداشتن سقف عرضه باعث شده تا این احتمالات قوت بگیرد.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال شیبا که همه را متحیر کرده است!


رشد قیمتی بسیار بالا : البته هر ارز دیجیتالی که قیمت آن یکباره و پرسرعت بالا رود را نمی توان یک شت کوین نامید اما چیزی که تجربه ثابت کرده اینست که بیشتر شت کوین هایی که تا به حال ایجاد شده اند همگی در یک بازه زمانی مشخص با رشدهای عجیب و سرسام آوری یک مسیر صعودی را طی کرده اند و سپس با کاهش قیمت شدیدی مواجه بوده اند، بنابراین با مطالبی که عنوان گردید نمی توان با قاطعیت از این ارز به عنوان یک رمزارز بی ارزش یاد کرد اما توجیه بیشتر کارشناسان اینست که به صورت طولانی مدت به آن توجه نکنید چرا که نمی توان به طور قطعی بر روی آینده آن تمرکز داشت و نمی توان پیش بینی کرد که چه اتفاقاتی ممکن است برای این رمزارز پرسرو صدا بیفتد.

روند تغییرات ارز شیبا چگونه بوده است؟ 

اگر کمی دقت کنید می توانید روند تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال را مشاهده کنید یکی از بزرگترین اتفاقاتی که برای این ارز دیجیتال افتاد این بود که ویتالیک بوترین در رمزارز شیبا سرمایه گذاری کرد و باعث شد که بسیاری از افراد بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند، احتمالا شنیده اید که با شنیدن این خبر توسط تریدرها قیمت شیبا به بیش از ۲۰ برابر رسید و موجب گردید که توجه افراد زیادی به این رمزارز معطوف گردد و با توجه به این موضوع، در ماه می سال ۲۰۲۱ شیبا توانست یک سقف قیمتی جدیدی را برای خود ثبت کند واین سقف قیمتی به این شکل بود که شیبا از ابتدای عرضه خود تا آن زمان ۲ میلیون درصد رشد داشته است؛ در حال حاضر ارز دیجیتال شیبا توانسته در میان تمام ارزهای دیجیتال هفدهمین رمزارز معتبر لیست باشد و از ارزهای دیجیتال بسیاری سبقت بگیرد و جلو بیفتد.

ارتباط ایلان ماسک و شیبا چیست؟

حتما می دانید که ایلان ماسک خود را پدر دوج کوین نامیده و قطعا حمایت این شخص از هر ارز دیجیتالی می تواند بر قیمت آن تاثیر بگذارد، شخصی که بنیانگذار و مدیر عامل شرکتهای اسپیس ایکس و تسلا است میتواند قدرت بالایی در بازار روانی ایجاد کند، این شخص بارها از رمزارز دوج کوین حمایت کرده است اما تاکنون حمایتی از شیبا نداشته است.

آیا شیبا قاتل دوج کوین خواهد بود؟ 

هیچ غیرممکنی وجود ندارد اما این را بدانید که این کار قطعا کار سختی خواهد بود چون رقابت کردن با دوج کوین اگر دارای حمایت و پشتیبانی خاصی باشد امکانپذیر نیست اما همانگونه که در وب سایت شیبا اشاره شده است شیبا را قاتل دوج کوین می نامند و عقیده دارند که از لحاظ سرعت رشد از دوج کوین سبقت گرفته و قیمت مناسبی هم دارد، افراد زیادی می خواهند بدانند که آیا این رمزارز برای سرمایه گذاری مناسب است یا نه، ولی همانطور که بیان شد نمی توان به صورت قطعی ارزی را برای سرمایه گذاری مطمئن معرفی کرد و باید این را بدانید که سرمایه گذارای روی شت کوین ها یا میم کوین ها ریسک بسیار بالایی خواهد داشت و همانگونه که قیمت آنها با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است ممکن است با همین سرعت هم سقوط کند و سرمایه فرد از بین برود بنابراین احتیاط کامل در این زمینه لازم و ضروری است.

ارز شیبا را از کجا بخریم؟ 

با تمام شبهاتی که پیرامون این رمزارز وجود دارد و بسیاری از صرافی های معتبر مانند بایننس از اضافه کردن آن به لیست معاملاتی خودداری می کنند اما هنوز نتوانسته اند جلوی محبوبیت آن را بگیرند و سپس باتوجه به این محبوبیت ها بسیاری از صرافی های معتبر از جمله بایننس تصمیم گرفتند که این ارز دیجیتال را به لیست معاملاتی خود اضافه کنند و به خاطر علاقه کاربران، این رمزارز در لیست صرافی بایننس قرار گرفت.

حتما بخوانید : نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا در ایران


بنابراین اگر تصمیم دارید ارز دیجیتال شیبا خریداری کنید می توانید از صرافی های خارجی استفاده کنید یا این که از یک مرجع ایرانی برای خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال استفاده کنید ؛ کیف پول من سامانه ای است که اخیرا کار خود را آغاز کرده و توانسته جایگاه بسیار مناسبی در میان کاربران به دست آورد و به یکی از معتبرترین و مطمئن ترین کیف پولهای ایرانی تبدیل شود، کارمزدهای دریافتی در این سامانه بسیار کمتر از رقیبانشان است بنابراین با خیال راحت می توانید خریدو فروشهای خود را انجام دهید.

روی شیبا سرمایه گذاری کنیم؟

معامله گران اطلاع دارند که در بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی صورت می گیرد و همین نوسانات است که باعث می شود تا برخی تریدرها نسبت به یک ارز دیجیتال علاقه پیدا کنند و همین باعث افزایش یا کاهش قیمت آن می شود هر چند که بعضی از این توکن ها با اهداف خاصی پایه ریزی شده اند.

همه چیز در مورد ارز دیجیتال شیبا

اما بعضی از آنها مانند ارز شیبا شبهاتی دارند و خیلی از افراد سعی می کنند سرمایه خود را در این رمزارز نگهداری نکنند بنابرای عاقلانه است که با دیدی کوتاه مدت این کار را انجام دهید چرا که فعلاٌ آینده تقریبا مبهمی برای آن وجود دارد و بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند کوتاه مدت به آن فکر کنید.

بهترین استراتژی برای معامله ارز شیبا چیست؟ 

قبل از اینکه هر گونه استراتژی را مشخص کنیم لازم است بدانید که تمام معاملاتی که انجام می دهید باید با توجه به شرایط و زمینه خودتان شخصی سازی کنید و تصمیم گیری نهایی با توجه به خصوصیات خودتان خواهد بود اما همانطور که در متن مقاله ذکر گردید توصیه کارشناسان بازار اینست که با دید بلند مدت به این ارز نگاه نکنید و به صورت کوتاه مدت معاملات خود را انجام دهید و اگر شما تمامی نکات منفی که بیان گردید را در نظر داشته باشید، این نکته به راحتی قابل درک و مشاهده است که به صورت بلند مدت نباید روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری شود. انچه که از شیبا تاکنون دیده شده است نوسانات بزرگ این ارز است که آن را برای نوسانگیری کوتاه مدت بسیار مناسب و ایده آل می کند.

بهترین کیف پول برای نگهداری شیبا چیست؟ 

بر اساس تجربیات کاربران مختلف می توان گفت که کوین بیس و تراست والت بهترین کیف پولها برای نگهداری ارز شیبا هستند اما اگر نگران امنیت ارزهای خود هستید و قصد سرمایه گذاری بالا و زیادی را دارید که ارزش خریدن کیف پول گران قیمت را دارد توصیه ما استفاده از کیف پولهای سخت افزاری است که بهترین آنها لجرنانو ایکس است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سعی شد که در این مقاله به طور کامل توضیحاتی در مورد چگونگی ارز دیجیتال شیبا داده شود اما باز هم نیاز است بدانید که هنوز ابهامات زیادی در مورد این رمزارز وجود دارد که هنوز توسعه دهندگان تصمیمی برای برطرف کردن آن نگرفته اند و منتشر نکردن وایت پیپر آن باعث شده تا بسیاری را به این فکر وادارد که شیبا یک شت کوین است.

برخی دیگر از کارشناسان نیز با دیدی مثبت منتظر رشد انفجاری آن هستند و آینده را نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد ولی عموم بازار دیدی مثبت به این رمزارز دارد و امیدوار است که شیبا پرشهای بلند خود را دوباره تکرار کند اما دقت داشته باشید ذات بازار ارزهای دیجیتال در نوسانی بودن آنهاست و اگر شما استرس بالایی دارید و یا تحمل اینکه سرمایه تان دچار افت شود را ندارید توصیه بر این است که اصلا وارد این بازار نشوید. جالب است بدانید که شیبا رمزارزی است که دارای نوسانات بسیار بالایی است و اگر شما با تکنیک های نوسانگیری آشنا هستید می توانید سودهای خوبی را از معاملات آن به دست آورید.

قیمت ها در این بازار مدام در حال تغییر است و نمی توان تنها با تحلیل قیمت تصمیم به خرید هر نوع ارزی گرفت و بهتر است که با استفاده از تحلیل بنیادی و استفاده از خبرهایی که در این حوزه منتشر می شود تصمیم بگیرید چه ارزی مناسب خرید است و برای نگهداری آن هم می توانید از سامانه کیف پول من، ابتدا اقدام به خرید تتر کنید و برای کیف پول خود در صرافی های خارجی ارسال کنید تا بتوانید ترید خود را انجام دهید.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز شیبا چیست و چگونه میتوان آن را خریداری کرد.

اگر به دنیای ازرهای دیجیتال علاقه دارید، حتما اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال را همین الان یاد بگیرید.

به نظر شما شیبا اصلا آینده ای دارد یا شت کوینی است که ارزش آن در آینده صفر می شود؟

برای دوستانتان بفرستید: