برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ارز دیجیتال ecash چیست؟

آیا می دانید ارز دیجیتال ecash چیست و چطور کار می کند؟ اگر دنیای کریپتوکارنسی و آلت کوین ها را بررسی کرده باشید، مطمئنا نام ارز دیجیتال ecash نیز به گوشتان خورده است؛ ولی احتمالا نمی دانید این پروژه به چه صورتی کار می کند، چه مزایای رقابتی دارد، آینده آن به چه صورت است و اصلا چطور می شود آن را خریداری و نگهداری کرد؟ بنابراین اگر دوست دارید پاسخ تمامی این سوالات و صفر تا ۱۰۰ پروژه ecash را یکجا و به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب بهترین راهنما برای شماست، پس تا انتها با کد بورسی همراه بمانید.

ارز دیجیتال ecash

در تاریخ یکم جولای سال ۲۰۲۱ بود که اعضای تیم توسعه دهنده پروژه بیت کوین ABC اعلام کردند که نام برند خود را به eCash تغییر دادند. البته باید گفت که در طول این فرآیند، هیچ ارز جدید یا پلتفرمی متفاوت ساخته نشده، حتی هدف نهایی ای کش با هدفی که Bitcoin ABC دنبال می کرد، هم جهت هستند و قرار است که ای کش نیز همان هدف را دنبال کند. امروزه نیز تنها ماموریتی که این پروژه دنبال می کند، ادامه دادن مسیر بیت کوین اِی بی سی به حساب می آید. لذا به جای نام Bitcoin ABC از ای کش استفاده خواهیم کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز ۱۰ درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

ثبت نام رایگانسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


هدف اصلی ارز Xec این است که نقل و انتقالات پول را به ساده ترین صورت امکان پذیر کند؛ به صورتی که ارسال پول از کشوری به کشور دیگر به سادگی ارسال یک ایمیل باشد. بدین ترتیب کاربرهای حوزه ارزهای دیجیتالی قادرند آزادی مالی بیشتری را تجربه کنند. همچنین با استفاده از این روش به منظور انتقال پول، تحریم های مالی را نیز می توان نادیده گرفت! اکثر کسانی که در جامعه ای کش حضور دارند، آن را به عنوان آینده پول های فیات به حساب می آورند، البته باید گفت که این ها همه در حد حدس و گمان می باشد و هیچکس نمی تواند به شکل دقیق آینده ای کش را پیش بینی نماید ولی در انتهای این مقاله در مورد آینده ارز دیجیتالی ای کش بیشتر صحبت کرده ایم.

نحوه کار پروژه ای کش

پلتفرم ای کش با استفاده از یک شبکه چند لایه‌ ای، فضایی را به کاربران می دهد که به سادگی در آن بتوانند به ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز بپردازند؛ جالب است بدانید که این اتفاق به یک ماشین مجازی اتریوم و یک بلاکچین که تمرکزش بر روی امنیت اطلاعات شخصی است، احتیاج خواهد داشت.

چنانچه در یک شبکه، پروسه عملکردی قراردادهاش هوشمند از یک دیگر جدا باشد، مقیاس پذیری بلاکچین بدون نیاز به استفاده از چنیدن پلتفرم به طور همزمان، افزایش پیدا می کند. استفاده از ماشین مجازی اتریوم بدین معنی است که برنامه نویسان در شبکه اتریوم توانایی گسترش و یا انتقال اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز، بدون نیاز به ساخت مجدد آن‌ ها در پلتفرم ای کش را دارا می باشند.

چه چیزی ECash را منحصر به فرد می کند؟

در قیاس با دیگر رمزارزها، توکن ای کش چند قابلیت عالی دارد که دارندگان از آن ها لذت می برند. مقایسه ای کش با بیت کوین کش به برجسته کردن این قابلیت ها منتهی می شود. بعد از هارد فورک بلاکچین بیت کوین در سال ۲۰۱۷، بیت کوین کش وارد این حوزه شد. بیت کوین کش مطابق با اجماع اثبات کار دقیقا مثل بیت کوین عمل می کند. لذا این رمزارز از بسیاری از قابلیت های غیرمتمرکز مثل قرار دادن توکن ها برای پاداش پشتیبانی نمی نماید. به صورت مشابه، توکن بیت کوین کش هنوز با ماشین مجازی اتریوم ادغام نشده است و این بدین معنی است که توکن های آن با پروژه های مبتنی بر اتریوم مطابقت ندارند.

حتما بخوانید : ارزهای دیجیتال آینده دار ۲۰۲۷


هرچند توکن ECash هنوز از اثبات اجماع کار بهره می گیرد، ولی تیم توسعه دهندگان این پروژه امروزه سعی دارند تا به اجماع اثبات سهام روی بیاورند و در عین حال با ماشین مجازی اتریوم ادغام شوند. این ارتقا تا حدود زیادی سرعت تراکنش توکن را بیشتر می کند و به ای کش این امکان را می دهد تا با چندین پروژه مبتنی بر اتریوم ادغام گردد و این بدین معنی است که ECash می تواند به عنوان گزینه پرداخت برای این پروژه ها مورد استفاده قرار گیرد.

هدف از پروژه ای کش

پروژه ای کش در حال ادامه اهداف پروژه بیت کوین کش توانسته است از روش های جدیدی مثل ارتقاهای بدون نیاز به فورک، لایه اجماع آوالانچ، استیکینگ و زنجیره های فرعی بهره بگیرد. به صورت کلی این رمزارز سه هدف اساسی و مهم را دنبال می کند که به شرح زیر می باشد:

  1. بهبود پرداخت : در شبکه رمزارز ای کش تمامی تراکنشات در کم تر از ۳ ثانیه می بایست به مقصد نهایی برسد.
  2. افزایش مقیاس پذیری : ای کش تعداد تراکنشات در یک ثانیه را از ۱۰۰ تراکنش به بیش از ۵ میلیون تراکنش رسانده که عدد بسیار قابل توجهی است.
  3. گسترش پروتکل و ارتقا شبکه بدون نیاز به فورک : به شکل سالانه شبکه ای کش در ۱۵ می و ۱۵ سپتامبر ارتقا پیدا خواهد کرد و این بروزرسانی ها برای کل نودها الزامی می باشد. در نظر داشته باشید که این ارتقاها مطابق با زمان از برنامه ریزی بیزینسی، پشتیبانی می نمایند.

توکن بومی شبکه ای کش (xec) چیست؟

توکن بومی پلتفرم ای کش، ارز XEC می باشد که در ابتدا توکن بومی این هارد فورک بیت کوین کش با نماد BCHA بود. ولی پس از تغییر نام شبکه، توکن بومی هم با نماد و اسمی جدید، مجدد روانه بازار رمزارزها شد، از همین روی همه دارندگان رمزارز BCHA توانایی تبدیل آن به ارز دیجیتال XEC را دارا خواهند بود. شبکه ای کش تمرکز زیادی بر روی کاربر پسند بودن دارد. یکی از این موارد، معرفی واحدهایی به نام Bit است که کاربران به وسیله آن می توانند مقادیر اندکی از ارز XEC را برای یک دیگر بفرستند.

حتما بخوانید : معرفی ارز دیجیتال هارمونی


برای مثال به جای ارسال ۰٫۰۰۰۰۱۰۰۰ بیت کوین، قادرند فقط ۱۰ واحد Bit ارسال نمایند. معرفی مجدد توکن بومی، از جمله برنامه‌ ها و استراتژی‌ های شبکه ای کش جهت افزایش ارزش مارکت خود بود. ار نظر روانی، چنانچه ارزش توکن کم تر باشد، در روندهای صعودی سود به مراتب بالاتری را به همراه خواهد داشت. ای کش همه سرمایه و سود فعلی خود را برای توسعه این شبکه در آینده در نظر گرفته است. این توسعه هم از نظر تکنولوژی و هم کاربری صورت می پذیرد. نکته شایان ذکر اینجاست که شبکه کنسولگری جهانی، مسئولیت توزیع سرمایه توکن‌ های XEC بین اکوسیستم‌ های ای کش را به طور سالیانه عهده دار است.

برای خرید توکن XEC از کجا اقدام کنیم؟

توکن XEC را می توان در صرافی های خارجی زیر مورد معامله قرار داد:

  • FTX
  • OKEx
  • kucoin
  • Gate.Io
  • Binance
  • Bithumb
  • Coinbase
  • HuobiGlobal

بهترین کیف پول ها برای نگهداری از توکن XEC

پلتفرم ای کش از یک کیف پول بومی برخوردار است که امنیت بالایی را برای حفاظت از دارایی های دیجیتالی شما ارائه می دهد، ولی در مورد کیف پول هایی که از ارز XEC پشتیبانی می‌ کنند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کیف پول کش تب – Cashtab : این ولت تنها به در نسخه افزونه مرورگر در دسترس است که جهت استفاده روزمره و یا نگهداری دارایی با مبالغ کم گزینه خوبی به حساب می آید، ولی به صورت کلی به این دلیل که در این نوع ولت ها کلید های خصوصی کاربران به شکل انلاین ذخیره می شود، امکان هک و سوء استفاده نیز وجود خواهد داشت.
کیف پول الکتروم ای بی سی – Electron ABC : این ولت یکی از زیر شاخه های کیف پول Electron Cash به حساب می آید که در زمان پیدایش بیت کوین ABC راه اندازی شده است. نکته لازم به ذکر آن است که نسخه های مشابه زیادی از این ولت وجود دارد، به همین خاطر در انتخاب نسخه اصلی آن باید نهایت دقت را به خرج دهید.
کیف پول ویا ولت – Via Wallet : ولت ویا ولت به وسیله شرکت سازنده ViaBTC به بازار ارائه شده است و بیش از ۳۴ رمزارز را پشتیبانی می کند. از دیگر قابلیت های آن می توان به پلتفرم قرارداد هوشمند، پشتیبانی از خدمات استکینگ و مدیریت چند ولت به طور همزمان اشاره داشت.
کیف پول دوا ولت – Dove Wallet : دوا ولت ولت ارائه شده به وسیله صرافی به همین نام در کره جنوبی می باشد که بیش از ۳۱ ارز را پشتیبانی می نماید و به واسطه پروتکل لایه ای امنیت بالایی دارد و به منظور نگهداری دارایی و ارز ای کش گزینه خوبی به حساب می آید.

همچنین می توانید از کیف پول های ZenGo، لجر و یا ترزور نیز به منظور ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال ای کش استفاده کنید.

استیکینگ ارز دیجیتال ecash

چنانچه شما در پلتفرم ای کش برای استیکینگ توکن بومی آن یعنی XEC اقدام کنید، از طرف شبکه پاداش دریافت می کنید. مکانیسم استیکینگ امنیت این شبکه را تامین کرده و موجب کسب درآمد بالا به وسیله کاربران خواهد شد.

حتما بخوانید : ارز دیجیتال کادنا چیست و چه آینده ای دارد؟


توجه داشته باشید که معمولا فرآیند استیکینگ به نسبت معامله رمزارزها، ریسک به مراتب کم تری به همراه خواهد داشت، چرا که پاداش شبکه هم مطابق با تعداد توکن‌ های استیک شده، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. لذا چنانچه فردی به دنبال درآمدی ثابت از شبکه ای کش باشد، کافی است فارقط ز XEC را در این شبکه استیک نماید.

نقاط قوت پروژه eCash 

  • امکان استیکینگ موجود روی رمزارز ecash می‌ تواند به کسب سود برای دارندگان این ارز دیجیتال منتهی شود.
  • پروتکل آوالانچ در کنار مقیاس ‌پذیری، امنیت و غیرمتمرکز بودن شبکه را نیز تا حدود بسیار زیادی افزایش داده است.
  • مقیاس ‌پذیری در شبکه eCash به‌ مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که این موضوع سرعت تایید تراکنش‌ ها را بیشتر کرده است.
  • سود حاصل برای شبکه با هدف ارتقای شبکه و گسترش پروژه‌ های تکنولوژی در شبکه ای کش هزینه می‌ شود که این موضوع ارتقای همیشگی شبکه را به دنبال دارد.
  • ای کش می خواهد به ‌عنوان یک پول الکترونیکی در کل دنیا قابل استفاده است. انتقال پول به ‌کمک این پلتفرم بسیار ساده و مانند فرستادن یک ایمیل باشد.
  • اضافه بر حفظ حریم خصوصی در انتقال سرمایه ها به‌ کمک شبکه و توکن eCash این شبکه و توکن قادرند از سمت اشخاصی که در کشورهای تحریم ‌شده زندگی می‌ کنند، مورد استفاده قرار گیرند.
  • قابلیت فرستادن سرمایه به‌ حالت ناشناس موضوعی است که بسیاری از اشخاص در سرتاسر جهان به دنبال آن می باشند؛ ای کش نیز حفظ حریم ویژه را در دستور کار خود قرار داده است.

نقاط ضعف پروژه eCash 

  • صرافی‌ های زیادی از این ارز پشتیبانی نمی کنند و ممکن است از این لحاظ برای خرید و فروش کمی با دردسر مواجه شوید که البته این موضوع تا حدود زیادی در حال حاضر برطرف شده است و صرافی های بیشتری نسبت به قبل از آن پشتیبانی می کنند.
  • صرافی‌ هایی که ای کش را در لیست ارزهای خود قرار داده اند، در حال حاضر تنها امکان معاملات اسپات را روی این ارز دیجیتال ارائه می دهند که این موضوع برای تریدرهای حرفه ای بازار رمزارزها که نیت بازکردن معاملات فیوچرز یا مارجین روی ارز دیجیتال eCash را دارند خبر خوبی نخواهد بود.

آینده ارز دیجیتال xec

آینده ارز دیجیتال xec

مثل دیگر دارایی های دیجیتالی، ای کش یک توکن دیجیتالی به حساب می آید که نوسانات شدید قیمتی را به خود دیده است، از همین روی نمی توان تخمین زد که آیا ارزش آن در طول زمان همچنان بیشتر خواهد شد و یا روند کاهشی به خود خواهد گرفت. با این وجود ما توقع داریم که بعد از تغییر آن به اجماع اثبات سهام، شاهد افزایش ارزش این دارایی دیجیتال باشیم. از طرف دیگر با بهبود مقیاس پذیری، قابلیت استفاده و توسعه پذیری پروژه، انتظار می رود که استقبال بیشتری از این پروژه شود. مشارکت ها و تاییدیه های برندهای دیجیتال پیشرو در فضای رمزارزها هم شانس رشد این دارایی را بهبود خواهد بخشید.

با این وجود ما قصد داریم شما را تشویق کنیم تا درباره هر رمزارزی که قصد سرمایه گذاری روی آن را دارید، تحقیق کرده و نهایت دقت را به خرج دهید. پیش بینی های آینده ای کش متناقض است؛ لذا هیچ اجماع جهانی در خصوص با تغییرات مثبت یا منفی قیمت XEC در آینده وجود ندارد. در حقیقت، رشد احتمالی آینده این ارز دیجیتال به عوامل گوناگونی مانند بیانیه ها، راه حل های فناوری جدید پروژه های ECash، بازار رمزارزها به صورت کلی، وضعیت قانونی و … بستگی خواهد داشت. لذا این شما هستید که باید بررسی های لازم را انجام دهید و ریسک انجام معامله در این بازار را نیز بپذیرید.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال XEC

در این بخش پیش بینی های قیمت ارز دیجیتال ecash را از پلتفرم های پرطرفدار آورده ایم تا یک دید کلی در مورد آینده قیمتی این ارز دیجیتال به دست آورید.

پیش بینی قیمت XEC برای سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸

بر اساس بررسی های WalletInvestor، قیمت ای کش از ۰٫۰۰۰۱۱۹۶ دلار به ۰٫۰۰۰۳۶۳ دلار در یک سال افزایش پیدا می کند که این موضوع XEC را به یک سرمایه گذاری عالی تبدیل خواهد کرد. پتانسیل سود طولانی مدت این پروژه بیش از ۲۰۰ درصد است. قیمت پیش بینی شده برای پایان سال ۲۰۲۶ نیز تقریبا ۰٫۰۰۱۳۸ دلار پیش بینی شده است. در تجزیه و تحلیل DigitalCoin، قیمت ارز دیجیتال ای کش تا سال ۲۰۲۸ به ۰٫۰۰۰۴۰۸۶ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. لذا به صورت کلی می توان این طور گفت که این پیش بینی ها نشان می دهد ECash سرمایه گذاری بلند مدت خوبی به حساب می آید.

روی توکن XEC سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

بعد از این که دریافتیم ارز ای کش چیست و چطور کار می کند، شاید بپرسید که آیا ای کش برای سرمایه گذاری مناسب است یا نه؟ این ارز منحصر به فرد در قیاس با رمزارزهای مشابه، یک پلتفرم قوی به حساب می آید که قابلیت های متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد. لذا چنانچه این پلتفرم را با بیت کوین کش و بلاک چین بیت کوین مورد قیاس قرار دهید، در خواهید یافت که بیت کوین کش امکانات غیر متمرکز یکسانی ندارد.

حتما بخوانید : لیکویید شدن در ارز دیجیتال به چه معناست؟


البته این در حالی است که پلتفرم eCash در بعضی موارد به عنوان یک اجماع اثبات کار باقی مانده است و توسعه دهندگان آن به اجماع PoS روی آورده‌ اند. از طرف دیگر وجود قابلیت هایی مثل امنیت بالای شبکه، سرعت بالای تراکنش‌ ها و همچنین توسعه پذیری و مقیاس پذیری بهتر این ارز موجب شده است که این ارز گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری به حساب آید. بنابراین قادرید چارت ای کش را تحت نظر بگیرید و به عنوان یک پروژه آینده دار، اندکی از سرمایه خود را به صورت بلندمدت روی آن سرمایه گذاری کنید.

به صورت کلی می توان گفت که در قیاس با تعداد زیادی از رمزارزها، می‌توان ای کش را پروژه‌ ای قدرتمند به حساب آورد. برای مثال این پلتفرم امکاناتی مانند استیکینگ و دریافت پاداش را نیز در اختیار کاربران خود قرار می دهد، ولی در قیاس با شبکه بیت کوشن، معایبی مثل قابلیت غیر متمرکز بودن به ای کش وارد است. همچنین با اینکه ای کش امروزه با مکانیسم اثیات سهام فعالیت دارد، ولی بعضی از جوانب آن همچنان درگیر قابلیت های اثبات کار هستند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز ecash ارزی نسبتا جدید به شمار می رود که از قابلیت های منحصر‌ به‌ فردی پشتیبانی می‌ کند. پروژه ای کش کمی پیش راه‌ اندازی شده است و در طول این مدت کوتاه توانسته است توجه کاربران بسیاری را به سمت پروژه خود جلب کند. این ارز تا به امروز نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه کرده است و توسعه دهندگان آن برنامه‌ های متنوعی را به منظور افزایش محبوبیت آن در نظر دارند.

ارز ای کش امنیت بالایی به همراه می آورد و هدف آن ایجاد یک دارایی خارق‌ العاده برای عموم مردم می باشد. این ارز طرفداران بسیاری دارد و بیشتر صرافی‌ ها از آن پشتیبانی می کنند. در این مطلب آموزش کد بورسی، بررسی کردیم که ای‌ کش چیست و چه خصوصیاتی دارد. در حقیقت همه چیز درباره رمزارز ای کش را به زبان ساده به شما توضیح دادیم. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

همان طور که قول داده بودیم، در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال ecash را به زبان ساده بررسی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید با ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت نیز آشنا شوید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

نظر شما راجع به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال ecash چیست؟

برای دوستانتان بفرستید: